<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>MLM (Multi-level Marketing, Network Marketing)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/14.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Med Multilevel Marketing (MLM) kan du komme i gang med din selvstændige virksomhed på meget kort tid. Markedsføringsstrukturen er på plads og det samme er dine produkter, som du sælger direkte til kunder, der er folk i dit personlige netværk. Du skal blot koncentrere dig om at sælge og udbygge netværket.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der er dog også en række faldgruber forbundet med MLM – også kaldet referral marketing, og dem diskuterer vi her i forummet. Vi tager os også af problemer omkring opstart og det at det rette selskab, lige som vi ikke er bange for at tage en rask diskussion om de kontroversielle dele af multilevel marketing.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956833.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 02 Nov 2011 19:03:25 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956833</guid><dc:creator>Fashion-Seller</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956833.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956833&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;S&amp;oslash;ren:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En kommentar til cola-prisen:&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 10pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;font-size:small;"&gt;Jeg er ret sikker p&amp;aring;, at McD har en rigtig, rigtig god aftale med Coca-Cola (og Pepsi m.fl.) omkring deres indk&amp;oslash;bspris p&amp;aring; cola-essensen . Hvis ikke&lt;span style="mso-spacerun:yes;"&gt;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;meget har &amp;aelig;ndret sig de sidste par &amp;aring;r er Danmark et af verdens ABSOLUT dyreste lande at k&amp;oslash;be l&amp;aelig;skedrikke i. &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 10pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;font-size:small;"&gt;Til eksempel kan du i Polen k&amp;oslash;be coca-cola til omkring 7 kr. for en 2 liters flaske, hvilket giver 3,50 kr pr liter. I Scandlines bordershop (i tyskland) kan du k&amp;oslash;be 1,5 liter Pepsi for 5,- kr.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 10pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;font-size:small;"&gt;Da jeg for et par &amp;aring;r siden var i kontakt med Coca-Cola skulle vi give (s&amp;aring; vidt jeg husker) omkring 4,75 for en &amp;frac12; liters flaske i forbindelse med leje af en automat (lejen var i &amp;oslash;vrigt 0 kr, hvis vi k&amp;oslash;bte mere end x antal sodavand pr. m&amp;aring;ned.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 10pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;font-size:small;"&gt;Summa-summarum er nok at McD betaler et svimlende LILLE bel&amp;oslash;b pr. sodavand der ryger over disken.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 10pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;font-size:small;"&gt;En anden kommentar til McD&amp;acute;s priser:&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p style="margin:0cm 0cm 10pt;" class="MsoNormal"&gt;&lt;span style="font-family:Calibri;font-size:small;"&gt;Sidst jeg og fruen var i Polen, var vi p&amp;aring; McD, og for nogenlunde den samme mad vi plejer at give 160 - 170 kr for herhjemme, betalte vi i Polen ca. 60 &amp;ndash; 70 kr. (og som noget helt m&amp;aelig;rkeligt kan det faktisk lade sig g&amp;oslash;re at f&amp;aring; VARM mad hos McD)&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu kan det godt v&amp;aelig;re, at jeg sp&amp;oslash;rger lidt flabet, men hva er pointen med den her kommentar?&lt;br /&gt;Du sammenligner &amp;aelig;bler med p&amp;aelig;re, og p&amp;aelig;re med bananer...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Biler her i Tyskland koster 1/3-1/10 del af prisen i forhold til i DK. Vil det s&amp;aring; sige, at samtlige mennesker i DK snydes, n&amp;aring;r de k&amp;oslash;ber en bil?&lt;br /&gt;Sjovt nok koster en McD menu mindre end i Polen (det forst&amp;aring;r jeg s&amp;aring; ik?), men hvor er sammenligningsgrundlagt med DK henne? Husker du, at l&amp;oslash;nnen i de omtalte lande er under 50% af den danske?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg aner ik, hvilke aftaler McD har med Coca Cola (de forhandler ik Pep.si produkter), men ud fra de rabatter jeg kender til osv, s&amp;aring; kan jeg nemt regne mig frem til, at en 0,5 liter sodavand inkl papb&amp;aelig;ger og moms koster 4,50-5 kr. Og det er inkl alle danske afgifter osv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;At du har f&amp;aring;et tilbudt Coca Cola 0,5 liters til 4,75 kr pr stk, det tror jeg ganske enkelt ik p&amp;aring;... Den pris er lavere, end det supermarkedsk&amp;aelig;derne i DK betaler?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Iv&amp;oslash;rigt koster en 1,5 liter Pepso ca 9 kr i Tyskland, n&amp;aring;r den ik er p&amp;aring; tilbud. S&amp;aring; hvordan kan du sammenligne tilbudspriser, hvor Scandline taber penge, med priserne i en restaurant, hvor man er n&amp;oslash;dtil at tjene godt p&amp;aring; drikkevarerne?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg vil gerne diskutere emnet, men s&amp;aring; kr&amp;aelig;ver det ogs&amp;aring;, at du bare har en minimums grad af viden om det, og sammenligner &amp;aelig;bler med &amp;aelig;bler og p&amp;aelig;rer med p&amp;aelig;rer. Det andet der, det gavner ingen...&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956503.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 02 Nov 2011 09:39:07 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956503</guid><dc:creator>BusinessMaroc</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956503.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956503&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;S&amp;oslash;ren:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Entrepreneur - Jan:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du kalder alle i MLM/NM for bedragere, jeg siger alle m&amp;aelig;nd fra M&amp;oslash;n er skabsb&amp;oslash;sser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har aldrig snakket om 50-50-50 i ledene og viser blot at du heller ikke kan l&amp;aelig;se.