Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
21
Boblerikon

Anklage: Trustpilot lader betalende firmaer skjule dårlig omtale

Trustpilot er populær hos sine investorer, der har lagt 75 millioner kroner i ideen om at samle brugeranmeldelser. Men nogle af de butikker, der bliver anmeldt på Trustpilot, er knap så tilfredse med sitet.
Læs hele historien på epn.dk
Profilbillede
Ukendt

Eminent :o)  Så kom der også lige link ind til shoppen, Morten!

Skrevet den 23-08-2013 19:04
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Martin Thorborg

Det er sgu pinligt.....

De bedste hilsner
Martin

Skrevet den 23-08-2013 19:22
Er kommentaren brugbar? 8       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Flemming

Godt arbejde, Morten!

Det er blot et udtryk for det, som jeg hele tiden har forventet. De er så fulde af L.... og det skulle lige præcis være nettets vagthunde? Men lige netop det kan de bare ikke være, når der er penge mellem dem og halvdelen af dem, som de skal være vagthunde for!

Jeg er helt enig med Martin - virkeligt pinligt!

Skrevet den 23-08-2013 19:57
Er kommentaren brugbar? 4       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Morten Lassen

Ja det er virkelig dårlig stil.

Misforstået loyalitet overfor det de ser som deres kunder. Men uden folk som tager deres site/koncept alvorligt, ingen betalende kunder.

Det startede godt, men er ærligt talt ved at køre af sporet

/Morten

Skrevet den 23-08-2013 19:59
Er kommentaren brugbar? 3       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Martin Kjærgaard Jensen

Det er desværre ikke første gang at jeg hører dem omtalt på den måde, og hvor hører jeg ofte negativ omtale af dem.

Skrevet den 23-08-2013 20:03
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Tage Danielsen

Jeg ved flere webshops som havde fine anmeldelser, så blev de mødt med krav om betaling fra TP, og dem som ikke betalte det forlangende, fik alle gode anmeldelser slettet, således der kun stod de dårlige tilbage.

Det passer jo ikke hvad de siger at de er neotral.

Der kommer nok en kunde en dag som gør dem ansvarlig, som det skete for en avis og som fik en dom på næsten en million, for noget som ikke passede, og jeg synes det er værre på nettet for det bliver ved med at poppe op, men en avis har folk glemt efter en måned.

Men en ny anmelder vil jo have gode kår, for TP er jo ingen konkurent.

Bedste hilsen

Tage

Skrevet den 23-08-2013 20:24
Er kommentaren brugbar? 3       1       Svar Svar
 
Profilbillede
Slettet bruger

Det ville hjælpe på TP's troværdighed, hvis deres evalueringssystem blev transperent, så man kunnne hver enkelt af TP's vurdering af anmeldelser. Det er ærgerligt, at så mange danskere bruger TP, for derved giver de TP en masse magt.

 

 

Skrevet den 24-08-2013 10:36
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Fashion-Seller

Hold da op det kommer langt omkring pt...

Jeg er mest forundret over Trustpilots afvisning. At de ik engang vil undersøge påstanden, især efter alle de historier, som der er kommet frem på G+ efter det her... 

Skrevet den 24-08-2013 13:09
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
LinkCentralen.dk

Så tjenesten jo ikke troværdig når dem der har penge nok bare kan betale sig til at få det pyntet op...føj!

Skrevet den 24-08-2013 13:24
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Flemming

Man har lov at håbe at flere af de større TP kunder falder fra, så de simpelthen tvinges til at gøre deres koncept ens for alle og ingen favoriseres.

Når det så er sagt, så synes jeg ikke at dårlige anmeldelser til tid og evighed skulle blive stående. Man har lov at fejle og forbedre sig, men i dette tilfælde vil dårlige anmeldelser forfølge virksomheden for altid, uanset om nogle hændelser i sommerferieperioden for 3 år siden gjorde at alting bare lige kiksede i en periode.

