Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 3 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Allan & Lisbeth:

Ronni Plindstrup:
Selvfølgelig går bonussystemet udover produktprisen.

Nej

I min webshop, der bruger vi penge på adwords, pressemeddelser, produktanmeldelser og anden salgsfremmende ting.

De udgifter skal dækkes ind. Det påvirker altså prisen på vores produkt. Og havde vi sælgere der skulle have provision, ville det også påvirke prisen på vores produkt. Og havde vores sælgere et bonussystem, hvor vi udbetalte bonus til dem, så ville det også påvirke prisen på vores produkt.

Ellers ville jeg ingen penge tjene.

Men det firma du sælger for, må jo have en pengeko de malker, hvis udgiften til provision/bonus ikke afspejler sig i priserne på deres produkter.

Bum - Enhver forrretningsdrivende, indregner alle udgifter, når han prissætter sine varer.
Og så kan du altså sige hvad du vil!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:18

Allan & Lisbeth:

Ronni Plindstrup:
Tror ikke vi kommer længere nu :-)

Nej det gør vi ikke Smile

Hvis I har tid og lyst til at fortælle om MLM vil jeg stadig gerne have svar på mit spørgsmål om bonussystemet i min forrige post.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

gweb:

Enten er du tungnem eller også nægter du bare at fatte pointen. 

Hvor får firmaet pengene fra til udbetaling af bonus? SELVFØLGELIG kommer pengene fra salg af produkterne - og hvis der skal være penge til at udbetale bonus er prisen produkterne SELVFØLGELIG tilsvarende højere. 

Det er ikke noget du kan argumentere imod, og det er ikke noget der kan diskuteres. Pengene kan ikke komme ud af ingenting og i sidste ende er der kun en til at betale - forbrugeren!

Kan vi da lige få en ordentlig tone!

Ja der er da prisstigninger her, ligesom hos alle andre leverandører/grossister!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 13:33

Allan & Lisbeth:
Det er jo helt forkert.. mine kunder køber KUN gennem mig og jeg køber direkte fra producenten.

Ja det er en sund forretningsstruktur der sikrer at forbrugeren får billige varer, hvis det kun er dig og producenten der skal tjene på det. Så det er fedt at du spiller med åbne kort, og klarlægger strukturen i jeres MLM selskab..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 00:17
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er sjovt, at hver gang forkortelsen MLM kommer ind i en debat, så vælter det frem med 30 år gamle fordomme, misforståelser, og en tydelig tilkendegivelse af, at folk åbenbart er r..-hamrende ligeglade med fakta.

Ja, undskyld at jeg taler rent ud af posen - men magen til omgang forkvaklet sludder skal man altså lede længe efter.

JA - Det er korrekt, at mange MLM-forhandlere sælger varer eller forsøger at sælge varer til deres familie og venner - men det er jo ikke krav - så at sige, at det er det MLM handler om - er direkte forkert, specielt når man tager i betragtning, at det slet ikke kan lade sig gøre at opnå en fornuftig indtægt, hvis ens kunder udelukkende består af venner og familie - og så er der en anden årsag, som jeg kommer ind på længere nede.

Kan vi først og fremmest blive enige om, at MLM eller Network Marketing er en MARKEDSFØRINGSMETODE!?

Den har som udgangspunkt INTET med produkternes kvalitet eller bonus-systemer at gøre.

Det er udelukkende en metode til at markedsføre produkter - og den går i al sin enkelhed ud på, at man får sine kunder til at videreformidle produkterne i stedet for at bruge traditionel markedsføring.

Rigtig mange traditionelle firmaer bruger OGSÅ den form for markedsføring - altså at give deres kunder gaver, rabat eller bonus, hvis de skaffer nye kunder, - de kombinerer det så bare også med traditionel markedsføring.

Sportmaster, Brugsen og mange mange flere kører med kundeklubber, hvor man får ekstra rabat og særlige tilbud, hvis man melder sig ind som kunde - det er også en del af MLM-selskabernes strategi.

De millioner og nogle gange milliarder af kroner, som traditionelle firmaer bruger på markedsføring, bruger MLM-firmaerne i stedet til at udbetale bonus og provision til deres kunder/forhandlere.

