Jeg var engang en taber – ikke som i “boet på gaden” eller ”på bissen” – nej, en taber i forhold til alle mine klassekammerater. Jeg fik dårlige karakterer. Jeg var en lille tynd pind... Læs mere
Ét af de spørgsmål, som mange selvstændige stiller sig selv, især i startfasen, er følgende: hvordan tjener jeg mange penge som iværksætter og ultimativt, hvordan bliver jeg millionær... Læs mere
Jeg hader at køre baglæns og ikke mindst at sidde stille. Jeg er i skrivende stund havnet i toget mellem Jylland og København og sidder nu (baglæns) og tænker tilbage på, hvad der egentlig har flyttet... Læs mere
Igennem mine mere end 10 års erfaring som iværksætter, er en af de største udfordringer at lære at sige nej til ordrer eller kundeønsker. Det kan være svært, fordi man med det samme ”lugter”... Læs mere
Walt Disney skrev ”If you can dream it, you can do it” – og det er lige netop derfor, du skal lytte til dine drømme og sige dem højt. Drømme bærer håbet og troen på, at man kan få... Læs mere
Det er sommer og nu hvor salget formentlig er begrænset og du alligevel skal have tiden til at gå, har jeg her tre tips, som alle har gjort, at jeg er kommet langt som iværksætter. Følger du disse, så... Læs mere
Jeg har nu drevet online virksomhed i 10 år og én ting har jeg lært – kopierer du hovedløst dine konkurrenter, kommer du ingen vegne. Er du derimod fremme i skoene og bringer noget nyt til markedet med din... Læs mere
Jeg ved ikke hvorfor, men mange marketingsbøger omtaler konkurrenter som ”fjender” og nogle "farlige bavianer". Men jeg holder nu en gang meget af mine konkurrenter - de er faktisk ikke så slemme at have... Læs mere
Har du det bedste produkt, skal du udnytte det over for konkurrenterne. I Danmark er der grænser for, hvor meget du må nævne dine konkurrenter (læs mere i Markedsføringsloven). Fx må du ikke tale negativt... Læs mere
Bliver du irriteret og frustreret, når dine konkurrenter kopierer dine gode idéer? Forkaster du, når dine konkurrenter planker dig og dit koncept? Er du bange for konsekvenserne af, at dine konkurrenter prøver at... Læs mere
Har du undret dig over, hvorfor konkurrenter i et marked, som kæmper om de samme kunder, ligner hinanden så meget? Og hvordan kan det egentlig være, at når din virksomhed lancerer en ny funktion, så følger... Læs mere
Godt spørgsmål – markedets størrelse udgør nemlig størrelsen på din potentielle succes. Og med det i mente kan du overveje, om du er på et tilstrækkeligt stort marked eller om du... Læs mere