på Amino

Præsentationstråd

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
Amino-karma 14.389
Fra København K
Tilmeldt 8. jan 06
Indlæg ialt: 3.643
Anette Sand
Fra Regnskabsskolen ApS
Skrevet Skrev: 29-06-2009 kl. 18:53

Hej Amino-Heltinder

Denne gruppe er jo åben for alle, så her kan - så vidt jeg har forstået - alle heltinder, både Morgendagens, Frafaldne og alle andre være med.

Derfor synes jeg, vi skal lave en præsentationstråd, og jeg starter med mig selv:

Jeg hedder Anette og driver Regnskabsskolen: http://regnskabsskolen.dk og Inloco Regnskab: http://inloco.dk. Jeg melder mig ud af Heltinderne nu men er til gengæld ret aktiv her på Amino, hvor jeg har debatteret i mange år. Jeg har fundet rigtig mange leverandører og samarbejdspartnere på Amino. Og også en del kunder.

Privat er jeg enlig mor mod to teenagerdrenge. Superbørn!

Jeg blogger på http://anettesand.dk, hvor jeg har en iværksætterbrevkasse og skriver om regnskab, administration og hvad der nu måtte røre sig i og omkring mine virksomheder.

Jeg er på facebook: http://www.facebook.com/anette.sand og med den lille håndbog "Iværksætter 2009" (http://ivbogen.dk) har jeg også en lille gruppe: http://fb.ivbogen.dk.

Jeg håber, vi får glæde af gruppen og opfordrer til, at alle laver sigende overskrifter, når vi starter en ny tråd, så det er hurtigt at få et overblik, hvis der skulle komme gang i gruppen for alvor.

Dbh
Anette

  • Amino Karma for indlæg: 10
Amino-karma 391
Tilmeldt 8. aug 08
Indlæg ialt: 101
Bonita
Fra Brazil Event
Skrevet Skrev: 10-07-2009 kl. 14:02

når nu må vi få skubbet igang i denne gruppe. og jeg vil da ligge ud med at præsentere mig.

jeg har været medlem af morgendagens heltinderne, men midt i kaoset i netværket fik jeg nok af flere oversager og har valgt at melde mig ud. det kan være jeg melder mig ind igen. men der kom for mange mails og det er pt. ret at det er stoppet da jeg ikke pt. har tid til alle de mails.

jeg er på begynder stadiumet med min svenske virksomhed som beskæftiger sig med Brasiliansk event, danserejser og workshop. og er stadigvæk fuld gang med at gøre mit website super. og finde ud af marketing til mine danse og capoeira rejser til Brasilien. jeg må arkende at ting tager tid og nu kommer det nok til at tage mere tid da jeg også er gravid og skal snart føde. så jeg vil nok bruge hele vinteren på opstarts fasen og få stille og roligt gang i forretningen for at gå for alvor løs næste år. jeg studere også ved siden af dog på pause det næste år nice. og så begynder jeg igen. ved siden af forretningen. med eventkoordinator uddannelse.

selv om min virksomhed er svensk regner jeg med at komme til at have mange kunder i lille Danmark. jeg kender mest til DK men bor sammen med min Brasilianske mand i Sverige og derfor blev det et svensk firma da der var flest fordele ved dette, måse med tiden vil jeg få lavet en dansk afdeling, men ikke til at starte med.

jeg har startet min virksomhed fordi jeg har en kæmpe lidenskab for den Brasilianske kultur og vil gerne vidre give den, så andre kan opdage og opleve den Brasilianske kultur. det gør jeg via at arrangere Brasiliansk shows, underholdning, fest, event med mit Brasilianske team i ryggen samt arrangere danse og capoeira kursus i Brasilien lige som nogen arrangere danserejser til cuba med salsa så gør jeg det bare til Brasilien med den Brasilianske dans. ud over rejser og event så laver jeg også workshops i brasilianske danse og Capoeira det kan være korte workshops til små kursus forløb som jeg med tiden vil tilbyde skoler, virksomheder og private.

det var kort om mig og min virkshomhed.

Christina Bonita

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 279
Fra Silkeborg
Tilmeldt 10. jul 09
Indlæg ialt: 69
Iben Louise Birkkjær
Skrevet Skrev: 11-07-2009 kl. 20:14

Hej i andre

Jeg vil da også lige være med og præsentere mig selv:

Jeg hedder Iben Louise er 30 år og helt nystartet som det der selvstændig. Jeg mistede mit job som følge af finanskrisen og besluttede at dreage fordel af det og udleve min mangeårige drøm om at blive selvstændig webdesigner/grafiker/illustrator.

