Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 9 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

H∑nning:

kan du ikke bare se det som en anden måde at markedsføre et produkt på, og det er jo der det geniale kommer ind i billedet, for det kommer ikke til at at koste det samme i udgifter på markedsføring, fordi man anvender en slags domino effekt gennem andres netværk.

Men man er så nødt til at holde det produkt tæt til kroppen, fordi hvis det slipper ud til en forhandler der kan skyde det billigere end den hær af sælgere kan så mister man de led, så jeg kan ikke se det store problem mere i MLM.

Det er en anden måde og gøre tingene på og det synes jeg bare man skal acceptere

Jeg accepterer skam også at det blot er en markedsføringsmetode.
Hvorfor accepterer folk ikke at jeg ikke kan lide den metode? :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:37

Det styrer du helt selv Ronni jeg har bare lammet mig lige som dig, så det var ment som et godt råd intet andet

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:40
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der findes dobbelt moral i alle brancher mere eller mindre , kom videre med den gode dag i dag Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Thisted
Tilmeldt 5. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:48

Hej Allan og Lisbeth

Mange tak for dit dejlige oplæg.

Du har helt ret. Jeg er selv forhandler i et MLM netværk. Intet kommer af intet. Og ja der skal arbejdes hårdt men det belønner sig i den sidste ende.

Jeg har været med i MLM selskabet siden 2009 og har ikke fortrudt det et øjeblik.

Hvis man sidder og overvejer at undersøge hvad MLM går ud på, vil jeg anbefale at man kigger på www.disafo.dk og vælger medlemmer. Her finder man alle de MLM firmaer som er godkendte i DK. Og her kan man også læse mere omkring hvad Direkt Salg er for en firmaform og hvad det hele går ud på.

Mange tak for jeres indlæg igen og god vind i jeres forretning.

Mvh

KNS

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 12:53

H∑nning:
Det styrer du helt selv Ronni jeg har bare lammet mig lige som dig, så det var ment som et godt råd intet andet

No offense taken :-)

Jeg føler bare at de fleste der argumentere for at MLM er godt, hele tiden sammenligner sig med andre brancher. Og det provokere mig, at man ikke kan argumentere for det gode i sin egen branche, fremfor at sige at man er god nok, fordi man måske/måske ikke ligger tæt op af andre branchers koncepter hvad angår markedsføring.

Hvis jeg ser nogle negative aspekter i MLM, så har jeg ikke brug for at høre at folk drager vattede sammenligninger med andre brancher. Så har jeg brug for at få argumenteret  for det positive - og argumenteret imod, hvis folk ser mine negative opfattelser som noget faktuelt forkert.

Når jeg f.eks. siger:
Bonussystemet gør MLM produkter dyrere en højst nødvendigt.
Så kan jeg ikke bruge til noget at "Andre firmaer markedsfører sig også".

For det er jo ikke det at de markedsfører sig, jeg har noget imod. Jeg har noget imod at der sidder folk, som kun er i MLM fordi de kan lokke folk ind under deres vinger, og derefter tjene tykt på disse personers arbejde. Og hvis man holdte sig til ren forhandlerprovision - og måske en lille og tidbegrænset provision til dem der skaffer en forhandler og lærer ham op - så ville bonussystemerne ikke koste nær så meget, og så ville produkterne kunne gøres billigere.

Så hvis nogen vil overbevise mig om at jeg er forkert på den, jf. ovenstående, så må de fortælle mig, hvorfor det er en god idé at betale penge til folk, der blot har været "heldige" at få en dygtig sælger i sit netværk? Og hvorfor det er smart for forbrugeren, at forbrugerne betaler denne overflod af bonussystemer og livslange provisioner?

Når jeg ser på den producent jeg har (vi er på fornavn med cheferne) så er deres omkostninger til markedsføring slet ikke ligeså høje. Og i de firmaer jeg har været konsulent, eller hvor mit firma har været konsulent, der har omkostningerne til branding og markedsføring slet slet ikke været ligeså høje som i MLM - og når jeg sammenligner med MLM, så regner jeg blot baglæs på deres bonusstruktur og ender så med en meget god idé om, hvor mange penge af 100 kroner der går til bonus og forhandleravance - og ender så med den konklusion, at det slet ikke er relevant at sammenligne med den øvrige handel, sådan som mange herinde gør.

Noget helt andet.

Når jeg fremhæver aspektet, at der er rigtig rigtig mange MLM'ere der udelukkende hverver nye forhandlere, med løfte om rigdom, blot for at få dem til at købe for X antal kroner, som de aldrig tjener ind igen, så klapper alle MLM'ere pludselig i, som om at dette emne er tabu i disse kredse?

MLM lægger helt klart op til mere humbug end andre brancher, i mine øjne.

Og hvis MLM'ernes eneste argument er "Andre bruger også penge på markedsføring" - så bliver jeg aldrig overbevist om andet.

Det er MLM-folkets egen skyld, at deres ry er skidt. Og alligevel bliver de fornærmede, når folk så ytrer deres holdninger.

Lidt som når man stiller spørgsmålstegn ved religion. Så får man også straks dybt religiøse mennesker på nakken, som argumentere ligeså elendigt, som mange MLM-fortalere herinde gør.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ronnie,

Livet er jo pragtfuldt med alle sine finurligheder - herunder personer der efterlyser svar på: Hvorfor man ikke acceptere at du ikke synes om den metode!   

