Sælg endnu mere på nettet 2 - hvad gør vi galt?
Som du måske ved, så har min ven Anders Gisselmann og jeg lavet en del seminarer om hvordan man sælger mere på nettet.
Vi lavede det første til Iværk07 og det udsolgte vi på få dage. Vi gentog det to gange og begge gange havde vi udsolgt næsten med det samme.
Det gav os blod på tanden og i år gav vi den gas med en ekstra foredragsholder og et super interessant program:
Jacob Hancke kommer og viser hvordan man laver Eyetracking på websites, det er noget af det mest cool jeg selv har set. At komme bag øjenlågene på sine kunder og se og høre deres oplevelser, det giver et helt andet indblik i hvordan kunderne tænker. Jeg har selv testet en del og det er helt vildt så dumme fejl man kan lave uden at tænke over det og når de fejl er rettet, så er det som en haveslange der slår et knæk og man får rettet ud, pludselig strømmer kunderne igennem...
Så kommer Benjamin Gundgaard som uden tvivl er Danmarks usability-guru nummer 1. Han laver stort set ikke andet end at analysere e-butikker for at finde selv samme knæk på haveslangen og han kan nogle fantastiske historier om hvor små detaljer der kan ødelægge salget og hvor ofte der næsten intet skal til før pengene begynder at strømme i kassen.
Så kommer Bo Vincents som har arbejdet med site-søgemaskiner i 8 år. Han ved om nogen hvor meget man kan tabe på gulvet hvis søgemaskinen ikke er i orden. Op mod 40 % af alle besøgende på et website bruger site-søgemaskinen hvis den er til at finde. Hvad tror du selv der sker hvis en potentiel kunde søger på et produkt og får "Søgemaskinen fandt ingen varer!? Det sker f.eks. hvis kunden staver forkert og hvor mange gange er du ikke selv på Google blevet foreslået en anden stavemåde? En god søgemaskine kan løfte salget med tocifrede procenter på minutter.
Slutteligt kommer jeg selv og giver en peptalk i hvordan vi med et meget beskedent budget henter mere end 5.000 nye brugere ind til SPAMfighter hver dag. Vi arbejder aktivt med viral marketing, action mails og andre okulte ting. Alle dem vil jeg fortælle om og jeg svarer gerne på nærgående spørgsmål.
Jeg syntes selv at det er et fedt program, men til dato har vi solgt 1/3 af de billetter vi havde håber på. Er det fordi programmet ikke er i orden eller er det måske fordi at iværksættere og mindre/mellemstore virksomheder er begyndt at holde igen på skejserne?
Jeg vil blive glad for alt feedback og skulle du kende en der vil med på seminaret, så giver jeg gerne billetten til rabatpris her:
http://eventus.trippus.se/Rabat-12-09-08
Dbh Martin