Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 5 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbritt,

Majbritt Jacobsen:
Som sagt har jeg intet imod MLM - men jeg forstår ikke at I gider bruge en masse tid og energi, på noget der ikke er Jeres, en idé I ikke selv har fået. Men sådan er vi jo så forskellige.

Det gør ikke noget at du ikke forstår det ! 

Der er plads til mange opfattelser også din! - Som du ser ja så har du jo gjort hvad mange andre journalister har gjort før dig mht. at starte forretning.

Så hvad der er unikt og egen opfindelse det er nok lidt afhængig af øjnene der ser!

Det korte og del lange er jo at man anvender sin tid på noget man selv føler er ok og som man har det ok med.  Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:33

Ja John - du har da ret - der er da mange journalister, der starter deres egen avis. Ironi kan forekomme.

Men det jeg siger, er nu ikke at man skal have en speciel eller en unik idé - men bare en idé, der er ens egen - eller et produkt, der er ens eget. der er for eksempel mange, der skriver tekster, men der er ingen, der skriver tekster som jeg gør det.

Og nej, jeg behøver ikke at forstå det. Men i må da gerne forklare mig, hvad det er, der driver værket når alt det personlige er væk, og det kun er muligheden for indtjening, der er tilbage.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:41

Allan & Lisbeth:

Prisen med de 5 kr. for en Mc.D kommer fra Martin Thorborg, da han lavede en aftale med Mc.d om de skulle sponsorere meals til et arrangement han havde lavet. Citat " De fleste opgraderede deres meals med 5 kr til en stor menu, Mc.d var glad da det ifølge dem dækkede omkostningerne ind". Jeg ved heller ikke hvor mange som tror på, at det koster over 5 kr at producere en cola for McD?

Så du sammenligner en tillægsydelse med et oprindeligt produkt... Det svare til at påstå, at folk er dumme, hvis de køber en Toyota Avensis til 500.000 kr, når ekstraudstyret koster 40.000 kr. Så har de jo lige betalt 460.000 kr for meget... Or not! ;D

Det koster 5 kr at producere en Cola inkl moms. Og det understreger vel blot, at dit eksempel er ubrugeligt og urealistisk!

Allan & Lisbeth:

Min pointe er at løn og husleje indtægter bliver betalt hvad enten firmaet hedder Mc.D eller Karens kaffevogn, og jeg tror ikke efterspørgelse på fast food vil forsvinde, hvis Mc.D ikke var her. Jo de bidrager via løn til deres danske medarbejder, men mon ikke de penge vil blive tjent et andet sted istedet i den danske fastfood branchen ?. Det er overskudet af forretningen, som du giver mig ret i bliver kanaliseret ud af Danmark. Jeg ville fortrække blev hos de små iværksætter, som eks. pølsemanden eller grille mutter.

Men alle fakta beviser, at hvis du f.eks lukker en McD, så overgår hele den tabte omsætning ik til de andre fastfood steder i byen. Dele af omsætningen gør, men en stor del af omsætningen bliver brugt på andre ting. Dvs så ender Svend Bent måske med at bruge hans 200 kr i en udenlandsk webshop eller på Ebay, og så er den danske stat lige gået glip af moms + skatteindtægter!

Allan & Lisbeth:

Her er Betingelserne for at starte en Mc.D, og vi kan vel godt blive enig om at det ikke er den almindelig ny iværksætter, som har de penge, som det kræves?

Fakta er, at 76 ud af 84 McD restaurenter er ejet af ganske almindelige danskere, mens de sidste 8 er ejet af McD Danmark. Så jo almindelige iværksættere kan sagtens starte sådan op... Det er informationer, som du selv kan trække fra McD Danmarks egen hjemmeside...

Allan & Lisbeth:

Regeringen vil tvinge multinationale selskaber til at betale skat i Danmark og udstille dem, der ikke gør det.

Regeringen vil bevise, at Danmark ik længere er et land, hvor firmaer som følger lovgivningen, har en retssikkerhed... Nu gør DK det stik modsatte af det, som man brugte som et af de største argumenter under Mohammedkrisen... 

Emnet diskuteres også her http://www.amino.dk/forums/t/141720.aspx

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:59

Ronni Plindstrup:

MLM har langt hen af vejen ligeså mange udgifter til markedsføring, som alle andre.
Oven i det, kommer så provision og bonus.

Jeg skriver ikke på baggrund af fordomme eller fordi jeg har misforstået noget.

