Nupark (Holstebro)
Tirsdag, 02. december 2014 10:00 - 16:00
Tænder du på emner som content marketing, sociale medier, søgemaskineoptimering og tekst til web?
Og er nyhedsmails, brugerinvolvering og leadgenerering noget af det, du kan nikke genkendende til fra din hverdag som enten iværksætter eller ansat medarbejder?
Så spids blyanten og sæt kryds i kalenderen den 2. december, hvor du skal til DM14 - Årets fedeste konference om digital markedsføring.
Konferencen giver dig overblik over aktuelle tendenser inden for de mange muligheder, du har for at udnytte internettet til at optimere din forretning.
Læs mere på http://www.dm14.dk.
Der bliver rift om de 200 billetter - så skynd dig at få dig meldt til, hvis du skal med. Der er 20 hamrende spændende oplæg at vælge imellem.
|
TBA
Onsdag, 07. maj 2014 14:00
Optimer produkt og marketing.
Aldrig har det været lettere at vedligeholde, samt publicere, store mængder af data i kataloger og prislister, på websites samt mobile devices.
PIM står for Product Information Management og er en helt ny teknologi til at vedligeholde og publicere data på. Kom og se, hvordan du får 100% styr på produktdata, prislister, kataloger og webopdateringer.
Arrangementet henvender sig til alle, der oplever udfordringer med at vedligeholde og publicere store mængder af produktinformation på tværs af markeder, sprog og marketingkanaler (website, kataloger, E-commerce etc.).
Måske har du:
* Mange publikationer, som skal udsendes til markedet (Prislister, brochure, kataloger, produktark etc.)? * Mange produktdata, som skal vedligeholdes? * Mange forskellige datakilder? * Mange forskellige sprog, der skal opdateres? * Mange produktopdateringer, som skal udsendes på web? * Komplekse produkter, som er meget forskellige?
Nærmere information følger.
|
Innovationsfabrikken (Kolding)
Torsdag, 24. april 2014 09:00 - 12:00
En ny verden i konstant forandring kræver nye, enkle og effektive værktøjer til ledelse og vidensdeling. Bryd ud af indbakkens videnssilo og lær at fokusere og forankre den viden, som skaber værdi for organisationen.
Vær med d. 24. April når it-forum inviterer indenfor til en dag med inspiration og introduktion til nye vidensværktøjer. Det er bevist, at man kan reducere op til 35% af arbejdstiden med mere en effektiv vidensdeling og søgning via sociale værktøjer. Få nye medarbejdere hurtigere i spil og hold på den viden, som er virksomhedens, når og hvis medarbejderen forlader organisationen.
Taler Frank Helbo, partner ZISPA - Simple, enkle og effektive IT værktøjer
Indhold - Social Networking - Sammenhold, viden, værdi, vækst gir bundlinje - Skab gode vibrationer i organisationen - Samarbejde i teams - Samarbejde om kunder, produkter og innovation - Samarbejde med partnere, freelancere, kunder og leverandører
Viden - Process forankret videnstrømme - Forankre og fokusere viden som skaber værdi for organisation - Up-to-date med organisationen, kunderne, projekterne og dine teams - Effektiv søgning afgrænset og helt ned i dokumenterne - Mobilitet og viden på farten
Ledelse - Ledelse af organisationen i den nye verden! - Sæt retning på processer, projektet eller teamet - Fuld opdateret på hvad der sker i organisationen - Kommunikation - Få effektiv og fokuseret kommunikation - Bryd kommunikationskanalerne op - Styrk konkurrenceevnen - Værdiskabende kommunikation
|
Ditmer A/S (Åbyhøj)
Onsdag, 09. april 2014 08:00 - 12:30
Prezi er en ny og anderledes måde at lave præsentationer på. Med Prezi kan du lave imponerende, dynamiske præsentationer, der giver Power Point baghjul.
