Nyeste Ekspertblog-indlæg

Er konverteringsoptimering kun for SEO’ere?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

4. januar 2010 | 2.048 Visninger | 14 kommentarer |
Jeg er meget glad over at kunne læse at konverteringsoptimering bliver et varmt emne i 2010 , men jeg er nok også ret subjektiv i mit syn på emnet. Det der undrer mig, er at ”Conversion Rate Optimization” (CRO) ofte bliver...

Online Kampagner – Er "less" altid "more" ?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

24. oktober 2009 | 2.059 Visninger | 3 kommentarer |
"Less is more", og "keep it simple" er rigtigt gode retningslinjer når det handler om at skabe mest værdi på en online kampagne, men er det nu også så vigtigt at det alene kan trække konverteringen...

Online Kampagner – tænk dig om – tips til en bedre bundlinje

af 
Karsten Lund fra Optimeria

13. oktober 2009 | 2.552 Visninger | 4 kommentarer |
Læs hvordan en af AMINOs annoncører ikke har gennemtænkt deres online kampagne, og se om du også begår de samme fejl. Det er ikke svært at sætte sig ned og tænke sig om når man skal til at køre...

Fang, Forstå & Fasthold For Fuld Fortjeneste

af 
Karsten Lund fra Optimeria

4. oktober 2009 | 1.480 Visninger | 1 kommentarer |
Sig det 10 gange hurtigt efter hinanden. Det er svært, men det er det at drive en forretning også. Hvis du ikke kigger på din forretning efter denne model, så er det bare at komme igang. Det handler om at kigge på forretningen...

Først Trafik - Dernæst Konverteringsoptimering

af 
Karsten Lund fra Optimeria

1. oktober 2009 | 1.819 Visninger | 5 kommentarer |
Hvad kom først - hønen eller ægget? Det er et meget kendt og debatteret dilemma, men hvad kommer så først - konverteringsoptimering , eller SEO/PPC markedsføring. Det er faktisk ikke så stort et dilemma som...

100% konvertering er utopi

af 
Karsten Lund fra Optimeria

30. september 2009 | 1.160 Visninger | 0 kommentarer
Glem det, du opnår det aldrig. Du kan ikke konvertere 100% af dine besøgende. Læs videre og få at vide hvorfor det aldrig kommer til at ske. Måden du måler din konvertering på Den største fejlbehæftning...

Der er 4 slags personer på nettet – hvilken slags er du?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

25. september 2009 | 2.038 Visninger | 0 kommentarer |
Når man kigger psykologisk på adfærd på nettet, kan du sikkert nikke genkendende til at du opfører dig lidt anderledes end du gør når du er i NETTO, det er der en meget god grund til. Læs videre og prøv...

1 lille fejl, 1 ændring = 275% forbedring af konverteringen – læs og lær

af 
Karsten Lund fra Optimeria

25. september 2009 | 1.414 Visninger | 2 kommentarer |
Det kan betale sig at bruge tid på at forstå dine besøgende. Find ud af om du også begår samme fejl som kostede en klient dyrt på bundlinjen. En lille fejl – en rettelse – og en forbedring af konverteringen...

Din baby er grim - men kan vokse sig til en stor, smuk og effektiv e-forretning

af 
Karsten Lund fra Optimeria

8. september 2009 | 1.224 Visninger | 0 kommentarer
Din shop er din baby, men du skal lære at din baby basalt set er grim og rynket. Det betyder ikke du ikke elsker den, og det betyder heller ikke den ikke kan vokse sig stor og smuk. Det handler om holdning. Du skal ændre din holdning. Step...

E-Købmand: Er du elendig til at sælge? Undgå disse 3 ting

af 
Karsten Lund fra Optimeria

2. september 2009 | 1.303 Visninger | 0 kommentarer
Er du den tyggegummignaskende, mobiltelefontalende ekspedient, eller er du den servicemindede super sælger der observerer kunderne? – læs om de 3 vigtigste ting du skal undgå her Du kan altid blive bedre, men hvor er du? Der er...

E-Købmand: Er din shop en blind mand i et dart spil?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

1. september 2009 | 1.182 Visninger | 1 kommentarer
Er du en af dem der har arbejdet hårdt på SEO og Adwords kampagner men som ikke har fokus på kampagnestruktur og i hvilken kontekst dine besøgende kommer ind på dit site på – ja, så mister du omsætning...