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; nu kan jeg tilf&amp;oslash;je: Alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; M&amp;oslash;n er skabsb&amp;oslash;sser og Alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; M&amp;oslash;n kan ikke l&amp;aelig;se.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvor mange der har succes med biler og andre goder aner du intet om, men hvem er VWs st&amp;oslash;rste aftager?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;Jeg har vist ikke brugt ordet &amp;quot;bedragere&amp;quot;, s&amp;aring; vi kan konstatere at Alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; &amp;Oslash;sterbro heller ikke kan l&amp;aelig;se. (gud, s&amp;aring; har vi en ting til f&amp;aelig;lles..... Ingen af os kan l&amp;aelig;se....)&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Citat fra Wiki:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Bondefangeri&lt;/b&gt; er bedrageri p&amp;aring; det j&amp;aelig;vne. S&amp;aelig;rligt om en listig og &lt;a title="Kynisme" href="http://www.amino.dk/wiki/Kynisme"&gt;kynisk&lt;/a&gt; &amp;quot;bybos&amp;quot; udnyttelse af en godtroende og &lt;a class="new" title="Naivitet (ikke skrevet endnu)" href="http://www.amino.dk/w/index.php?title=Naivitet&amp;amp;action=edit&amp;amp;redlink=1"&gt;naiv&lt;/a&gt; &amp;quot;landbos&amp;quot; mangel p&amp;aring; p&amp;aring; &lt;a class="new" title="Kundskab (ikke skrevet endnu)" href="http://www.amino.dk/w/index.php?title=Kundskab&amp;amp;action=edit&amp;amp;redlink=1"&gt;kundskab&lt;/a&gt; og &lt;a title="Erfaring" href="http://www.amino.dk/wiki/Erfaring"&gt;erfaring&lt;/a&gt;.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Holbergs &amp;quot;Den pantsatte Bondedreng&amp;quot; er et godt eksempel.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Og den almene opfattelse af en bondefanger er at vedkommende er bedrager&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;Jeg taler om bondefangeri, n&amp;aring;r du bliver pr&amp;aelig;senteret for alle MLM konceptets fortr&amp;aelig;ffeligheder om, at du &amp;quot;bare&amp;quot; skal&amp;nbsp;hverve nogen der vil melde sig under fanen, -og det koster Kun ca 700 kr til startpakke, og n&amp;aring;r du har meldt dig under fanerne og lige har hvervet x antal nye konsulenter og de s&amp;aring; ogs&amp;aring;.... bla.bla.bla.bla.&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;nej du siger ikke direkte at dine 50 konsulenter i 1. led skal hverve 50 hver, -MEN ER DET IKKE DET DER ER ESSENCEN I MLM ???&amp;nbsp;&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Essensen i mit MLM projekt er IKKE at hverve hovedl&amp;oslash;st, og hvis du havde l&amp;aelig;st mine indl&amp;aelig;g rigtigt samt vist hvad jeg tidligere havde givet udtryk for, s&amp;aring; ville du vide at det &amp;quot;s&amp;aelig;dvanlige&amp;quot; pr&amp;aelig;dikat ikke passer p&amp;aring; mit setup.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;&amp;nbsp;Hvervem&amp;oslash;derne g&amp;aring;r ud p&amp;aring; at overbevise nye konsulenter om at de ud over at kunne k&amp;oslash;be produkter til eget forbrug med rigtig god avance (de k&amp;oslash;ber jo allerede produkterne og det vil da v&amp;aelig;re rart at spare f.eks. 30 %, ikke ?), derefter s&amp;aring; vil det da v&amp;aelig;re dumt ikke at s&amp;aelig;lge til andre (n&amp;aring;r nu der er en god avance, andet ville da v&amp;aelig;re dumt , ikke ?)&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Det er jeg helt enig i, og ser absolut ingen problemer i - og er samme metode jeg vil benytte naturligvis, dog med den tvist, at hos mig kan alle ikke v&amp;aelig;re med. Der vil v&amp;aelig;re en benh&amp;aring;rd selektering i forhold til de kriterier jeg alene afg&amp;oslash;r skal v&amp;aelig;re v&amp;aelig;gtende i mit setup.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;,&lt;em&gt; og sidst men ikke mindst, kan de s&amp;aring; hverve x antal nye konsulenter, vil de jo f&amp;aring; en procentdel af det salg der genereres af disse.... og du er n&amp;aelig;rmest allerede NU sikret en flot VW, Mercedes eller.... Og ja der er 300.000 der er hoppet i LR&amp;acute;s net, men hvor mange har en Bonuscheck p&amp;aring; 100.000 kr om m&amp;aring;neden ????&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Og det er det man godt kunne v&amp;aelig;re foruden, men kan sagtens lade sig g&amp;oslash;re i lande med stor befolkning, dog relativt begr&amp;aelig;nset i DK.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;S&amp;aring; dine led kan s&amp;aring;m&amp;aelig;nd v&amp;aelig;re p&amp;aring; 50 i f&amp;oslash;rste led (som vist er det tal du selv diskede op med ville v&amp;aelig;re dejligt), og de 5 af disse form&amp;aring;r at finde 30 hver, hvoraf 25 af disse 150 i dette led hverver 20, (det var s&amp;aring; 500 konsulenter til.... det g&amp;aring;r stadig p&amp;aelig;nt st&amp;aelig;rkt, du er oppe p&amp;aring; 800 konsulenter under dig, som hver oms&amp;aelig;tter i snit for 1.000 kr. pr. m&amp;aring;ned, du har nu efter kort tid en m&amp;aring;nedsoms&amp;aelig;tning p&amp;aring; 800.000 kr. eller 9.600.000 &amp;aring;rligt, -Det m&amp;aring; siges at v&amp;aelig;re rigtigt godt g&amp;aring;et af en iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Mine realistiske bud er ikke over 500 i DK for mit setup indenfor 2 &amp;aring;r. De f&amp;oslash;rste 100 kan nok n&amp;aring;s p&amp;aring; omkring 6 mdr. hvis jeg er heldig og f&amp;oslash;lger min model.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;.... M&amp;aring;ske du allerede nu skal tage kontakt til fru rudolf, hun tr&amp;aelig;nger til en kapital-indspr&amp;oslash;jtning og du kan komme med i et branded navn from day one.... det vil sikkert give endnu mere omtale og endnu flere h&amp;aring;befulde MLM aspiranter vil st&amp;aring; i k&amp;oslash; for at s&amp;aelig;lge jeres produkter...... m&amp;aring;ske du kan &amp;oslash;ge antallet af konsulenter til det 3 dobbelte af hvad du allerede har.... Succes, succes, succes.....