I samarbejde med Newsperience tilbyder it-forum et forløb for virksomhedsejere/ledere, hvor man kan få dyb indsigt i professionel anvendelse af LinkedIn til networking, salg, markedsføring og rekruttering.
Formålet er både at give lederen den personlige indsigt i mulighederne, samt at give grundlag for prioritering af virksomhedens indsatser. På den måde vil forløbet både give konkrete resultater i løbet af kurset, samt ruste lederen til at tage diskussion af strategi og prioriteringer i virksomheden. Vi anbefaler, at der deltager 2 per virksomhed, både for at give de optimale muligheder for at arbejde med virksomhedens egne opgaver, samt at forankre den fremadrettede indsats i virksomheden bedre.
Forløbet består af 3 sessioner, hvor vi både kommer omkring, hvordan LinkedIn understøtter den personlige/virksomhedens klassiske indsatser, samt de moderne indsatser som præger de sociale medier - naturligvis alt sammen i en professionel kontekst. Endvidere oprettes der en lukket LinkedIn gruppe, hvor man kan sparre med hinanden og hente materiale fra sessionerne.
Det er muligt at deltage i 1 eller 2 af kurserne - der er rabat på tilmelding til alle 3 kurser.
Tredje kursus er tirsdag d. 8. april, og fokuserer på rekruttering.
På denne session er fokus at bruge LinkedIn til rekruttering og employer branding (virksomhedsprofilen)
Konkret får deltagerne:
- en forståelse af medarbejder- og virksomheds-profilers betydning for rekruttering og employer branding
- konkrete søgeteknikker efter kandidater
- henvendelses former
- muligheder for jobopslag og markedsføring af samme
- en gennemgang af enterprise løsninger, som career tab / work with us campaigner
- opbygning og kommunikation fra virksomhedsprofilen