Nyeste Ekspertblog-indlæg

Online Kampagner – Er "less" altid "more" ?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

24. oktober 2009 | 2.043 Visninger | 3 kommentarer |
"Less is more", og "keep it simple" er rigtigt gode retningslinjer når det handler om at skabe mest værdi på en online kampagne, men er det nu også så vigtigt at det alene kan trække konverteringen...

Online Kampagner – tænk dig om – tips til en bedre bundlinje

af 
Karsten Lund fra Optimeria

13. oktober 2009 | 2.529 Visninger | 4 kommentarer |
Læs hvordan en af AMINOs annoncører ikke har gennemtænkt deres online kampagne, og se om du også begår de samme fejl. Det er ikke svært at sætte sig ned og tænke sig om når man skal til at køre...

Fang, Forstå & Fasthold For Fuld Fortjeneste

af 
Karsten Lund fra Optimeria

4. oktober 2009 | 1.470 Visninger | 1 kommentarer |
Sig det 10 gange hurtigt efter hinanden. Det er svært, men det er det at drive en forretning også. Hvis du ikke kigger på din forretning efter denne model, så er det bare at komme igang. Det handler om at kigge på forretningen...

Først Trafik - Dernæst Konverteringsoptimering

af 
Karsten Lund fra Optimeria

1. oktober 2009 | 1.798 Visninger | 5 kommentarer |
Hvad kom først - hønen eller ægget? Det er et meget kendt og debatteret dilemma, men hvad kommer så først - konverteringsoptimering , eller SEO/PPC markedsføring. Det er faktisk ikke så stort et dilemma som...

100% konvertering er utopi

af 
Karsten Lund fra Optimeria

30. september 2009 | 1.138 Visninger | 0 kommentarer
Glem det, du opnår det aldrig. Du kan ikke konvertere 100% af dine besøgende. Læs videre og få at vide hvorfor det aldrig kommer til at ske. Måden du måler din konvertering på Den største fejlbehæftning...

Der er 4 slags personer på nettet – hvilken slags er du?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

25. september 2009 | 2.018 Visninger | 0 kommentarer |
Når man kigger psykologisk på adfærd på nettet, kan du sikkert nikke genkendende til at du opfører dig lidt anderledes end du gør når du er i NETTO, det er der en meget god grund til. Læs videre og prøv...

1 lille fejl, 1 ændring = 275% forbedring af konverteringen – læs og lær

af 
Karsten Lund fra Optimeria

25. september 2009 | 1.392 Visninger | 2 kommentarer |
Det kan betale sig at bruge tid på at forstå dine besøgende. Find ud af om du også begår samme fejl som kostede en klient dyrt på bundlinjen. En lille fejl – en rettelse – og en forbedring af konverteringen...

Din baby er grim - men kan vokse sig til en stor, smuk og effektiv e-forretning

af 
Karsten Lund fra Optimeria

8. september 2009 | 1.211 Visninger | 0 kommentarer
Din shop er din baby, men du skal lære at din baby basalt set er grim og rynket. Det betyder ikke du ikke elsker den, og det betyder heller ikke den ikke kan vokse sig stor og smuk. Det handler om holdning. Du skal ændre din holdning. Step...

E-Købmand: Er du elendig til at sælge? Undgå disse 3 ting

af 
Karsten Lund fra Optimeria

2. september 2009 | 1.283 Visninger | 0 kommentarer
Er du den tyggegummignaskende, mobiltelefontalende ekspedient, eller er du den servicemindede super sælger der observerer kunderne? – læs om de 3 vigtigste ting du skal undgå her Du kan altid blive bedre, men hvor er du? Der er...

E-Købmand: Er din shop en blind mand i et dart spil?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

1. september 2009 | 1.166 Visninger | 1 kommentarer
Er du en af dem der har arbejdet hårdt på SEO og Adwords kampagner men som ikke har fokus på kampagnestruktur og i hvilken kontekst dine besøgende kommer ind på dit site på – ja, så mister du omsætning...

E-købmand: Er din e-shop en LASTBIL i et Formel 1 løb?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

26. august 2009 | 3.610 Visninger | 0 kommentarer
En lastbil er strategisk det rigtige transportredskab når det handler om at få gods transporteret kost-effektivt fra A til B mest fleksibelt, men er herre dårlig i et Formel 1 Løb. Det er et strategisk dårligt valg –...