Prezi giver din præsentation liv og fungerer som en slags digital opslagstavle. Det er nemt at flytte rundt på samt skalere og rotere elementer. Samtidig kan du med Prezi samarbejde med andre om din præsentation i realtid, hvilket kan være med til at styrke gruppe- og projektarbejde.
It-forum udbyder nu i samarbejde med digitaliseringshuset ditmer et halvdags-kursus i brugen af Prezi.
Underviser er udviklingskonsulent Kenneth Fiil. Kenneth har en fortid som software- og konceptudvikler i virksomheden House of Minds og har tidligere arbejdet som manager på videnscentret Innovation Lab og som udviklingschef i softwarevirksomheden WebHQ. Kenneth er uddannet diplomingeniør i informations- og kommunikationsteknologi fra Aarhus Universitet. Kenneth kan bedst beskrives som teknologievangeligst, med en bred viden om teknologi. Gennem tiden har Kenneth holdt en lang række foredrag og er selv en garvet Prezi-bruger.
Han vil nu dele ud af sin viden om Prezi på en lettilgængelig måde, der giver kursisterne hands on-erfaring med værktøjet og som klæder dem på til at gå hjem og lave deres egne Prezi-præsentationer.
Du kan forvente at få følgende med dig hjem:
En grundig introduktion til Prezi Eksempler på gode Prezier og tips til selv at gøre de andre kunsten efter Huskeliste med tips og links Tid til at lave din første Prezi – med hjælp og inspiration fra en ekspert
Så hvis du også er træt af Power Point og gerne vil lave lækre, dynamiske præsentationer, der med sikkerhed får dine tilhøreres opmærksomhed – så meld dig til kurset og kom i gang med Prezi.
Der er morgenmad i tidsrummet 8-8.30 - og kurset går i gang kl. 8.30. Der vil være en enkelt pause undervejs, inden vi slutter kl. 12.30. Der er ikke frokost inkluderet.
Tilmelding ”først til mølle” – vi har 12 pladser til kurset og vil evt. gentage, hvis der viser sig at være stor interesse.
|
Vitus Bering Innovation Park (Horsens)
Tirsdag, 08. april 2014 14:30 - 17:30
I samarbejde med Newsperience tilbyder it-forum et forløb for virksomhedsejere/ledere, hvor man kan få dyb indsigt i professionel anvendelse af LinkedIn til networking, salg, markedsføring og rekruttering.
Formålet er både at give lederen den personlige indsigt i mulighederne, samt at give grundlag for prioritering af virksomhedens indsatser. På den måde vil forløbet både give konkrete resultater i løbet af kurset, samt ruste lederen til at tage diskussion af strategi og prioriteringer i virksomheden. Vi anbefaler, at der deltager 2 per virksomhed, både for at give de optimale muligheder for at arbejde med virksomhedens egne opgaver, samt at forankre den fremadrettede indsats i virksomheden bedre.
Forløbet består af 3 sessioner, hvor vi både kommer omkring, hvordan LinkedIn understøtter den personlige/virksomhedens klassiske indsatser, samt de moderne indsatser som præger de sociale medier - naturligvis alt sammen i en professionel kontekst. Endvidere oprettes der en lukket LinkedIn gruppe, hvor man kan sparre med hinanden og hente materiale fra sessionerne.
Det er muligt at deltage i 1 eller 2 af kurserne - der er rabat på tilmelding til alle 3 kurser.
Tredje kursus er tirsdag d. 8. april, og fokuserer på rekruttering. På denne session er fokus at bruge LinkedIn til rekruttering og employer branding (virksomhedsprofilen)
Konkret får deltagerne: - en forståelse af medarbejder- og virksomheds-profilers betydning for rekruttering og employer branding - konkrete søgeteknikker efter kandidater - henvendelses former - muligheder for jobopslag og markedsføring af samme - en gennemgang af enterprise løsninger, som career tab / work with us campaigner - opbygning og kommunikation fra virksomhedsprofilen
|
(Aarhus)
Fredag, 04. april 2014 09:00 - 15:00
Varighed: 36 Dag(e)
Oplevelsesdesignere har i årtier brugt tematisering til at forankre oplevelser i en historie eller en historisk fortælling, længe før begrebet havde noget med IT at gøre. Nu om dage går tematisering og interaktive oplevelser hånd i hånd, når vi skal bruge teknikken ikke bare for teknikkens skyld, men for at skabe relevante oplevelser, der tilføjer flere dimensioner til en virksomheds fortælling eller formidlingen af viden. Og det er ikke kun relevant for museer, attraktioner og temaparker. Den måde, kunder og gæster selv oplever en virksomheds historie på, fortæller dem, hvad virksomheden i virkeligheden står for.
