Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Salgsbrev med bedre konvertering

3,409 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
12 March 2010

Jo mere præcist du kan identificere og beskrive modtageren af dit salgsbrev, des bedre konvertering.

Her er et konkret eksempel, som enhver, der har drevet virksomhed i et stykke tid, vil kunne kopiere:

Forleden tog jeg en tur ned i kundekartoteket for mit blad.
Her fandt jeg ca. 30 tidligere faste annoncører, der af den ene eller anden grund har opsagt deres annonce.
Dem ville jeg gerne have med som annoncører igen.

Ulempen ved dette segment var, at de i forvejen havde valgt mit medie fra - jeg har rimeligt godt styr over årsagerne, som varierer meget.
Fordelen var, at de i forvejen kender bladet, så man kan skrive meget præcist til dem.

Jeg planlagde og gennemførte kampagnen sådan her:

1. Hvad vil du sige til hvem?
Jeg fandt et knviskarpt og klokkelart budskab, som var tilpasset netop denne meget afgrænsede målgruppe:
"Få en gave, hvis du gentegner din annonce!"

2. Skriv et salgsbrev.
Jeg skrev et salgsbrev , hvor jeg præsenterede gaven i overskriften.
Brevet indeholdt desuden en beskrivelse af, hvordan bladet har udviklet sig "siden sidst" - her især med fokus på fordelene for annoncørerne.
Desuden et klart "call to action", der beskriver præcist, hvad jeg vil have kunden til at gøre: "mail eller ring - hurtigt for at få gaven!"

3. Følg op.
Et par dage senere ringede jeg til dem alle for at følge op.
Resultatet var følgende:

Udgifter til print og porto:       300 kr
Udgifter til gaver:     1350 kr.
Indtægter :   12500 kr.
Overskud   10850 kr.

Det hele tog ca. fem timer.

Har du "glemte kunder" i dit kundekartotek - så er de et oplagt mål for en direct mail kampagne.

Hvis du har rigtig mange kunder, vil det være en god idé med en fast procedure for udsendelse af "har du glemt os"-post.

 

 

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Hans blogindlæg Skriv dig op