&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Hun har ikke noget jeg ikke kan lave - hun har bare flere venner de rigtige steder der har promoveret hendes produkter. Ligesom jeg ikke sp&amp;aring;ede GunBritte den store succes, s&amp;aring; tror jeg heller ikke Rudolphs er forts&amp;aelig;ttende i nuv&amp;aelig;rende prisleje.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;MLM M&amp;Aring; simpelt hen v&amp;aelig;re det eneste rigtige, hvorfor g&amp;oslash;r alle forretningsk&amp;aelig;der ikke bare det......&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Forretningsk&amp;aelig;der er baseret p&amp;aring; forretninger=fysiske udsalgssteder - og kune meget meget f&amp;aring; i DK er store, som f.eks. Matas. Men der er mange rigtigt store virksomheder udenfor Dk som benytter konceptet og f&amp;aring;r Matas til at ligne en slikbutik p&amp;aring; nordpolen rent d&amp;aelig;kningsbidragsm&amp;aelig;ssigt.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;Men m&amp;aring;ske vi skulle droppe b&amp;oslash;rnehaveniveauet med hvem der er skabsb&amp;oslash;sser, hvor i landet disse bor, hvem der kan l&amp;aelig;se, eller er ordblinde, eller er grimme, eller ...&amp;nbsp;&amp;nbsp; Og s&amp;aring; bare holde os til emnet..... MLM&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Hvis alle folk i MLM/NM er bondefangere, s&amp;aring; er det udsagn liges&amp;aring; sandsynligt som at alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; M&amp;oslash;n er skabsb&amp;oslash;sser. Ingen af udsagnene er korrekte.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;em&gt;Og hvis du s&amp;aring; kunne komme med nogen seri&amp;oslash;se indl&amp;aelig;g, der kunne belyse, hvor det er jeg er galt p&amp;aring; den, ville det m&amp;aring;ske lysne diskussionen om hvorfor MLM er det eneste rigtige (eller ikke det rigtige)&lt;/em&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;strong&gt;Jeg er ikke kommet med useri&amp;oslash;se indl&amp;aelig;g om emnet. Jeg har svaret useri&amp;oslash;st p&amp;aring; et useri&amp;oslash;st postulat.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men igen, fortsat god dag til dig&lt;/p&gt;
&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956488.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 02 Nov 2011 09:18:30 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956488</guid><dc:creator>Søren</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956488.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956488&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Entrepreneur - Jan:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du kalder alle i MLM/NM for bedragere, jeg siger alle m&amp;aelig;nd fra M&amp;oslash;n er skabsb&amp;oslash;sser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har aldrig snakket om 50-50-50 i ledene og viser blot at du heller ikke kan l&amp;aelig;se.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; nu kan jeg tilf&amp;oslash;je: Alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; M&amp;oslash;n er skabsb&amp;oslash;sser og Alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; M&amp;oslash;n kan ikke l&amp;aelig;se.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvor mange der har succes med biler og andre goder aner du intet om, men hvem er VWs st&amp;oslash;rste aftager?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har vist ikke brugt ordet &amp;quot;bedragere&amp;quot;, s&amp;aring; vi kan konstatere at Alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; &amp;Oslash;sterbro heller ikke kan l&amp;aelig;se. (gud, s&amp;aring; har vi en ting til f&amp;aelig;lles..... Ingen af os kan l&amp;aelig;se....)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg taler om bondefangeri, n&amp;aring;r du bliver pr&amp;aelig;senteret for alle MLM konceptets fortr&amp;aelig;ffeligheder om, at du &amp;quot;bare&amp;quot; skal&amp;nbsp;hverve nogen der vil melde sig under fanen, -og det koster Kun ca 700 kr til startpakke, og n&amp;aring;r du har meldt dig under fanerne og lige har hvervet x antal nye konsulenter og de s&amp;aring; ogs&amp;aring;.... bla.bla.bla.bla.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;nej du siger ikke direkte at dine 50 konsulenter i 1. led skal hverve 50 hver, -MEN ER DET IKKE DET DER ER ESSENCEN I MLM ???&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Hvervem&amp;oslash;derne g&amp;aring;r ud p&amp;aring; at overbevise nye konsulenter om at de ud over at kunne k&amp;oslash;be produkter til eget forbrug med rigtig god avance (de k&amp;oslash;ber jo allerede produkterne og det vil da v&amp;aelig;re rart at spare f.eks. 30 %, ikke ?), derefter s&amp;aring; vil det da v&amp;aelig;re dumt ikke at s&amp;aelig;lge til andre (n&amp;aring;r nu der er en god avance, andet ville da v&amp;aelig;re dumt , ikke ?), og sidst men ikke mindst, kan de s&amp;aring; hverve x antal nye konsulenter, vil de jo f&amp;aring; en procentdel af det salg der genereres af disse.... og du er n&amp;aelig;rmest allerede NU sikret en flot VW, Mercedes eller.... Og ja der er 300.000 der er hoppet i LR&amp;acute;s net, men hvor mange har en Bonuscheck p&amp;aring; 100.000 kr om m&amp;aring;neden ????&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;S&amp;aring; dine led kan s&amp;aring;m&amp;aelig;nd v&amp;aelig;re p&amp;aring; 50 i f&amp;oslash;rste led (som vist er det tal du selv diskede op med ville v&amp;aelig;re dejligt), og de 5 af disse form&amp;aring;r at finde 30 hver, hvoraf 25 af disse 150 i dette led hverver 20, (det var s&amp;aring; 500 konsulenter til.... det g&amp;aring;r stadig p&amp;aelig;nt st&amp;aelig;rkt, du er oppe p&amp;aring; 800 konsulenter under dig, som hver oms&amp;aelig;tter i snit for 1.000 kr. pr. m&amp;aring;ned, du har nu efter kort tid en m&amp;aring;nedsoms&amp;aelig;tning p&amp;aring; 800.000 kr. eller 9.600.000 &amp;aring;rligt, -Det m&amp;aring; siges at v&amp;aelig;re rigtigt godt g&amp;aring;et af en iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tter.... M&amp;aring;ske du allerede nu skal tage kontakt til fru rudolf, hun tr&amp;aelig;nger til en kapital-indspr&amp;oslash;jtning og du kan komme med i et branded navn from day one.... det vil sikkert give endnu mere omtale og endnu flere h&amp;aring;befulde MLM aspiranter vil st&amp;aring; i k&amp;oslash; for at s&amp;aelig;lge jeres produkter...... m&amp;aring;ske du kan &amp;oslash;ge antallet af konsulenter til det 3 dobbelte af hvad du allerede har.... Succes, succes, succes.....