Martin Thorborg rejser rundt i verden med familien
Følg vores rejse rundt i verden for at interviewe danske iværksættere

Køb et Amino Sponsorlink

Seneste indlæg

Abonner

  • E-mail: Abonner
  • E-mail abonnenter: 253

Gode links

Kig da her:

Arkiv

Nu er den gal igen - denne gang er det Helle Thorning der har sprunget en sikring..

Nu skal der jo ikke gå helt politik i min blog, men man skulle tro at politikere aldrig nogen sinde bliver luftet i den virkelige verden.
Den ene idiotiske kommentar tager den anden og meget af det bliver hældt ned over erhvervslivet.
Nu mener Helle Thorning at vi skal indføre kvindekvoter i de danske bestyrelser....
Hvis du tør, så hør min bil-snak og ja, jeg er igen oppe at ringe i det røde felt, så er du advaret ;-)

Dbh Martin

Ps. Kære venner og familie, hav tålmodighed med mig, jeg skal bare af med lidt aggressioner ;-)

Skrevet : jan 26 2009, 11:57 af Martin Thorborg | med 22 kommentarer | 2.545 Visninger
Kategorier:

Kommentarer

Peter Skouhus sagde:

Forkerte MP3...der er den med avisen...kunne ellers godt lige bruge et godt grin...

# den 27-01-2009 kl. 06:08
Er kommentaren brugbar? 0 0

Anonymous sagde:

rigtige mp3 ligger her, hvis nogen vil høre den inden han får rettet :D

thorborg.tv/.../LS100031.mp3

# den 27-01-2009 kl. 06:35
Er kommentaren brugbar? 0 0

Sebastian Brandes Kraaijenzank sagde:

Hej Martin.

Du hiver denne gang op i et meget følsomt emne. Kunne forestille mig, at flere kvinder ville råbe op, men det er måske også pointen med indslaget.

Jeg kan godt følge dig i mange af de ting, du siger. Jeg synes også, at Helle Thornings forslag er forkasteligt. Jeg synes dog, at succesfulde mænd med store netværk kunne gøre en indsats for at inspirere kvinder. Generelt tror jeg, at kvinder har mindre selvtillid, når det kommer til det at gå efter den store forfremmelse eller at springe ud som selvstændig. Når der nu er så mange respekterede mænd med masser af økonomisk og mentalt, hvorfor er det så lige, at kvinderne ikke bliver hjulpet mere? Da I fik børn, hvorfor sagde du så ikke til din kone: "Jeg synes ikke, at du skal gå herhjemme og passe børn. Lad os sende dem i dagpleje, så du kan fortsætte din karriere."

Jeg tror, at mange mænd tager kvinder for givet. Det kunne være fedt at se rige mænd inspirere deres koner lidt mere.

Med venlig hilsen

Sebastian

# den 27-01-2009 kl. 09:07
Er kommentaren brugbar? 0 0

Sebastian Brandes Kraaijenzank sagde:

Mente økonomisk og mentalt overskud :-)

# den 27-01-2009 kl. 10:10
Er kommentaren brugbar? 0 0

Thomas Rosenstand sagde:

Hun er rablende vanvittig, men det har vi jo vidst længe. Heldigvis er hun og hendes opportunistiske parti stort set uden for indflydelse. Lad os bevare hende der - for alles skyld ;-)

# den 27-01-2009 kl. 10:50
Er kommentaren brugbar? 0 0

Yngvi K. sagde:

Hahaha.. Virkelig godt indlæg.. Det er så sandt det du siger, som noget kan være. Helt enig.. Meget sjovt at høre nogen kommentere det på den måde, du gør. Bliv ved med det, kanon underholdning!

Mvh. Yngvi

# den 27-01-2009 kl. 10:55
Er kommentaren brugbar? 0 0

Glasdam sagde:

Er helt 100% enig. Det har vist været oppe at vende før, og dengang syntes jeg også det var helt skudt at snakke om. Og så kan man så sige at det er i ligestillingens navn, men når det ene køn skal have fordele, og specielle regler på arbejdsmarkedet, hvad sker der så lige med ligestillingen?

Som du selv siger, så skal man da vælge dem som er kompetente til deres arbejde, og som passer ind på den post, og ikke bare finde en nede i netto, fordi man ikke lige kan komme videre uden x procent af det ene køn i ens bestyrelse, og så bliver nød til at tage det første det bedste bud.