It-forum og ADVENTURELAB præsenterer et unikt forløb med fokus på begrebet tematisering, der kort fortalt er, hvorledes den rette historie til det rette publikum kan gøres til meget mere end ord. Vi gør det til forankringspunket for, hvorledes en virksomhed kan iscenesætte eksempelvis kundeservice på relevant og troværdig vis, understøttet af digitale medier.
Med udgangspunkt i dine egne målsætninger, kommer du til at lære effektive og nytænkende metoder, der bruges af store, internationale brands, og som er yderst relevante og anvendelige for virksomheder af enhver størrelse med fokus på vækst og kundeloyalitet.
Vi tager udgangspunkt i den aktuelle situation i deltagernes virksomheder, og derfor er antallet af deltagere begrænset.
Inden opstart skal alle deltagere desuden erklære sig enig i en fælles tavshedspligt, da forløbet i Tematisering af Interaktive Oplevelser er tænkt til at omfatte arbejdet med deltagernes egne konkrete muligheder og udfordringer. Dette er langt fra blot et foredrag, og du kan med fordel tænke det ind i din egen hverdag.
Forløbet ledes af ADVENTURELABs stifter, Klaus Sommer Paulsen, som ud over at arbejde med strategisk oplevelsesdesign og forretningsudvikling i ADVENTURELAB, er en rutineret foredragsholder, innovationskonsulent, underviser af både professionelle og universitetsstuderende, samt bestyrelsesmedlem i verdens største internationale netværk for design og udvikling af tematiserede oplevelser, Themed Entertainment Association.
STRUKTUR
Programmet starter i april 2014, og er som udgangspunkt delt op på to hele dage, samt en halv dags afslutning. Såfremt vi får nok forespørgsler på en anden fremgangsmåde, er vi åbne for at overveje, om det er muligt. Der vil gå 2-3 uger mellem hver dag, hvilket giver deltagerne mulighed for selv at arbejde med de begreber og metoder, der gennemgås undervejs. Deltagerne får under og efter forløbet desuden adgang til en lukket online gruppe, hvor de kan diskutere tematisering, og dele erfaringer undervejs.
DAG 1 DEL 1: TEMATISERING: TEMATISERING ER MERE END KOMMUNIKATION DAG 1 DEL 2: ENGAGEMENT: DET ENGAGEREDE PUBLIKUM
Fredag d. 4. april 2014 kl. 9-15:
Vi starter med at kigge ærligt på, hvordan din virksomhed bliver oplevet af dine kunder nu, mens vi sammen definerer eller noterer os dine målsætninger for din virksomhed nu og på længere sigt. Dit projekt starter med, at du får værktøjerne til at samle indsigt om dine kunders mening. Vi går efterfølgende videre end den sædvanlige snak om målgrupper, og definerer hvem, du ikke bare skal snakke til, men engagere og interagere med, samt hvor, og hvordan, det skal ske.
DAG 2 DEL 1: STORYTELLING: DIN BEDSTE HISTORIE DAG 2 DEL 2: OPLEVELSESDESIGN: ISCENESÆTTELSE AF DINE KUNDERS OPLEVELSE
Fredag d. 25. april 2014 kl. 9-15:
Hvad er den bedste historie om din virksomhed? Vi bruger konkrete værktøjer til at finde frem til den historie, du skal bruge som tema, og helst gøre dine kunder til en del af. Med de målsætninger, du har for din virksomhed som rettesnor, sætter vi med skematisering og iscenesættelse rammerne for, hvordan kunderne oplever din tematisering.
