Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 10 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Plindstrup:
Jeg føler bare at de fleste der argumentere for at MLM er godt, hele tiden sammenligner sig med andre brancher. Og det provokere mig, at man ikke kan argumentere for det gode i sin egen branche, fremfor at sige at man er god nok, fordi man måske/måske ikke ligger tæt op af andre branchers koncepter hvad angår markedsføring.

Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at de fleste salgsorganisationer består af flere fordyrende led, til noget positivt?

Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at der i de fleste salgsorganisationer bliver givet bonus og provison til personer, som ikke har direkte andel i omsætningen, til noget positivt?

Mange led er det, der gør rigtig mange forbrugsvarer unødvendigt dyre - BASTA!

Du kan ikke bare tage det faktum, og så henføre det til kun at gælde for MLM.

Der findes et udtryk for, når man bevidst udelader en del af sandheden, for at få sit eget synspunkt til at stå stærkere - det hedder MANIPULATION.

Så det du beder om er, at når folk manipulerer med deres statements - så skal man bare vende den anden kind til, og finde på noget positivt at sige i stedet?

Ronni Plindstrup:
MLM lægger helt klart op til mere humbug end andre brancher, i mine øjne.

Der er ikke nogen her der siger, at der ikke foregår humbug inden for MLM - men jeg vil MEGET GERNE se din statistik der viser, at der foregår MERE humbug i MLM end i andre brancher!

Hvis MLM "kun" lægger op til mere humbug - men der ikke reelt foregår mere humbug - så er der vel reelt ikke noget problem?

Min egen teori er, at det FØLES SOM OM, at der foregår mere humbug i MLM - fordi hver gang MLM bliver nænvt i medierne - så er det med negativ omtale.

Og det er jo ganske forståeligt - for at skrive om, at Helle fra Herlev tjener kr. 6.000,- om måneden på at sælge kosttilskud sælger jo ikke mange aviser. Det gør derimod historien om at Jesper Skibby deltager i et "pyramidespil".

Og lur mig om ikke du kunne finde masser af solstrålehistorier, hvis det var det du ledte efter. Problemet er bare - at det gør du ikke. Du leder efter de negative historier - og det man fokuserer på - det får man mere af! Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

Havde jeg ment iværksætter-wannabees, så havde jeg skrevet det. Jeg mener at jeg er fuldt ud i stand til at formulere mig skriftligt, så har ikke brug for din hjælp der. Jeg hjælper heller ikke dig med at  omskrive dine meninger.

Jeg forsøgte ikke at hjælpe dig med en formulering. Jeg forsøgte at forstå hvad du mente.

Undskyld - det skal ikke gentage sig.

Majbritt Jacobsen:

Personligt har jeg det fint med, at I gerne vil tjene penge til andre. Jeg foretrækker at tjene penge til mig - sådan er vi så forskellige - rigtig meget held og lykke med dit projekt.

Hvor er det jeg har skrevet, at jeg gerne vil tjene penge til andre?

Altså med andre ord - du må gerne opfinde citater - men vi andre skal opføre os etisk og benytte god presseskik?

Også rigtig meget held og lykke med dit projekt til dig. :-)

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 14:37

Allan I:

Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at de fleste salgsorganisationer består af flere fordyrende led, til noget positivt?

Hvordan skal en MLM-forhandler kunne vende det faktum, at der i de fleste salgsorganisationer bliver givet bonus og provison til personer, som ikke har direkte andel i omsætningen, til noget positivt?

Mig bekendt, så er det kun i MLM, at en person kan gå ind fra gaden og baserer sin indtægt alene (eller næsten alene) på, at hverve sælgere. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Allan I:
Du kan ikke bare tage det faktum, og så henføre det til kun at gælde for MLM.

Gør jeg heller ikke. Jeg anerkender at der er enkelte medarbejdere i andre store virksomheder, som tjener en provision eller resultatbonus. Men jeg holder fast i, at det bestemt ikke foregår i samme omfang nogen andre steder. Langt fra! MLM er et alt for unikt koncept, til at man bare kan henføre det til andre brancher.