Ronni Plindstrup:
Jeg accepterer skam også at det blot er en markedsføringsmetode.
Hvorfor accepterer folk ikke at jeg ikke kan lide den metode? :-)

Der er ingen tvivl om at du har ret uanset hvad du mener, men dit problem begynder der hvor du vil have andre overbevist om at du har ret i din anskuelse af metoden ?

Du har da ret til dine synspunkter, men du må ikke forvente at alle andre vil dele det med dig ! 

Det er jo det der gør det spændende, spændende at vi ikke alle behøver at synes det samme vel!  Wink

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 13:04

john sommer:
Du har da ret til dine synspunkter, men du må ikke forvente at alle andre vil dele det med dig ! 

Du har helt ret! :-) Og til julefrokosten ender mig onkel og jeg ofte i lange diskutioner.

Men at jeg er standhaftig og bliver ved, skyldes nok mere frustration over at folk ikke kan/vil overbevise MIG om andet. Jeg ville ønske at nogen sagde: "Det passer ikke, at der sidder folk i MLM netværk, og basere deres indtægt på at sælge andre drømmen om rigdom" (selvom jeg godt ved at det ikke sker).

Giv mig noget kamp, med nogle håndgribelige argumenter, så jeg måske kan få øjnene op for noget jeg ikke havde tænkt på før.

Jeg elsker en god debat. Og det er ligeså fedt at få uret, som det er at få ret. For uanset hvad, har man lært noget når dagen er omme.

Så selvom jeg argumentere i en uendelighed, så skyldes det IKKE at jeg vil have ret. Det skyldes at jeg vil have uret - jeg vil udfordres.

Jo flere sider af samme sag, jo bedre.

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

sikke da en gang L****.. først tag dog at google hvad MLM er.

nu kender jeg ikke noget til det men syntes du prøver på at sælge MLM..

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:43

Majbritt Jacobsen:
Det er vist det man kalder et fejlcitat

Majbritt - jeg citerede ikke et bestemt afsnit.

Jeg kogte sammen, hvad jeg har fået ud af dine indlæg - samlet set. Hvis jeg har misforstået noget, så beklager jeg, men du er jo journalist, så du ved vel, at afsender har det største ansvar i en dialog. :-)

Jeg baserer min tolkning på dine udtalelser som:

"Jeg vil ikke købe middelmådig kosmetik til vanvittigt høje priser ..."

"hvis produktet er godt nok, skulle det vel ikke være nødvendigt at have en personlig relation..."

"men er aldrig blevet præsenteret for et MLM produkt endnu, som jeg har haft lyst til at købe. Men det er jo nok bare en tilfældighed."

"de eneste, der har forsøgt at sælge mig noget, var dem der hoppede på MLM-vognen. Men det er naturligvis bare min vennekreds der var skæv."

Hvis ikke ovenstående skal tolkes som, at du GENERELT har noget imod produkterne og konceptet - så må du meget undskylde.

Iværksætter-wannabee var mit udtryk - bevares, men var det ikke det du mente?

Majbritt Jacobsen:
men jeg vil godt bede dig om at holde op med at fordreje, hvad jeg skriver. det virker dybt bizart, når det er så let at bladre fire sider tilbage i debatten for at konstatere, at du læser, hvad jeg skriver, som fanden læser bibelen.

Hov - går du i forsvarsposition nu?

Var det ikke lige det du bad om, at man skulle undlade!?!?!? 

Men tak fordi du med al tydelighed viser, hvorfor MLM'ere nogen gange "øffer" lidt over retorikken. Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 14:10

Som journalist ved jeg, at man altid kan misforstå noget, hvis man ønsker det. Og det skal man holde sig for god til at gøre. Vi kalder det god pressetik - men i andre må skam også gerne benytte etik - det er ikke forbeholdt nogen faggrupper overhovedet.

Jeg har netop skrevet flere steder, at jeg ikke har noget mod MLM-produkter GENERELT - men at jeg har haft flere uheldige oplevelser med nogle få.

Havde jeg ment iværksætter-wannabees, så havde jeg skrevet det. Jeg mener at jeg er fuldt ud i stand til at formulere mig skriftligt, så har ikke brug for din hjælp der. Jeg hjælper heller ikke dig med at  omskrive dine meninger.

Jeg mener ikke mlm-sælgere er iværksættere ud fra min definition på, hvad er iværksætter er. det  er min personlige holdning, og du er velkommen til at have en anden holdning. 

Jeg er på ingen måde i forsvarsposition jeg beder dig bare om at overholde almindelig god debatskik, hvor man lytter til hinandens argumenter og argumenterer ud fra det uden at fordreje andres holdninger.

Hvis I har problemer med andres retorik burde i måske muge ud i egne rækker først - jeg kan oprigtigt ikke se, hvor i bliver dårligt behandlet, men jeg kan til gengæld godt få øje på skyklapperne. 

Personligt har jeg det fint med, at I gerne vil tjene penge til andre. Jeg foretrækker at tjene penge til mig - sådan er vi så forskellige - rigtig meget held og lykke med dit projekt.

Side 9 ud af 25 (249 indlæg)