Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 8 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvad, saa fordyrer det produktet, at der er flere led der skal tjene paa salget, der er kun en gruppe til at betale og det er kunderne. Herbalife er et godt eksempel paa dette, siger ikke produkterne er daarlige, tror faktisk det er gode produkter, men pointen er, hvis salgsstrukturen var anderledes, kunne disse produkter saelges billigere. fx hvis det kun er firmaet samt en avance til den enkelte forhandler, vil produktet blive billigere, som det er nu, skal firmaet samt alle de led der er indvolveret tjene, og det kan kun goere produktet meget dyrere. Dertil forstaar jeg ikke, hvorfor en forhandler der staar over fx dig skal tjene paa det du saelger, det er et uigennemskueligt edderkoppespind baade for forhandlerne og kunderne.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:30

Majbritt Jacobsen:

Jeg ser da personligt ikke noget galt i, at indlæg placeres i den kategori, den hører hjemme i, uanset om firmaet er bygget op på den ene eller den anden måde - det er er rent MLM-relateret hører selvfølgelig til i MLM-kategorien.

Du læser ikke hvad jeg skriver så.

I det tænkte eksempel hører begge indlæg til i jante-tæskeren - men jeg kan garantere dig - at det KUN ville være Network Marketing indlægget, der ville blive flyttet.

Eksemplet er desuden kun delvist tænkt - det er set eksekveret gentagne gange. ;-)

Majbritt Jacobsen:

Nogen gang skal man også passe på, at man ikke sætter sig selv i en offer-rolle. Jeg synes der er mange saglige debatter her på Amino, og at mange MLM-relaterede debatter ender i for eller imod MLM er jo ikke kun ikke-MLM´ernes skyld. Alle bør til hver en tid holde en saglig tone - uanset emne.

Nogen gange må man også lige kigge indad - inden man ytrer sig. ;-)

På baggrund af dit kendskab til 4 - 5 MLM-produkter ud af mange hundredetusinde produkter, har du ikke noget problem med at ytre, at MLM-produkter GENERELT er af dårlig kvalitet.

Derudover kalder du forhandlere af MLM-produkter for iværksætter wannabee's.

Mener du, at man bare skal sidde den slags udtalelser overhørigt???

Og hvis du gør - hvorfor ytrer du dem så i et debat-forum? ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:44

elda:

Uanset hvad, saa fordyrer det produktet, at der er flere led der skal tjene paa salget, der er kun en gruppe til at betale og det er kunderne. Herbalife er et godt eksempel paa dette, siger ikke produkterne er daarlige, tror faktisk det er gode produkter, men pointen er, hvis salgsstrukturen var anderledes, kunne disse produkter saelges billigere. fx hvis det kun er firmaet samt en avance til den enkelte forhandler, vil produktet blive billigere, som det er nu, skal firmaet samt alle de led der er indvolveret tjene, og det kan kun goere produktet meget dyrere. Dertil forstaar jeg ikke, hvorfor en forhandler der staar over fx dig skal tjene paa det du saelger, det er et uigennemskueligt edderkoppespind baade for forhandlerne og kunderne.

elda -> det du nævner er jo ikke kun i MLM, at det forholder sig sådan. Sådan forholder det sig i alle brancher.

Kan du nævne et kosttilskud i Matas eller Føtex, hvor der IKKE har været flere led involveret som tjener på produktet?

Hvis Herbalife skulle droppe MLM-konceptet og i stedet aflønne sælgere med almindelig løn, samt bruge en milliard i markedsføringskroner - hvordan er det så du forestiller dig, at produktet skulle blive billigere?

Hvorfor skal en salgschef have bonus af sine sælgeres omsætning?

Hvorfor skal en salgsdirektør have provision af sin salgschefs resultater, som er skabt på baggrund af salgschefens sælgere???

Hvorfor skal den administrerende direktør have årsbonus af den bundlinje, som hans ansatte har genereret?

Sådan er det meste salg og mange virksomheder nu engang bygget op - så lad nu venligst være med at få det til at lyde som om det kun MLM der arbejder på denne måde.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:48

Hvis vi skal til at kritisere et koncept eller hvad kategori MLM kommer ind under, fordi det fordyrer produktet, så er det et rigtigt dårligt argument og bruge, for så havde Magasin og Ylva da ikke nogen eksistens grundlag, vi som forbrugere har forskellige opfattelser af hvad der gør at vi må købe.

Hvis jeg havde et produkt der var egnet til salg som MLM ville jeg da give min højre arm for at få det med under nogle af de store MLM firmaer, ingen tvivl om det.

Men nok om det herfra

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Nogen gange må man også lige kigge indad - inden man ytrer sig. ;-)

På baggrund af dit kendskab til 4 - 5 MLM-produkter ud af mange hundredetusinde produkter, har du ikke noget problem med at ytre, at MLM-produkter GENERELT er af dårlig kvalitet.

Det er vist det man kalder et fejlcitat - det jeg skrev var ordret:

Jeg bryder mig ikke om konceptet "sælg til dine venner og familie" - hvis produktet er godt nok, skulle det vel ikke være nødvendigt at have en personlig relation for at lukke et salg. Personligt ville jeg i hvert fald gå konkurs hvis varerne i min butik skulle købes af venner og venners venner.