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MLM M&amp;Aring; simpelt hen v&amp;aelig;re det eneste rigtige, hvorfor g&amp;oslash;r alle forretningsk&amp;aelig;der ikke bare det......&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men m&amp;aring;ske vi skulle droppe b&amp;oslash;rnehaveniveauet med hvem der er skabsb&amp;oslash;sser, hvor i landet disse bor, hvem der kan l&amp;aelig;se, eller er ordblinde, eller er grimme, eller ...&amp;nbsp;&amp;nbsp; Og s&amp;aring; bare holde os til emnet..... MLM&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og hvis du s&amp;aring; kunne komme med nogen seri&amp;oslash;se indl&amp;aelig;g, der kunne belyse, hvor det er jeg er galt p&amp;aring; den, ville det m&amp;aring;ske lysne diskussionen om hvorfor MLM er det eneste rigtige (eller ikke det rigtige)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men igen, fortsat god dag til dig&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956472.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 02 Nov 2011 08:48:54 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956472</guid><dc:creator>BusinessMaroc</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956472.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956472&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;S&amp;oslash;ren:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Undskyld jeg siger det men&amp;nbsp;hr. Jan er simpelt hen for useri&amp;oslash;s. Her n&amp;aelig;rmer vi os vist injurier, - godt Amino ikke p&amp;aring;tager sig et ansvar !&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Jeg finder dig &amp;aelig;rlig talt en smule tr&amp;aelig;ttende......Og at Hr. Jan &amp;aring;benbart har et horn i siden p&amp;aring; mig kan jeg nok leve med, -tror alligevel ikke jeg kan bruge den type menneske i mit netv&amp;aelig;rk.....&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg skrev ikke svar til dig i forhold til MLM/NM, jeg skrev alene til dig fordi du blandt andet kaldte mig bedrager, og hvis du kan finde den retsinstans i DK der gider besk&amp;aelig;ftige sig med en injuriesag af den art fordi jeg svarer generaliserende igen, med et svar alle ved er usandt, s&amp;aring; held og lykke med det.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Amino &amp;amp; Co har mine kontaktinformationer, s&amp;aring; du stiller bare op med dommerkendelsen, s&amp;aring; udleveres den.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved godt hvem af os to der er mest intelligent, det skal du ikke v&amp;aelig;re i tvivl om.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956456.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 02 Nov 2011 08:29:19 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956456</guid><dc:creator>Søren</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956456.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956456&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Entrepreneur - Jan:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;div id="ctl00_ctl00_bcr_bcr_PostForm__QuoteText"&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;S&amp;oslash;ren:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Og inden MLM tilh&amp;aelig;ngerne overfalder mig for ikke at forst&amp;aring; konceptet, s&amp;aring; kender jeg&amp;nbsp;godt systemet indefra, been there, done that.....&amp;nbsp; og det er alts&amp;aring; stadig bondefangeri....&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; M&amp;oslash;n er skabsb&amp;oslash;sser&lt;/p&gt;
&lt;/div&gt;
&lt;p&gt;Undskyld jeg siger det men&amp;nbsp;hr. Jan er simpelt hen for useri&amp;oslash;s. Her n&amp;aelig;rmer vi os vist injurier, - godt Amino ikke p&amp;aring;tager sig et ansvar !&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Jeg finder dig &amp;aelig;rlig talt en smule tr&amp;aelig;ttende......Og at Hr. Jan &amp;aring;benbart har et horn i siden p&amp;aring; mig kan jeg nok leve med, -tror alligevel ikke jeg kan bruge den type menneske i mit netv&amp;aelig;rk.....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Men det viser jo hvor lavt MLM tilh&amp;aelig;ngerne vil g&amp;aring; for at forsvare deres elskede ufejlbare MLM koncept. Hvis alle blev rige eller i det mindste bare kunne holde en anst&amp;aelig;ndig indt&amp;aelig;gt ville vi nok h&amp;oslash;re mere om det i den almindelige presse, men sandheden er jo at det er de meget f&amp;aring;, der ender op med bonus udbetalinger i 100.000 kr&amp;acute;s klassen og en gaveregn af biler og huse og hvad ved jeg.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Hr. Jan er selv igang med sit MLM koncept, og har allerede en testperson igang. Flot... Og Hr. Jan vil &amp;oslash;nske at der var 50 personer i hans f&amp;oslash;rste led, -hvorefter disse 50 hver is&amp;aelig;r &amp;oslash;nsker sig 50 i deres f&amp;oslash;rste led, som igen &amp;oslash;nsker 50 i ders f&amp;oslash;rste led... Vi har nu rundet 125.001 deltagere i 3 led under Hr. Jan.&amp;nbsp;&amp;nbsp; Det giver hurtigt succes...... og hvis de hver is&amp;aelig;r oms&amp;aelig;tter for 1.000 kr. i snit om m&amp;aring;neden vil det give en fin oms&amp;aelig;tning for Hr. Jan; 12 x 125 millioner = 1,5 Milliard &amp;aring;rligt&amp;nbsp;i bare 3 led.... han er en af de kommende konger af MLM i Danmark.... Af vejen her kommer MLM kongen af Danmark.....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Generalt synes jeg Amino er et OK site, men indimellem synes jeg enkelte brugere er for useri&amp;oslash;se og tr&amp;aelig;kker Amino ned p&amp;aring; et b&amp;oslash;rnehaveplan....&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;fortsat god dag til dig...&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956421.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 02 Nov 2011 06:23:17 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956421</guid><dc:creator>BusinessMaroc</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956421.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956421&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;S&amp;oslash;ren:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Og inden MLM tilh&amp;aelig;ngerne overfalder mig for ikke at forst&amp;aring; konceptet, s&amp;aring; kender jeg&amp;nbsp;godt systemet indefra, been there, done that.....