Du har hørt det så tit - det er historien, der sælger produktet.
Hvis du gerne vil have optimalt udbytte af dit produkt, så skriv en god historie ind i det.
Jeg fandt et rigtig godt eksempel på dette i dag.
I Havnehuset på Venø - en café/kiosk - står der ved kassen et glas med tøjklemmer. Omkring hver tøjklemme er viklet noget sejlgarn.
Hvad kan sådan et produkt koste?
- 1 tøjklemme - 50 øre
- 1,5 m. sejlgarn - 25 øre
- 100% avance - 75 øre
- i alt - 1,50 kr.
- hvis det overhovedet kan sælges.
Men Havnehuset har fundet en måde, hvor en tøjklemme og 1,5 m. sejlgarn kan sælges til 10 kr.
De fortæller nemlig en historie - og de gør det helt genialt med et skilt, som bringer én sætning:
- Den originale Venø Krabbefanger - 10 kr.
Bemærk, hvordan de putter en lang historie ned i én sætning.
Ja, tøjklemmen med sejlgarn kan bruges til at fange krabber med.
Men netop denne krabbefanger er "original" og fra Venø.
Krabbefangst med tøjklemme er altså noget, man bare skal prøve på Venø - i hvert fald hvis man er under 11 år gammel.
Og hvis man ikke lige selv kan regne ud, hvordan den virker, kan man jo spørge og få forklaringen.
Og pludselig er produktes værdi syvdoblet.
Har du produkter, der kan syvdoble deres værdi ved at blive koblet med en god historie?
mvh Hans