Du er nu kommet hjem fra en inspirerende iværksættermesse med en ordentlig stak visitkort. Måske har du som jeg fra start puttet de interessante i én lomme og de uinteressante i en anden? Måske har du... Læs hele indlægget
Håndtér dine kunders klager professionelt. Næsten alle virksomheder oplever af og til utilfredse kunder. Du bør selvfølgelig indrette dig på en måde, så det sker så sjældent som muligt, men forvent ik... Læs hele indlægget
Kære presse. Vil du ikke nok give min virksomhed noget positiv omtale, så jeg kan omsætte noget mere. Venlig hilsen Topdirektøren Supervirksomheden Tror du denne pressemeddelelse giver omtale? - Nej, ... Læs hele indlægget
I løbet af et par dage vil jeg komme med et blogindlæg, som mange har efterspurgt. I mellemtiden vil jeg fortælle lidt om det fortællemæssige kneb, "en cliffhanger". Slutning af kapitel 1: Vores helt ... Læs hele indlægget
Send et brev til dine potentielle kunder, og ordrerne strømmer ind af sig selv... Gid det var så let. Men det er det ikke. Hvis du skal have det fulde udbytte af et salgsbrev, skal du have en klar str... Læs hele indlægget
(OK - nu er jeg lige færdig med at forfatte et indlæg, som jeg endda har beskåret voldsomt. Alligevel fremstår jeg som en gakket, lalleglad sprogklovn, der mangler seriøs fylde i livet. Nå, hva' pokke... Læs hele indlægget
Før jeg tager hul på dette emne, har jeg en indrømmelse: Jeg er ikke søgemaskineekspert. Der findes helt sikkert hardcore SEO-gutter, der kan præcisere det, jeg skriver her i en næsten uendelig detalj... Læs hele indlægget
En tekst starter ganske ofte med en overskrift. Overskriftens formål er at vække læserens opmærksomhed og lede ham ind i teksten. Det findes der en lang række af teknikker til, og som med al anden vir... Læs hele indlægget
Vi har ytringsfrihed i Danmark. Mange opfatter tilsyneladende dette som en ret til at sige hvad som helst om hvem som helst hvor som helst. Men særligt når vi arbejder med virksomhedskommunikation, er... Læs hele indlægget
Et slogan i en fart gi'r den bedste virksomhedsstart!!! Brug derfor masser af tid på at finde det rigtige slogan, det skal nok flytte nogle kunder... - eller hvad? En virksomheds slogan kan opfylde fø... Læs hele indlægget
Når vi skriver professionelt, er det ofte de små ord, der gør forskellen på, hvor effektivt budskabet bliver modtaget. De personlige stedord er meget vigtige for, hvordan læseren identificerer sig med... Læs hele indlægget
Jeg skal nok senere skrive et blogindlæg om, hvordan du laver den bedste pressemeddelelse, men først vil jeg gerne have dig til at overveje noget: Jeg møder mange virksomheder, som gerne vil nævnes i ... Læs hele indlægget
Når man i gramatikken taler om 1. person, mener man "jeg" i ental og "vi" i flertal. 2. person er "du" og "I", mens 3. person er "han, hun, den, det" og "de". Dertil kommer et væld af andre former. I ... Læs hele indlægget
Mit hjem er indrettet sådan, at man fra indgangen kan gå til venstre ind i stuen eller til højre ind i resten af huset. Når jeg tager imod mine gæster, viser jeg dem venligt ind i stuen eller lader de... Læs hele indlægget
En populær sprogteori om såkaldt "ikke voldelig kommunikation" taler om det gode girafsprog overfor det onde ulvesprog . Når vi taler med vores kunder har vi indlysende nok brug for mange af de teknik... Læs hele indlægget
Jeg har fået den fornøjelige tjans at blogge om kommunikation på disse sider. Det er jeg mægtig glad for, og jeg håber, mine læsere vil lade sig inspirere af mine tanker. Det er nemlig bestemt ikke li... Læs hele indlægget