Hvis det ikke er fakta, er det fiktion folkens!

af 
Karsten Lund fra Optimeria

21. august 2009 | 1.060 Visninger | 2 kommentarer
Her tænker jeg ikke på en større dansk discountkæde, men derimod kolde hårde fakta. Baserer du din forretning på fiktion eller fakta? Det gør en stor forskel. Du bliver nødt til at tage hovedet ud af...

3 Grunde til du ikke sælger så meget som du kunne

af 
Karsten Lund fra Optimeria

19. august 2009 | 1.584 Visninger | 3 kommentarer |
Har du nogensinde stoppet op, og tænkt over hvorfor du ikke sælger mere end du gør? Du skal ikke sætte dig tilfreds med det salg du har, du skal hele tiden stræbe for at gøre det bedre. Her er 3 gode grunde til at...

Hov, jeg fandt 700.000 Kr. – hvad kan du finde?

af 
Karsten Lund fra Optimeria

18. august 2009 | 2.975 Visninger | 13 kommentarer |
Har du fuldstændig styr på konverteringen på din e-shop. I weekenden indledte jeg en konverteringsanalyse for en kunde, og i går kunne jeg så levere første del af en rapport der viste at de havde et potentielt tab...

E-købmandens evolutionsstige

af 
Karsten Lund fra Optimeria

5. august 2009 | 11.515 Visninger | 5 kommentarer |
Er du abe, neandertaler eller menneske? Evolution betyder udvikling, og det er sandt for e-købmanden som det er så mange andre steder i forretningslivet samt hverdagslivet, at så længe man ikke udvikler sig, går man tilbage...




Seneste kommentarer


Conceptu kommenterede
Gensalg er smartere end kundeanalyser! Sådan...
Jeg kan kun være enig i at gensalg er vejen frem, sammen med retargeting i øvrigt...
i går kl. 15:35
Thomas Cuno kommenterede
Historien om Flæske Flemse...
God historie. Fortæller også at vi har en tendens til at dømme folk på overfladen...
13-02-2019 kl. 13:26
Martin Thorborg kommenterede
Historien om Flæske Flemse...
Tak for en rigtig god historie Jesper. Du skriver godt og har altid nogle spændende...
13-02-2019 kl. 12:26
Martin Thorborg kommenterede
Strategi er ikke kun for de store...
Hej Tune, kan du fortælle lidt mere om hvordan man laver og eksekverer en strategi...
13-02-2019 kl. 12:03
Lars kommenterede
Historien om Flæske Flemse...
Hej Jesper, Tak for en rigtig god historie. Lars
13-02-2019 kl. 10:12
Mikkel deMib Svendsen kommenterede
Følg SEO standarderne … for helvede...
Der ligger lidt her: https://www.ampproject.org/learn/who-uses-amp/ecommerce/
11-02-2019 kl. 08:33
Lars Buur kommenterede
Følg SEO standarderne … for helvede...
Hej Mikkel - AMP er spændende, men jeg har svært ved at finde gode eksempler på ehandelsløsninger...
09-02-2019 kl. 13:41
Jesper kommenterede
Er din idé den bedste eller værste...
Det er uhyre sjældent en ide er unik, da identiske ideer fødes på næsten samme tid...
07-02-2019 kl. 23:58
Mikkel deMib Svendsen kommenterede
Følg SEO standarderne … for helvede...
@pbille I de gode gamle dage kunne man være ekspert på alt omkring en hjemmeside...
07-02-2019 kl. 14:00
pbille kommenterede
Følg SEO standarderne … for helvede...
Nej det har jeg heller aldrig set. Men jeg har set mange frontend-udviklere som står...
07-02-2019 kl. 13:43


Amino Ekspertbloggere


E-handel
Peter Sørensen - Digital Forretning
Mohammad Dadkhah fra Klikko
Mikkel deMib Svendsen


Administration & finansiering
GR Consults Blog


Marketing & salg
Erik Holflod Jeppesen fra Grafikr ApS
Kiranan Luxmy fra Grafikr ApS
SANDGAARDS BLOG
Tobias Ehlig fra SearchBrain
Leon Birdi - Salgsekspert og blogger


Netværk & ledelse
Tune Hein fra tunehein.dk
Soulaima Gourani