Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Ekspertblogger på Amino Sådan bliver du en stærk affiliate!

Sådan bliver du en stærk affiliate!

11,525 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
18 August 2010

De fleste af de affiliates der rammer en guldåre i starten og tjener hurtige og ”nemme” penge begår den samme fejl – inklusiv mig selv.

Da jeg for cirka halvandet år siden startede mit første rigtige affiliate projekt omsatte jeg for 50.000 kr. de første 14 dage – hvoraf jeg kun havde udgifter for cirka 6-7.000 kr.

Du kender det sikkert selv, hvis du har prøvet at få succes med en kampagne; Jeg drømte mig hen.. en ugeløn på 20.000 blev til en million om året - og det hele kørte jo stort set af sig selv. Jeg fortyder bestemt ikke at jeg var uvidende for det var naturligvis en vidunderlig tid, men de kampagner jeg brugte blev selvfølgelig helt naturligt lukket ned ret hurtigt og jeg stod og skulle starte forfra. Surt show – drømmen om at tjene en million om året uden at lave noget måtte jeg skyde en hvid pil efter.

En Quick-succes er ikke meget værd i det lange løb

Da jeg rundt omkring har snakket med andre affiliates har de grint af min historie og sagt de har oplevet præcis det samme. Man får en hurtig start-succes, og regner straks med det holder i årevis. Men faktum er at en kampagne typisk holder i gennemsnit under 3 måneder.

Brug 80/20 reglen og få langvarig succes online

Arbejder du med affiliate marketing vil du opdage at 20% af den tid du bruger på dine kampagner udgør 80% af overskuddet (ikke omsætning!). Du skal derfor sørge for ikke at bruge alt din tid på en enkelt kampagne, for at køre den 100% i mål. Det er det bedst økonomisk at sætte flere kampagner op og måske ikke bruge ufattelig meget tid på den helt lille finpudsning. Du spreder også din risiko ved den model.

Det er sjovere at have 80% af fem kager, end 100% af en kage.

Lige nu har jeg kampagner hvor hvis jeg satte mig ned og brugte alt min tid på kunne tjene flere penge her og nu – det ved jeg at jeg kan. Men det gør jeg ikke, fordi jeg har det fint med at have mange halvfærdige ting stående ude og bruge min tid på at sørge for at jeg også tjener penge om 3 måneder

Jeg er altid to kampagner foran

Et godt råd er at så snart du finder en god kampagne så skynd dig at finde de to næste. På den måned har du et sikkert økonomisk grundlag i lang tid. Jeg bruger i gennemsnit cirka 1/3 af min tid på de kampagner der bare kører og jeg tjener penge på – de resterende 2/3 af min tid bruger jeg på at finde ud hvilke kampagner jeg kan tjene penge på om 1, 3 eller 6 måneder.

Det er naturligvis en dyr løsning her og nu. For har man lige fundet en god kampagne og bruger man så 2/3 af sin tid på at kigge på andre nye kampagner, smider man mange penge væk ved ikke at holde 100% fokus på den gode kampagne der giver penge her og nu – men det gør bare at du står uden nogen indtægt den dag din guld-kampagne lukker. Kampagner kan nemt blive lukket med 1 times varsel, men er man rigtig heldig siger de det måske en dag før – og så er det ikke sjovt at stå uden andre kampagner der laver penge. Specielt ikke hvis du lever af det.

Brug kun rådet professionelt

Jeg har tjent penge hver eneste måned de seneste halvandet år ved at bruge denne metode. Jeg har selvfølgelig tjent flere penge nogen måneder og knap så mange andre måneder, men altid – uden undtagelse – været noget jeg har kunnet leve af og lidt til (også hvis jeg var voksen).

Men er du studerende og egentlig bare vil tjene penge her og nu, så er det en dårlig id´´e ikke at holde 100% fokus på den gode kampagne du lige har fundet. Men værdsætter du at tjene penge måned efter måned (også om 6 måneder) er metoden super god.

Kort fortalt:
Finder du en god kampagne så brug højst 1/3 af din tid på optimering af den – resten af tiden skal du bruge på at finde de næste to gode kampagner. 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Simonpro skriver Skriv dig op