Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 6 ud af 10 (100 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld_J:

Henning Yes

Måske følger resten med når 10øren ruller forbi.... 

Sådan ved jeg ikke om du ka stille det op, Men jeg forstår ikke alt det krudt der bliver brugt på at tale op og ned om begreberne.

Du ved når man peger fingre af andre så opdager de nok ikke at man selv laver lort. Jeg ville nok aldrig selv blive MLM'er fordi jeg synes der er nogle aspekter der mangler, det er for meget færdig løsninger, men det er jo op til den enkelte

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 21:20

Tak for minus karma - hvem du så end er?

Det er sjovt at faktuelle oplysninger, der viser det modsatte af folks fordomme har det med at udløse tøse-fornærmede stjerner. Skype-Giggle

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:43

Allan I:

Tak for minus karma - hvem du så end er?

Det er sjovt at faktuelle oplysninger, der viser det modsatte af folks fordomme har det med at udløse tøse-fornærmede stjerner. Skype-Giggle

jeg ved ikke hvem som gav minus men nu har jeg givet plus igen på det som fik minus karma.

Tag dig ikke af minus karma jeg lært lidt , ved minus vis sker bliver jeg ekstra motiveret især uden svar og derfor er jeg for evig tid nærmeste motiveret for det er færre og der siger hvorfor og jeg har stoppet tænke på det men siger det betyder ikke om indlægget er godt fordi du fik plus stjerner mere er det tilfældigheder fordi tit en ven ser indlægget og vis en mindre ven ser indlægget bliver det tit minus .

Findes gange nogle får mange plus og minus men oveni nogle er det bygget på misforståelser og det kan både være en som 171 plus point eller omvendt , verden er ikke sådan lige til har jeg bemærket , jeg tænker kun hvad indlægget videre formidler hvad jeg synes og vis får en kommentar og forstår er det bedre end minus og nogle også end en plus for så ved man hvorfor plus .

Det hele går ud på at videre formidle sin viden og det gør man ikke ved at give minus og plus stjerner, for hvorfor gav det kan ingen vide vis du ikke kommenterer hvorfor

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes det er dejligt at se, at der alligevel godt kunne komme noget positiv respons på tråden.

Jeg kan ikke give stjerner, da jeg endnu ikke har optjent 250 karma-points - men der er da flere der fortjener 5 stjerner Smile

John Sommer
Henning
Allan L
Martin Slot
Michael Dullweber
Keld_J 

StarStarStarStarStar

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:03

Ronni Plindstrup:

Jeg er sådan set ligeglad med sammenligningerne med andre virksomheder der drives på normal basis!

MLM er og bliver, pyramidespil, som skjules med ægte produkter!

Prøv engang at fjerne produkterne - hvad står tilbage?

Så snart der er flere penge at hente i bonus fra sit netværk, end der er i decideret salg - så er vi ude i noget rigtig snavs! Det er de færreste af dem, der lever af MLM, som tjener størst penge på det direkte salg.

Ja, jeg er mavesur! :-) Sorry!

MLM er useriøst. Ja, det er en form for markedsføringsteknik. Det er vi enige i. Men det er SPAM jo også!

Jeg har været meget enige i dine indlæg indtil nu, men her rammer du altså ved siden af... Endda i stor stil desværre!
Man kan dele MLM op i 2 kategorier. Dem som sælger produkter, som kunderne benytter, fordi de er gode og gavner, og så dem hvor man tager et naturprodukt og tilsætter en milliard vitaminer og mineraler, og derefter sælger det til latterlige overpriser.
Sidste nævnte er ofte dem, som skaber de negative overskrifter, da man kan sætte et stort ? ved hele konceptet. Men det er vist de færreste, som vil påstå at LR, Tupperwear, Herbale Life mm er pyramidespil... Det er mere de drømme, som f.eks LR sælger til kunderne, som ik altid står mål med virkeligheden.
Det sjoveste ved MLM selskaber er, at dem med det bedste ry, også er dem, hvor der er flest kvinder involveret. Tupperwear er det bedste eksempel... Det er sjældent man støder på noget negativt i aviserne eller på nettet om dem, selvom alle mænd mener det er plastik bøtter til overpris. Men firmaet har et godt ry, hvilket nok især skyldes, at hovedparten af deltagerne er kvinder, som mere fokusere på produkterne og deres evner, fremfor at være aggressive og uærlige sælgere, som vil have folk til at signe up for enhver pris...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