Det er der, jeg stejler - derudover har såmænd intet imod det - men er aldrig blevet præsenteret for et MLM produkt endnu, som jeg har haft lyst til at købe. Men det er jo nok bare en tilfældighed.

Senere skriver jeg ovenikøbet at jeg har hørt at tupperware er af god kvalitet.

Jeg bruger på intet tidspunkt udtrykket iværksætter-wannabees - jeg fortæller, hvad en iværksætter er for mig. Og det er ikke en der sælger en andens produkt efter en andens drejebog. En franchisetager ved MC Donalds er heller ikke det, jeg definerer som en iværksætter - men det bliver hans forretning jo ikke dårligere eller på nogen måde ulovlig af.

Jeg har aldrig bedt om at nogen skulle sidde noget overhørigt - men jeg vil godt bede dig om at holde op med at fordreje, hvad jeg skriver. det virker dybt bizart, når det er så let at bladre fire sider tilbage i debatten for at konstatere, at du læser, hvad jeg skriver, som fanden læser bibelen. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:

Lundsby:

Hvorfor snakker vi ikke om de fantatiske produkter MLM har bragt til forbrugerne og hvor glade de er for dem? Hvorfor snakker vi ikke om et weekend seminar der har været fantastisk etc. ?

Af den simple årsag, at hver gang et indlæg bare har en snert af MLM i sig, så går der ikke mange sekunder før en moderator har kastet sig frådende over indlægget, ændret overskriften til at hedde noget med MLM - og derefter flyttet tråden til MLM-kategorien - ofte med en lille spydig bemærkning om, at så behøver andre ikke spilde sin tid på tråden - eller noget i den retning!

Det er jo realiteterne! Vi er jo alle underlagt virkelighedens begrænsninger. Men det er vil det I prøver at ændre.

Allan I:

Vi kan jo lave et lille tankeeksperiment:

Forestil dig, at der bliver lavet et indlæg i jante-tæskeren der hedder: Jeg har tjent 100.000 på Affiliate Marketing.

Prøv så tilsvarende at forstille dig et indlæg i jante-tæskeren med overskriften: Jeg har tjent 100.000 på Network Marketing.

Jeg har ikke nogen krystalkugle - men jeg kan alligevel allerede fortælle dig, hvordan de 2 tråde vil forløbe:

Affiliate-tråden vil have en masse spørgsmål fra interessede, som vil have tips, og en masse rosende ord fra med-Amino'er, der siger godt gået, og der vil blive debatteret forskellige Affiliate-netværk mv.

Network Marketing tråden vil for det første blive flyttet til MLM-kategorien, trådstarter vil blive svinet til, han vil forsøge at forsvare sig - og tråden vil ende med at blive låst - pga. usagligt indhold.

Selvom man kan sige, at det er uretfærdigt, så er der da ingen tvivl om at tråden om at havde tjent 100.000 kr. på MLM, er mange mange gange mere positiv for MLM end en tråd som denne der har en overskrift som der kalder folk der ikke kan lide MLM for dobbelt moralske!

Nu ved jeg ikke med dig, men jeg har aldrig syntes bedre om nogle hverken individer eller grupper, efter de er begyndt at fornærme mig!

Så min pointe er bare, at hvis I vil havde at MLM skal få et bedre image, så er I nødt til at tage afstand fra den retorik der bruges her i tråden, og bruge en strategi hvor I fremhæver det gode ved MLM, i stedet for at fremhæve hvor uretfærdigt i føler jer behandler og hvor snæversynede I mener jeres modstandere er.

Tænk, på det sådan her: Hvilket fodboldhold vil du helst spille på: dem der siger at de andre er dårlige eller dem der praler af deres mange sejre?

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:22

Allan I:
elda -> det du nævner er jo ikke kun i MLM, at det forholder sig sådan. Sådan forholder det sig i alle brancher.

Det forholder sig sådan i andre brancher, fordi der er flere folk i berøring med netop det produkt der sælges. Der er led der er uundværlige i forhold til at få produktet fra producent til forbruger. Og for de opgaver der udføres i leddet, betales der et beløb.

I alm. handel, vil næsten alle led, der får penge, også have udført et reelt stykke arbejde for netop det produkt. Om det er et fragtfirma der får XXX antal kroner for at fragte en container. Om det er et marketingsfirma der får XXX antal kroner, for at lave en TV reklame eller en speditør, som får XXX antal kroner i fast betaling, for at have ansvaret for at varer kommer ud til alle lagre i alle afkroge af verden.

I MLM sidder der rigtig ofte folk og tjener penge, uden at de er i berøring med det der sælges. De tjener penge, blot fordi en person de har henvist, har henvist en som har henvist en som har henvist en, har lavet et salg.

Og hele vejen ned igennem de led, jo tættere man kommer på salget, udbetales der også provision.

Og ja ja, bevares! Ham der tjener på ham der har henvist en, som har henvist en, som har henvist en som har lavet et salg - har lavede jo også noget, da han henviste første led. Og derfor er han på en måde inddirekte skyld i salget. Men det er at strække den!

