Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her

Profil for Dukkemageren

Profilbillede
Dukkemageren
Aminomedlem siden: 12-08-2011
Statistik
Indsendte historier: 7 Har afgivet 25 stemmer på historier
Antal kommentarer: 20 Har afgivet 23 stemmer på kommentarer
4
AJAX loader
Når kundeservice er på toppen
Ekstern kommunikation er blevet en stadig vigtigere del af arbejdet hos de fleste større virksomheder. Og ikke... ekstrabladet.dk
Indsendt d. 25. maj 2012 09:08 i Marketing og Salg
 
5
AJAX loader
Køb ind ved busstoppestedet
Sidste år lancerede Tesco virtuelle indkøbshylder i en metrostation i Seoul, og nu udvides konceptet til mere ... www.business.dk
Indsendt d. 28. april 2012 17:56 i E-handel & E-marketing
 
7
AJAX loader
Danskere vil spinde guld på social shopping
Shopbox.com sælger white label løsninger, så varehuse, butikskæder og lignende selv kan opsætte daglige tilbud... www.trendsonline.dk
Indsendt d. 29. februar 2012 09:06 i Marketing og Salg
 
10
AJAX loader
Monogami? Nej tak.
Anja Lysholm, iværksætter med forlaget Uforklarbar og engageret Aminomedlem kører det lange seje træk med sin ... politiken.dk
Indsendt d. 27. december 2011 10:03 i Diverse & Politik
 
1
AJAX loader
Fleksjobbere kan være dyre for butikkerne
Nu må politikerne tage sig sammen og beslutte hvad de vil med den ordning. Det er synd for de mennesker der ge... www.business.dk
Indsendt d. 10. december 2011 16:02 i Netværk & Ledelse
 
Profilbillede Dukkemageren

Arbejdsmarkedet er under en evig forandring og selvom Krifa markedsfører sig selv med ikke at ville tage kampskridt men at søge dialogen, - så er der ingen tvivl om at der i den øvrige fagbevægelse heller ikke er den store interesse i kampskridt. En stor del af fagbevægelsen har dog en lang historie bag sig med demokratiske medlemsprocesser, som ikke altid lader sig styre centralt i en tid hvor selv socialdemokrater er alt fra mørkerøde til lyseblå. Derfor ser vi jo disse enkeltsager som Vejlegården, der ikke tjener noget for nogen. Alt er jo uændret politisk.

En ting der dog aldrig vil ændre sig, er at dialogen nogen gange må trumfes med handling. Om det så er at undlade at købe buræg, - eller som her at forlade sin stilling kommer ud på det samme. Det er en menneskelig reaktion hvis man føler at der ikke bliver lyttet, og som sådan opfatter jeg derfor ikke sagen i Krifa som nogen fagforeningspolitisk kovending. 

 

Skrevet den 24-06-2014 16:39
1       0      
 
Profilbillede Dukkemageren

Det er jo ved at være en smule trivielt med disse dommedagsprofetier. Jeg har haft detailbutikker i 35 år og webshop siden `98 - og udviklingen har været størst i detailhandelen. Det bemærker man jo bare ikke så meget fordi det sker lige midt i hverdagens andre sysler. Et enkelt eksempel er færdigretterne som vel nok har ændret mere for kvinderne end alverdens afbrændte BH´ere. Det var også kun i cowboyfilmene at man kunne få en skjorte og en bøf i samme lokale. - idag bemærker vi det næppe hvis vi da ikke lige smider 10 par tennissokker i kurven med mælk og frossen pizza :)

Så mon ikke butikkerne klarer skærene? Selvfølgelig vil centerfolkene bag artiklen gerne have butikkerne under deres vinger (mod betaling), - det går jo ikke med de frie fugle. Så hellere skræmme dem fra at starte op. Jeg tror bare ikke det lykkes.

Michael

Skrevet den 26-11-2012 23:23
2       1      
 
Profilbillede Dukkemageren

Jeg kan se på de butikker jeg ejer, at dér hvor kunderne er involveret i en eller anden form, - der betyder "købsoplevelsen" mere end prisen. Det gælder også varegrupper hvor prisniveauet er alment kendt, og kunden ved at en tilsvarende vare findes billigere på nettet, - f.eks hos de store aktører på markedet.

Jeg giver af princip ikke rabat, men bruger hellere pengene på at få kunderne til at føle sig godt behandlet. Jeg er lidt stolt af at en af de store aktører på markedet, faktisk "aber efter" - kig f.eks på det seneste Bilka-katalog og se om du kan se hvilket tiltag de har foretaget der skal forbedre købsoplevelsen.

Det tror jeg er vejen frem for de fysiske butikker, og jeg glæder mig faktisk til at se mere af den slags hvor man rent faktisk tænker på hvad kunderne oplever i butikken, og mindre på alt den varme luft man fyrer af for at fremstå som den billigste. 

Michael

Skrevet den 08-07-2012 13:51
2       0      
 
Profilbillede Dukkemageren

Folk på 65 år og derover har MASSER af penge. Så bortset fra at jeg har set en enkelt touchscreen computer med ikoner for de mest brugte tjenester, - så mangler jeg at se nogle initiativer fra innovative iværksættere.

Når jeg læser en artikel som denne så ser jeg ikke en nogle oldinge som it-analfabeter - men nogle unge iværksættere som er tunge i røven :)

Skrevet den 31-05-2012 10:02
 
Profilbillede Dukkemageren

Det gør de med god grund - altså frygter børsnoteringen. Der er kun lige skrabet i overfladen af FBs introducering, og hvis ikke det lykkedes at holde den interne ro for ikke at rokke båden yderligere, - så kæntrer skidtet. Der sidder adskellige finansfolk med sorte streger i panden, - og de risikerer at få brune ditto i bukserne hvis det lykkes at få sat en ordentlig undersøgelse igang.

Michael

Skrevet den 29-05-2012 23:32
 
7
Hvem er rigest?
Regeringen er kommet med et udspil omkring ændringer i børnechecken. Lad os kalde en spade for en spade. Det h... www.dr.dk
Indsendt d. 29. maj 2012 22:40 i Diverse & Politik
 
4
Når kundeservice er på toppen
Ekstern kommunikation er blevet en stadig vigtigere del af arbejdet hos de fleste større virksomheder. Og ikke... ekstrabladet.dk
Indsendt d. 25. maj 2012 09:08 i Marketing og Salg
 
7
Skal konkursryttere have karantæne?
Norge og Sverige har allerede karantæneregler for konkursryttere, der årligt koster samfundet mange millioner ... finans.tv2.dk
Indsendt d. 14. maj 2012 08:59 i Diverse & Politik
 
4
Ekstra Bladet afprøver visuelt levende avisannoncer
Ekstra Bladet tester i dag som første dagblad de kreative muligheder i annoncer med 'augmented reality'. mediawatch.dk
Indsendt d. 8. maj 2012 14:37 i Marketing og Salg
 
6
Medarbejder taber 1 million på sin arbejdsgiver
Henrik Jess var ansat til at sælge annoncer til et brædtspil. Han blev tilbudt medejerskab af virksomheden og... jp.dk
Indsendt d. 5. maj 2012 10:08 i Diverse & Politik