I andre brancher, ser du få vigtige medarbejdere få resultatbonus. Og mange steder får sælgere en personlig bonus. Begge dele er langt fra det samme, som foregår i MLM, hvor enhver kan få omfattende og sævrt forståelig bonus, blot ved at have hvervet andre sælgere.

Allan I:
Der findes et udtryk for, når man bevidst udelader en del af sandheden, for at få sit eget synspunkt til at stå stærkere - det hedder MANIPULATION.

Jeg udelader ingen sandheder - for det er ikke en sandhed, at det der foregår i MLM, foregår i samme omfang alle andre steder.

Allan I:
Der er ikke nogen her der siger, at der ikke foregår humbug inden for MLM - men jeg vil MEGET GERNE se din statistik der viser, at der foregår MERE humbug i MLM end i andre brancher!

Hvis MLM "kun" lægger op til mere humbug - men der ikke reelt foregår mere humbug - så er der vel reelt ikke noget problem?

Jeg skrev, at i MINE ØJNE, så lægger MLM op til mere humbug. Jeg har ingen statistik. Men når jeg hver gang jeg tager i Fakta eller Netto, kan se 2-3 forskellige sedler, med folk der søger andre som gerne vil "blive rig og uafængig, ved at arbejde hjemmefra 2 timer om dagen" - så er det i mine øjne humbug.

Humbug er i mine øjne også, når LR og andre MLM firmaer sætter indtjeningsmodeller op, som måske 1 ud af 5000 formår at opnå, og fremstiller det som det nemmeste i verden at bygge et netværk op.

Humbug er i mine øjne, når LR og andre MLM firmaer gør mere ud af at fortælle om indtægtsmulighederne ved at hverve sælgere, end ved rent faktisk at sælge. For så synes jeg ikke særlig godt om forretningsgangen mere. Ikke når den største indtægt, skal ligge i at stikke blår i øjet på folk der drømmer om store sedler mellem hænderne.

Jeg SER ikke denne humbug andre steder! Desværre! Ikke i samme omfang, overhovedet.

Og når jeg så konkludere, ud fra egne betragtninger, at MLM lægger op til mere humbug, så skyldes det strukturen og måden man kommer ind i MLM på.
Det er SÅ nemt at komme ind i MLM! Og man har nærmest MLM firmaets støtte, til at gå ud og markedsfører MLM konceptet mere end man markedsfører produktet. Som en indtægtskilde fremfor en god creme mod tør hud.

Jeg er slet ikke i tvivl om at der er TUSINDER, ja MILLIONER, af folk der er glade for produkterne fra MLM firmaerne. Så forbrugersolstrålehistorier er der sikkert mange af!

Og jeg er heller ikke i tvivl om, at der er MANGE MLM'ere, som har tjent ENORMT meget på både direkte salg og sit netværk. Og det er da også solstrålehistorier!

Det ændre bare ikke på, at MLM grundlæggende er bygget helt anderledes op end andre brancher. Og den måde det er bygget op på, kan jeg ikke lide.

Det er ganske enkelt ikke rigtigt, at påstå at det der foregår i MLM, også foregår i andre brancher. Det er direkte forkert. Ellers ville MLM jo ikke have nogen eksistensberettigelse!

Pft :-) Må lige lufte dette her igen... Bare for opsummeringens skyld: At sammenligne provisions- og bonusstrukturen i MLM, med andre brancher, er fuldstændig at skyde ved siden af. Skulle der være hold i dette, så skulle jeg, da jeg arbejdede i Dansk Supermarked, have provision af mine salg. Og provision af min kammerats salg, fordi det var mig der fik ham til at søge ansættelse.