Der er KUN ET LED mellem kunden og producenten - og det er forhandleren. Det specielle ved MLM er så, at kunden SELV kan oprette sig som forhandler - og kan derved SELV handle direkte hos producenten.

Og ja, det kan man reelt også i alle andre brancher - altså oprette sig som forhandler, hvis man vil have produkterne lidt billigere, eller gerne vil tjene på at forhandle produkterne. I de traditionelle brancher er  det bare en del mere kompliceret og lidt dyrere, at blive forhandler.

Og ja, avancen er muligvis lidt mindre som MLM-forhandler i forhold til at være forhandler i et traditionelt setup - til gengæld er der ikke krav om, at man skal købe større varepartier hjem ad gangen - og derved er der mindre risiko - hvilket man som mulig kommende forhandler, selvfølgelig må tage stilling til: Vil man have den større avance mod at binde en større kapital i varelager, eller har man det bedre med den lavere risiko, som så giver en lidt lavere avance. 

Kvaliteten af produkterne er selvfølgelig svært at debattere, da det jo primært er en subjektiv ting. Men nu har Oriflame, Tupperware, LR og Herbalife alle overlevet i over 25 år (over 40 år for Oriflame og Tupperware's vedkommende) så helt ringe kan produkterne jo ikke være.

Det kan da godt være, at der findes så mange tåber i verden, at man kan holde et skodprodukt kørende i 25 år, men jeg tvivler.

Jeg kender flere, der har fået både eksem, udslæt og mistet store totter af håret på at bruge L'oreal produkter - men det gør åbenbart ikke noget - så længe de ikke sælger deres produkter via MLM, så må det godt være noget lort!?!? Eller hvad?

Og ja, der er mange nyudklækkede MLM-forhandlere, der lidt for over-ivrigt tager fat i familien, men det har jo oftest noget at gøre med, at mange forhandlere, som kaster sig over MLM, ikke har drevet virksomhed før - og så er det altså langt mindre angstprovokerende at prøve sine salgsevner af på Moster Karen - i modsætning til en vildt fremmed.

Betyder ovennævnte så, at MLM er verdens mest fantastiske forretningsform? Nej, selvfølgelig ikke. Den er blot et alternativ til mange af de andre forretningsformer der findes.

MLM's største force - i modsætning til mange andre brancher er, at alle kan starte en forretning op, for ganske få tusinde kroner, uden at have nogen forudsætninger for at drive virksomhed.

Denne force er så også MLM's største ulempe - da der desværre starter mange forhandlere op, med lidt for lysegrønne forhåbninger - og en lidt for kluntet tilgang til det at drive virksomhed på - men det synes jeg man bør lade gå ud over den enkelte forhandler - og ikke hele branchen.

Lige i dette tilfælde må der være tale om en: hate the PLAYER - not the GAME! Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Allan & Lisbeth:

Tager vi en forretning som McD f.eks så koster det dem ca. 5 kr. at lave en menu, men vi betaler glædeligt 50 kr. for en menu, og dog betaler Mc.D, som bekendt ikke skat i Danmark.  Jeg ville da foretrække flere små selvstændige erhvervs drivende som f.eks pølsevogne, som tjener penge og derved bidrager til den danske skats kassen, end en multikoncernen som ikke bidrager til statskassen.

5 kr? Hahaha wake up to the real world please... Det koster deres cola alene, så den der holder altså ik en meter... Dertil kommer at McD ofte ligger på attraktive adresser, hvilket betyder en høj husleje!

Og du påstår uden nogen former for dokumentation, at McD ik betaler skat i DK?
Du er godt klar over, at de fleste McD restaurenter foregår via franchiese? Dvs det er seperate selskaber, som drives fra DK af danskere, og som betaler skat i DK. Det samme gør de  over 4000 ansatte, som McD har i Danmark...
Så at tage et citat fra en sensations avis, og gøre den til sandheden, det er bare en meget dårlig form for argumentation.

Der er nogen som mener, at McD via transfer pricing trækker penge ud af DK, men så længe det er lovligt, så er det også et dårligt argument. For det gør mange andre firmaer også inkl flere danske! 

