på Amino

Hvad skal det kommende økonomisystem kunne?

Side 1 ud af 5 (43 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste >
Amino-karma 157.981
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 12-04-2013 kl. 13:39

Ideen er, at vi vil lave et meget, meget simpelt system, som alle små selvstændige uden behov for integration med andre systemer og lagerstyring kan bruge.
 
De tanker vi har, er at man kan bogføre bilag, lave momsregnskab, årsregnskab og skrive spørgsmål direkte i Amino hvis man er i tvivl om noget.
Det er ikke revolutionerende, men det brugerinterface vi laver, vil få alle andres til at blegne.
Vores mål er at du selv vil kunne klare alt, hvis du gider, også selvom det rager dig en paphat.

Vi har mange ideer, men vi vil meget gerne høre dine her.

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 49.423
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.725
Hans Stokholm Kjer
Fra Kjers ApS
Skrevet Skrev: 12-04-2013 kl. 14:14

Martin Thorborg:
Vores mål er at du selv vil kunne klare alt, hvis du gider, også selvom det rager dig en paphat.
Yes

  • Jeg skal kunne lave de udtræk, min revisor skal bruge for at lave min skat - uden at han behøver at lave tastearbejde.
  • Jeg vil gerne kunne gentage den samme faktura automatisk med bestemte mellemrum, så jeg slipper for at fakturere faste abonnementskunder manuelt hver måned/uge.
  • oneclick kreditnota - En knap, der ophæver en faktura ved at lave og sende en kreditnota i ét hug.
  • Automatisk træk på cvr.dk, når kunder oprettes - altså jeg taster CVRnummeret og får alle oplysninger ind uden at skulle taste.
  • Glem engangskunder. Kunder, som ikke har købt noget i f.eks. et år, bør kun fremgå af kundekartoteket, hvis jeg beder om det. På den måde er det lettere at finde vej gennem kunder, der hedder nogenlunde det samme. I mit nuværende system får jeg lange lister af gamle kunder, hvis jeg ikke søger præcist nok - det er bøvlet.
  • Forslag om logiske datoafgrænsninger, når man søger. F.eks. sidste regnskabsår, dette år, sidste måned, denne måned, osv.
  • Mulighed for at tilknytte både købsbilag og fakturaer til et projekt, så man f.eks. kan se, hvad et bestemt projekt giver i overskud. Eller så man kan sortere, hvis man har to meget forskellige grupper af ydelser (f.eks. en tømrer, der også sælger sjældne fisk).
Brugerinterfacet skal bare være en blank side, der af sig selv ved, hvad jeg tænker, og hvad jeg vil - og så gør den det bare uden at spørge og uden at lave fejl. Cool
God vind med projektet.
Hans

  • Amino Karma for indlæg: 13
Amino-karma 157.981
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 12-04-2013 kl. 14:30

Fantastisk input Hans, tusind tak.

Meget af det har vi på listen, men der er også nye ting vi skal have kigget på.
Meget værdifuldt, af hjertet tak!

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 210.021
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 46.448
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet Skrev: 12-04-2013 kl. 15:36

Jeg synes også Hans har rigtigt godt fat i det hele. Den med on-click kreditnota mener jeg faktisk er almindelig, ved at man klikker kreditnota, og så skal vælge fakturanummeret, hvorefter den kører en kreditnota frem og samtidigt annullerer fakturaen og bogfører i et huk - men der skal også være den manuelle mulighed at kun del-krediterer, for det kan opstå at man bare skal af med 20% af et fakturabeløb i kredit

Tilknytning til sag er noget jer bruger rigtigt meget. Ligger i valg for alle posterer - SAG og jeg kan så se 10 forskellige projekter hver for sig for alle perioder - den del er let at indoperere og må kunne være nyttig for selv helt små virksomheder

Jeg kan også i mit system vælge at knytte en konto til et projekt eller et forløb. Ex kan en konto være knyttet til "forproduktion" - en anden til "produktion" og en tredie til "efter produktion". Det giver mulighed for at se hver af de f.eks. 10 sager hver for sig SAMTIDIGT med at jeg kan se hvad forproduktion i sig selv har kostet eller givet - en dobbelt funktion, som jeg tror ligger en del længere fremme og ikke er vigtig fra starten

Under opbygning af fakturaer tror jeg man skal huske internationale banknumre - så sælgers IBAN osv kommer med - ikke bare dansk

Klar og let mulighed for konto til køb i EU - køb uden for EU og salg ditto så kontonavnet er så klart, at alle vil kunne klare den og få ervervelsesmoms, ydelsesmoms og jeg skal gi dig skal jeg rigtigt uden at ane noget om det - og siden i moms angivelse se præcis hvilket beløb der skal i hvilken rubrik i hos moms inkl. rubrik A, B og C tal. Rigtigt mange små køber fra udlandet og har et helvede med det momsmæssige

PÅ lidt længere sigt, mulighed for at udtrække årsregnskab opstillet som skat kræver det og ikke som langt de fleste økonomisystemer, hvor opstillingen skal helt ændres - evt korrekt angivelse af bruttoresultat som snart flertallet bruger for ikke at vise omsætning o.l.

skal blive spændende - nok vigtigt at brugere ved hvad det er egnet til og hvad det ikke er egnet til på et hvert tidspunkt, så man ikke efterspørger ting det ikke kan, man vælger det - ud fra at det præcist dækker ens behov. (ex div webshop integrationer osv - er de der ikke, så er det let at se at sådan er det, og man kan vælge ud fra det)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 12-04-2013 kl. 15:53

Hej John,

Endnu engang nogle super input du kommer med!

