Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Operation X - nu efter Netværksbranchen

Side 17 ud af 23 (223 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Du begår den samme fejl som den etablerede lægevidenskab, hvis du gør det til en skyttegravskrig mellem det alternative og det etablerede. Som patient er jeg egenligt ret ligeglad med det, jeg vil bare gerne være rask, og jeg vil gerne behandles anstændigt.

Med hensyn til Noni juicen er den jo undersøgt ganske omhyggeligt, og konklusionen er jo klar fra alle uvildige parter at den ikke er bedre end så mange andre frugt juicer. En juice som denne kan sagtens testes med helt traditionelle videnskabelige metoder, og er blevet det. Og den må ikke markedsføres for andre helbredende virkninger. Når den så bliver det alligevel, synes jeg det er rimeligt at sammenligne det med rovmord. For dem der påstår at det kan helbrede kræft eller HIV er med til at lokke folk direkte i døden. Det er simpelthen usmageligt.

At der er en stor tilstrøming til alternative behandlinger behøver ikke nødvendigvis at være et sundhedstegn. Der er også stor tilstrømning til stjernetydning, hokus-pokus, plattelslagere af alverdens slags og det der er værre. Det legitmerer dem ikke i mine øjne. At mange mennesker tager fejl, gør det ikke mere rigtigt. Annoncehajer har også fede tider - det gør bare ikke deres skidt bedre. Hvis det er "tankevækkende" at flere opsøger alternativ behandling, er det så ikke også ligeså "tankevækkende" at flere lader sig nare af annoncehajer. Kunne svaret på begge dele være at folk bliver dummere? :)

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:32
Dato: 20-04-2007 13:52:17 Forfatter: Mikkel deMib Du begår den samme fejl som den etablerede lægevidenskab, hvis du gør det til en skyttegravskrig mellem det alternative og det etablerede. Som patient er jeg egenligt ret ligeglad med det, jeg vil bare gerne være rask, og jeg vil gerne behandles anstændigt.

Jeg har svært ved at finde krigserklæringen - jeg beskriver bare tingene som de er pt. Jeg så gerne et større samarbejde på tværs af behandlingsbrancherne. Som nævnt tidligere vil det også komme gradvist - men der er stadig et stykke vej.

Hvordan Noni markedsfører sig kender jeg ikke, men når man bevæger sig i den alternative verden skal man være meget påpasselig hvordan man markedsfører sig. Det er jo ikke tilladt at påstå, at man kan helbrede noget som helst som alternativ behandler - selvom det rent faktisk kan være tilfældet. Det samme gør sig gældende indenfor naturmedicin. Her må man jo ikke en gang anføre hvad præparatet er tilsigtet at kunne afhjælpe.

Tilstrømningen til alternative behandlinger behøver bestemt ikke at være et sundhedstegn. Det er mere et tegn på, at folk selv tager ansvar. Jeg kender flere eksempler på, at folk har stødt hovedet mod en mur i det etablerede sundhedsvæsen og derfor søger alternativer. 

Det kalder jeg bestemt ikke dumhed!

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:16
Du skriver noget rigtigt her. Det er ikke få mennesker som støder hoved mod en mur med hensyn til lægelig behandling, som man under alle omstændingheder først skal søge. Men når der her nås grænser, så er vi faktisk overladt til os selv - både løsningsmæssigt og økonomisk. Det er vigtigt at man her lader sig meget grundligt informere om alternativer og ikke igen løber hovedet mod heksedoktorer og alternative healere. Man skal også tro på at det man gør er det rigtige.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:25
En af de vigtige forudsætninger for anstændig videnskabelig forskning er, at de forsøg man laver kan gentages af andre forskere med samme resultat. Og netop på dette punkt fejler alt for mange alternative behandlere, behandlingsformer og ikke mindst diverse produkter. Herunder i særlig grad Noni-bedragerne. Al ordentlig forskning viser jo at Noni ikke er en disse mere værd end alle andre frugt juicer. Alligevel skal vi blive ved med at høre på disse mirakelhistorier og anekdotiske beviser (som vel og mærke ikke holder en skid vand, da disse netop aldrig kan gentages af andre).

Så, hvis du er seriøs omkring din alternative behandling fatter jeg slet ike at at du forsøger at legitemere hele det alternative i denne tråd som handler om et af de mest fuskede foretagender i den branche. Tværtimod, burde du for at skabe ordenlig tillid til den alternative behandling, sammen med andre seriøse behandlere, være meget bedre til at skære igennem og kalde bedrag for det det er: Usmagelig fusk.
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 17:40
Dato: 20-04-2007 16:24:49 Forfatter: Mikkel deMib . Tværtimod, burde du for at skabe ordenlig tillid til den alternative behandling, sammen med andre seriøse behandlere, være meget bedre til at skære igennem og kalde bedrag for det det er: Usmagelig fusk.

Jeg er skam seriøs og uden behov for at legitimere noget som helst.

Det hele er jo udsprunget og drejet i denne retning, som følge af dine noget bombastiske udmeldinger omkring ret mange mennesker, som du betegner som fuskere, plattenslagere og meget andet.

