på Amino

Hvad skal det kommende økonomisystem kunne?

Side 5 ud af 5 (43 indlæg) < Forrige 1 2 3 4 5
Amino-karma 6.253
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. okt 12
Indlæg ialt: 1.221
Simon Peter Langkilde Jakobsen
Fra ZenzIOT ApS
Skrevet Skrev: 21-04-2013 kl. 18:11

Martin Thorborg:
Kan du ikke forklare mig i hvilken situation du bruger det?
Jeg skal forstår præcis hvad du mener.

Jov Martin, det kan du tro

Vi sælger hver sommer vores egen dyrkede jordbær, ærter og kartofler til op imod 30 supermarkeder. Hver dag i ca. 2 måneder lægger de en ordre hos os, men hverken deres bogholderi eller vores er interesserede i at sidde og fedte med små fakturabeløb, så istedet samler vi alle ordrene en gang om måneden, og skriver en faktura.

Men til den daglige drift har vi stadig brug for at kunne lave følgesedler på, hver enkelt ordre så vores chauffører ved, hvad de skal levere.

Problemet er så, at alle de systemer jeg har testet, hvor man kan lave følgesedler der hedder arbejdsgangen:

1: opret ordre

2: udskriv følgeseddel

3: udskriv Faktura

og den rækkefølge kan ikke brydes, jeg ville gerne have mulighed for følgende arbejdsgang:

1: opret ordre

2: udskriv følgeseddel

1 (igen) opret ordre 

2 (igen) udskriv følgeseddel

.....

3: Udskriv faktura

Altså mulighed for at oprette mange ordrer og så udskrive fakturaen på ordrene når jeg har "lyst"

Om jeg er et særtilfælde, skal jeg lade være usagt.

Jeg håber det gav mening, ellers skriver du bare, hvis det stadig ikke er 100 % klart

mvh

Simon

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 21-04-2013 kl. 20:02

. Simon:

Det lyder som du har brug for at samle følge sedlerne for en måned på en faktura. Nu kommer jeg igen til at tænke på de lister vi trækker i kommunerne.

Martin:

Jeg tror, Simon mener en funktion hvor man selv kan indtaste dato fra start til slut og derefter  kan trække dem på en samlet følgeliste indenfor et bestemt tidsrum hvor det fremgår på en fakturaen hvad der skal betales.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 387
Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. jun 07
Indlæg ialt: 101
Maj-Britt Svane
Fra Svane broderi
Skrevet Skrev: 28-04-2013 kl. 11:22

Jeg kunne ikke har formuleret et bedre.

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Først og fremmest fedt med ideen om et super simpelt faktura system, og (lad os nu se) simpelt bogføringssystem Smile

Mit forslag til en lækker feature, ville være følgende:

Giv mig et system som kan håndtere at man opretter mange små ordrer henover en måned på den samme kunde, man skal kunne lave en følgeseddel på hver enkelt ordre, og ved slutningen af måneden skal jeg kunne samle alle månedens ordrer i EN faktura :), så ville jeg dælme blive en glad mand.

Jeg har prøvet 10 forskellige systemer af, og enten er det mig der er en idiot, eller også findes den mulighed bare ikke, medmindre, man bekoster et relativt dyrt system.

Og hey, hvis du kender noget som allerede i dag kan klare jobbet, så er jeg meget interesseret. Lige nu sidder jeg med nogle hjemmestrikkede regneark, som klarer jobbet for mig :(

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 5 ud af 5 (43 indlæg) < Forrige 1 2 3 4 5

RSS-feed