Allan & Lisbeth:

Da jeg blev præsenteret for konceptet, købte jeg en håndfuld af produkterne. Jeg har ikke tænkt mig, at sælge nogle produkter jeg ikke selv har prøvet, eller selv kan stå indefor. Er herefter blevet rigtig glad for det jeg har købt, jeg er heller ikke stødt på nogen dårlig omtale af de produkter, som jeg har købt nogen steder fra. 

Det er kun super, at du er glad for produkterne... Der findes flere firmaer, som laver super produkter. Men du skal virkelig overveje, hvordan du går videre med MLM salg. For det kan koste mange venskaber, hvis du "sælger" folk en drøm, som ik bliver indfriet... 
Og det er ofte problemet med MLM. Man vil ik sælge et produkt alene, men også få folk til at hverve andre, for ellers giver det ik rigtig nogen $$$.
Dvs man går fra at anbefale et produkt, som man er uafhængig af, men anbefaler pga egenskaberne til at anbefale et produkt, hvor man faktisk er inhabil, fordi anbefalingen sker med en bagtanke om økonomisk gevinst... Og så er din dømmekraft pludselig sat ud af spil, fordi du spiller en dobbeltrolle...

Allan & Lisbeth:

Mange vil kunne lære noget ved, at komme ud i det pulverisernede erhvervsliv, fremfor at sidde bag en computer skærm eller bog, og have alle teorier men ingen praktisk erfaring. Hårdt arbejde, gå-på-mod det betaler sig, og til alle dem som tror, at mlm er ved at uddø så tror om igen, de er under stor udvikling i disse finans krise tider. 

Du mener ik seriøst, at det at signe up som kunde i et MLM selskab, det skal betegnes som det virkelig erhvervsliv?

Jeg vil vove at påstå, at 90% vil lære mere, hvis de tog en uddannelse indenfor detail eller andet, fremfor at forsøge sig som MLM pusher... Bemærk jeg skriver ik, at man ik kan få succes som MLM konsulent, men påstanden omhandler viden og know how... 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 03:30

Allan I:

Det er sjovt, at hver gang forkortelsen MLM kommer ind i en debat, så vælter det frem med 30 år gamle fordomme, misforståelser, og en tydelig tilkendegivelse af, at folk åbenbart er r..-hamrende ligeglade med fakta.

Ja, undskyld at jeg taler rent ud af posen - men magen til omgang forkvaklet sludder skal man altså lede længe efter.

JA - Det er korrekt, at mange MLM-forhandlere sælger varer eller forsøger at sælge varer til deres familie og venner - men det er jo ikke krav - så at sige, at det er det MLM handler om - er direkte forkert, specielt når man tager i betragtning, at det slet ikke kan lade sig gøre at opnå en fornuftig indtægt, hvis ens kunder udelukkende består af venner og familie - og så er der en anden årsag, som jeg kommer ind på længere nede.

Kan vi først og fremmest blive enige om, at MLM eller Network Marketing er en MARKEDSFØRINGSMETODE!?

Den har som udgangspunkt INTET med produkternes kvalitet eller bonus-systemer at gøre.

Det er udelukkende en metode til at markedsføre produkter - og den går i al sin enkelhed ud på, at man får sine kunder til at videreformidle produkterne i stedet for at bruge traditionel markedsføring.

Rigtig mange traditionelle firmaer bruger OGSÅ den form for markedsføring - altså at give deres kunder gaver, rabat eller bonus, hvis de skaffer nye kunder, - de kombinerer det så bare også med traditionel markedsføring.

Sportmaster, Brugsen og mange mange flere kører med kundeklubber, hvor man får ekstra rabat og særlige tilbud, hvis man melder sig ind som kunde - det er også en del af MLM-selskabernes strategi.

De millioner og nogle gange milliarder af kroner, som traditionelle firmaer bruger på markedsføring, bruger MLM-firmaerne i stedet til at udbetale bonus og provision til deres kunder/forhandlere.

Der er KUN ET LED mellem kunden og producenten - og det er forhandleren. Det specielle ved MLM er så, at kunden SELV kan oprette sig som forhandler - og kan derved SELV handle direkte hos producenten.