&amp;nbsp; og det er alts&amp;aring; stadig bondefangeri....&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Alle m&amp;aelig;nd p&amp;aring; M&amp;oslash;n er skabsb&amp;oslash;sser &lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956418.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Wed, 02 Nov 2011 05:55:07 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956418</guid><dc:creator>Søren</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956418.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956418&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;L&amp;#39;oreal har f.eks. et markedsf&amp;oslash;ringsbudget p&amp;aring; 15 milliarder kroner om &amp;aring;ret - og hvem tror du betaler for det?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;br /&gt;MLM firmaer har stort set kun omkostninger til trykte materialer - og til diverse hjemmesider, og det kan vi forh&amp;aring;bentlig godt blive enige om, ikke kommer op i milliardklassen!?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;[/quote]&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu er det jo taknemmeligt at slynge tallet 15 milliarder ud af den bl&amp;aring; luft... uden sammenlignings gundlag, L&amp;acute;oreal har en global oms&amp;aelig;tning p&amp;aring; ca. 135 MILLIARDER kroner, -s&amp;aring; de bruger omkring 11 % p&amp;aring; markedsf&amp;oslash;ring ?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Til sammeligning oms&amp;aelig;tter LR for 3 Milliarder, og mon der alligevel ikke falder lidt af til markedsf&amp;oslash;ring, ud over de trykte materialer til forhandlerne (som de i&amp;oslash;vrigt betaler for.....), ellers er der jo en lind str&amp;oslash;m af gaver i form af biler, huse og hva ved jeg til tops&amp;aelig;lgerne (det er jo ogs&amp;aring; en form for reklame)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Allan I:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Ronni Plindstrup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Eller ogs&amp;aring; er produkterne ikke gode nok - og kan kun s&amp;aelig;lges ved at have 100.000 soldater ude i marken. &lt;br /&gt;&lt;br /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det har du jo s&amp;aring; ikke noget bel&amp;aelig;g for at udtale dig om, i og med, at produkterne ikke bliver solgt p&amp;aring; traditionel vis.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;[quote user=&amp;quot;Allan I&amp;quot;]&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Om Produkternes kvalitet vil jeg ikke udtale mig, men hvis ikke LR brugte de (tror faktisk det er) 300.000 soldater, men droppede MLM konceptet og fik produkterne i den almindelige detail-handel, hvor tror en markedsandel ville de s&amp;aring; have om 3 &amp;aring;r, n&amp;aelig;ppe ret stor...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og hvis jeg kan regne s&amp;aring; oms&amp;aelig;tter hver soldat for 1.000 kr. om &amp;aring;ret i gennemsnit.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Sandheden om MLM er i mine &amp;oslash;jne at det er DE MEGET F&amp;Aring;, der ender med at tjene de store penge... Dermed ikke sagt at man ikke kan f&amp;aring; en levevej ud f det, men s&amp;aring; skal der alts&amp;aring; knokles og rendes folk p&amp;aring; d&amp;oslash;rene, holdes et v&amp;aelig;ld af home-parties m.v. Men forvent ikke at hverve-salgs-talerne holder stik.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og inden MLM tilh&amp;aelig;ngerne overfalder mig for ikke at forst&amp;aring; konceptet, s&amp;aring; kender jeg&amp;nbsp;godt systemet indefra, been there, done that.....&amp;nbsp; og det er alts&amp;aring; stadig bondefangeri....&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956232.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Nov 2011 20:22:34 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956232</guid><dc:creator>Majbritt Jacobsen</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956232.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956232&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Martin Slot:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Men mener du det er ok at komme som k&amp;oslash;ber til venner alts&amp;aring; den anden vej rundt? Og hvorn&amp;aring;r er det okay at forvente vennepris?&lt;br /&gt;Men giver du mig s&amp;aring; ret i at venner og bekendte godt m&amp;aring; f&amp;aring; af vide hvad det faktisk er der arbejdes med?&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja, jeg mener det er helt ok, at man kontakter sine venner og bekendte, hvis man gerne vil k&amp;oslash;be noget i deres butik.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg forventer personligt aldrig vennepris, men f&amp;aring;r det somme tider.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Ja selvf&amp;oslash;lgelig taler man med hinanden om, hvad man laver og besk&amp;aelig;ftiger sig med - men man skal afholde sig fra at &amp;quot;anbefale&amp;quot; de produkter man selv har p&amp;aring; hylderne, n&amp;aring;r man er i en almindelig venne-relation. den del skal man gemme til vennerne selv begynder at stille direkte sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l som &amp;quot;kan du anbefale mig noget til....&amp;quot; og &amp;quot;har du noget, der kan hj&amp;aelig;lpe p&amp;aring;.....&amp;quot;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956202.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Nov 2011 19:45:33 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956202</guid><dc:creator>Martin Slot</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956202.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956202&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Majbritt Jacobsen:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;p&gt;Martin - der er en stor forskel på om man VÆLGER at handle ved venner og bekendte, eller om venner og bekendte begynde &amp;nbsp;at sælge til en - man bør have en noget mere afdæmpet facon overfor venner og bekendte end man har overfor de folk, man gerne vil sælge noget til.