Er du i tvivl om, hvordan du kommer i gang med e-mail markedsføring? I denne artikel stiller vi skarpt på faldgruber, fordele og andre begyndertips du skal være opmærksom på, før du sender dine e-mails ud.
Du er kommet til det rette sted, hvis du vil have hjælp til e-mail markedsføring. E-mail er et kraftigt værktøj, som kan spinde uanede mængder guld, hvis du forstår at udnytte potentialet fuldt ud.
Hold dig til ét budskab
Som handelsmand har du garanteret masser at sige om dine nye og fantastiske produkter. Det er en rigtig fin kvalitet et langt stykke hen af vejen, men når vi taler e-mail markedsføring kan for meget viden let blive et problem. Mange forretningsfolk og sælgere forstår ikke at begrænse sig. Hvis e-mailen fra din virksomhed indeholder for meget information er der stor risiko for, at dine modtagere læser to linjer, hvorefter mailen ryger til lodret arkivering. Det forudsætter endda, at dit emnefelt var interessant nok til, at dine brugere overhovedet åbnede mailen til at starte med.
En god tommelfingerregel er, at jo flere varer du har på hylderne, desto større bliver behovet for nøjagtig segmentering af din e-mails.
Nærvær betyder alt
Når du nu går i gang med e-mail markedsføring skal du først og fremmest sætte dig i dine modtageres sko. De modtager hundredvis af e-mails hver dag. Heraf sorteres størstedelen fra, og sorteringen sker lynhurtigt. De fleste træffer en beslutningen alene ved brug af emnefeltet. E-mailens skæbne afgøres indenfor få sekunder, når modtagerne klikker sig ind. Hvis ikke du fra starten formår at fænge læseren, så er din chance forspildt.
En god måde du kan differentierer dig på er ved at sørge for, dine e-mails udstråler nærvær. Nærvær er ikke noget du kan opfinde, men hvis du er passioneret omkring din forretning – og det er du jo – så er det den passion, du skal formidle videre til dine læsere. Derved bliver det for dine modtagere ikke et spørgsmål om en e-mail fra en stor ansigtsløs virksomhed, men fra Jens Jensen, som tilfældigvis er ekspert i lamper og brugte tekstiler.
Når du sender e-mails ud skal nærværet, din lidenskab, skinne igennem i både emnefelt og indhold.