Nej vel? Absurd sammenligning fra min side! Men dog bygget på påstanden om at provisions- og bonusstrukturen er den samme i alle andre brancher.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:46
henning klemme:

sikke da en gang L****.. først tag dog at google hvad MLM er.

nu kender jeg ikke noget til det men syntes du prøver på at sælge MLM..

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing 

Her er jeg ikke enig, hvis man vil vide noget om MLM og NM så mener jeg ikke du får en god nok viden udfra disse.

Disafo som nævnes kan måske bruges men jeg syntes den stort set er værdiløs. MLM er internationalt så hvorfor ikke søge Info udefra... Wall street journal, forbes, den internationale DS site osv.

Eller tag ind og lyt til forretningspræsentationer hvor de enkelte firmaer præsenteres fra a til z.
Disse møder er udelukkende information, således at folk er klædt på til at træffe en beslutning udfra koncept, firma, marked, trends, timing, kollegaer, indtjening og selvfølgelig produkter. Og imellem mange nej'er til forretningen så kommer der kunder og henvisninger til andre (udover dem der selvfølgelig siger ja til at starte forretningen).
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:09

Lad nu folk handle som de ønsker, kan folk skabe vækst er det jo bare lækkert..

Flere led ser vi jo alle vejne

Jeg laver selv affiliate, så er jeg også MLM mand ?

Der er flere led der tjener før mig ;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:47

Ronni Plindstrup:
Mig bekendt, så er det kun i MLM, at en person kan gå ind fra gaden og baserer sin indtægt alene (eller næsten alene) på, at hverve sælgere. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Jeg vil meget gerne rette dine fejl Ronni! Wink

Du kan IKKE basere din indtægt på primært at hverve forhandlere - for i så fald er dit firma ikke et MLM-firma, men et pyramidespil. Jvf. forbrugerombudsmandens retningslinjer.

MINIMUM 50% af omsætningen i et MLM-selskab SKAL komme fra salg af produkter! I mit eget selskab kommer under 1% af omsætningen fra rekruttering af nye forhandlere.

Men det er så her, at fordom nr. 2 næsten altid bliver smidt ind i puljen:

Ja, og derfor er alle MLM-produkter noget bras, fordi de kun er tilstede for at lovliggøre konceptet.

Dette statement er faktisk KORREKT - men stadigvæk KUN, når vi taler pyramidespil. Pyramidespillene "opfinder" produkter, for at kunne "få lov" til at kalde sig et MLM-firma.

Det er IKKE disse firmaer JEG taler om. Jeg taler om de MLM-firmaer, som har et REELT produkt, som de har valgt at markedsføre via Direkte Salg, Network Marketing eller MLM. Og her holder dine statements altså ikke!

HVIS det kunne lade sig gøre at tjene på - udelukkende at hverve forhandlere, uden at sørge for, at disse forhandlere også får afsat nogen produkter, så vil det kræve, at du HVER MÅNED "rekrutterer" mange nye forhandlere for at have en løbende indtjening - og det er jo netop IKKE det, der er planen.

Planen er, at du gradvist skal kunne trappe ned på dit eget salg og din "rekruttering" - når dit netværk genererer en omsætning, som du kan få bonus af hver måned - den såkaldte residual income.

Ronni Plindstrup:
Humbug er i mine øjne, når LR og andre MLM firmaer gør mere ud af at fortælle om indtægtsmulighederne ved at hverve sælgere, end ved rent faktisk at sælge.

Hvis det er din opfattelse - så er der jo ikke så meget jeg kan sige til det.

For MIT EGET vedkommende er det to helt forskellige ting at sælge produkter og starte nye forhandlere op.

En vigtig detalje synes jeg dog skal nævnes - jeg rekrutterer ikke folk. Jeg hjælper folk med at starte som forhandler. Og jeg tjener KUN penge, hvis de køber produkter hos producenten - altså MLM-firmaet. Derfor er fordommen om de dårlige produkter ikke holdbar - når vi taler de reelle MLM-firmaer, for bliver der ikke løbende købt produkter, er der ingen indtjening.

