Når man ser, hvordan journalister på fjernsynet trækker politikere og uærlige forretningsfolk rundt ved næsen for til slut at kaste dem på mediemøddingen, kan man godt blive lidt utryg ved at skulle m... Læs hele indlægget
Af Anders Gisselmann, www.one2speak.dk Hvad enten du er iværksætter, idrætsudøver, forsker eller erhvervsmand, har du sikkert prøvet det. Nemlig at mærke følelsen af ikke at være blevet opdaget, når d... Læs hele indlægget
Oplever du nogensinde at være fuldstændig blank, når du netop har brug for en god idé. Det er især frustrerende, hvis du har siddet og vredet din hjerne forgæves i lang tid, og der bare ikke kommer no... Læs hele indlægget
Du har hørt det så tit - det er historien, der sælger produktet. Hvis du gerne vil have optimalt udbytte af dit produkt, så skriv en god historie ind i det. Jeg fandt et rigtig godt eksempel på dette ... Læs hele indlægget
Ind imellem vil du få lidt inspiration med GRATIS klip fra min bog EN SÆLGERS BEKENDELSER, som handler om salg men lige så meget om holdninger FRÆKHED BETALER SIG Både du og jeg uden tvivl tabt handle... Læs hele indlægget
Måske kan det virke lidt overvældende at skulle formulere en vision for "en ganske almindelig virksomhed som min". Når jeg alligevel opfordrer til det, er det fordi jeg gennem årene selv har brugt for... Læs hele indlægget
En elevatortale er en ultrakort beskrivelse af din virksomhed eller dit produkt. Du bruger den til at fange din lytters interesse med, f.eks. når du er på messe eller til netværksarrangement. Formålet... Læs hele indlægget
Du tager sikkert en gang i mellem til messer eller netværksarrangementer. Lige nu er der to vigtige arrangementer under opsejling i september, så her kommer lige et par hurtige fif, så du kan være vel... Læs hele indlægget
Når en kunde bestiller noget i dit firma, sender du muligvis en ordrebekræftelse. Måske sender du bare en e-mail med "jaja - jar har hørt det"? Måske sender du et formelt brev med dine leveringbetinge... Læs hele indlægget
Har du oplevet at det du skulle levere overfor en kunde, bare ikke kørte? Håber du det går over til næste gang, eller lærer du af det? Her er et bud på hvad man kan lære af dårlig kundeservice. En måd... Læs hele indlægget
Hvor mange profilbrochurer har du fået stukket i hånden eller hovedet - eller måske endda fået proppet ned i halsen - på forskellige messer? Det er mange. Det er rigtig mange. Prøv lige at følge mig i... Læs hele indlægget
Som iværksætter skal du - i forsøget på at sælge dig selv bedst muligt - bruge alle de tangenter du har at spille på. Du skal lave opsøgende salg, du skal lave markedsføring og du skal lave PR. Måske ... Læs hele indlægget
Kan det betale sig at annoncere i lokale medier? Svaret på dette spørgsmål må være et klart og rungende.... "Tjahhhh måske". Når du vælger, hvor du vil annoncere er der en række spørgsmål, du børe gør... Læs hele indlægget
Mange bloggere har store ambitioner, når de lægger en blog ud, men løber hurtigt tør for idéer. Der er mange måder at være kreativ på, når det gælder idéer til blogindlæg. Her er nogle, du måske kan b... Læs hele indlægget
Har du kreativ blokering eller er din kreative process i en inkubationsfase? Oplever du indimellem, at du er midt i et kreativt projekt, og pludselig går i stå? Der kommer bare ikke flere idéer. Du vr... Læs hele indlægget
En flyer er en lille reklame bestående af et enkelt ark. Hvis du bruger den rigtigt, kan den være et rigtig godt medie for dine salgsbudskaber. Hvorda n ser min flyer ud? En flyer er trykt på ét ark. ... Læs hele indlægget
Når jeg afholder et af mine mange salgskurser og powertalks, giver jeg deltagerne en række ekffektive og spændende værktøjer til at forøge salget og indtjeningen. Men som jeg altid tilføjer, så hjælpe... Læs hele indlægget
Ved dine kunder, hvor dygtig du er? For nogle uger siden var jeg med til en gennemgang af en brugertilfredshedsundersøgelse i en offentlig institution. Institutionen har rigtig mange forskellige tilbu... Læs hele indlægget
Mange hjemmesider har et menupunkt, der hedder "Om os", "Profil", "Firmaets navn" eller lignende. Denne underside kan være meget vigtig, fordi den afslører virksomhedens selvbillede. Derfor er det ogs... Læs hele indlægget
Ja, det er det formentlig! Du har fået en genial idé, som andre bør vide noget om. Du vil gerne kontakte dem uopfordret via e-amil, fordi det er nemt, hurtigt og billigt. Men en lille djævel hvisker d... Læs hele indlægget
Jo mere præcist du kan identificere og beskrive modtageren af dit salgsbrev, des bedre konvertering. Her er et konkret eksempel, som enhver, der har drevet virksomhed i et stykke tid, vil kunne kopier... Læs hele indlægget
I mit seneste indlæg " Skriv mellem linjerne " intorudcerede jeg begreberne selvbetydning og medbetydning. Tag nu et kig på din egen hjemmeside. Du har sikkert brugt god tid på at formulere og udforme... Læs hele indlægget
Man kan læse mange ting "mellem linjerne" - også i din kommunikation. Men hvordan får man skrevet de helt rigtige ting - også mellem linjerne. OK - altså det kan virke lidt langhåret, men alligevel: M... Læs hele indlægget
Hvis jeg havde verdens muligvis største online reklamenetværk, ville jeg så bruge tid og porto på at sende salgsbreve? Næppe. I hvert fald ikek umiddelbart. Hvorfor får min kone så et salgsbrev fra Go... Læs hele indlægget
Julen er jo en glad tid, hvor der er rig lejlighed til at sprede positive budskaber. Benyt lejligheden til at sende et julebrev til dine eksisterende kunder. Jeg sendte det vedhæftede til ca. 300 anno... Læs hele indlægget
Drop pressemeddelelserne indtil tidligst midt i december. Pressen er nu gået i selvsving omkring temaet klima. Det betyder, at små iværksætterhistorier er vanskeligere at få igennem end vanligt, med m... Læs hele indlægget
På Twitter har du 140 tegn til at levere en hel historie, og det kan godt være noget af en udfordring. I dette blogindlæg tager jeg udgangspunkt i, at du bruger twitter til at være i kontakt med kunde... Læs hele indlægget
Er du bevidst om, hvordan du bruger e-mail-mediet? Her er nogle løse tanker til inspiration. Dine e-mails - dem, du skriver i din daglige kommunikation med kunder og samarbejdspartnere - er med til at... Læs hele indlægget
Hvis du gerne vil sælge noget på din hjemmeside, skal du skrue den sammen, så den kommunikerer til læserens købskanaler. Du skal opfylde læserens forventninger - og mere til. Du skal sikre dig, at det... Læs hele indlægget
Du kan få rigtig gode resultater ud af at sende nyhedsbreve ud. Men husk, at der både er nogle meget skrappe regler for, hvem du må sende til - det kommenterer jeg lige i slutningen af indlægget. Og h... Læs hele indlægget