Ronni Plindstrup:

Så er vi mere eller mindre enige igen ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 23:06
Michael Dullweber:

Ronni Plindstrup:
Så snart der er flere penge at hente i bonus fra sit netværk, end der er i decideret salg - så er vi ude i noget rigtig snavs! Det er de færreste af dem, der lever af MLM, som tjener størst penge på det direkte salg.

Hvor stort er avancen på sådan en vandovn som dun sælger og når vi nu er ved det: Hvor stort forskel er der fra produktionsprisen til salgsprisen?

Lad være med at gøre dig umage, jeg forventer egentlig ikke et svar.

hilsen

Michael

Min avance er ikke relevant. Min pointe er, at jeg tjener på at sælge - og jeg kan/skal ikke ud og få forhandlere under mig, for at tjene de store penge.
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:14

En af de ærgelige ting her i tråden er at der generaliseres alt for meget og det flyver op og ned, rundt og omkring med udokumenterede postulater.

MLM/NW er kommet for at blive og det ændrer sig givetvis ikke de næste 1000 år :)

Som mange er inde på, så er der brådne kar imellem og der er også firmaer indenfor MLM/NW der sælger varer til overpris, præcis ligesom der ved "traditionelle" virksomhedssalg er virksomheder som sælger til overpriser.

Men er det egentligt overpriser?

For hvem er egentlig den rigtige til at vurdere om noget sælges til en overpris? Og hvad er en overpris?

Alle købere er selvbestemmende (i almindelighed) hvorfor den pris de vælger at betale for en vare i det unikke tilfælde vel aldrig er en overpris, da vedkommende køber selv afgør om prisen afvejer hans/hendes behov.

Det er korrekt der oftest er priser i MLM/NW som virker høje, men sådan er det også i dent traditionelle kæde. At handle i Fakta er billigere end at handle i Irma og hvorfor? Fordi den ene markedsfører sig som en enhed for målgruppen og den anden for sin målgruppe. Bliver Irma så angrebet frontalt med besked om åger eller overpriser? Nej generelt ikke.

Og er VW koncernen ikke et af de bedste bud på at folk betaler mere for det samme generelt set? For der er jo mange af de samme komponenter i nutidens VW, Seat og Skoda - så et eller andet sted er det en kombination af mærkesnobberi og købernes ønsker der er afgørende for om de betaler en "overpris" på 100.000 for generelt den samme vare med et andet navn.

Når vi ser på råvarernes pris som indgår i de forskellige kosmetiske produkter, så er de stort set ens, men kan variere fra land til land. Jeg har f.eks. en råvare (smørtype) som jeg betaler dkk 24 for per kilo, men i nabolandet i afrika hvor det kommer fra, der betaler de f.eks. dkk 35 per kilo, trods større mængder og kortere transport. Det afspejler sig så lidt i markedsprisen på tilsvarende produkter, men er generelt inden for samme niveau.

Og uanset hvordan man vender og drejer tingene, så vil forbrugerne snydes eller de vælger at betale for noget som de tror er bedre, for klogere er forbrugerne ikke.

Jeg har f.eks. et produkt der i min serie har en udsalgspris på 149,00 og præcist samme produkt i anden emballage er der andre der tager 399,00 for. Hvem er idioten? Mig der tjener mindre eller kunder der betaler langt over dobbelt pris bare fordi produktet er i en glasflaske i æske i forhold til mig som sælger varen i genanvendeligt miljørigtigt plast?

I min optik er der ikke den store forskel på MLM/NM og så en succesrig salgsorganisation. Da jeg var ansat i Mærsk Data, der var jeg en ekstremt god sælger og havde en yderst fornuftig grundløn og favorabel individuelt forhandlet provision. Men præcis som i MLM/NM, så fik min chef også en del af min perfomance da han vare chef for teamet, så hver gang jeg tjente, så tjente han også. Det samme med selskabets direktør, han fik også bonus for enhedens perfomance - vel og mærke hvis han kunne præstere minimum 15% vækst pro anno.

