Erhvervsbladet news07

Køb et Amino Sponsorlink

Seneste indlæg

E-mail abonnement

  • E-mail: Abonner
  • E-mail abonnenter: 0

Arkiv

Lærlinge kan godt lide frække film

Modified: tor, 01/03/2008 - 12:46

Array

Created: tor, 01/03/2008 - 12:44
Plastmageruddannelsen har oplevet en fordobling i antallet af elever.

Dermed brydes trenden med faldende tilstrømning inden for industriuddannelser. Opskriften er en målrettet kampagne med viden, humor og sex. Værktøjerne er frække reklamefilm og pågående hjemmesider. Branchen har fået 100 nye elever.

- Vi kan konstatere, at vores utraditionelle kampagne det sidste år har virket med 100 nye elever. Derfor er kampagnen nu udvidet med en sexet TV reklame. Vi prøver, at gøre vores industri mere sexet i de unges øjne, siger direktør Peter Skov brancheforeningen Plastindustrien.

Plastindustrien kører en offensiv TV kampagne med viden om plast tilsat lidt sex og humor for at fange de unges interesse. Frække TV spots skal øge kendskabet til plastmagerne - og få de unge til at vælge uddannelsen frem for at blive tømrere og elektrikere.

Den nye kampagne med frække tv spot, har gjort at op til 30 procent af unge mellem 15-30 år gerne vil se information om plastmageruddannelsen.

- En af vore grundlæggende udfordringer er, at hverken de unge eller deres forældre kender plastmageruddannelsen, fordi den er ung og ikke traditionelt kendt som tømrer eller elektriker, siger Peter Skov.

Plastindustrien har behov for faglærte plastmagere og målet er at uddanne 150 elever om året.

Plastindustrien omsætter for 42 mia. kr. og der er 35.000 ansatte.

Læs hele indlægget her http://www.erhvervsbladet.dk/ledelse/laerlinge-kan-godt-lide-fraekke-film

Skrevet : jan 03 2008, 12:44 af www.erhvervsbladet.dk | 381 Visninger
Kategorier: ,