Derudover synes jeg ikke der går for meget politik i blokken. Det er jo relevant, og personligt kan jeg godt lide at høre andres meninger om sådan noget som det her, for det er jo et emne som kan starte en hel krig.

Have en god dag!

# den 27-01-2009 kl. 11:40
Er kommentaren brugbar? 0 0

Niels Henriksen sagde:

Er det ikke mands-diskremination når man vil begrænse antallet af mænd i en bestyrelse?

# den 27-01-2009 kl. 12:02
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel deMib Svendsen sagde:

Niels, det er i hvert fald diskimination af værste skuffe, at det kun er unge mænd der skal straffes med værnepligten. Hvor er alle feministerne henne i den sag. Hvorfor kæmper de ikke for ligeret her?

Det er fordi de slet ikke kæmper for ligeret - men blot er egoister.

# den 27-01-2009 kl. 12:55
Er kommentaren brugbar? 0 0

Anja Lysholm sagde:

Kære, kære Martin - TAK fordi du laver de her podcasts - så behøver jeg ikke savne dine daglige indspark så meget. ;-)

Og du har da fuldkommen ret - satme om jeg vil have særbehandling fordi jeg er kvinde!

Mikkel - enhver må sgu kæmpe for sin sag. Hvis I mænd synes det er mangel på ligeret at kvinder ikke har værnepligt, så må I jo på barikaderne. Hvis jeg skulle kæmpe for noget på den front, ville jeg have afskaffet værnepligten for mænd også, og det er da ikke sikkert det er det mænd vil have. Dem der har et problem, må kæmpe for at få det løst - det kan de ikke forvente at andre gør for dem. (Med mindre at man er så svag at man ikke kan - det er naturligvis noget andet).

# den 27-01-2009 kl. 13:07
Er kommentaren brugbar? 0 0

Martin Thorborg sagde:

Damn, så er det rettet :-)

Tak for hjælpen.

Dbh Martin

# den 27-01-2009 kl. 13:18
Er kommentaren brugbar? 0 0

Martin Thorborg sagde:

Og så lige tak til Mikkel for inspiration til opstødet :-)

Dbh Martin

# den 27-01-2009 kl. 13:27
Er kommentaren brugbar? 0 0

Simonpro sagde:

Rigtig godt! det sgu rigtigt.

Næste gang kunne du tage op hvorfor, hvis en lærere i folkeskolen bliver slået lidt af en elev bliver smidt ud af skolen, men hvis en elev overfalder en uskyldig anden elev så han bløder, sker der ikke en skid.

Det har jeg selv oplevet, og har sgu mest lyst til at skrive til skolebestyrelsen lige nu!

# den 27-01-2009 kl. 20:37
Er kommentaren brugbar? 0 0

kklitgaard sagde:

Martin: Jeg er så enig, så enig!

# den 27-01-2009 kl. 21:05
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel Mikjær Christensen sagde:

Vi har snart brug for at få rydtet op i de gamle støvede politikere ... syntes der er meget få mennesker derinde jeg reelt tør tiltro noget som helst.

Jeg stemmer selv SF, men syntes stadig at Anders Fogh har gjort det nogenlunde godt. Altså behøver jeg ikke være enig med dem politisk for at mene de gør det godt ... men jeg står edermadme også tit og ligner et spørgsmålstegn nogengange når man hører det de lukker ud fra borgen nogengange ....

# den 28-01-2009 kl. 11:06
Er kommentaren brugbar? 0 0

Jesper Sperling sagde:

Tak for din bramfri "podcast". Den er ikke alene ganske underholdende men også med gode synspunkter. Jeg begriber heller ikke, hvad det er, der foregår på Borgen. Desværre må man konstatere, at mange politikere ikke har nogen anelse om, hvad der foregår ude i virkeligheden.

# den 28-01-2009 kl. 16:03
Er kommentaren brugbar? 0 0

Martin Thorborg sagde:

Dagbladet Børsen lytter med :-)

borsen.dk/.../149928

Dbh Martin

# den 28-01-2009 kl. 16:19
Er kommentaren brugbar? 0 0

I love it! sagde:

Hej Martin!