Hvis du vil overfører MLM og virkelighedens verden, så skulle Ntex der fragter vores varer til vores lager, have provision af vores salg.
Så skulle vore Nordiske kontaktperson have provision af vores salg.
Så skulle ham der skrev vores pressemeddelse have provision af vores salg.
Osv osv - Men nej! Alle disse led får alm. løn eller betaling pr opgave. Når de har gjort deres job, får de ikke en krone mere.

Men i MLM ville jeg være tvunget til at betale dem en livslang løn, hver gang jeg sælger et produkt.

MEEEN - Sådan er MLM jo bare. Det er konceptet. Og alle der går ind til det, de ved det.

JEG vil bare gerne have at det er 100% gennemskueligt! Og det er IKKE gennemskueligt for mig, når 6 led over mig tjener penge på min indsats - folk der ikke har tilført min virksomhed eller produktet værdi.

Jeg finder en producent af en vare. Indkøbsprisen er fair. Og jeg kan se at producenten har markedsført produktet godt. Og jeg kan overskue hvordan jeg så selv vil markedsfører varen, og kan sætte min pris derefter. Jeg kan desuden springe MANGE led over - og selv lege mig frem til, hvordan jeg sparer penge og øger profitten.

Mit indtryk fra LR er helt klart, at man ikke har nær så frie hænder - det samme med Herballife og andre af de helt store spillere.

Desuden virker alle de sammenligninger mellem MLM produkter og dyre mærkevarer, helt forfejlet!

MLM produkterne er dyre, fordi der er så mange led der skal have penge og biler.
Varemærker er dyre, fordi de er tilføjet en værdi for forbrugeren, i form af ekstrem markedsføring.
At have en parfume fra CHANEL stående fremme på badeværelst, ER altså bare mere cool end en parfume fra et MLM firma, som næsten ingen mennesker kender til.

Og om det er Aloe Vera tandpaste kontra Colgate. Eller ansigtspleje fra MLM kontra CLINIQUE. Så er det samme koncept der går igen.
Den dyre varer, er dyr fordi der er skabt et kæmpe brand omkring det. MLM produktet er dyrt, fordi man sælger via et helt crazy netværk, med mega bonus osv.

Man kan ikke bare kaste MLM opbygningen over på den alm. handel, og så retfærdiggøre MLM på den måde!

Stå dog ved, at MLM er et unikt koncept uden sammenligning. Og at folk enten kan lide det eller ej, uanset hvad andre brancher gør.

Men hallo :-)

Nogle kan lide MLM konceptet. Andre kan ikke. Nogle kan lide mærkevarer. Andre kan ikke. Nogle køber så billigt de kan. Andre gør ikke.

Men hvorfor forsøger man dog at sammenligne og retfærdiggøre, ved at trække andre firmaer ind i det?

Når jeg siger, at jeg ikke kan lide MLM konceptet, jf. alt det jeg har lukket ud i denne debat - så er det jo ikke fordi jeg er blåøjet og ikke godt ved, at man også tjener penge i alle andre brancher.
Men blot fordi at DEN MÅDE det sker på i MLM - den tiltaler mig ikke det mindste.

MLM er et koncept for sig.
Og så er der andre koncepter, som hver især er et koncept for sig.

Og RESPEKT til dem der udnytter MLM fuldt ud, sælger godt og lever af det. Det er GODT for dem! Og de er dygtige. Og fortjener ikke at blive hakket ned. Men de må acceptere at det er i et koncept, hvor forståelsen er lille og hvor fordommene er mange. Og hvor der er folk der GODT forstår og IKKE har fordomme - men som ganske enkelt bare ikke bryder sig om det.

At folk er imod MLM, betyder ikke at de er dumme. Ligesom at folk der er FOR MLM, heller ikke er dumme :-)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:25
Lundsby:

Tænk, på det sådan her: Hvilket fodboldhold vil du helst spille på: dem der siger at de andre er dårlige eller dem der praler af deres mange sejre?

Ingen af dem!! Fatter slet ikke sammenligningen for det første, men vil vælge det hold der roser teamwork.
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:41

Martin Slot:
Lundsby:

Ingen af dem!! Fatter slet ikke sammenligningen for det første, men vil vælge det hold der roser teamwork.

Jeg er bange for at jeg ikke kan formulerer det tydeligere! Jeg håber at der er andre MLM'er, der i det mindste kan forstå pointen.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:07

@Ronni Plindstrup 

kan du ikke bare se det som en anden måde at markedsføre et produkt på, og det er jo der det geniale kommer ind i billedet, for det kommer ikke til at at koste det samme i udgifter på markedsføring, fordi man anvender en slags domino effekt gennem andres netværk.

Men man er så nødt til at holde det produkt tæt til kroppen, fordi hvis det slipper ud til en forhandler der kan skyde det billigere end den hær af sælgere kan så mister man de led, så jeg kan ikke se det store problem mere i MLM.

Det er en anden måde og gøre tingene på og det synes jeg bare man skal acceptere

Side 8 ud af 25 (249 indlæg)