Uanset om du er selvstændig eller ansat som kundemedarbejder i en stor organisation, så bliver du bedømt på ganske få ting, når en kunde beslutter sig for at handle hos dig igen. Første gang kan det v... Læs hele indlægget
For nyligt blev der udgivet et mindre dansk værk omkring ideer til split-test. Det har jeg ikke noget imod. Men jeg mener ikke, at du behøver betale for at få ideer til split-test. Så her får du en ma... Læs hele indlægget
Find ud af, hvad du vil bruge din LinkedIn-profil til. Og gør det så! Når jeg er ude at holde diverse foredrag omkring sociale medier, så er der ofte et stort antal af de deltagende, der har en bruger... Læs hele indlægget
Noget jeg undrer mig gevaldigt over er, at vi der skaffer vores kunder selv, ofte har en uudtømmelig kilde af hurtige svar på spørgsmålet der lyder: "Hvad er årsagen til at du ikke har kontaktet de 10... Læs hele indlægget
Her får du lige et godt råd, som jeg super gerne ville havde haft, da jeg selv startede virksomhed op. Lad vær med at være kreativ! Se videoen og hør hvad jeg mener med det. (Gå ind på Amino for at se... Læs hele indlægget
Dette lyder som en overskrift i en formiddagsavis. Men det er det ikke. Det er teksten fra et skilt, som stod uden for Brugsen i en dansk by. Faktisk stod der mere end "Betjent slagter afdeling". Der ... Læs hele indlægget
Kun 4% af danskerne er daglige brugere af Twitter, mens 1,5% af alle de danske aktive profiler på Twitter står for over halvdelen af alle tweets. Så det er en meget lille andel af de sociale medie-bru... Læs hele indlægget
Martin Thorborg gør det. Ham fra Kims-reklamerne - er det Jørgen han hedder - gør det. Jeg gør det. Snakker, kæfter op, lyder overbevisende, klog og taler fanden et øre af. Fordi vi skal ha' dig til a... Læs hele indlægget
Jeg læste forleden om en undersøgelse af serviceniveauet i danske virksomheder. Den dokumenterede desværre hvad mange af os har vidst i mange år: At service-niveauet i Danmark er alt for dårligt. Men ... Læs hele indlægget
For et par uger siden afholdte jeg en ”master-class” i hvordan man forhandler sig til den løn man fortjener. Det slående er, hvor dårlige vi mennesker er til at sætte en pris på os selv og de færreste... Læs hele indlægget
Gardena Amok I går var jeg ude for at købe nogle ting til haven. Lidt Gardena - du ved, en haveslange, en kobling osv. Jeg skulle også have lidt jord til at plante nogle nye planter i. Det fik jeg i d... Læs hele indlægget
Jeg har siden december sorteret kraftigt ud i alle de bestyrelsesposter og tillidserhverv jeg gennem de seneste mange år, har fået viklet mig ind i. Det er utrolig befriende at få sorteret ud. Hver en... Læs hele indlægget
Så er der kun omkring 2 uger til, at min bog udkommer på DJØFs Forlag. Den 11. maj for at være helt nøjagtig! Hvor glad er jeg lige? Hvor helt igennem skønt er det at opleve, at det budskab, jeg har k... Læs hele indlægget
Din brugers motivation har enorm betydning for om du får konverteret dem til kunder på dit website. Og du kan påvirke motivationen i dit design. Så tving dig selv til at udfordre, hvad der skal motive... Læs hele indlægget
(Gå ind på Amino for at se den video der er i indlægget) Når du skal opbygge en service baseret virksomhed, hvad enten du er alternativ behandler, coach, designer, konsulent, rådgiver eller hvad det n... Læs hele indlægget
Som selvstændigt erhvervsdrivende får man en række fordele ved at benytte sig af virksomhedsordningen, herunder at fuld fradragsret for erhvervsmæssige renteudgifter og lempeligere beskatning af opspa... Læs hele indlægget
Man hører mange sjove indvendinger som konsulent. En af de hyppigste vedrører serviceudvikling. Jeg er jo fortaler for, at I skal gi’ den gas derude og banke servicen op under loftet. I skal imponere ... Læs hele indlægget
Videofunktionen i en smartphone er i dag så god, at man sagtens kan bruge den til andet end feriefilm. For eksempel til at markedsføre din virksomhed eller din virksomheds aktiviteter. Jeg gætter på, ... Læs hele indlægget
Mange tror at en sælger bare skal sælge og sælge. Selvfølgelig skal en sælger sælge, men det klogt og vigtigt at sige nej tak til en ordre, hvis kunden ikke har behov for din vare eller din ydelse. Je... Læs hele indlægget
Nogle af de største bekymringer i livet går på økonomi – særligt når det gælder dét at tage springet ud i iværksætterlivet. Money makes the world go round, og det er såmænd også dét, du betaler med i ... Læs hele indlægget
Jeg er netop kommet tilbage fra Israel, hvor jeg i 3 dage har været moderator og sparringspartner for 85 iværksættere fra hele verden. De kom for at arbejde med deres forretningsideer. De kom for at f... Læs hele indlægget
Dette indlæg kunne i bund og grund være skrevet af min sørøver-Morfar (læs mit tidligere blogindlæg: Min Morfar er sørøver ), men det er det ikke. Det er skrevet med udgangspunkt i hundredevis af samt... Læs hele indlægget
Skat har udgivet en vejledning om skattemæssige forhold vedrørende crowdfunding. I vejledningen nævner de specifikt, at man ikke kan sige noget generelt om moms. Jeg mener dog godt, at vi forsigtigt k... Læs hele indlægget
Har du nogensinde spurgt dig selv om, om din virksomhed stadig eksisterer om 5 år? Selvfølgelig gør den det, tænker du sikkert, men statistikkerne taler faktisk imod det. Jeg læste i en artikel fra si... Læs hele indlægget
Der er så mange som siger de ikke har tiden til at lave en millionforretning. De går på arbejde hele dagen, men vil ikke lave millionforretningen fordi de ikke har tid. Okay right, det er ikke sikkert... Læs hele indlægget
Logistikken i forsyningskæden er en utaknemlig størrelse. Når den fungerer, og varerne bliver leveret til tiden i rette mængde og god stand, så tager vi den for givet. Men går det galt, og der er fors... Læs hele indlægget
Her får du en lille sprognørdet detalje, som kan gøre en forskel for din virksomhed. Når kommunikationen med din potentielle kunde foregår skriftligt – enten via din hjemmeside, dine brochurer eller m... Læs hele indlægget
Der er rigtig mange måder at få succes på. Men når man fejler skyldes det som regel en forholdsvis. begrænset mængde af fuckups. Find din fuckup, hack din egen begrænsning og giv dig selv og dit team ... Læs hele indlægget
I dag får du tre eksempler på meget forskellige typer af feedback fra kunderne. Tre eksempler fra det helt konkrete til det mere muntre. Ikke desto mindre glimrende eksempler på hvor overrasket man ka... Læs hele indlægget
Dine medarbejdere skal naturligvis kunne mersælge. Det er der to årsager til: 1. Med en lav margen på fx. 2-5% kan et mersalg på 3% fordoble jeres årsresultat. 2. Godt mersalg øger kundeloyaliteten. A... Læs hele indlægget