Ronni - det er noget forbandet sludder! Og samtidig har du en smule ret. Problemet er bare, at det du kalder en ulempe for MLM også gælder for alle andre firmaer. Det undlader du bare at sige. Om det er for manipulationens skyld, eller fordi du reelt ikke ved det, skal jeg ikke kunne sige?

L'oreal har f.eks. et markedsføringsbudget på 15 milliarder kroner om året - og hvem tror du betaler for det?

MLM firmaer har stort set kun omkostninger til trykte materialer - og til diverse hjemmesider, og det kan vi forhåbentlig godt blive enige om, ikke kommer op i milliardklassen!?

Ronni Plindstrup:

Jeg har indgående kendskab til LR (en tidl. partner var i TOPPEN).

Bonussystemerne er omfattende. Og jo højere du kommer, jo vildere bliver det.

http://lr-pro.dk/Filer_til_download/Succes%20med%20LR%20verion%202.pdf

Ser en meget udførlig beskrivelse der!

Det er en fin analyse af en bonus-plan - men hvordan adskiller den sig fra omkostnings-strukturen i et almindeligt firma?

Der er lønnen og bonusserne også større, jo højere du kommer op i organisationens hieraki.

Traditionelle firmaer har også udgifter til julegaver, firmabiler, frynsegoder, bonus, provision, firmaudflugter etc. etc.

Ronni Plindstrup:

Noget andet uldent ved MLM, er at det altid markedsfører som "Bliv mega rig, få frihed og flyt i skatteskjul på en varm ø" - Ja, jeg overdriver lidt!

Her er vi til gengæld helt enige. Der er for mange forhandlere, der lover alt for meget, og som får det til at lyde som om, at man nemt kan blive millionær på under et år.

De ødelægger det for mange andre, som rent faktisk forsøger at drive en sober forretning. Men at skære hele MLM-industrien og mange hundredetusinder af forhandlere over én kam, pga. nogle enkelte båtnakker, synes jeg ikke er i orden.

Ronni Plindstrup:

Blev produkterne lanceret vis den tradiotionelle vej, kunne produkterne sælges meget billigere.

Mener du dermed, at f.eks. Matas laver skjult MLM? De har en forskel i produktionspris til vejl.udsalgspris på 1.200%.

Et par Armani jeans koster kr. 80,- at producere, men vejl.udsalgspris er kr. 2.000,- 

Kan vi blive enige om, at produktionspris og udsalgspris ikke har særlig meget at gøre med måden produkterne bliver lanceret på!?

Ronni Plindstrup:

Hvorfor man så ikke gør det - tjah. Økonomisk gevinst for dem i toppen?
De kan hive flere penge hjem via bonusordninger - og lade 100.000 individuelle forhandlere bruge krudt på at sælge produkterne.

Gør "almindelige producenter" ikke også det??? Jeg kender i hvert fald ikke nogen, som ikke tjener på deres forhandlere.

Ronni Plindstrup:

Eller også er produkterne ikke gode nok - og kan kun sælges ved at have 100.000 soldater ude i marken.

Det har du jo så ikke noget belæg for at udtale dig om, i og med, at produkterne ikke bliver solgt på traditionel vis.

Du kan jo også vende spørgsmålet om: Gad vide om man ikke har nogen skodprodukter, når man er nødt til bruge 15 milliarder om året i markedsføring. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:49

Nu handler det jo ikke kun om moral og dobbelt moral, men lige så meget om hvad der sælges..... i de eksempler du giver er der ret stor forkskel på folks viden om hvad de roder sig ud i, og hvad de realistiske muligheder er.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:22

jo nemmere at kaste ud i det og ved mindre penge jo flere begår fejl da gør grundet lave summer at starte alle kan jo startet MLM det kræver ingen uddannelse i et håndværker fag eller man skal have phd grad på universitet ,

Når din fulde satsning ligger på MLM kan de små løbene udgifter som start omkostning løbe op ad for som MLM køber man ikke stort varelager eller disse udgifter mange har hele løbende udgifter derved den lette start kan også blive din hæmsko til få det op ad bakken til at give overskud , for løbende udgifter er jo nogle der kommer konstant hele tiden 

jeg mener ikke det dobbelt moral at det er let at starte der var altid være flere der kommer søgelystet især selv om i siger ikke den rigtige MLM ikke sælger til familier og venner så gør en del MLM det og venner tillid kan altid misbruges for hvem stoler ikke mere på ven end en tilfældige person du møder .

