Hvor mange profilbrochurer har du fået stukket i hånden eller hovedet - eller måske endda fået proppet ned i halsen - på forskellige messer? Det er mange. Det er rigtig mange. Prøv lige at følge mig i... Læs hele indlægget
Som iværksætter skal du - i forsøget på at sælge dig selv bedst muligt - bruge alle de tangenter du har at spille på. Du skal lave opsøgende salg, du skal lave markedsføring og du skal lave PR. Måske ... Læs hele indlægget
Kan det betale sig at annoncere i lokale medier? Svaret på dette spørgsmål må være et klart og rungende.... "Tjahhhh måske". Når du vælger, hvor du vil annoncere er der en række spørgsmål, du børe gør... Læs hele indlægget
Mange bloggere har store ambitioner, når de lægger en blog ud, men løber hurtigt tør for idéer. Der er mange måder at være kreativ på, når det gælder idéer til blogindlæg. Her er nogle, du måske kan b... Læs hele indlægget
Har du kreativ blokering eller er din kreative process i en inkubationsfase? Oplever du indimellem, at du er midt i et kreativt projekt, og pludselig går i stå? Der kommer bare ikke flere idéer. Du vr... Læs hele indlægget
En flyer er en lille reklame bestående af et enkelt ark. Hvis du bruger den rigtigt, kan den være et rigtig godt medie for dine salgsbudskaber. Hvorda n ser min flyer ud? En flyer er trykt på ét ark. ... Læs hele indlægget
Når jeg afholder et af mine mange salgskurser og powertalks, giver jeg deltagerne en række ekffektive og spændende værktøjer til at forøge salget og indtjeningen. Men som jeg altid tilføjer, så hjælpe... Læs hele indlægget
Ved dine kunder, hvor dygtig du er? For nogle uger siden var jeg med til en gennemgang af en brugertilfredshedsundersøgelse i en offentlig institution. Institutionen har rigtig mange forskellige tilbu... Læs hele indlægget
Mange hjemmesider har et menupunkt, der hedder "Om os", "Profil", "Firmaets navn" eller lignende. Denne underside kan være meget vigtig, fordi den afslører virksomhedens selvbillede. Derfor er det ogs... Læs hele indlægget
Ja, det er det formentlig! Du har fået en genial idé, som andre bør vide noget om. Du vil gerne kontakte dem uopfordret via e-amil, fordi det er nemt, hurtigt og billigt. Men en lille djævel hvisker d... Læs hele indlægget
Jo mere præcist du kan identificere og beskrive modtageren af dit salgsbrev, des bedre konvertering. Her er et konkret eksempel, som enhver, der har drevet virksomhed i et stykke tid, vil kunne kopier... Læs hele indlægget
I mit seneste indlæg " Skriv mellem linjerne " intorudcerede jeg begreberne selvbetydning og medbetydning. Tag nu et kig på din egen hjemmeside. Du har sikkert brugt god tid på at formulere og udforme... Læs hele indlægget
Man kan læse mange ting "mellem linjerne" - også i din kommunikation. Men hvordan får man skrevet de helt rigtige ting - også mellem linjerne. OK - altså det kan virke lidt langhåret, men alligevel: M... Læs hele indlægget
Hvis jeg havde verdens muligvis største online reklamenetværk, ville jeg så bruge tid og porto på at sende salgsbreve? Næppe. I hvert fald ikek umiddelbart. Hvorfor får min kone så et salgsbrev fra Go... Læs hele indlægget
Julen er jo en glad tid, hvor der er rig lejlighed til at sprede positive budskaber. Benyt lejligheden til at sende et julebrev til dine eksisterende kunder. Jeg sendte det vedhæftede til ca. 300 anno... Læs hele indlægget
Drop pressemeddelelserne indtil tidligst midt i december. Pressen er nu gået i selvsving omkring temaet klima. Det betyder, at små iværksætterhistorier er vanskeligere at få igennem end vanligt, med m... Læs hele indlægget
På Twitter har du 140 tegn til at levere en hel historie, og det kan godt være noget af en udfordring. I dette blogindlæg tager jeg udgangspunkt i, at du bruger twitter til at være i kontakt med kunde... Læs hele indlægget
Er du bevidst om, hvordan du bruger e-mail-mediet? Her er nogle løse tanker til inspiration. Dine e-mails - dem, du skriver i din daglige kommunikation med kunder og samarbejdspartnere - er med til at... Læs hele indlægget
Hvis du gerne vil sælge noget på din hjemmeside, skal du skrue den sammen, så den kommunikerer til læserens købskanaler. Du skal opfylde læserens forventninger - og mere til. Du skal sikre dig, at det... Læs hele indlægget
Du kan få rigtig gode resultater ud af at sende nyhedsbreve ud. Men husk, at der både er nogle meget skrappe regler for, hvem du må sende til - det kommenterer jeg lige i slutningen af indlægget. Og h... Læs hele indlægget
Når du skal have fat i en ny kompetent medarbejder, kan du få brug for at lave en jobannonce. Jobannoncens formål er at vække en potentiel ansøgers interesse og få ham til at skrive en ansøgning - ell... Læs hele indlægget
Du er nu kommet hjem fra en inspirerende iværksættermesse med en ordentlig stak visitkort. Måske har du som jeg fra start puttet de interessante i én lomme og de uinteressante i en anden? Måske har du... Læs hele indlægget
Håndtér dine kunders klager professionelt. Næsten alle virksomheder oplever af og til utilfredse kunder. Du bør selvfølgelig indrette dig på en måde, så det sker så sjældent som muligt, men forvent ik... Læs hele indlægget
Kære presse. Vil du ikke nok give min virksomhed noget positiv omtale, så jeg kan omsætte noget mere. Venlig hilsen Topdirektøren Supervirksomheden Tror du denne pressemeddelelse giver omtale? - Nej, ... Læs hele indlægget
I løbet af et par dage vil jeg komme med et blogindlæg, som mange har efterspurgt. I mellemtiden vil jeg fortælle lidt om det fortællemæssige kneb, "en cliffhanger". Slutning af kapitel 1: Vores helt ... Læs hele indlægget
Send et brev til dine potentielle kunder, og ordrerne strømmer ind af sig selv... Gid det var så let. Men det er det ikke. Hvis du skal have det fulde udbytte af et salgsbrev, skal du have en klar str... Læs hele indlægget
(OK - nu er jeg lige færdig med at forfatte et indlæg, som jeg endda har beskåret voldsomt. Alligevel fremstår jeg som en gakket, lalleglad sprogklovn, der mangler seriøs fylde i livet. Nå, hva' pokke... Læs hele indlægget
Før jeg tager hul på dette emne, har jeg en indrømmelse: Jeg er ikke søgemaskineekspert. Der findes helt sikkert hardcore SEO-gutter, der kan præcisere det, jeg skriver her i en næsten uendelig detalj... Læs hele indlægget
En tekst starter ganske ofte med en overskrift. Overskriftens formål er at vække læserens opmærksomhed og lede ham ind i teksten. Det findes der en lang række af teknikker til, og som med al anden vir... Læs hele indlægget
Vi har ytringsfrihed i Danmark. Mange opfatter tilsyneladende dette som en ret til at sige hvad som helst om hvem som helst hvor som helst. Men særligt når vi arbejder med virksomhedskommunikation, er... Læs hele indlægget