Så her har vi 3 led der tjener på den samme kunde inden fakturaen betales, men det stopper ikke her, for der sad også en over direktøren der der tjente penge og sidst men ikke mindst Hr. Møller - og faktisk ikke sidst da Fonden der via resultaterne i markedet også blev belønnet ved fordelagtige priser på aktier.

OG minsandten om det ikke er slut her heller! - For den konsulent der var ansvarlig for vor del hos IBM, han tjente sandelig også på det ligesom hans chef gjorde, og det gjorde chefen på fabrikken også når de nåede målene for produktionen, ligesom leverandøren til dem tjente penge.

Jeg ved ikke hvor mange led der tjener efterhånden, men 10-15 involverede er ikke utænkeligt, og derfor er det lidt sygt at sige at MLM/NM er skidt bare fordi andre tjener på andre der tjener på andre - for dem der ikke har fattet at det er sådan verden kører rundt, de har ikke fattet en meter, og skal nok bare tage en lur.

Det er korrekt at der er mange grumme historier omkring MLM/NM selskaber, men de bliver heldigvis færre og færre og MLM/NM er (især i krisetider) stigende og Asien vokser med ca. 100.000 per dag lige nu.

Man kan med rette sige at en del MLm/NM sælger drømme om rejser, biltilskud en tilværelse i bountyland eller andre eksotiske oplevelser. Men man vælger hver især hvad man går ind til og man er alene (i almindelighed) ansvarlig for de valg man tager.

Da jeg blev ansat i Mærsk var det for at gøre direktøren en tjeneste og jeg var klar på lige det tidspunkt i et afbræk i min ellers selvstændige karriere. Jeg sagde ikke ja fordi jeg faldt på røven over at blive ansat i Mærsk Data, men alene fordi jeg kunne hjælpe en bekendt med en udfordring som jeg vidste jeg kunne løse, og samtidg ville tjene gode penge på.

Men jeg indrømmer gerne, at der med jobbet helt automatisk fulgte en vis "vægt" med når man blev præsenteret som den der skulle klare en del af Top 50 i dansk erhversliv, og det affødte helt automatisk en vis respekt hos leverandører og konkurrenter, hvor mange key account managers stadig ikke var kommet videre mange år før. Og med tiden voksede mit netværk hurtigt til mellemlederne i Dk´s teknologiske virksomheder og der var en vis eufori over dette. Det var det der gjorde at jeg i 2 år accepterede at tjene omkring 60K pr, md selvom jeg blev tilbudt væsentligt mere hos konkurrenterne og jeg vidste at min fremtid ikke lå der.

Så jeg blev selv offer af "snobbetheden" som man finder på alle niveauer uanset om det er Arla man vælger frem for det billigere alternativ.

Pointen er, at der er kunder til alle produkttyper også dem som er væsentligt dyrere end samme produkt i anden form, og vi alle falder på et eller andet tidspunkt i vort liv for dette.

Jeg kan for alle MLM/NM produkter i almindelighed finde billigere tilsvarende produkter i daglighandlen, men det kan jeg også for alle andre produkter i almindelighed.

Der er mange der tjener i almindelighed på et produkt fra råvare til færdigt produkt - det gælder både indenfor MLM/NM og almindelig handel.

Så i min optik, så er forskellen nok mere i de drømme der sælges eller de muligheder der stilles i sigte, de kan være mere eller mindre realistiske. Det er ikke altid det er realistisk for mange at nå de helt store mål indenfor MLM/NM i DK grundet landets størrelse, men det samme gør sig gældende for andre produkter.

Der er dog penge i MLM/NM og der er mange penge i det.

Som nogle ved så har jeg snakket om det i godt 1½ år om at jeg ville prøve det, som producent og så rekruttere folk og lave test. Jeg har nu lavet den første test.

Og resultatet er ikke mindre end overraskende!

