Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at de fleste salgsorganisationer består af flere fordyrende led, til noget positivt? Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at der i de fleste salgsorganisationer bliver givet bonus og provison til personer, som ikke har direkte andel i omsætningen, til noget positivt? Mange led er det, der gør rigtig mange forbrugsvarer unødvendigt dyre - BASTA! Du kan ikke bare tage det faktum, og så henføre det til kun at gælde for MLM. Der findes et udtryk for, når man bevidst udelader en del af sandheden, for at få sit eget synspunkt til at stå stærkere - det hedder MANIPULATION. Så det du beder om er, at når folk manipulerer med deres statements - så skal man bare vende den anden kind til, og finde på noget positivt at sige i stedet?
Der er ikke nogen her der siger, at der ikke foregår humbug inden for MLM - men jeg vil MEGET GERNE se din statistik der viser, at der foregår MERE humbug i MLM end i andre brancher! Hvis MLM "kun" lægger op til mere humbug - men der ikke reelt foregår mere humbug - så er der vel reelt ikke noget problem? Min egen teori er, at det FØLES SOM OM, at der foregår mere humbug i MLM - fordi hver gang MLM bliver nænvt i medierne - så er det med negativ omtale. Og det er jo ganske forståeligt - for at skrive om, at Helle fra Herlev tjener kr. 6.000,- om måneden på at sælge kosttilskud sælger jo ikke mange aviser. Det gør derimod historien om at Jesper Skibby deltager i et "pyramidespil". Og lur mig om ikke du kunne finde masser af solstrålehistorier, hvis det var det du ledte efter. Problemet er bare - at det gør du ikke. Du leder efter de negative historier - og det man fokuserer på - det får man mere af!
|
Majbritt Jacobsen:Havde jeg ment iværksætter-wannabees, så havde jeg skrevet det. Jeg mener at jeg er fuldt ud i stand til at formulere mig skriftligt, så har ikke brug for din hjælp der. Jeg hjælper heller ikke dig med at omskrive dine meninger.
Jeg forsøgte ikke at hjælpe dig med en formulering. Jeg forsøgte at forstå hvad du mente.
Undskyld - det skal ikke gentage sig.
Majbritt Jacobsen:Personligt har jeg det fint med, at I gerne vil tjene penge til andre. Jeg foretrækker at tjene penge til mig - sådan er vi så forskellige - rigtig meget held og lykke med dit projekt.
Hvor er det jeg har skrevet, at jeg gerne vil tjene penge til andre?
Altså med andre ord - du må gerne opfinde citater - men vi andre skal opføre os etisk og benytte god presseskik?
Også rigtig meget held og lykke med dit projekt til dig. :-)