DAG 3: STRATEGI: SKAB RESULTATER I HVERDAGEN
Fredag d. 9. maj kl. 9-15:
Som opsamling på hele forløbet, sikrer vi, at du ikke bare går hjem med gode idéer, men med en konkret tilgang til at knytte ku
|
Aarhus havn
Tirsdag, 25. marts 2014 16:00 - 18:00
Kom med om bag byggeriet til Aarhus nye Hovedbibliotek og Borgerservice
Dokk1 er navnet for det nye Hovedbibliotek og Borgerservice, som Aarhus Kommune sammen med Realdania er i fuld gang med at opføre på Aarhus Havn.
Nærmere information følger.
|
Vitus Bering Innovation Park (Horsens)
Tirsdag, 25. marts 2014 14:30 - 17:30
I samarbejde med Newsperience tilbyder it-forum et forløb for virksomhedsejere/ledere, hvor man kan få dyb indsigt i professionel anvendelse af LinkedIn til networking, salg, markedsføring og rekruttering.
Formålet er både at give lederen den personlige indsigt i mulighederne, samt at give grundlag for prioritering af virksomhedens indsatser. På den måde vil forløbet både give konkrete resultater i løbet af kurset, samt ruste lederen til at tage diskussion af strategi og prioriteringer i virksomheden. Vi anbefaler at der deltager 2 per virksomhed, både for at give de optimale muligheder for at arbejde med virksomhedens egne opgaver, samt at forankre den fremadrettede indsats i virksomheden bedre.
Forløbet består af 3 sessioner, hvor vi både kommer omkring, hvordan LinkedIn understøtter den personlige/virksomhedens klassiske indsatser, samt de moderne indsatser som præger de sociale medier - naturligvis alt sammen i en professionel kontekst. Endvidere oprettes der en lukket LinkedIn gruppe, hvor man kan sparre med hinanden og hente materiale fra sessionerne.
Det er muligt at deltage i 1 eller 2 af arrangementerne - der er rabat på tilmelding til alle 3 arrangementer.
Andet kursus afholdes tirsdag d. 25. marts, og omhandler salg og markedsføring. På denne session lærer deltagerne at bruge LinkedIn som salg- og markedsføringsplatform.
Konkret får deltagerne: - en forståelse af medarbejderprofiler og virksomhedsprofiler betydning for salg og markedsføring. - metoder til at arbejde med leadgenerering med udgangspunkt i egne salgssegmenter - metoder til at skabe og holde kontakt, samt anvende tags - en gennemgang af LinkedIns annonceværktøj, samt kendskab til de forskellige annoncetyper - at skabe leads gennem aktivitet (personlige branding og indholdsmarkedsføring. - deltagerne får en salgsguide til LinkedIn
|
Vitus Bering Innovation Park (Horsens)
Tirsdag, 25. marts 2014 14:30 - 17:30
I samarbejde med Newsperience tilbyder it-forum et forløb for virksomhedsejere/ledere, hvor man kan få dyb indsigt i professionel anvendelse af LinkedIn til networking, salg, markedsføring og rekruttering.
Formålet er både at give lederen den personlige indsigt i mulighederne, samt at give grundlag for prioritering af virksomhedens indsatser. På den måde vil forløbet både give konkrete resultater i løbet af kurset, samt ruste lederen til at tage diskussion af strategi og prioriteringer i virksomheden. Vi anbefaler at der deltager 2 per virksomhed, både for at give de optimale muligheder for at arbejde med virksomhedens egne opgaver, samt at forankre den fremadrettede indsats i virksomheden bedre.