Jeg handlede forleden dag på en dansk webshop, hvor jeg bestilte sovepose og liggeunderlag til næste weekends kanotur og ingen af delene er kommet endnu, trods at de to gange har skrevet, at de har sendt dem. Nu har jeg ikke til sinds at hænge dem ud hverken her eller på TP, for det lader ikke til ond vilje, men simple fejl, der gør at jeg ikke har modtaget varerne endnu. Jeg løser tingene direkte med firmaet og giver dem muligheden for at rette op på deres fejl, uden at hele verden (og det er jo faktisk 7 milliarder mennesker) skal følge med i vores handel. Jeg er slet ikke i tvivl om, at jeg nok skal få det jeg har bestilt, men der blot er sket nogle fejl.

Skrevet den 25-08-2013 08:49
Er kommentaren brugbar? 3       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Martin Jensen

Det er selvfølgelig ikke særligt smart af Trustpilot at afvise denne sag, hvis der er lavet så mange beviser mod dem, det er en ommer.

Nu er jeg kunde hos Trustpilot og betaler selv ret mange penge for deres service. Jeg har nu været meget glad og for ca. 6 mdr. siden, fik jeg slettet omkring 7-10 anmeldelser (alle gode anmeldelser) og Trustpilot's grundlag for dette var, at deres "robot" havde set anmeldelserne mistænkelige og derfor slettet dem uden at give mig en advarsel omkring dette. Ved at tage fat i mig, ville jeg have mulighed for "måske" at finde frem til kunden og bede kunden rette henvendelse til Trustpilot, så jeg evt. kunne beholde min gode anmeldelse, da den betyder meget for mig og min lille webshop. Men selvom jeg betaler for deres service, var der ingenting at gøre. Og valgte jeg at opsige mit abonnoment, så var det bare ærgeligt.

Derudover kender jeg flere, som ikke har kunne få fjernet en dårlig anmeldelse, selvom firmaet betaler for deres service.

Det er selvfølgelig en pinlig sag for Trustpilot denne her, men det er ikke i alle tilfælde at Trustpilot lader betalende kunder skjule dårlige anmeldelser. Og jeg har selv mistet en masse gode anmeldelser pga. mine "kunder" efter 1 år ikke svare på en mail fra Trustpilot vedr. den anmeldelse de har givet omkring min virksomhed.

En lille historie fra mig :)

Skrevet den 25-08-2013 15:42
Er kommentaren brugbar? 4       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Pitotwatches

jeg har brugt trustpilot 1 gang - jeg skrev en dårlig anmeldelse om en købsoplevelse - jeg blev derefter kontaktet af det firma jeg havde skrevet en dårlig anmeldelse af - jeg fik kompensation da de godt kunne se det var lidt uheldigt, jeg kunne derefter gå ind og rette i min dårlige anmeldelse og gøre den mere positiv over hele kundeoplevelsen - så ved at firmaer aktivt følger med i dårlige anmeldelser har de mulighed for at rette op på dem og afskaffe de dårlige eller ændre til mere positiv feedback generelt - men mange firmaer udnytter ikke dette!

Skrevet den 25-08-2013 16:33
Er kommentaren brugbar? 3       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Tom P Jensen

Og trust pilot bruger osse en anden metode: Jeg har prøvet at lave en negativ anmeldelse af en meget stor dansk dansk ejet varehus´s webshop, hvor jeg modtog en forkert vare. Den var pæn, men negativ, den blev slettet med en kommentar om at sådan kunne man ikke skrive.... Jeg har før lavet en negativ anmeldelse af en større elektronikforretnings webshop, betydeligt mere negativ (fortjent!), den blev optaget uden problemer. Så Trust Pilot er misvisende og selektiv, det er helt sikkert, og visse kunne måske få den tanke at det kommer an på hvor meget man betaler Trust Pilot i honorar. Jeg er færdig med foretagenet, jeg tør ikke løbe risikoen for at mine evt. negative anmeldelser bliver brugt til at presse nogen virksomheder til at bruge Trust Pilots "rense-service" for at få fine fine anmeldelser..... Man burde måske ligefrem overveje at UNDGÅ webshops der bruger Trust Pilot af samme årsag?   