&lt;/p&gt;&lt;br /&gt;&lt;p&gt;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg kan sagtens følge dig, men syntes faktisk generelt &amp;quot;salgsarbejdet&amp;quot; skal være meget afdæmpet, både overfor folk der kendes og ukendte.&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Men mener du det er ok at komme som køber til venner altså den anden vej rundt? Og hvornår er det okay at forvente vennepris?&lt;br /&gt;Men giver du mig så ret i at venner og bekendte godt må få af vide hvad det faktisk er der arbejdes med?&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956181.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Nov 2011 19:26:56 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956181</guid><dc:creator>Fashion-Seller</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956181.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956181&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Allan I:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du tr&amp;aelig;kker vores debat i flere retninger nu.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det vi startede ud med var, om du ville have r&amp;aring;d fra en matas-ekspedient, der IKKE havde pr&amp;oslash;vet produktet selv - eller fra en MLM-forhandler, som havde brugt produktet gennem l&amp;aelig;ngere tid.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I min udtalelse tager jeg udgangspunkt i, at MLM-forhandleren taler sandt - alts&amp;aring;, hvis han/hun mener, at det har l&amp;oslash;st deres problem med t&amp;oslash;r hud / fedtet hud / whatever, s&amp;aring; er jeg alts&amp;aring; ikke mere kyniker, end at jeg godt t&amp;oslash;r vove et fors&amp;oslash;g med at pr&amp;oslash;ve produktet.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Hvis vi taler om sygdomme, og kraftige allergiske udsl&amp;aelig;t etc. s&amp;aring; vil jeg da til enhver tid anbefale, at man g&amp;aring;r til en specialist. Jeg mener s&amp;aring; ikke, at en ekspedient i Matas er at betragte som en specialist, men det er muligvis fordi jeg ikke er bekendt med, hvilken uddannelse man har i Matas? Jeg har altid bare betragtet dem som salgsassistenter.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu blander du vist Majbritts debat med min... Sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;let gik p&amp;aring;, om du ville lytte til en Matas ekspedient eller LR s&amp;aelig;lger som selv brugte produkterne. Jeg har ik snakket noget om, at Matas ekspedienten ik byttede deres produkter...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Bare til info, s&amp;aring; kr&amp;aelig;ver det en l&amp;aelig;ngere uddannelse, hvis du vil v&amp;aelig;re ekspedient. S&amp;aring; det kan godt v&amp;aelig;re, at nogle af t&amp;oslash;serne ser dullede ud, men et eller andet kan de alligevel, hvis de er ansat hos Matas ;D&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956133.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Nov 2011 18:34:42 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956133</guid><dc:creator>Fashion-Seller</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956133.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956133&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Allan I:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har ikke udtalt mig om, hvem der er mest objektiv.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Helt &amp;aelig;rlig Allan... L&amp;aelig;s lige dine egne svar igen...&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Allan I:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg har udtalt mig om, at lige meget hvor h&amp;oslash;j en uddannelse du har inden for dermatologi eller whatever, s&amp;aring; har du ikke en chance for at vide, hvordan en creme virker p&amp;aring; andre.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du har nok en TEORI om, hvordan den BURDE virke, ud fra den specifikke sammens&amp;aelig;tning af ingredienser - men den kunne ogs&amp;aring; risikere at give personen udsl&amp;aelig;t.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;En MLM-forhandler uden uddannelse i dermatologi har HELLER IKKE en chance for at vide det - men vedkommende har i det mindste pr&amp;oslash;vet produktet p&amp;aring; egen krop - eller JEG har - n&amp;aring;r jeg anbefaler produkter. Hvad andre MLM-forhandlere g&amp;oslash;r, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Okay vi stiller det s&amp;aring;dan her op. En person som arbejder i Matas har en uddannelse p&amp;aring; 2-6 &amp;aring;r, hvoraf personen har et speciale.&lt;br /&gt;En LR s&amp;aelig;lger kan n&amp;oslash;jes med et intro m&amp;oslash;de p&amp;aring; 1 time.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Come on hvem er mest inde i produkterne, r&amp;aring;varerne, effekterne osv? Det ved du liges&amp;aring; godt, som jeg g&amp;oslash;r...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg v&amp;aelig;lger at undlade at forholde mig til sp&amp;aring;koner og psykologiske virkninger. &lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-1.gif" alt="Smile" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Okay i stedet for at svare p&amp;aring; et simpelt sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l, s&amp;aring; ender svaret med en salgtale af en masse af dine egne produkter...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du er om nogen den MLM person herinde, som jeg har mest respekt for, og som har f&amp;aring;et flest 5x&amp;nbsp;&lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-30.gif" alt="Star" /&gt; herfra... Men med sidste del af dit svar, der skuffer du godt nok, og du bekr&amp;aelig;fter jo blot de fordomme, som andre har omtalt tidligere i tr&amp;aring;den...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Anyway jeg s&amp;oslash;gte ik en salgstale, blot et simpelt svar p&amp;aring; mit sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l...&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956121.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Nov 2011 18:24:08 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956121</guid><dc:creator>Fashion-Seller</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956121.