Tusind tak og rigtig god weekend!

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 293
Fra Viborg
Tilmeldt 30. mar 11
Indlæg ialt: 64
Mads Høegh Jensen
Fra make it stick
Skrevet Skrev: 12-04-2013 kl. 18:33

Hej Martin

Super fedt system allerede, hvis det ikke var pga. min webshop, var det absolut noget jeg ville springe på. Jeg er i dag BB bruger, og selvom det langt hen ad vejen er meget brugervenligt, kunne man helt sikkert sagtens lære lidt af Dinero!

Der er masser af godt input allerede, her er hvad jeg umiddelbart er faldet over, som vidst ikke er nævnt:

- Logo feltet på faktura er kun en enkel linje af tekst. Det er ikke umiddelbart muligt at have lidt tekst på en linje, og yderligere på næste. Dette ville en billede fil med logoet naturligvis løse, men når nu systemet lægger op til tekst, og viser et area til mere end én linje, er denne funktion (multiple lines of text) noget man 'forventer'.

- Efter oprettelse af faktura, og ved udsendelse af mail til kunde via efterfølgende dialog, undrer det mig at faktura ikke vedhæftes mail som pdf. Er dette bevidst? Jeg vil selv meget hellere modtage selve faktura som vedhæftet fil pr. mail, fremfor at skulle downloade den via unikt link. Det kan naturligvis være en smags sag, men jeg synes at det er mere belejligt at have filen 'offline', samt hvis man som mig ikke altid får bogført faktura fra kreditor med det samme, så er det på senere tidspunkt noget lettere at finde den korrekte mail med faktura, når man udelukkende kan søge i mails med vedhæftede filer, og på denne måde hurtigere finde faktura blandt alle de mails man måske efterfølgende har udvekslet.

Glæder mig til at se og følge udviklingen af Dinero, I er allerede meget langt bruger- og systemmæssigt, og I får uden tvivl mange brugere grundet jeres prisstrategi!

Held og lykke med det :)

Mads

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 157.981
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 13-04-2013 kl. 12:36

Fedt at du gider at teste Mads, selvom du ikke kan bruge det.

Logo skal vi kigge på, god ide.

Udsendelse af faktura er lavet på den måde, for at vi kan tracke om din kunde har fået den.
Du kan se om de har fået den, hentet den som PDF eller printet den, det giver et godt overblik.
Det betyder også at din kunde let kan hente den ned

Kom endelig med mere hvis du har ris eller ros og igen tak!

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 26.602
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. sep 05
Indlæg ialt: 4.105
Boysen
Skrevet Skrev: 13-04-2013 kl. 13:33

Hej Martin

Fantastisk projekt, virkelig spændende.

Du har din første kunde her, det er 100 % sikkert og 99 kr. per måned burde ikke skræmme nogen. Så min nyoprettede konsulent virksomhed glæder sig allerede at oprette sig :)

Jeg ville egentlig gerne kunne sige, at mit ApS også var kommende kunde, men den går bare ikke uden API. Så det syntes jeg I skulle overveje engang til, da jeg tror der er rigtig mange på fx. amino, der med webshop er koblet op til deres regnskabsprogram.

Hos BB betaler jeg 189 kr. per måned inkl. API og det ville jeg også gerne hos Jer. (optil 250 kr. faktisk)

Dertil kommer at der jo sidder fantastisk mange udviklere på amino, og jeg tror at der hurtigt, og for Jer gratis, ville blive lavet guides/plugins til diverse shop systemer.

Jeg er klar over at det åbner op for et større marked og en del mere "bøvl", support og krav fra brugerne, men i kan jo tage det med i fremtidsplanerne :)

Udover de andre gode ønsker og indlæg, har jeg blot brug for nemt at kunne uploade mine kvitteringer, så jeg ikke skal gemme dem andre steder end hos Jer :)

  • Amino Karma for indlæg: 11
Amino-karma 1.676
Fra Randers C
Tilmeldt 2. apr 11
Indlæg ialt: 435
Sebastian Stoll
Fra Sebastian Stoll
Skrevet Skrev: 13-04-2013 kl. 23:56
Jeg synes, det kunne være fedt, hvis I samlede "Indstillinger" og den side hvor man ændrer sine brugeroplysninger i jeres dropdown "Fornavn Efternavn > E-mail" (Den dropdown i højre side).

- Det er rart at have tingene samlet ét sted, så man ikke skal igennem en heeel masse sider for at finde det rigtige. Og ovenikøbet skal huske rækkefølgen osv. :-)

Se en illustration af hvad jeg mener, her:
Lækkert og enkelt, hvis I lige tog mit forslag til overvejelse! Rigtig gennemført. Leger lidt videre.

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 
  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 80
Fra næstved
Tilmeldt 3. jan 13
Indlæg ialt: 21
jan joensen
Fra coaching by jj
Skrevet Skrev: 14-04-2013 kl. 12:37

Hej Martin.

En super idé i er kommet på.

Jeg tænker at det kunne være super smart, hvis programet selv kunne indberette momsen, når man havde godkendt det programet havde regnet ud.

venlig hilsen.

Jan

  • Amino Karma for indlæg: 5
Side 1 ud af 5 (43 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste >

RSS-feed