Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 4 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan & Lisbeth,

Dette her det gør I godt - spændende at læse det I skriver - og jeg er sikker på at I vil kunne opnå meget sammen med jeres netværk som I er ved at opbygge.

Produkter og priser som det drøftes her - ja underligt nok så følger de jo også lovene om udbud og efterspørgsel.

Jeg kan bekræfte at vores nye skatteminister vil gennemføre tiltag vedr. Mc Donalds  - radioavisen i dag - og det måtte jo komme.

Og så er det min erfaring efter flere års deltagelse i Amino at der blandt debattørerne er mange der ikke ved hvad Network Marketing er og hvordan det udføres samt hvad det kræver at udføre.

Så derfor er det meget nyttigt for denne forretningsform at markedsføre den også her i Amino. Da det er en reel mulighed for at komme i gang med sin virksomhed for meget små midler og derfor med en meget begrænset risiko.  

Godt brølt I to   Yes

Lad ikke andre blæse jeres lys ud !

mvh 

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 13:15
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:20
Majbritt Jacobsen:

Når folk er kristiske over for MLM har det intet med jantelov at gøre - jeg er i det hele taget lidt træt af at folk altid trækker jantelovskortet, så snart de møder kritik eller modstand. 

Jeg vil ikke købe middelmådig kosmetik til vanvittigt høje priser fordi jeg bare er SÅ dårlig til at sige nej, til folk jeg kender godt. Derfor skar jeg dem ud af mit liv og fortsatte mit nære forhold til loreal og maybelline.

Jeg bryder mig ikke om konceptet "sælg til dine venner og familie" - hvis produktet er godt nok, skulle det vel ikke være nødvendigt at have en personlig relation for at lukke et salg. Personligt ville jeg i hvert fald gå konkurs hvis varerne i min butik skulle købes af venner og venners venner.

Det er der, jeg stejler - derudover har såmænd intet imod det - men er aldrig blevet præsenteret for et MLM produkt endnu, som jeg har haft lyst til at købe. Men det er jo nok bare en tilfældighed. 

Jeg syntes alt for ofte folk snakker om salg til venner og bekendte, selvom det er de færreste der herinde fortæller at det er sådan de arbejder.

Du virker på mig ikke åben overfor "MLM" produkter, så det overrasker mig da overhovedet ikke at du ikke har haft lyst til at købe noget.

Jeg ville i øvrigt have givet dig 2 stjerner, men fingeren smuttede desværre på 1.

Din snak om dårlig kosmetik... Hvad kigger du på her? Hvornår er noget dårligt? Der er masser af dårlige produkter som sælges med kæmpe succes.

Hvis et produkt er godt, så behøves ikke den personlige relation siger du... Hvem skal fortælle dig at produktet eksistere? Hvem skal fortælle dig at det er godt...reklamebureauerne? Matas?

Det er vist de færreste kvinder der tænker over hvor godt deres kosmetik (godt er vel = sundt). Mænd gør det nok slet ikke, men bruger jo langt fra samme mængder som kvinder. Tror f.eks. Ikke der er mange der har styr på indhold, ph-værdi og hvad der reelt er usundt for huden... Så jeg ser da frem til at høre din definition på "godt".

Mvh Martin
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:26

Hej Peter,

Du henviser til en artiklen fra:  17 oktober 2010

Artiklens overskrift:

Efter 26 år i Danmark betaler fastfoodkæden for første gang skat.

Hmm...

Nu vil skatteministeren se på det og det er jo sådan med de der journalister de skal jo producere overskrifter der kan sælge aviserne ikke!   

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:36
Ronni Plindstrup:
Problemet med MLM er at der er så mange led der skal tjene penge, at det bliver unødigt dyrt.

Mine varer køber jeg fra producenten.

Ved MLM er der op til 6 led.

Normale butikker har højst omkring 2 led imellem dem selv og producenten.

Man er altså 100% sikker på at betale en unødig overpris, når man køber et MLM produkt.

Desuden er regler osv forvirrende. Du nævner selv, at folk skal sælge og vedligeholde netværk og andet, før de tjener på henvisninger.

Uoverskueligt, er hvad det er. Ville aldrig være forhandler i sådan et netværk. Hvorfor ikke bare købe af producenten eller en importør? Var produktet virkelig godt, ville dette da desuden være at foretrække.

Ville sørme gerne se dit regnestykke, for du kan da ikke sammenligne antal led og mene det giver et billede af den omkostning og fortjeneste der er i hvert led.

Du kan jo høre nogle af de folk der f.eks har arbejdet med Matas, mener man tidligere nævnte 1200% bliver salgsprisen, altså et produktionspris på 100 giver denne salgspris.

Regler...hmm har du været startet op siden du siger dette? De kunder jeg har handler direkte med producent, jeg sælger Intet! De folk jeg arbejder med i mit team har brugt tid på at høre om forretningen, opgaver og koncept. Jeg arbejder ikke sammen med nogle der bare har fået lidt information, og det mener jeg er generelt for branchen, altså at man selvfølgelig skal sætte sig ind i tingene. Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om baggrunden for denne udtalelse.
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Slot:
Du virker på mig ikke åben overfor "MLM" produkter, så det overrasker mig da overhovedet ikke at du ikke har haft lyst til at købe noget.