Fantastisk indlæg. Som kvinde giver det mig myrekryb og det er direkte demotiverende, når der tales om kvoter af kvinder i bestyrelser m.v. Pt. arbejder jeg i en virksomhed, hvor der er særlig stor fokus på ligestilling hvad angår lønnen og det synes jeg bestemt er rart, men hvis jeg bliver valgt til en stilling pga. køn fremfor kompetancer og engagement, så synes jeg det er stort problem og jeg vil sidde med en sær fornemmelse efterfølgende. Jeg tror på viljen og modet i ethvert menneske, men kun så længe det er frivilligt. Desuden synes jeg det er stærkt diskriminerende over for mænd, hvis kvoter m.v. indføres.

# den 28-01-2009 kl. 21:53
Er kommentaren brugbar? 0 0

Martin Thorborg sagde:

Tak for alle jeres fede kommentarer. Jeg har virkelig svært ved at finde folk der er uenige, hvis vi ser bort fra folk der ikke fatter en hat af hvordan virksomheder bliver ledet.

Det er dybt godnaet!

Dbh Martin

# den 28-01-2009 kl. 23:08
Er kommentaren brugbar? 0 0

Gitte Grahndin sagde:

... for en god ordens skyld, må der hellere være flere kvinder der kommenterer på dette ;-)

Tidligere arbejdede jeg i en større virksomhed hvor fagforeningerne havde meget stor magt.

Det betød at virksomheden var pjasket godt og grundigt ind i socialisme. = Alle var lige (lidt)...

En jobbeskrivelse = X antal kroner og dermed ingen mulighed for at belønne de rigtig dygtige medarbejdere.

Dette kom til at betyde, at dem (hvad enten det var kvinder eller mænd) der var rigtig dygtige og et super aktiv for virksomheden, kunne man ikke belønne. Det resulterede naturligvis i at de på sigt søgte til andre virksomheder, hvor man kunne udfordre og belønne deres indsats.

I sin iver for at påskønne de dygtige medarbejdere endte det i rigtig mange tilfælde med, at man forfremmede dem i stedet for.

Det vil feks. sige, at hvis der var en unik programmør valgte man at gøre ham til leder som kompensation, i stedet for at kunne belønne hans kompetenser.

Resultatet var dårligere programmørgruppe og en middelmådig ledelse, da det jo ikke var der hans kompetencer og lyst lå.

Det er det samme socialdemokratiet nu vil forsøge at gøre igen... Sætte så faste rammer at det ikke bliver "bedste mand (m/k) på posten" men sørger for at det bliver så ligeligt fordelt, at man ikke ved om man er dér af navn eller af gavn.

I mit daglige arbejde, arbejder jeg blandt andet for at SMV'er skal gøre mere brug af prof. bestyrelser og naturligvis rådgiver jeg dem til at de skal finde de bedste til posterne OG samtidig gør jeg opmærksom på at kvinder kan tilføre en bestyrelse særlige vinkler som sjældent ses hos mænd og vise verse.

Men det er f..¤#.. det vigtigste at virksomheden får "bedste mand (m/k) på posten"

NEJ TAK TIL KØNSKVOTERING I BESTYRELSER

og i samme boldgade...

NEJ TAK TIL TVUNGEN BARSEL TIL MÆND

Gitte

# den 29-01-2009 kl. 10:12
Er kommentaren brugbar? 0 0

Gitte Grahndin sagde:

... har lige et par ord mere

Der hvor der måske skal sættes ind, i stedet for ved kvotering, er ved dem der hjælper med at informere og rådgive ifm prof. bestyrelsesarbejde.

Her tænker jeg på Advokater, Jurister, Erhvervråd, Væskthuse, osv. - De skal blive endnu bedre til at formidle budskabet om at det - måske ?!? - kunne være godt med flere kvinder i bestyrelserne rundt om i DK.

Og så skal Helle Thorning lære, at på samme måde som ikke alle har evnerne til at danse ballet/blive kok/køre taxi/være leder/blive jurist (eller ønsker det) på samme måde er det med bestyrelsesarbejde. Men kan hun det..??

Men information skal der til.

Gitte

# den 29-01-2009 kl. 11:46
Er kommentaren brugbar? 0 0

benny sagde:

jeg så engang en kæmpe ko flyve over storebælt, men så kom der en vandrepind og overtog hele lortet :(

ja jeg er fuld, og faldt tilfældig over dette site så tænkte jeg kunne da ikke bare smutte uden at efterlade en kommentar :P

forsat go aften

/Benny

# den 28-02-2009 kl. 22:52
Er kommentaren brugbar? 0 0