Af uddannelse er jeg Mediegrafiker og er udlært på et trykkeri. Siden har jeg arbejdet med både web og tryk Jeg har bla. været med til at lave flere kommunale og offentlige hjemmesider, hvilket har resulteret i en stor interesse for og et stort kendskab til usability og CSS.

Jeg bor lige midt i verden (Silkeborg) sammen med min kæreste, vores to katte og et større manageri af eksotiske dyr.

Nå ja, og så tegner jeg også... Se udvalgte tegninger på min hjemmeside www.ommelise.dk

Sommer hilsner fra
Iben Louise

Teapot - Drawing business
www.teapot-graphics.dk

Amino-karma 677
Fra Helsingør
Tilmeldt 19. sep 08
Indlæg ialt: 170
Sophie Hovdekorp
Skrevet Skrev: 07-09-2009 kl. 19:31

Hej Jeg har lige meldt mig ind her i gruppen.
Jeg har tit tænkt på at melde mig ind i heltinderne, men det blev aldrig til noget.

Jeg er 45, enlig mor på fuld tid til en lille pige på 3 og har brugt tiden siden hendes fødsel på at komme i gang med min egen virksomhed.

Tid til børn og penge på kontoen er et stærkt issue for mig
I min virksomhed www.presentmoment.dk henvender jeg mig derfor også til kvinder, der vil finde deres niche indenfor det de beskæftiger sig med og efterfølgende skabe en business med flow mellem de enkelte produkter og aktiviteter samt flere strømme af indtægter, så det hele ikke står og falder med finanskriser.

Af indtægtstrenge spiller info-produkter som ebøger en væsentlig rolle, men det kan også være ebaserede kurser eller andet, der kan aflaste tidsmæssigt og sælge sig selv via nettet.

Jeg er også at finde på facebook: http://facebook.com/Hovdekorp og med et par businesssider, hvoraf den vigtigste pt. er Nyhedsbrevets ABC

Jeg glæder mig meget til at se hvad jeg kan bidrage med til denne gruppe :-)

 

Kærligst
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Amino-karma 235
Tilmeldt 14. sep 09
Indlæg ialt: 55
NgWen
Skrevet Skrev: 23-09-2009 kl. 14:08

Hej,

Jeg er en frafalden heltinde hjemmehørende Århus-afdeling. Er pt meget i tvivl om jeg skal prøve at finde vej tilbage. På den anden side har jeg ikke så meget tid tilovers til de sædvanlige aktiviteter i Heltindernes regi, så det er lige fedt. Især da det er aktiviteterne der trækker - og de bekendt- og venskaber man får via netværket. Men synes nu også at kontingentet er blevet dyrt og kan ikke gennemskue strukturen efter den lange pause fra netværket.

Nå, jeg er 33 og er flyttet fra Århus nu - pga pladsmangel og huspriser. Mens jeg var i netværket begyndte jeg at lave alt forarbejde til et "projekt" som jeg nu har kastet mig ud i, både på godt og ondt. Det har så udmundet sig i noget helt tredje - helt anderledes end jeg har regnet med, nemlig en webshop.

Hvis man skulle starte fra begyndelsen....: Jeg vil til at starte med bare initiere et hjælp-til-selvhjælp projekt i Vietnam for at hjælpe fattige enker og enlige kvindelige forsørgere (med stor børneflok), uden at blande mig i autoriserede velgørende organisationers arbejde - for de gør det godt!

Det greb lidt om sig, fordi Udenrigsministeriets Investeringsfond helst så at man havde 2 forretningsår bag, en investor, samarbejdspartnere og et netværk.

Investeringsfond vil godt møde mig/os men jeg havde 2 uopfyldte punkter - nemlig uerfarenhed og 1/2 investor (1/2 fordi jeg ikke er tændt på et samarbejde med en sådan pga indskrænkede frihedsgrader, som det nu følger med en økonomisk samarbejdspartner) - en investor hæmmer kreativiteten.....

De 2 års erfaring er jeg ved at tiltuske mig. Men hvor er det tidskrævende når man ikke er uddannet i området.

Via netværk fandt jeg et området med mine kvinder der kan et bestemt håndværk, som jeg kan forholde mig til og som jeg selv kan lære af. Og vejen til Vietnam er både langt og kort - det er så endt med foreløbigt at jeg har startet en gruppe i DK (det er ogsså kvinder men med andre behov) og strikker (ja jeg har også lært at strikke og hækle!) for at genere et virksomhedsimperium (!) som jeg kan kopiere i Vietnam.

Det er blevet til en webshop med unika håndstrik - med tiden - med økologisk linie og fairtrade (egen kontrol og produktion).