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956121&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;john sommer:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;b&gt;Det er jo meget morsomt dette her:&lt;/b&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Nogen s&amp;aelig;lger solbriller &amp;ndash; andre stripper og sex &amp;ndash; andre SEO- og Websider og nogle Baby t&amp;oslash;j og jeg kunne blive ved &amp;hellip;.&lt;br /&gt; Jeg &amp;nbsp;- jeg arbejder med en konsulent -og handelsvirksomhed. Konsulentydelser i forretningsudvikling samt &amp;ndash; formidler &amp;nbsp;Iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;tteri med Network Marketing herunder afs&amp;aelig;tning af sk&amp;oslash;nne produkter til ham og hende.&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Det er fortr&amp;aelig;ffelige produkter og hvis du ikke kan lide vore produkter s&amp;aring; spring reklameringen over og g&amp;aring; andre steder hen &amp;ndash; og da du slet orker Network Marketing s&amp;aring; spring det dog over ogs&amp;aring;!&lt;br /&gt; &lt;br /&gt; &lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&lt;span&gt;Hvorfor anvende s&amp;aring; megen tid p&amp;aring; noget der ikke er en vedkommende!&lt;/span&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Dejligt at en delvis konstruktiv debat, s&amp;aring; skal smadres af en person, som ik engang gider l&amp;aelig;se ens indl&amp;aelig;g, men straks antager, at man mener noget...&lt;br /&gt;K&amp;aelig;re John hvor har jeg udtrykt, at jeg er modstander af MLM? Gider du citere mig tak!&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og nu du er igang, kan du s&amp;aring; ik os fjerne ytringsfrihed og andet, for s&amp;aring; opst&amp;aring;r s&amp;aring;danne debatter her aldrig mere, og ja fjern din egen ved samme lejlighed (IRONI KAN FOREKOMME)...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Tr&amp;aring;dstarter skrev noget, som var direkte forkert, og det p&amp;aring;pegede jeg... Og det ville jeg have p&amp;aring;peget, om det var en MLM debat, SEO debat eller andet.&lt;br /&gt;Men du bekr&amp;aelig;fter vel blot de eksempler, som er givet i denne debat. Om nogen s&amp;aring; er det vist dig, som har en forudindtaget holdning til nogle brugere eller firmaer herinde, om ikke os andre...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Im out!&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956048.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Nov 2011 16:52:50 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:956048</guid><dc:creator>Fashion-Seller</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/956048.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=956048&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Allan I:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det har du selvf&amp;oslash;lgelig ret i - men selvom du har v&amp;aelig;ret hudspecialist eller hudl&amp;aelig;ge&amp;nbsp;i 20 &amp;aring;r - s&amp;aring; har du stadig ikke en kinamands chance for at vide - hvad der giver folk allergi eller udsl&amp;aelig;t, da man kan v&amp;aelig;re allergisk overfor alt i kosmetiske produkter, b&amp;aring;de de aktive ingredienser, konserveringsmidlerne, parfumerne, og/eller farverne.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Og n&amp;aring;r det kommer til at kombinere flere forskellige produkter med forskellige ingredienser, s&amp;aring; ved selv videnskaben meget lidt om de langsigtede virkninger, ved de forskellige blandingsforhold.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;MLM-pusheren kan selvf&amp;oslash;lgelig dermed heller ikke vide, om du f&amp;aring;r allergiske reaktioner - men han/hun har i det mindste afpr&amp;oslash;vet p&amp;aring; sig selv f&amp;oslash;rst - og de fleste seri&amp;oslash;se MLM-firmaer, giver jo ogs&amp;aring; produktinfo og produkttr&amp;aelig;ning til sine forhandlere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Der hvor uddannelsen selvf&amp;oslash;lgelig kan v&amp;aelig;re belejlig, er n&amp;aring;r vi taler om at mixe forskellige typer af produkter - specielt hvis man har f&amp;oslash;lsom hud, s&amp;aring; kan det selvf&amp;oslash;lgelig v&amp;aelig;re at foretr&amp;aelig;kke, at tale med en, der ved, at man f.eks. ikke skal mixe peeling-produkter med ansigtscreme uden solfaktor etc.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men det ved nogle af MLM-forhandlerne ogs&amp;aring;! :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Salg&amp;nbsp;handler om tillid - l&amp;aelig;ngere er den s&amp;aring;dan set ikke.&amp;nbsp;&lt;img src="http://www.amino.dk/emoticons/emotion-1.gif" alt="Smile" /&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg gider ik lige blande mig i jeres mudderkast, men er simpelthen n&amp;oslash;dtil at f&amp;aring; noget p&amp;aring; det rene i forhold til ovenst&amp;aring;ende.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mener du helt seri&amp;oslash;st, at en person som s&amp;aelig;lger et produkt, og som &amp;quot;m&amp;aring;ske&amp;quot; selv benytter det (du f&amp;aring;r vel ingen dokumentation p&amp;aring; dette, men stoler p&amp;aring; det personen siger), er mere objektiv end en person, som er uddannet indenfor faget?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;L&amp;aelig;ste du mit eksempel med damen og rynkecremen? Eller vil du have 700 andre eksempler, hvor psyken tricker brugeren af et produkt til at tro, at der er sket enorme forandringer?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Din argumentation svare lidt til, at l&amp;aelig;gen fort&amp;aelig;ller dig du fejler x, mens en sp&amp;aring;kone fort&amp;aelig;ller dig du fejler y. L&amp;aelig;gen har aldrig haft sygdommen, s&amp;aring; han har ik pr&amp;oslash;vet medicinen p&amp;aring; egen krop. Sp&amp;aring;konen benytter hendes glatte sten hverdag, s&amp;aring; hun har pr&amp;oslash;vet hendes medicin.&amp;nbsp;&lt;br /&gt;Ville du s&amp;aring; seri&amp;oslash;st v&amp;aelig;lge sp&amp;aring;konens metode? Blot fordi hun havde pr&amp;oslash;vet sit eget produkt?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg ved godt eksemplet er lidt ekstremt, men det er blot for lige at &amp;aring;bne dine &amp;oslash;jne for, hvor usmart dit argument er...&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/955743.