E-købmand: Er din e-shop en LASTBIL i et Formel 1 løb?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

26. august 2009 | 3.637 Visninger | 0 kommentarer
En lastbil er strategisk det rigtige transportredskab når det handler om at få gods transporteret kost-effektivt fra A til B mest fleksibelt, men er herre dårlig i et Formel 1 Løb. Det er et strategisk dårligt valg –...

Hvis det ikke er fakta, er det fiktion folkens!

af 
Karsten Lund fra Optimeria

21. august 2009 | 1.078 Visninger | 2 kommentarer
Her tænker jeg ikke på en større dansk discountkæde, men derimod kolde hårde fakta. Baserer du din forretning på fiktion eller fakta? Det gør en stor forskel. Du bliver nødt til at tage hovedet ud af...

3 Grunde til du ikke sælger så meget som du kunne

af 
Karsten Lund fra Optimeria

19. august 2009 | 1.609 Visninger | 3 kommentarer |
Har du nogensinde stoppet op, og tænkt over hvorfor du ikke sælger mere end du gør? Du skal ikke sætte dig tilfreds med det salg du har, du skal hele tiden stræbe for at gøre det bedre. Her er 3 gode grunde til at...

Hov, jeg fandt 700.000 Kr. – hvad kan du finde?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

18. august 2009 | 2.993 Visninger | 13 kommentarer |
Har du fuldstændig styr på konverteringen på din e-shop. I weekenden indledte jeg en konverteringsanalyse for en kunde, og i går kunne jeg så levere første del af en rapport der viste at de havde et potentielt tab...

E-købmandens evolutionsstige

af 
Karsten Lund fra Optimeria

5. august 2009 | 11.584 Visninger | 5 kommentarer |
Er du abe, neandertaler eller menneske? Evolution betyder udvikling, og det er sandt for e-købmanden som det er så mange andre steder i forretningslivet samt hverdagslivet, at så længe man ikke udvikler sig, går man tilbage...




Seneste kommentarer


Cookie - John Hannover kommenterede
Stopper budgetlægning din iværksætterdrøm...
Helt enig - og mener også, at både budget og forretningsplan - forkromet eller mindre...
18-04-2019 kl. 10:55
Warren Chandler kommenterede
Skriv mails folk gider at læse (også...
Hej, jeg hedder "Warren Chandler" Jeg er fra Tyskland. Mit liv er blevet...
04-04-2019 kl. 15:44
Sara Kirstine Hald kommenterede
Guide: Sådan skriver du sælgende...
Tak, @Kasper Friis!
01-04-2019 kl. 12:16
Har du fundet på et godt navn til din...
Hej Stefan Priserne afhænger af hvor mange forskellige typer produkter du sælger...
29-03-2019 kl. 13:21
martinebirlund kommenterede
Har du fundet på et godt navn til din...
Test
29-03-2019 kl. 13:15
Sara Kirstine Hald kommenterede
Guide: Sådan skriver du sælgende...
Det kan vi helt sikkert godt finde ud af, @jens123tak! Følg bloggen her, så lover...
29-03-2019 kl. 11:26
Sara Kirstine Hald kommenterede
Guide: Sådan skriver du sælgende...
Dét er jeg glad for at høre, @Benelf. Der kommer helt sikker mange flere tips og...
29-03-2019 kl. 11:24
Sara Kirstine Hald kommenterede
Guide: Sådan skriver du sælgende...
Hvad med supperskeer, @Søren Suppeske? ;)
29-03-2019 kl. 11:23
Sara Kirstine Hald kommenterede
Guide: Sådan skriver du sælgende...
Tak for det, @MetteJeannot!
29-03-2019 kl. 11:23
Kasper Friis kommenterede
Guide: Sådan skriver du sælgende...
Skide godt indlæg - glæder mig til at læse, hvad du ellers bidrager med af tips senere...
29-03-2019 kl. 10:55


Amino Ekspertbloggere


E-handel
Peter Sørensen - Digital Forretning
Mikkel deMib Svendsen


Netværk & ledelse
Tune Hein fra tunehein.dk
Soulaima Gourani


Marketing & salg
Erik Holflod Jeppesen fra Grafikr ApS
Patrik Lazzarotto
Leon Birdi - Salgsekspert og blogger


Administration & finansiering
GR Consults Blog