Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om professionel kommunikation.

Salgskommunikation via hjemmesiden

Skrevet af:
3. november 2009 | 3.058 Visninger | 6 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Hans Stokholm Kjer fra Kjers Kommunikation

Ekspertblogger på Amino om professionel kommunikation.

Hvis du gerne vil sælge noget på din hjemmeside, skal du skrue den sammen, så den kommunikerer til læserens købskanaler.
Du skal opfylde læserens forventninger - og mere til.
Du skal sikre dig, at det er lettere at købe end at lade være.

Jeg snublede over et virkelig veludført eksempel i dag.
Det gratis antivirusprogram, AVG, laver en ny version. Der findes en gratis udgave og nogle forskellige betalte udgaver. Folk som har den gratis udgave får et link i deres virusprogram, der lover, at de nu kan få den nye version gratis.
Når du klikker på linket er du altså sporet ind på tanken "Jeg fortsat beskytte min computer så godt som muligt - og det skal være gratis."

Nu rammer du denne side: http://free.avg.com/ww-en/download?prd=afg#tba1

Siden holder, hvad den lover:
Du kan få den nye Free Edition.
Siden giver dig mere oven i:
Du kan GRATIS få Premium Edition (som du tidligere har valgt fra, fordi den kostede penge). Selvfølgelig i en prøveperiode, men alligevel gratis.

For at gøre det let for dig at vælge "rigtigt", er teksten skrevet med større typer og i et mere interessant layout på Premium-siden.
Desuden bruger AVG-folkene det stærkeste grafiske styringselement, pilen, til at rette dine øjne mod det "rigtige" valg.

Teksten på Free-siden er opsat lidt uoverskueligt - der er ingen punktopstilling, selvom teksten egentlig består af 2-3 punkter. På Premium-siden er de ekstra features benævt "Benefits" (fordele) - mens fordelene på Free-siden ikke har nogen benævnelse.

Dette er et eksempel på flot professionel kommunikation, som mange internethandlende kunne lære af.

 

Bloggen bliver til en bog.
- Vil du vide hvornår?

Efter at have blogget om virksomheders kommunikation i en måneds tid har jeg besluttet at samle mine erfaringer i en bog.

Bogen vil komme til at indeholde flere emner, flere eksempler og flere konkrete anvisninger end bloggen.
Om det bliver en e-bog eller én af papir har jeg endnu ikke besluttet.

Send en mail med ”Kommer bogen ikke snart” i emnefeltet til kjer/kjers.com – så holder jeg dig opdateret.

Mvh Hans

 

Læs også


Kommentarer

Glenn Kibsgaard   den 03-11-2009 kl. 22:04

Super interessant oplæg, Hans.

Det er bare med at tjekke nettet for inspiration og nye muligheder, så man ikke selv behøver at opfinde den dybe tallerken :o)

Hvordan går det med bogen ?

Er kommentaren brugbar? 0 0
Hans Stokholm Kjer   den 03-11-2009 kl. 23:22

Hej Glenn

Tak for roserne.

Bogen er undervejs - og det vil den være en tid endnu.

Jeg har haft dejligt mange forstyrrende kunder de sidste måneder - og den slags tager jo en del tid.

mvh Hans

Er kommentaren brugbar? 0 0
Rasmus Hoeks   den 09-11-2009 kl. 11:31

Godt indlæg og et rigtig godt eksempel med AVG. Jeg har flere gange tænkt på dem i forbindelse med "call to action".

De er nemlig rigtig gode til at indlejre deres betalingsprodukt i en gratis version, så man netop får følelsen af, at man får mere!

Hvor stor bliver din bog og hvad kommer den ca. til at koste?

Er kommentaren brugbar? 0 0
Hans Stokholm Kjer   den 09-11-2009 kl. 12:13

Hej Rasmus

Jeg har endnu ikke lagt begrænsninger for mig selv med hensyn til omfanget af min bog. Jeg har ideer og stof til nogle tusinde sider, men det skal selvfølgelig komprimeres til en overkommelig størrelse.

Prisen kommer til at afhænge af, hvad jeg til den tid mener, markedet kan bære.

mvh Hans

Er kommentaren brugbar? 0 0
Simon Elkjær   den 28-12-2009 kl. 21:55

Hej Hans,

Hvis du har idéer til flere tusinde sider, så tror jeg du vil med fordel kunne kategorisere og opdele til flere bøger. - og måske hive lidt flere penge hjem.

Ville personligt aldrig købe en e-bog (nu ved jeg ikke om det er en e-bog eller alm. du vil lave) så stor.. men hvis jeg i stedet kunne vælge lige den kategori jeg interesserede mig for. - og så købe de f.eks 200 sider i stedet.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Hans Stokholm Kjer   den 19-01-2010 kl. 23:39

Tak for rådet, Simon.

Jeg forestiller mig, at bogen som minimum skal udkomme på papir. Om den også kommer i e-form, må tiden vise. Jeg er ikke helt sikker på det marked endnu.

mvh Hans

Er kommentaren brugbar? 0 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: fem + fire =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Hans skriver


Bloggen bliver til en bog

- Vil du vide hvornår?

Efter at have blogget om virksomheders kommunikation i et stykke tid har jeg besluttet at samle mine erfaringer i en bog.

Bogen vil komme til at indeholde flere emner, flere eksempler og flere konkrete anvisninger end bloggen.

Send en mail med "Kommer bogen ikke snart" i emnefeltet til kjer@kjers.com - så holder jeg dig opdateret.


Hans på Twitter

Hvis du vil have besked når Hans og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer