Erhvervsbladet news07

Køb et Amino Sponsorlink

Seneste indlæg

E-mail abonnement

  • E-mail: Abonner
  • E-mail abonnenter: 0

Arkiv

august 2009 - Indlæg

Når ens hjerteblod er i andres hænder
Et livsværk i hænderne på bankerne. Sådan ser fremtiden ud for entreprenørbrødrene Rønje og Sjælsø Gruppen.
Unge lyver til jobsamtalen
En ny undersøgelse fra rekrutteringsbureauet Manpower viser, at unge ofte lyver og fordrejer sandheden, når de er til jobsamtale.
Krisen får flere til at arbejde gratis
Danskerne arbejder i stigende grad over uden at blive betalt for det.
Arbejdstid og sted bestemmer man da selv
Nutidens arbejdsmodeller vil være oldtidsmodeller om ti år, lyder det i analyse.
MU-samtaler er spild af tid
De tidskrævende samtaler sikrer ikke, at medarbejderne udvikler sig. Samtalerne har et forkert fokus, viser undersøgelse.
Headhunter æder endnu en konkurrent
Rekrutteringsbranchen er hårdt ramt af krisen, men Curia Management i Aalborg mener, at angreb er det bedste forsvar. Tidligere i år overtog de en konkurrent, og nu gentager de succesen.
Karakterer til ansatte dræber motivationen
Stadig flere virksomheder måler de ansatte på præstationer og giver dem karakterer. Men det er at skyde sig selv i foden.
Virksomheder med udlændinge er mere værd
En ny undersøgelse viser, at virksomheder med udenlandske bestyrelsesmedlemmer er mere værd på aktiemarkedet.
Sænk sygefraværet med rengøring
Hvis man tager en svingom med gulvmoppen eller styrketræner, så hjælper det på sygefraværet.
Overdriver deres byrder
Overdriver deres byrderLederen lever efter mantraet ”lov lidt og levér mere”. Lederen bruger mange kræfter på at argumentere for, at det er uhyre svært at nå de mål, der er sat for ham eller hende. Får lederen alligevel løst opgaven vil det nemlig virke imponerende, at målene blev nået trods de hårde odds, lader lederen til at tænke. Mangler klare mål og visioner
Dårlige til samarbejde
Dårlige til samarbejdeDette karakterbrist kendetegnes ved, at lederne ikke trækker på den viden, som andre i virksomheden ligger inde med, fordi de undgår ligeværdige, træffer deres beslutninger uden at inddrage andre og  anser andre ledere i organisationen som deres konkurrenter.Gør ikke som de sigerDisse ledere følger ikke selv de regler, som de prædiker for andre. I de ansattes og lederkollegernes øjne kommer disse ledere til at se ud som om de mangler integritet.Modarbejder ideer
Lærer ikke af fejl
Lærer ikke af fejlLedere med dette karakterbrist laver ikke nødvendigvis flere fejl end andre, men i stedet for at lære af deres fejl bruger de en del kræfter på at skjule dem for andre. De forsøger ikke konstruktivt at bruge fejl og forhindringer til at finde nye og bedre måder at gøre tingene på.UtilregneligeMan ved aldrig, hvor man har lederen, som lader meget tilbage at ønske, når det gælder sociale kompetencer. Humøret skifter hurtigt fra, at lederen giver ros til helt modsat at være ubehagelig og give de ansatte et fur.
Flere indlæg Næste side »