Og ja, det kan man reelt også i alle andre brancher - altså oprette sig som forhandler, hvis man vil have produkterne lidt billigere, eller gerne vil tjene på at forhandle produkterne. I de traditionelle brancher er  det bare en del mere kompliceret og lidt dyrere, at blive forhandler.

Og ja, avancen er muligvis lidt mindre som MLM-forhandler i forhold til at være forhandler i et traditionelt setup - til gengæld er der ikke krav om, at man skal købe større varepartier hjem ad gangen - og derved er der mindre risiko - hvilket man som mulig kommende forhandler, selvfølgelig må tage stilling til: Vil man have den større avance mod at binde en større kapital i varelager, eller har man det bedre med den lavere risiko, som så giver en lidt lavere avance. 

Kvaliteten af produkterne er selvfølgelig svært at debattere, da det jo primært er en subjektiv ting. Men nu har Oriflame, Tupperware, LR og Herbalife alle overlevet i over 25 år (over 40 år for Oriflame og Tupperware's vedkommende) så helt ringe kan produkterne jo ikke være.

Det kan da godt være, at der findes så mange tåber i verden, at man kan holde et skodprodukt kørende i 25 år, men jeg tvivler.

Jeg kender flere, der har fået både eksem, udslæt og mistet store totter af håret på at bruge L'oreal produkter - men det gør åbenbart ikke noget - så længe de ikke sælger deres produkter via MLM, så må det godt være noget lort!?!? Eller hvad?

Og ja, der er mange nyudklækkede MLM-forhandlere, der lidt for over-ivrigt tager fat i familien, men det har jo oftest noget at gøre med, at mange forhandlere, som kaster sig over MLM, ikke har drevet virksomhed før - og så er det altså langt mindre angstprovokerende at prøve sine salgsevner af på Moster Karen - i modsætning til en vildt fremmed.

Betyder ovennævnte så, at MLM er verdens mest fantastiske forretningsform? Nej, selvfølgelig ikke. Den er blot et alternativ til mange af de andre forretningsformer der findes.

MLM's største force - i modsætning til mange andre brancher er, at alle kan starte en forretning op, for ganske få tusinde kroner, uden at have nogen forudsætninger for at drive virksomhed.

Denne force er så også MLM's største ulempe - da der desværre starter mange forhandlere op, med lidt for lysegrønne forhåbninger - og en lidt for kluntet tilgang til det at drive virksomhed på - men det synes jeg man bør lade gå ud over den enkelte forhandler - og ikke hele branchen.

Lige i dette tilfælde må der være tale om en: hate the PLAYER - not the GAME! Wink

vi er enig vis den gøres korrekt , så længe det er så let at starte MLM , vil der altid være dem det større andel der gør noget der strider mod god markedsførings skik og da produktet lægger op til det skal sælges imellem familier og venner og mange gør kommer der altid lidt forkerte omtale hvad du synes der er er god omtale op i medierne

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prisen med de 5 kr. for en Mc.D kommer fra Martin Thorborg, da han lavede en aftale med Mc.d om de skulle sponsorere meals til et arrangement han havde lavet. Citat " De fleste opgraderede deres meals med 5 kr til en stor menu, Mc.d var glad da det ifølge dem dækkede omkostningerne ind". Jeg ved heller ikke hvor mange som tror på, at det koster over 5 kr at producere en cola for McD?

Min pointe er at løn og husleje indtægter bliver betalt hvad enten firmaet hedder Mc.D eller Karens kaffevogn, og jeg tror ikke efterspørgelse på fast food vil forsvinde, hvis Mc.D ikke var her. Jo de bidrager via løn til deres danske medarbejder, men mon ikke de penge vil blive tjent et andet sted istedet i den danske fastfood branchen ?. Det er overskudet af forretningen, som du giver mig ret i bliver kanaliseret ud af Danmark. Jeg ville fortrække blev hos de små iværksætter, som eks. pølsemanden eller grille mutter.

Her er Betingelserne for at starte en Mc.D, og vi kan vel godt blive enig om at det ikke er den almindelig ny iværksætter, som har de penge, som det kræves?