Ronni Plindstrup:
Bare for opsummeringens skyld: At sammenligne provisions- og bonusstrukturen i MLM, med andre brancher, er fuldstændig at skyde ved siden af. Skulle der være hold i dette, så skulle jeg, da jeg arbejdede i Dansk Supermarked, have provision af mine salg. Og provision af min kammerats salg, fordi det var mig der fik ham til at søge ansættelse.

Nej vel? Absurd sammenligning fra min side!

NEJ! Det er IKKE en absurd sammenligning! Det er jo PRÆCIS sådan det foregår i MLM. Dog med den undtagelse, at du ikke bare skulle få ham til at ansøge - du skulle selv ansætte ham, lære ham op, sætte ham ind i produkterne, og hjælpe ham med at sælge - og for den indsats ville DS så aflønne dig med en procentdel af hans salg, som så godt nok er mindre end din vens procentdel - men havde du nu "ansat" og oplært 8 personer, så ville du få en lille procentdel af 8 personers omsætning - og så fremdeles.

Det er i store træk sådan det foregår i MLM - selvfølgelig med den store forskel, at man er ikke ANSAT af MLM-firmaet, man er sin egen selvstændige forhandler.

Kan man ikke lide den måde at aflønne folk på - så fair nok.  Men at det skulle være humbug eller suspekt kan jeg ikke se.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:51

Majbritt Jacobsen:
Jeg vil ikke købe middelmådig kosmetik til vanvittigt høje priser fordi jeg bare er SÅ dårlig til at sige nej, til folk jeg kender godt. Derfor skar jeg dem ud af mit liv og fortsatte mit nære forhold til loreal og maybelline.

...og du har aldrig nogensinde i dit liv anbefalet et produkt, en butik, en webside, et Loreal produkt eller en Maybelline læbetingest til veninder?

...skærer du osse de venner ud af dit liv som anbefaler dig en skide god restaurant, et produkt eller noget andet spændende?

Majbritt Jacobsen:
Det er der, jeg stejler - derudover har såmænd intet imod det - men er aldrig blevet præsenteret for et MLM produkt endnu, som jeg har haft lyst til at købe. Men det er jo nok bare en tilfældighed.

Det er en tilfældighed - helt sikkert.... men du ved vel forøvrigt godt at L´Oreal iøvrigt står bag en af de rigtig store "Direkte salgs"-organisationer? (i en postordre sammenhæng faktisk). Hvis ikke - så skal du såmænd bare lige hitte ud af hvor du så blev tørret bagi - altså i overført betydning ;-)

Lasse 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:39

Lasse Burholt:
.og du har aldrig nogensinde i dit liv anbefalet et produkt, en butik, en webside, et Loreal produkt eller en Maybelline læbetingest til veninder?

Jo da - men ikke noget jeg selv sælger - derfor kan jeg være objektiv, når jeg anbefaler noget.

Lasse Burholt:
skærer du osse de venner ud af dit liv som anbefaler dig en skide god restaurant, et produkt eller noget andet spændende?

Som før skrevet, hvis det er hendes restaurant, ja så vil jeg finde det upassende 

Lasse Burholt:
Det er en tilfældighed - helt sikkert.... men du ved vel forøvrigt godt at L´Oreal iøvrigt står bag en af de rigtig store "Direkte salgs"-organisationer?

Ja, det havde jeg hørt. Sandheden er nu også at jeg hverken ejer noget med påskriften Loreal eller Maybelline - men jeg  vurderer det er den klasse LR-produkterne konkurrerer med. De piger, der går efter mærkevarer, går næppe efter et produkt som LR - for de går efter prestige.

Som jeg selv skriver - så er det muligvis tilfældigt. Jeg har prøvet LR - tre produkter og fandt dem i bedste fald ligegyldige.

