september 2012 - Indlæg
Alle ved, at man skal være loyal overfor sin arbejdsplads - men gælder det også, når arbejdsdagen er slut? Ja, medarbejderne skal altid være loyale, lyder svaret i Ugens Dilemma.
Eurokrisen er kommet lidt på afstand, og markederne reagerer positivt. Men ude i virksomhederne venter man stadig spændt. Vendepunktet er inden for rækkevidde, men det er for tidligt at handle på det.
Foto: Dennis Lehmann
Den finansielle krise har skabt nye tendenser på investeringsmarkedet. Day-trading er død, virksomhedsobligationer er på vej op, og derivaterne er tilbage.
Foto: Brian Bergmann
Krisen har rusket op i traditionel tankegang og medført nye skrappere krav til både direktører og bestyrelsesmedlemmer, fortæller en af verdens førende headhuntere, Clarke Murphy fra Russell Reynolds.
Foto: NIels Ahlmann Olesen
Britiske Burberrry håber, at ny teknologi vil lokke kunderne tilbage.
Foto: Leon Neal
Peter Warnøes psykolog anlagde den pragmatiske vinkel med ordene »det er jo bare penge,« da rigmandens hovedbankforbindelse truede ham med personlig konkurs i 2010. IT- og ejendomsinvestoren fortæller for første gang sin version af en dramatisk historie.
Foto: Asger Ladefoged
Du er daglig leder af døgninstitutionen Solsikken, som er et botilbud for udviklingshæmmede. Du har ledelsesansvar for 14 assistenter, pædagoger og medhjælpere.
Dårlige teams er ofte kendetegnet ved, at folk enten er for gode venner eller for dårlige venner. Enhver leders opgave er at finde det rigtige niveau af social friktion, der bringer det bedste frem i teamet.
Foto: DESMOND BOYLAN