Jeg har kun brugt 1 person til at starte med og denne person fik produkter og skulle gå i gang. Inden der var gået en uge havde vedkommende solgt for 2.600 og den efterfølgende uge for omkring 1.000 og det er til en meget meget begrænset kundegruppe. Så på 14 dage har hun solgt kosmetiske produkter for 3.600 og tjent godt 1.400 brutto (hun har høj provision som testperson).

Hvis jeg havde 50 personer af hendes kaliber, så ville jeg tjene fantastisk, hvorfor jeg ikke er i tvivl om at jeg skal udvikle en serie der alene skal henvende sig til MLM/NM markedet, da der seriøst gode penge i det som producent - men som det ses, bestemt også for sælgeren.

Og selv hvis jeg gav op i mod 60% af bruttoprisen væk, så ville der stadig være mange penge i det og plads til en hel del bonusser, rabatter, signup fees osv osv osv.. så drømmene kan blive realistiske hvis der arbejdes for det.

Jeg kunne f.eks. ikke drømme om at opbygge en butikskæde som BodyShop den dag i dag hvis jeg havde pengene, jeg ville bruge midlerne på at etablere MLM/NM med store kræfter.

Nu sprang jeg lidt i Mærsk historien, men den hænger lidt sammen med tingene alligevel. For den gav et netværk, som jeg dog ikke bruger eller har brug for i dag, men som MLM/NM får man et stort netværk hvis man er troværdig og ærlig - og er seriøs omkring sin væremåde og fremstilling.

Til tider må man acceptere at farven har en anden lyd - selvom man altid mener at sort er sort :)

Køb ren argan olie her

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:53

Uanset hvad, saa fordyrer det produktet, at der er flere led der skal tjene paa salget, der er kun en gruppe til at betale og det er kunderne. Herbalife er et godt eksempel paa dette, siger ikke produkterne er daarlige, tror faktisk det er gode produkter, men pointen er, hvis salgsstrukturen var anderledes, kunne disse produkter saelges billigere. fx hvis det kun er firmaet samt en avance til den enkelte forhandler, vil produktet blive billigere, som det er nu, skal firmaet samt alle de led der er indvolveret tjene, og det kan kun goere produktet meget dyrere. Dertil forstaar jeg ikke, hvorfor en forhandler der staar over fx dig skal tjene paa det du saelger, det er et uigennemskueligt edderkoppespind baade for forhandlerne og kunderne.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:44

elda:

Uanset hvad, saa fordyrer det produktet, at der er flere led der skal tjene paa salget, der er kun en gruppe til at betale og det er kunderne. Herbalife er et godt eksempel paa dette, siger ikke produkterne er daarlige, tror faktisk det er gode produkter, men pointen er, hvis salgsstrukturen var anderledes, kunne disse produkter saelges billigere. fx hvis det kun er firmaet samt en avance til den enkelte forhandler, vil produktet blive billigere, som det er nu, skal firmaet samt alle de led der er indvolveret tjene, og det kan kun goere produktet meget dyrere. Dertil forstaar jeg ikke, hvorfor en forhandler der staar over fx dig skal tjene paa det du saelger, det er et uigennemskueligt edderkoppespind baade for forhandlerne og kunderne.

elda -> det du nævner er jo ikke kun i MLM, at det forholder sig sådan. Sådan forholder det sig i alle brancher.

Kan du nævne et kosttilskud i Matas eller Føtex, hvor der IKKE har været flere led involveret som tjener på produktet?

Hvis Herbalife skulle droppe MLM-konceptet og i stedet aflønne sælgere med almindelig løn, samt bruge en milliard i markedsføringskroner - hvordan er det så du forestiller dig, at produktet skulle blive billigere?

Hvorfor skal en salgschef have bonus af sine sælgeres omsætning?

Hvorfor skal en salgsdirektør have provision af sin salgschefs resultater, som er skabt på baggrund af salgschefens sælgere???

Hvorfor skal den administrerende direktør have årsbonus af den bundlinje, som hans ansatte har genereret?

Sådan er det meste salg og mange virksomheder nu engang bygget op - så lad nu venligst være med at få det til at lyde som om det kun MLM der arbejder på denne måde.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 6 ud af 10 (100 indlæg)