Forever prøvede jeg fire produkter fra - igen synes jeg ikke de var den mindste smule bedre end billigere alternativer. Ingen  af de to mærker gjorde dog nogen skade på andet en min pengepung;)

Herbalife har jeg hørt knap så positive historier om - og tror ikke selv på kosttilskud, så det er der ingen idé i at prøve.

tupperware synes jeg  er for dyrt.

Oriflame og en anden yves et eller andet-  har jeg prøvet en gang for maaaange år siden, men synes ikke det lever op til selv de billige produkter i butikkerne:/ Jeg mender dog kun det er en af de to, der er bygget op på den måde, men det er vel ikke så vigtigt.

Pointen er, at når jeg har prøvet noget, der ikke lever op til mine forventninger, så stopper det der. uanset hvor og hvad jeg handler.

Jeg påstår ikke det er markedsføringsmetoden, der er problemet - og blev jeg præsenteret for et virkelig godt MLM-produkt, så har jeg den erfaring også - jeg gider bare ikke at have det påduttet af venner og bekendte.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:39
Lasse Burholt:

...og du har aldrig nogensinde i dit liv anbefalet et produkt, en butik, en webside, et Loreal produkt eller en Maybelline læbetingest til veninder?

...skærer du osse de venner ud af dit liv som anbefaler dig en skide god restaurant, et produkt eller noget andet spændende?

Majbritt Jacobsen:
Det er der, jeg stejler - derudover har såmænd intet imod det - men er aldrig blevet præsenteret for et MLM produkt endnu, som jeg har haft lyst til at købe. Men det er jo nok bare en tilfældighed.

Det er en tilfældighed - helt sikkert.... men du ved vel forøvrigt godt at L´Oreal iøvrigt står bag en af de rigtig store "Direkte salgs"-organisationer? (i en postordre sammenhæng faktisk). Hvis ikke - så skal du såmænd bare lige hitte ud af hvor du så blev tørret bagi - altså i overført betydning ;-)

Lasse 

Forskellen som mange jo peger på er at vi kan tjene nogle små håndøre, og det gør at mange mener at vi alle vil sælge vores venner for en slik.
At vores troværdighed er til salg for en sølle 50'er eller lignende. At folk kan komme ud og se, mærke, føle, dufte og prøve produkterne og således danne deres egen meninger det tænkes der ikke over (og inden der kommer svar her, så er produkterne noget der købes online i vores tilfælde.
At mere end 70% af omsætningen kommer fra månedsabonnementer taler også imod den kritik, hvis man ikke kan lide produkterne, så køber man ikke igen og igen og igen...

Nu arbejder jeg som flere gange nævnt ikke med produktsalg som sådan, men jeg ville da ikke have noget imod at donere det jeg tjener på utilfredse venner/familie og kunder til godtgørede formål.

Men det kan da undre mig lidt at man har mere tiltro til sælgere i matas, reklamefolk og traditionelle marketingfolk. I de fleste tilfælde er det jo peanuts venner tjener på en ved et enkelt produkt.
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 16:49

Martin Slot:
Men det kan da undre mig lidt at man har mere tiltro til sælgere i matas, reklamefolk og traditionelle marketingfolk. I de fleste tilfælde er det jo peanuts venner tjener på en ved et enkelt produkt.

Jeg har da ikke mere tiltro til sælgere. De er sælgere, det ved jeg  når jeg går ind i butikken. Mine venner er mine venner - de skal ikke udnytte den relation til at sælge mig noget. 

De kan fortælle de har startet en ny virksomhed, jeg kan spørge interesseret og de kan svare. Ønsker jeg selv at købe noget, så hører de fra mig, gør jeg ikke, så snakker vi ikke mere om det. de skal ikke tage sælger-rollen på, når de er sammen med mig - har jeg lyst til at være sammen med en sælger - så går jeg i Matas.

Jeg siger heller ikke at alle MLM-folk prøver at sælge til venner og bekendte, men de der gør, giver i mine øjne MLM et dårligt ry 

Side 10 ud af 25 (249 indlæg)