Skrevet den 28-08-2013 11:37
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Flemming

Hej igen,

Jeg har nu modtaget min sovepose og liggeunderlag med en lille uges forsinkelse. Men da jeg ikke skal bruge disse før weekenden og jeg aldrig er blevet lovet en super hurtig levering, så har jeg ikke tænkt mig at give dårlige anmeldelser af den pågældende shop, da der var sket en simpel fejl og de var løbet tør for varen. De skaffede så straks en ny og sendte til mig. Det virker iøvrigt som om at shoppen er ganske stor og velassorteret, så andre skal da klart have en chance for selv at danne sig deres indtryk af den, i stedet for at lade sig farve af mine oplevelser - som iøvrigt ikke er dårlige, men kunne opfattes sådan af nogen.

Jeg gider heller ikke, som flere andre, at mine ord bruges som pressur mod webshops i den forhåbning at få shoppen til at betale for gode anmeldelser. Faktisk kan man ikke engang lægge shoppen det til last, da det så åbenbart er meget udbredt med disse "dummebøder" og hvem ville ikke betale for at øge sine chancer for salg?

Skrevet den 28-08-2013 11:50
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
rentebasen

Jeg har heller aldrig haft fidus til TP, men ingen tvivl om at de har magt, både blandt webshops men også hos forbrugerne. Der må jo være goder ved at bruge deres service, ellers ville webshop ejerne ikke betale klækkelige beløb for at have deres shop tilmeldt TP.

Skrevet den 28-08-2013 12:21
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
stinelvestergaard

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med ang. trustpilot.
Vi er enige om at kunden skal fremvise et ordre nummer for at kunden har haft en købsoplevelse og derved kan lave en anmeldelse på trustpilot.
Vi har haft en kunde som har lavet en ordre, og derved accepteret vores betingelser (som iøvrigt følger lovgivningen og vi er e-mærket), hvor hun skriver at hun ønsker først at returretten skal gælde fra flere x uger, og hvis vi ikke kan gøre det, ønsker hun ordren annulleret.
Det er desværre ikke muligt for os at tilbyde kunden dette, og vi aftaler at annullere ordren.
Kunden laver en dårlig anmeldelse inde på trust pilot, og skriver rigtig dårligt om os.
Vi har forsøgt at kontakte trust pilot, de svarede kun at kunden havde ret til at lave anmeldelsen når hun har et ordre nummer. Vi besvarede den henvendelse, men hørte ikke mere fra trust pilot.
Spørgsmålet er om kunden har ret til at lave sådan en anmeldelse? Hun handler udenom de betingelser hun har accepteret ved køb?
Dvs. hvis det er rimeligt/lovligt vil jeg kunne handle i en netshop, skrive krav i kommentar feltet, og hvis de ikke opfyldte disse vil jeg være i min gode ret til at stemple virksomheden med en dårlig anmeldelse offentlig?
Jeg mener jo at an anmeldelse skal laves ud fra handelsforløbet som kunden kan forvente (accepterer ved køb), og ikke ud fra eget ønsket forløb.
Mvh Stine


Skrevet den 04-09-2013 08:11
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jesper Laugesen

Stine Vestergaard@

Du behøver ikke et ordrenummer for at anmelde.. Det er kun hvis der såes tvivl om anmeldelsen det kommer på tale.

Men jeg er enig i din betragtning, og jeg har da også haft en tilsvarende sag. Denne "vandt" jeg uden problemer, og TP slettede kundens anmeldelse ( selvom jeg ikke er betalende kunde). Så prøv igen og anfør at kunden kun har lagt en ordre, men valgt ikke at gennemføre ordren.

Skrevet den 04-09-2013 08:20
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Tom P Jensen

Jeg syntes du skal skrue bissen på overfor Trust Pilot, ellers kommer du ingen vegne. Nu ved jeg ikke hvordan den negative anmeldelses ordlyd er, men det er klart at hvis kunden;

1) bestiller en vare og dermed accepterer (lovlige) dine handelsbetingelse og 

2) derefter annulerer ordren fordi man ikke kan få sær-behandling 

3) og derefter offentligt afviver en negativ anmeldelse, er det / kan det være injurerende/usandt. (Afhængig af anmeldelsens ordlyd)

Og dermed er vejen banet for det, jeg syntes du skulle gøre: Brug lidt penge på din advokat og få ham til at skrive et brev til trust pilot om at de, efter din henvendelse om at få det fjernet, ved IKKE at gøre det er det ansvarspådragende overfor dig, med de konsekvenser det måtte have. 

Det er mit råd.

Skrevet den 04-09-2013 08:34
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.