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Tue, 01 Nov 2011 09:28:52 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:955743</guid><dc:creator>BusinessMaroc</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/955743.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=955743&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Ronni Plindstrup:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;Og selvom der ingen svindel var, s&amp;aring; g&amp;aring;r jeg absolut stadig ikke ind for konceptet. Men det er mest fordi jeg mener at det burde v&amp;aelig;re RIGELIGT at afl&amp;oslash;nne med provision af DIREKTE salg og s&amp;aring; m&amp;aring;ske ET led ned, til den s&amp;aelig;lger man har opl&amp;aelig;rt. Der er ingen grund til at du skal tjene penge p&amp;aring; din s&amp;aelig;lgers, s&amp;aelig;lgers, s&amp;aelig;lgers, s&amp;aelig;lger... Det er en stor udgift, som igen, og nu kommer den, g&amp;oslash;r produktet dyrt!&lt;br /&gt;&lt;/div&gt;&lt;/blockquote&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Du er desv&amp;aelig;rre lidt galt p&amp;aring; den, og viser at du ikke rigtigt har forst&amp;aring;else&amp;nbsp;for priss&amp;aelig;tning.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Generelt priss&amp;aelig;ttes varer efter den pris det forventes at produktet kan b&amp;aelig;re i markedet og derved opn&amp;aring; en afs&amp;aelig;tning. Og priserne p&amp;aring; samme produkt kan variere fra marked til marked.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Den &amp;quot;store udgift&amp;quot; du snakker om, er den samme for stort set alle forretningsmodeller der anvendes af succesrige virksomheder overalt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Om slutresultatet ender med en d&amp;aelig;kningsgrad p&amp;aring; 40% for virksomheden p&amp;aring; den ene eller anden m&amp;aring;de er fuldkomment ligegyldigt.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Mange virksomheder giver en standard rabat p&amp;aring; 30-50% og derudover incitament i form af oms&amp;aelig;tningsbonus, markedsf&amp;oslash;ringstilskud osv osv og ender op i mod 60% sammenlagt og nogle gange mere.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;I MLM/NM kan man se fortjenester p&amp;aring; 10-25% eller mere (i de afregningsplaner jeg har set) samt yderligere bonusser p&amp;aring; f.eks. 3-5-8-10-12% ned i ledende og de ender oftest maksimalt omkring det samme provenue. Forskellen ligger oftest i hvor meget man skal knokle,da de ekstra avancer i MLM/NM er koblet op til rekrutteringer (som ogs&amp;aring; kan give engangsfee), personligt salg, salg i ens &amp;quot;ben&amp;quot; osv osv og kan til tider v&amp;aelig;re sv&amp;aelig;rt at opn&amp;aring;, men det kan lade sig g&amp;oslash;re, men er klart nemmere i lande hvor befolkningen er v&amp;aelig;sentligt st&amp;oslash;rre end i Danmark.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg tror det er urealistisk at tro at 100.000vis kan leve af MLM/NM i DK, men jer er sikker p&amp;aring; at rigtigt rigtigt mange kan have ekstra indt&amp;aelig;gter p&amp;aring; 10K-100K per &amp;aring;r og dermed fors&amp;oslash;de tilv&amp;aelig;relsen ved siden af deres normale job.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Men salgsmodellen er ikke d&amp;aring;rlig og is&amp;aelig;r ikke for producenten bag.&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item><item><title>Svar: dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/955535.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Mon, 31 Oct 2011 20:45:59 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:955535</guid><dc:creator>Fashion-Seller</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/955535.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=14&amp;PostID=955535&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;&lt;blockquote&gt;&lt;div&gt;&lt;div class="ico_reply_quote"&gt;&lt;/div&gt; &lt;strong&gt;Allan I:&lt;/strong&gt;&lt;/div&gt;&lt;div&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg er stort set r&amp;oslash;rende enig - dog synes jeg du udelader et vigtigt faktum.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Jeg synes du mangler at tilf&amp;oslash;je f&amp;oslash;lgende til:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;LR: - Ingen uddannet til personlig r&amp;aring;dgivning - &lt;strong&gt;til geng&amp;aelig;ld har s&amp;aelig;lgeren personlig erfaring med produkterne.&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det kan godt v&amp;aelig;re det er flue-knepperi, men jeg vil hellere have en anbefaling fra en person, som selv har smurt produktet i ansigtet i flere uger - end fra en person, som har L&amp;AElig;ST, at det skulle v&amp;aelig;re nogen ganske fine ingredienser.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er bare min helt egen personlige holdning - og skal ikke tages som hverken en lovprisning af MLM eller en nedg&amp;oslash;relse af Matas-personalet!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Af ren nysgerrighed: hvad baserer du sammenligningen mellem de stribede kontra LR p&amp;aring;?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er b&amp;aring;de og... Hvis en person f.eks ik kan fort&amp;aelig;lle, at en med allergi ik b&amp;oslash;r benytte produktet pga bla bla bla eller at det kan medf&amp;oslash;re et eller andet, s&amp;aring; hj&amp;aelig;lper personlig brug ik ret meget...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vi kender alle sammen den med damen og rynkecremen. Hun bruger en rynkecreme, og efter 2 uger kan hun se en k&amp;aelig;mpe forskel fra f&amp;oslash;r. Alle os andre ser n&amp;aelig;sten ingen forskel, men det betyder jo ik s&amp;aring; meget, fordi denne dame tror s&amp;aring; meget p&amp;aring; effekten, at den psykiske effekt er meget mere vigtig end den fysiske... Og s&amp;aring;dan er det med kosmetik. Personlige vurderinger er meget objektive, og afspejler b&amp;aring;de personens velv&amp;aelig;re, selvtillid samt overskud i vurderings perioden og &amp;oslash;jeblikket...&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Det er baseret p&amp;aring; know how... Bruger da selv 1 eller 2 LR produkter ;D&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>