Der er meget dobbelt moral blandt MLM som overskriften siger , men sådan  måske også i andre fag dog jo mere uddannelse det kræver og viden og svære at starte jo mindre dobbelt moral er der sikkert i et erhverv så der findes sikkert også andre såsom telefon sælger har jo også været for skud mv

Derved intet imod MLM , der er bare mange erhverv der er mere eller mindre let at start op i og andre er svære at starte  op i

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som selv tidligere værende småskåret for IQ så brugte jeg energi på at rakke MLM ned, men gjorde mig selv den tjeneste at undersøge noget af det nærmere, og komme i en fornuftig dialog med en i branchen og der fandt nogle af de lyspunkter i konceptet som er anvendelige og så vi andre hardcore iværksættere også bruger i stor stil. Jeg har undskyldt for min ensporede handlinger, ved at indrømme mine fejl.

Hvorfor kan man ikke lade disse mennesker være i fred med deres Business, som er færdigsyede løsninger der er lige til at gå til, med brochurer og det hele, ja det ved jeg ikke.

Men jag kan kun sige til jer der synes i bedre, at til syvende og sidst gælder det om at man handler, sælger er i gang med noget så op i r.... med om man tjener 100% eller 40% det er da op til den enkelte selv at styre. Som MLM kan man komme i gang for små penge og man risikere små penge derfor er det også acceptabelt at tjene mindre. Jeg har også set folk der leger "rigtige iværksættere" fordi det har fået et momsnummer og så har købt en kasse babytøj.

Vi anvender mange af de samme metoder og vi indånder den samme luft, så snak nu sammen og lad være med at være fedterøv med jeres viden.

MLM kunne jo også være et springbræt til at starte noget andet ikke MLM orienteret, en ting er i hvert fald sikkert at måden at sælge produktet er genialt, og alle os der har et produkt og sælge som er i orden, er sq da pisseligeglade med hvem vi sælger til.

Og jo jeg har dummet mig big time med mine meninger om MLM her på Amino, men jeg udvikler mig hele tiden, og prøver at forstå tingene, at mine hænder så skriver før min hjerne har tænkt er jo bare ris til min egen røv.

Henning

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:02

Det er jo sandt,

lars.madsen:
roder sig ud i
   Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

H∑nning:

Vi anvender mange af de samme metoder og vi indånder den samme luft, så snak nu sammen og lad være med at være fedterøv med jeres viden.

MLM kunne jo også være et springbræt til at starte noget andet ikke MLM orienteret, en ting er i hvert fald sikkert at måden at sælge produktet er genialt, og alle os der har et produkt og sælge som er i orden, er sq da pisseligeglade med hvem vi sælger til.

Henning - jeg har så stor respekt for din 180 graders ko-vending. Yes

Ikke fordi, at den er faldet ud til MLM's fordel, men fordi du har gjort det, som vi er mange herinde, der har opfordret til gennem så lang tid nu: få nu præsenteret konceptet ordentligt på tomandshånd, og så tag stilling til det derefter!

Finder man ud af, at det ikke er noget for en - så er det helt i orden at melde fra, men så har man gjort det på et oplyst grundlag, og ikke på baggrund af noget, som nogen engang fortalte til en man kenders moster, eller fordi man engang havde en ven, som var lidt for frisk med sine salgstaler. Wink

For du har helt ret - MLM kan være et supplement eller springbræt til andre ting, eller der kan være elementer i MLM, som man kan bruge i sin traditionelle business.

Al den vaden rundt i gamle fordomme fører ingen steder hen - og det gælder så uanset om vi taler MLM, eller alle mulige andre emner! 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 20:20

Jeg er sådan set ligeglad med sammenligningerne med andre virksomheder der drives på normal basis!

MLM er og bliver, pyramidespil, som skjules med ægte produkter!

Prøv engang at fjerne produkterne - hvad står tilbage?

Så snart der er flere penge at hente i bonus fra sit netværk, end der er i decideret salg - så er vi ude i noget rigtig snavs! Det er de færreste af dem, der lever af MLM, som tjener størst penge på det direkte salg.

Ja, jeg er mavesur! :-) Sorry!

MLM er useriøst. Ja, det er en form for markedsføringsteknik. Det er vi enige i. Men det er SPAM jo også!

Side 5 ud af 25 (249 indlæg)