Forløbet består af 3 sessioner, hvor vi både kommer omkring, hvordan LinkedIn understøtter den personlige/virksomhedens klassiske indsatser, samt de moderne indsatser som præger de sociale medier - naturligvis alt sammen i en professionel kontekst. Endvidere oprettes der en lukket LinkedIn gruppe, hvor man kan sparre med hinanden og hente materiale fra sessionerne.
Det er muligt at deltage i 1 eller 2 af arrangementerne - der er rabat på tilmelding til alle 3 arrangementer.
Andet kursus afholdes tirsdag d. 25. marts, og omhandler salg og markedsføring. På denne session lærer deltagerne at bruge LinkedIn som salg- og markedsføringsplatform.
Konkret får deltagerne: - en forståelse af medarbejderprofiler og virksomhedsprofiler betydning for salg og markedsføring. - metoder til at arbejde med leadgenerering med udgangspunkt i egne salgssegmenter - metoder til at skabe og holde kontakt, samt anvende tags - en gennemgang af LinkedIns annonceværktøj, samt kendskab til de forskellige annoncetyper - at skabe leads gennem aktivitet (personlige branding og indholdsmarkedsføring. - deltagerne får en salgsguide til LinkedIn
|
Center for Ledelse, Marselisborg Lystbådehavn (Aarhus)
Torsdag, 13. marts 2014 12:00 - 12:00
Varighed: 2 Dag(e)
It-virksomheder kløjes i strategien og it-branchen går glip af vækst og indtjening, fordi den arbejder for tilfældigt og uprofessionelt med strategien, viser forskning.
NB: Bemærk tilmeldingsfrist fredag den 31. januar 2014
Vækstambitionerne fejler ingenting i den danske it-branche, og potentialet er enormt. Men resultaterne udebliver, fordi de fleste it-virksomheder ikke får omsat deres strategi til handling, skriver Børsen. Det afslører en undersøgelse af it-branchen foretaget af professor i strategi og ledelse ved CBS Flemming Poulfelt og konsulentvirksomheden Strategos.
It-forum har derfor taget initiativ til at oprette en ny netværksgruppe med temaet ”Fra strategi til handling”.
At udforme en strategi er et vigtigt ledelsesansvar, som kræver særligt fokus – men langt de fleste lykkes med opgaven. Udfordringerne hober sig derimod op, når strategien skal eksekveres. Årsagerne er mange og forskelligartede, men den manglende strategirealisering er et ofte forekommende problem, som kan have langsigtede konsekvenser virksomhedens resultatskabelse og udvikling.
Netværksgruppen vil mødes 4 gange på et år (et døgnmøde og 3 dagmøder) med opstart i marts 2014 - hvert møde med et særligt tema.
Første møde har fokus på kortlægning af deltagernes gode/dårlige erfaringer med strategiarbejdet, effektfulde strategimodeller og –metoder vil blive præsenteret og lederens særlige rolle vil blive belyst.
Temaer for de efterfølgende 3 møder beslutter gruppen i fællesskab ud fra behov og interesse. Det kunne være forretningsudvikling, ledelsesmodeller, holdningsmobilisering, projektledelse mv. Et helt centralt element i netværksgruppen er etablering af et fortroligt netværksmiljø, som baner vejen for ærlig videndeling og sparring på tværs af gruppen – både på møderne og mellem disse.
Infomøde
Vi holder infomøde om netværksgruppen torsdag den 9. januar kl. 14-16. Mød op og få meget mere at vide om, hvad du kan forvente - mød facilitator Ellen Vejle - og spørg løs med alle de spørgsmål, du måtte have. Tilmeld dig infomødet her.
Facilitator:
Netværksgruppen faciliteres af virksomhedsrådgiver i strategisk ledelse Ellen Vejle fra CfL Center for Ledelse, som har mangeårig erfaring med ledelse og organisationsudvikling både fra det private erhvervsliv og fra rådgivningssiden. Herved er det sikret, at der leveres ”viden der virker” funderet i dansk og international forskning. Find information om Ellens baggrund her.
Målgruppe:
Virksomhedsledere fra små og mellemstore virksomheder inden for it-feltet.
|
|