Jeg ville i øvrigt have givet dig 2 stjerner, men fingeren smuttede desværre på 1.

Din snak om dårlig kosmetik... Hvad kigger du på her? Hvornår er noget dårligt? Der er masser af dårlige produkter som sælges med kæmpe succes.

Hvis et produkt er godt, så behøves ikke den personlige relation siger du... Hvem skal fortælle dig at produktet eksistere? Hvem skal fortælle dig at det er godt...reklamebureauerne? Matas?

Det er vist de færreste kvinder der tænker over hvor godt deres kosmetik (godt er vel = sundt). Mænd gør det nok slet ikke, men bruger jo langt fra samme mængder som kvinder. Tror f.eks. Ikke der er mange der har styr på indhold, ph-værdi og hvad der reelt er usundt for huden... Så jeg ser da frem til at høre din definition på "godt".

Jeg var dog så åben at jeg prøvede det omend jeg følte mig presset fordi jeg kendte sælgeren godt. Jeg har både prøver produkter fra LR og Forever og har ikke haft lyst til at gentage succesen - synes prisen er for høj og kvaliteten for dårlig - men det er jo bare min oplevelse. Tupperware er ikke noget for mig - jeg betaler ikke 200 kroner for en plasticskål - men fair nok at andre gør det.

Indenfor kosmetik er godt ikke bare sundt - det er også effektivt - skal sundheden i højsædet ville det nok være bedst helt at lade være med at bruge kosmetik - og det gør jeg så 95% af tiden - så når jeg så bruger det, så skal det dælme gøre en forskel;)

Hvis en veninde anbefaler et produkt er det da super. hvis hun anbefaler det fordi hun vil tjene penge  på at sælge det til mig, er hun ikke min veninde længere.

Den ene stjerne er såmænd helt ok - jeg skriver ikke min mening for at blive populær. Jeg har dog ikke behov for at give dig en stjerne bare fordi jeg er uenig med dig  :)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 13:54
gweb:

Allan & Lisbeth:
Ja man får bonus ud fra det ens netværk sælger, men selve bonussen udbetales direkte fra firmaet.

Enten er du tungnem eller også nægter du bare at fatte pointen. 

Hvor får firmaet pengene fra til udbetaling af bonus? SELVFØLGELIG kommer pengene fra salg af produkterne - og hvis der skal være penge til at udbetale bonus er prisen produkterne SELVFØLGELIG tilsvarende højere. 

Det er ikke noget du kan argumentere imod, og det er ikke noget der kan diskuteres. Pengene kan ikke komme ud af ingenting og i sidste ende er der kun en til at betale - forbrugeren!

Selvfølgelig kommer bonus fra produktprisen, men ofte er priserne fastsat af producenten, dvs. at prisen ikke ændres efter antallet af led. X antal procent går til bonus og provision.

Det er altid forbrugeren der betaler og når der her i tråden sammenlignes udfra antal led så glemmer man forskellen på omkostningerne i disse led, samt f.eks. Salgs og marketingsomkostninger. Hvem betaler for tv reklamerne?
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 14:28
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person
Martin Slot:

Selvfølgelig kommer bonus fra produktprisen, men ofte er priserne fastsat af producenten, dvs. at prisen ikke ændres efter antallet af led. X antal procent går til bonus og provision.

Det er altid forbrugeren der betaler og når der her i tråden sammenlignes udfra antal led så glemmer man forskellen på omkostningerne i disse led, samt f.eks. Salgs og marketingsomkostninger. Hvem betaler for tv reklamerne?

MLM har langt hen af vejen ligeså mange udgifter til markedsføring, som alle andre.
Oven i det, kommer så provision og bonus.

Jeg skriver ikke på baggrund af fordomme eller fordi jeg har misforstået noget.

Jeg har indgående kendskab til LR (en tidl. partner var i TOPPEN).

Bonussystemerne er omfattende. Og jo højere du kommer, jo vildere bliver det.

http://lr-pro.dk/Filer_til_download/Succes%20med%20LR%20verion%202.pdf

Ser en meget udførlig beskrivelse der!

Noget andet uldent ved MLM, er at det altid markedsfører som "Bliv mega rig, få frihed og flyt i skatteskjul på en varm ø" - Ja, jeg overdriver lidt!

Bonussystemet er som følger:
1. Ca. 30 -35% avance ved salg 2. 3 - 21% mængderabat
3. 0 - 21% differencebonus
4. 7 - 10% specialbonus
5. 1 - 2,5% årsbonus
6. 2 - 3% dybdebonus af 21% linier i “down-lines”

Regner man på det, og regner baglæns ud fra salgsprisen, så skal produktet ikke være alt for dyrt at fremstille.

Derudover, er der ekstra bonusordninger med ret store udbetalinger, som er forbeholdt de meget meget dygtige.
Og ordninger med vanvittig billig leje (og højst oppe gratis) af dyre biler.

Sidstnævnte er selvfølgelig for "kongerne" - Men der er stadig kun forbrugeren til at betale.

