Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Toke Kruse fra Billy's Billing Værdi over pris, ellers er du en gris!

Værdi over pris, ellers er du en gris!

5.319 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
05 April 2012

Jeg hører ofte kunder sige ”hvad koster det?” Eller iværksættere som falder i samme fælde ved at tænke ”hvor lavt skal vi sætte prisen for at være konkurrencedygtig”. Det er desværre en katastrofe at tænke sådan.

Få her i mit ekspertblogindlæg hvorfor du ikke skal tænke på pris, men på VÆRDI. Forstår du at indarbejde det i din virksomhed, lover jeg dig forat du vil skabe en langt sundere virksomhed som kommer både dine kunder, dig selv og virksomheden til gode. Du får flere kunder, og kunderne bliver klar over den værdi som de får ved at handle med dig.

 
Værdi over pris, ellers er du en gris…

I stedet for at fokusere på pris, skal du fokusere på den værdi som du giver dine kunder, og være eksplicit omkring det. Overvej fx hvad dine kunderne kan spare af ressourcer ved at handle med din virksomhed kontra konkurrenterne, i stedet for at fokusere på prisforskellen. Tænk derfor hellere på værdiforskellen mellem dine konkurrenter og din virksomhed i stedet for prisforskellen.

 
Hvilken størrelse er værdi?

Kunderne burde hellere spørge sig selv om ”hvilke værdi virksomheden har for dem”, og virksomhederne skulle kommunikere ”hvilken værdi giver vi kunderne” i stedet for ”hvad koster vi”. For det hele handler om at give kunderne mere værdi end de betaler for. Lad os nu sige at dine kunder kan spare 6.000 kr. årligt på at bruge din software frem for dine konkurrenters. Så burde det ikke være interessant om abonnementet koster 100 kr. kontra konkurrenternes 80 kr.

Regnestykket burde se sådan ud:

Abonnementsudgift 100 kr. x 12 mdr. = 1.200 kr.

Værdi 500 kr. x 12 mdr. = 6.000 kr.

Værdigevinst i alt: 6.000 kr. – 1.200 kr. = 4.800 kr.

Således burde kunden tænke: Skal jeg betale 100 kr. om måneden, men få værdi for 4.800 kr. eller betale 80 kr. om måneden og gå glip af 4.800 kr. Svaret burde stå helt klart. Kunden burde vælge det dyreste abonnement, fordi det giver mest værdi.

Værdi kan have mange størrelser. Fx kan det være at ved at handle med din virksomhed kan man spare dyrebar tid, fordi din virksomheds software er smartere end konkurrenternes. Eller din virksomhed har branchens højeste service – ja, god kundeservice har en værdi for kunderne. Der er en årsag til at mange mennesker forlader deres teleselskab alene pga. dårlig kundeservice.

Eksempel

Tag for eksempel Hästen senge (ekstremt dyre senge) – de sælger ikke senge, de sælger tanken om at man bruger 1/3 af sit liv i sin seng, så det må have en høj værdi at sove godt  i en luksusseng.

Dine input kan give værdi

Men det gælder ikke kun i din virksomhed, det gælder alle vegne. Fx kan du give værdi hvis du kommer med input til mit blogindlæg som andre brugere kan få gavn af, så skyd løs med værdifulde input.

God VÆRDI med din virksomhed :-)

Toke Kruse 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Toke skriver Skriv dig op