Der er ikke noget så frustrerende, som når ens salg er faldende, og man som iværksætter sidder tilbage som et stort spørgsmålstegn: Hvad gjorde jeg galt? Jeg har ellers brugt tusindvis af kroner på... Læs mere
Apple gør det godt. Nespresso gør det godt. Og Skype gjorde det. Alle tre virksomheder blev til giganter, fordi de havde en genial idé, der sikrede, at de var unikke og anderledes end deres konkurrenter. Hvorfor ikke... Læs mere
Når jeg siger ”godt købmandskab”, tænker du sikkert Lars Larsen eller Biva-damen, og det er der jo ikke noget at sige til. Begge personer er blevet mangemillionærer på godt købsmandskab!... Læs mere
Jeg mener gode råd til håndværkere med lyst til at bygge STORT - ikke sort. Her i artiklen finder du en masse gode råd om at bygge en sund virksomhed på hæderlig vis. Har du en håndværkervirksomhed... Læs mere
I de seneste år er det som om at det handler om at arbejde så lidt som muligt og få mest muligt igen. Man kunne fristes til at sige at det i høj grad handler om at kunne være så doven som muligt og samtidig... Læs mere
Jeg hører ofte kunder sige ”hvad koster det?” Eller iværksættere som falder i samme fælde ved at tænke ”hvor lavt skal vi sætte prisen for at være konkurrencedygtig”. Det... Læs mere
Fraråd 1: Drive virksomhed på en dårlig idé Det som jeg møder oftest, er folk med dårlige projekter og dårlige idéer. De idéer som aldrig vil komme til at blive vendt til guldæg... Læs mere
Det kan du selvfølgelig heller ikke, men du kan skære 7 timer væk ved at fjerne alt det overflødige tidskrævende arbejde. Hvordan finder du ud af hvad som er overflødigt, og hvordan finder du ud af... Læs mere
Hvornår er en idé den bedste? Ofte møder jeg personer som gerne vil starte virksomhed baseret på en forfærdelig idé. En idé som hverken er unik, salgsbar eller gennemtænkt. Selvom jeg ikke... Læs mere
Det er din virksomhed og dig som skal være forbilledet når du begynder at få ansatte. Det hele står og falder mellem succes og fiasko. Du er den afgørende faktor – glem ikke det. Det kan lyde radikalt... Læs mere
Nu har du styr på de tre førnævnte essentielle områder for at opbygge en succesfuld virksomhed: professionalisme, konkurrenter og forretningsmodel. Nu kommer det springende punkt – eksekvering af dine idéer... Læs mere
Du skal tjene penge, går jeg ud fra. Derfor skal du have en god, for ikke at sige genial, forretningsmodel. I langt de fleste virksomheder handler det om at tjene penge på sine kunder. Tænk over hvordan kan du opbygge en... Læs mere