Meget simpelt......(indtil nu har det kun givet problemer og problemer men jeg håber stadig)

De ting vi har lavet indtil videre (det meste) kan ses på webshop, som er åben både for private kunder og butikker. Der er lang vej endnu.

Jeg laver noget helt andet til dagligt - så det er ikke lige penge og rigdom der trækker her, ej heller almindelig indkomst.

Jeg kan godt lide at multi-taske, initiere et projekt, blive inspireret, lære en hel masse nyt (også om handel og svindel) og bonus er at kunne hjælpe der hvor der trænger en hånd.

Jeg håber ikke det blev for rodet. Glæder mig til og håber at der kan blive en lidt parallel kvinde-amino forum her.

mvh

diem bentzon

Amino-karma 250
Fra København
Tilmeldt 19. feb 09
Indlæg ialt: 62
Helle Dyrby Høy
Fra Danish Mind
Skrevet Skrev: 23-09-2009 kl. 22:41

Kære alle - jeg melder mig nu under fanerne her i Amino-space. Håber vi kan få glæde af hinanden. Jeg har ændret lidt i mit forretningsfokus siden tiden i Morgendagens Heltinder - her er en kort beskrivelse. Kig meget gerne ind på min hjemmeside og tilmeld dig mit nyhedsbrev - der vil løbende komme gratis tips til direkte optimering af din hjemmeside.  Du må også meget gerne kommentere på mit eget site - det er helt nyt....  Tjek den på www.danishmind.com

"Uanset hvad du sælger, har du brug for at tale med dine kunder i et sprog, de kan forstå, og som de føler sig ramt af. 

Det hjælper jeg dig med. Uden så mange dikkedarer sørger jeg for at skræddersy din kommunikation, så den gør det den skal - nemlig at øge din indtjening.

Internethandlen er i rivende udvikling, og danskerne lægger flere og flere penge i butikker på nettet. 
Hvis kunderne skal lægge deres penge hos dig, skal du sikre dig, at kunderne kan forstå, hvad du sælger og hvordan din butik fungerer. Desuden bliver dine kunder længere tid på dit site, hvis du giver dem indhold, de ikke kan få andre steder. 

Alt dette hjælper jeg dig med. Så al din kommunikation - og alt, hvad der findes på dit site - er direkte salgsoptimerende."


Bedste hilsner

Helle

Amino-karma 143
Fra Haslev
Tilmeldt 21. dec 08
Indlæg ialt: 35
Mette Enøe
Fra Glaspatch - Kunstmosai...
Skrevet Skrev: 24-01-2010 kl. 19:26

Hej Amino heltinder

Jeg har netop tilemdt mig gruppen da den da ser lidt spændende ud.

Jeg har mit eget firma med mineGlaspatch Kunstmosaikker. værker hovedsageligt i glas til dekoration på væg eller vindue.

Se evt. www.glaspatch.dk   primært mosaikker & www.glasmatch.dk Friser & fade.

Jeg har et match mellem direkte salg, udstillinger & bestillingsarbejder.

Jeg har før brugt Amino, og synes at der er god feedback når man har spørgsmål. Sidst fik jeg mange gode råd angående min ny hjemmeside og endda tilbud om samarbejde.

Jeg ser frem til hvad denne gruppe kan bringe af nyt.

                                                                                                             Glad glashilsen Mette Enøe

Billedet kan illustrere det at have selvtillid og flyve højere end solen.  (Humorisktisk & symbolistisk)

www.glaspatch.dk & www.glasmatch.dk

 

 

Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 19-04-2010 kl. 10:22

Hej med jer alle

Jeg vil da også gerne benytte denne tråd til at præsentere mig selv - og mine kompetencer. Mit firma er helt ny-etableret under navnet MOJO Kommunikation. Jeg tilbyder journalistisk assistance og kommunikationsrådgivning. Mine arbejdsopgaver vil primært koncentrere sig om udviklingen af nyhedsbreve for små- og mellemstore virksomheder, udarbejdelse af pressemeddelelser, salgsbreve, præsentationsmateriale generelt. Derudover vil jeg bruge tid på at skrive artikler til magasiner.

Privat bor jeg i Herning med min mand og min søn på halvandet år.

Det har længe været en drøm at springe ud som selvstændig, men jeg har - ærlig talt - ikke turdet tage springet. Men nu satser jeg, og håber at det viser sig at være det hele værd.

Jeg håber, at Amino-netværket kan vise sig at være et godt sted at møde andre iværksættere - og et sted at få fingre i spændende arbejdsopgaver.

Bedste hilsner fra

Monica

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)

RSS-feed