Start omkostninger, løbende gebyrer og finansiering

De samlede investeringer: $ 1068850 - 1892400 $
Franchise Gebyr$ 45,000
Term af franchiseaftalens: 20 år, forlænges
FINANSIELLE KRAV
Flydende likvide midler til rådighed: $ 500000
OPERATIONER
86% af alle franchisetagere ejer mere end én enhed. Fraværende ejerskab af franchise er IKKE tilladt. (100% af det nuværende franchisetagere er ejer / operatører).

Hvis de har noget at skjule, hvorfor så flytte til udlandet ?

Regeringen vil tvinge multinationale selskaber til at betale skat i Danmark og udstille dem, der ikke gør det.

Skatteminister Thor Möger Pedersen (SF) vil opruste Skat med 160 ekstra medarbejdere. De skal gå på jagt efter multinationale selskaber, som regeringen beskylder for ikke at betale skat, skriver Berlingske.

Udspillet vil være et af hovedpunkterne i den finanslov, som regeringen fremlægger i den kommende uge.

Skatteministeren forudser, at oprustningen vil give statskassen en ekstra indtægt på 625 millioner kroner i 2013.

Samtidig er han som noget helt nyt klar med en offentlig gabestok på Skatteministeriets hjemmeside, hvor man vil kunne læse, hvor meget firmaer som eksempelvis Nestlé og McDonald's betaler i skat.

- Det er på høje tid at skride ind. Regeringen vil øge åbenheden om selskabers betaling af selskabsskat. Alle skal løfte, og alle skal bidrage til at få dansk økonomi på fode igen - også de multinationale selskaber, siger Thor Möger Pedersen.

Han henviser til undersøgelser, som slår fast, at selv om vi har været igennem en økonomisk optur frem til 2008, så betaler 40-50 procent af selskaberne ikke selskabsskat i et givent år.

Et af de firmaer, der ikke betaler skat, er Nestlé, som ifølge Enhedslistens undersøgelser ikke har betalt skat i 20 år i Danmark.

Nordisk direktør Carsten Fredholm har været ansat i fire år og bekræfter, at Nestlé i den periode ikke har betalt skat. Han kan ikke huske, hvornår firmaet sidst betalte.

- Nestlé er en virksomhed med en høj moral, og vi følger reglerne: Hvis du har haft et stort underskud, så kan du afskrive det.

- Det har vi haft fra ejerskabet af Premier Is. Vi følger reglerne til punkt og prikke, siger Carsten Fredholm, og derfor vil han ikke udstilles på nogen offentlig hjemmeside.

I så fald vil Nestlé overveje at flytte.

- Vi har vores nordiske hovedkvarter i Danmark, men hvis vi skal udstilles på den måde, så kan vi da lige så godt flytte til Sverige, siger Fredholm, der oplyser, at Nestlé har 230 mand ansat i Danmark.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 06:43

Allan & Lisbeth:
Jeg er ked at at jeg havde lagt mit indlæg forkert, men havde ikke set at der var MLM kategori, førend jeg blev gjort opmærksom på det.

Jeg har flyttet tråden til MLM kategorien.

/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 06:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lisbeth,

Allan & Lisbeth:
Ja der er da prisstigninger her, ligesom hos alle andre leverandører/grossister!

Jeg tror du misforstår indlæggende.

Der er ikke tale om at priserne stiger på produkterne i det øjeblik at du får udbetalt bonus.
Det er derimod helt almindeligt at din producent, inden han har beregnet din pris, har lagt lidt/noget/meget ekstra på prisen, til at dække den bonus han forventer du skal have på et tidspunkt.

På den måde er hans ekstra udgifter regnet ind i prisen og gør den dermed dyrere. Det er der ikke noget odiøst i, det er sådan vi alle gør, jeg lægger også noget ekstra på mine varer for at dække de omkostninger jeg har for at sælge dem. 

Det er også almindeligt anerkendt at prisen stiger på en vare for hvert led den skal igennem. Her er argumentet i denne tråd, at MLM-formen giver mange led og dermed dyrere varer (end det er nødvendigt)

Håber det afklarer lidt.

/Brian

Side 3 ud af 25 (249 indlæg)