Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Tweet |
Relaterede ToplistehistorierSe hele Toplisten for kategorien Marketing og Salg |
Relaterede BoblereVi kunne desværre ikke finde nogle relaterede boblere! |
Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.
Boysen
Det kunne jo også hænge sammen med at folk hellere handler over nettet og ikke mindst at butikkerne som sådan ikke gøre det store for at tiltrække flere... herunder krisen.
igang
Det er nok en kombination af flere ting, for der bliver jo stadig handlet i stor stil i de fysiske butikker. Men prisen er helt klart blevet et parameter, og selvfølgelig evnen til at markedsføre de lave priser. Og her vil det være de store der står stærkest, da de vil kunne forhandle sig til bedre indkøbspriser, og har økonomien til massiv markedsføring.
De små butikker har oftest ikke de muligheder, så de sidder tilbage med dyrt indkøbte produkter de ikke har råd til at markedsføre, og generelt for høje faste omkostninger.
For vores eget vedkommende kan vi sagtens mærke at vi ikke har mulighed for at sælge telefoner til samme lave pris som især Elgiganten. Kunderne har så til gengæld meget svært ved at forstå at de ikke kan købe deres telefon billigt i Elgiganten, og komme til os for at få gratis hjælp til at komme i gang med deres nye telefon :o)
Boysen
Godt bidrag "igang".
Som du selv skriver, så sidder butiksejerne med høje faste omkostninger.
I den lille by jeg bor i, kan jeg se det kan betale sig at flytte butik, da andre lokaler står tomme, men til langt bedre priser end butiksejeren har i dag.
Lars Holdgaard
Jamen gør bare som I altid har gjort, også skal alting nok magisk løse sig..
Jeg er træt af folk som tror på den magiske fe... Der er ikke krise i samme grad hos folk som kan tilpasse sig ;-) Bare tag eksemplet med boghandleren i Fr Sund: Det handler ikke om krisen, det handler om Sildebroen som tog alle kunderne. Følger du ikke med der, jamen så har du gravet din egen grav.
igang
Nu kan alle jo ikke ligge i Sillebroen :o)
Vi flyttede også vores ene butik ind i Sillebroen, og det var bestemt ikke nogen guldgruppe bortset fra de første par måneder.
Men det er rigtigt at det er et spørgsmål om at tilpasse sig. Vores egen løsning har været at lukke vores centerbutikker, og i starten af efteråret lukker vi vores sidste privatbutik, og flytter i nye lokaler lidt udenfor byen. Her får vi dobbelt så meget plads, til den halve pris. Og så kan vi fokusere på den del af forretningen der tjener penge, og udvikle den del endnu mere. Så må de andre hygge sig med det andet :o)
Dukkemageren
Jeg kan se på de butikker jeg ejer, at dér hvor kunderne er involveret i en eller anden form, - der betyder "købsoplevelsen" mere end prisen. Det gælder også varegrupper hvor prisniveauet er alment kendt, og kunden ved at en tilsvarende vare findes billigere på nettet, - f.eks hos de store aktører på markedet.
Jeg giver af princip ikke rabat, men bruger hellere pengene på at få kunderne til at føle sig godt behandlet. Jeg er lidt stolt af at en af de store aktører på markedet, faktisk "aber efter" - kig f.eks på det seneste Bilka-katalog og se om du kan se hvilket tiltag de har foretaget der skal forbedre købsoplevelsen.
Det tror jeg er vejen frem for de fysiske butikker, og jeg glæder mig faktisk til at se mere af den slags hvor man rent faktisk tænker på hvad kunderne oplever i butikken, og mindre på alt den varme luft man fyrer af for at fremstå som den billigste.
Michael