Og der er jo stadig direktører i LR, samt fastansatte. Og de har også udgifter til markedsføring.

Udfra deres eget materiale - og den viden jeg har - kan jeg altså ikke konkludere andet end at de sælger et produkt, der ender med at være aaalt for dyrt. Dyrt pga MLM konceptet.

Blev produkterne lanceret vis den tradiotionelle vej, kunne produkterne sælges meget billigere.

Hvorfor man så ikke gør det - tjah. Økonomisk gevinst for dem i toppen?
De kan hive flere penge hjem via bonusordninger - og lade 100.000 individuelle forhandlere bruge krudt på at sælge produkterne.

Eller også er produkterne ikke gode nok - og kan kun sælges ved at have 100.000 soldater ude i marken.

Kan ikke se det gode i MLM.

(er skrevet fra iPhone - beklager evt. tastefejl)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 14:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Majbritt Jacobsen:

Martin Slot:

Jeg var dog så åben at jeg prøvede det omend jeg følte mig presset fordi jeg kendte sælgeren godt. Jeg har både prøver produkter fra LR og Forever og har ikke haft lyst til at gentage succesen - synes prisen er for høj og kvaliteten for dårlig - men det er jo bare min oplevelse. Tupperware er ikke noget for mig - jeg betaler ikke 200 kroner for en plasticskål - men fair nok at andre gør det.

Indenfor kosmetik er godt ikke bare sundt - det er også effektivt - skal sundheden i højsædet ville det nok være bedst helt at lade være med at bruge kosmetik - og det gør jeg så 95% af tiden - så når jeg så bruger det, så skal det dælme gøre en forskel;)

Hvis en veninde anbefaler et produkt er det da super. hvis hun anbefaler det fordi hun vil tjene penge  på at sælge det til mig, er hun ikke min veninde længere.

Den ene stjerne er såmænd helt ok - jeg skriver ikke min mening for at blive populær. Jeg har dog ikke behov for at give dig en stjerne bare fordi jeg er uenig med dig  :)

Det var nu heller ikke pga uenighed jeg gav dig en stjerne (skulle have været 2) men snakken om gode produkter og vennesalg fordi 9 ud af 10 mlm'ere på Amino netop siger at det ikke handler om vennesalg, så virker det endnu engang som dette bare overses pga personlige erfaringer med andre.
Det holder ikke at presse, overbevise, overtale eller på anden måde få veninder til at købe, så at du har følt dig presset er bare ikke i orden. Som jeg ser det, går det både ud over venindeforhold, tro på mlm produkter og din veninde mister muligheden for at have dig som kunde, selv hvis hun havde et produkt som måske var helt perfekt til dig.

Jeg sælger meget sjældent, og når jeg gør er det til samme pris jeg selv køber til og fordi jeg køber før produkt lanceres. Men for mig handler det om at få tilfredse kunder, som gerne selv vil handle igen og igen og igen. Hvis jeg bygger en fast månedsomsætning op på f.eks. 100.000 så giver det mig en fast månedlig betaling, så tilfredse kunder er et must. Jeg mener ikke der er så forfærdelig mange andre steder hvor dette kan lade sig gøre.

Jeg tror personligt at MLM ofte kræver mere hårdt arbejde end traditionel opstart, fordi det er billigt så er der mange der opgiver. Kan man acceptere en masse nej'er, at man laver fejl og ikke opgiver (og vil lytte til dem som har opnået succes) så mener jeg man har gode muligheder...og det er jo også derfor at flere og flere internationalt anerkendte personer og medier udtaler sig som de gør.
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:11

Måske er der også mange der opgiver fordi de starter på drømmen om at blive rige i stedet for at starte fordi de har fået en idé, de selv synes er så god, at de slet ikke kan lade være?

Mit firma har kostet mig under 3000 kroner i opstart (udgifter til hjemmeside) - og det er det. Det er der ikke mange MLM-firmaer, der kan konkurrere med, så alt det mad lav risiko og alt det der, den køber jeg ikke. jeres risiko er lige så stor som alle andres. Vil i have et butikslokale er det lige så dyrt for jer som for alle andre. Når Forever forhandlere har stande på diverse markeder mv. koster det det samme for dem, som for alle andre.

Gad vide hvorfor så mange mennesker forbinder MLM med folk der pludselig skal sælge alt muligt til deres venner? for som du skriver det er et par enkelte personlige oplevelser jo ikke nok til at underbygge den teori. Jeg har mange venner, der er selvstændige, men de eneste, der har forsøgt at sælge mig noget, var dem der hoppede på MLM-vognen. Men det er naturligvis bare min vennekreds der var skæv. Hvis min veninde havde liiige det jeg skulle bruge, så kontaktede jeg hende selv - hun skal ikke kontakte mig. Så er vi ikke venner mere.

Som sagt har jeg intet imod MLM - men jeg forstår ikke at I gider bruge en masse tid og energi, på noget der ikke er Jeres, en idé I ikke selv har fået. Men sådan er vi jo så forskellige.

Side 4 ud af 25 (249 indlæg)