Du må ha'' en god weekend.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:56
Dato: 20-04-2007 13:52:17 Forfatter: Mikkel deMib
Med hensyn til Noni juicen  ***** Og den må ikke markedsføres for andre helbredende virkninger. Når den så bliver det alligevel, synes jeg det er rimeligt at sammenligne det med rovmord.

Lad mig endnu engang slå fast at TNI Tahitian Noni IKKE under nogen som helst former markedsfører Tahitian Noni Juice i relation til helbredende effekt. Det har TNI aldrig gjort - gør det heller aldrig - til gengæld har der været eksempler på totalt ansvarsløse distributører som har overtrådt dels interne retningslinier, såvel som dansk lovgivning i forhold til hvad man må sige.

Så langt af vejen er vi fuldstændig enige om at det helt ude i hampen. I forlængelse af Operation X, hvor en navngiven - og en "tilsløret" distributør - blev taget i KLART at "tale over sig" - kan jeg oplyse at begge har fået en passende straf for deres sløseri og uansvarlighed: Begge distributører er termineret og frataget deres ret til at drive TNI forretning.

Dog er det ikke straf nok - da de for en stund har ødelagt mange års opbygning af markedet for de 99% andre distributører der følger såvel interne retningslinier som dansk lovgivning.

Igen vil jeg slå fast at kigger man med forretningsmæssige briller - og tænker i indtjening - så ligger den del hos de tusindevis af almindelig, raske personer som tænker over forebyggende, såvel som supplementerende helse - IKKE hos syge mennesker!

Det er MINE erfaringer - og fakta iøvrigt - men når "amatører" blandes ind i forretningen - og tror at træerne gror ind i himmelen ved at involvere alternative behandlere, så er det tingene begynder at få en uheldig drejning - fordi langt de fleste behandlere overhovedet ikke evner at tænke forretning, men udelukkende at bruge alt hvad de har lært for at gøre produktet så kompliceret som overhovedet muligt - især forhold til deres kundesegment, som for langt største delens vedkommende er syge mennesker/folk med et helbredsmæssigt problem (man går jo ikke til zoneterapeut, akupunktør, healere etc. når man er rask - eller føler sig rask...!).

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:39
Vi så jo alle de møder, hvor bagmændende netop bringer læger ind i billedet, for at påvirke sælgerne til at tror at det har medicinske effekter, som ingen andre videnskabsfolk kan dokumentere. Og ellers kunne sælgerne jo heller ikke forlange de urimelige summer for juicen - hvis de sagde det som det var: Den er hverken bedre eller værre end appelsinjuice.

Så undskyldingen om at det blot er et par dårlige sælgere tror jeg ikke på. Nej, Noni og tilsvarende bedrageriske miralkure er netop en af de væsentlige grunde til at den alternative behandlerscene mødes af så meget skepsis. Jeg fatter simpelthen ikke at de seriøse behandlere ikke er langt mere klare i spyttet omkring deres udmeldinger om netop denne type fusk, men i stedet bliver ved med at fokusere på at "... man kan jo aldrig vide". Det er undergravende for seriøsiten og er med til at farve hele branchen som en flot pengegriske kvaksalvere.
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 18:39
Dato: 20-04-2007 17:56:21 Forfatter: Lasse Burholt [QUOTE]...gøre produktet så kompliceret som overhovedet muligt - især forhold til deres kundesegment, som for langt største delens vedkommende er syge mennesker/folk med et helbredsmæssigt problem (man går jo ikke til zoneterapeut, akupunktør, healere etc. når man er rask - eller føler sig rask...!).

Afhængigt af hvad man laver i det daglige, så er en forebyggende indsats klart at foretrække for kunden frem for "krise-hjælp" når først skaden er sket. Derfor føler mange sig ikke nødvendigvis syge når de besøger en behandler.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:15
Dato: 20-04-2007 18:39:26 Forfatter: Høgen
Dato: 20-04-2007 17:56:21 Forfatter: Lasse Burholt [QUOTE]...gøre produktet så kompliceret som overhovedet muligt - især forhold til deres kundesegment, som for langt største delens vedkommende er syge mennesker/folk med et helbredsmæssigt problem (man går jo ikke til zoneterapeut, akupunktør, healere etc. når man er rask - eller føler sig rask...!).

Afhængigt af hvad man laver i det daglige, så er en forebyggende indsats klart at foretrække for kunden frem for ''krise-hjælp'' når først skaden er sket. Derfor føler mange sig ikke nødvendigvis syge når de besøger en behandler.

Lad mig omformulere mig: Forebyggende indsats naturligvis også ret så ofte tilfældet hos alternative behandlere; dog har jeg ofte oplevet at en overvejende del af "kunderne" allerede har et problem.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 21:54
Dato: 20-04-2007 19:14:31 Forfatter: Lasse Burholt [QUOTE]
Lad mig omformulere mig: Forebyggende indsats naturligvis også ret så ofte tilfældet hos alternative behandlere; dog har jeg ofte oplevet at en overvejende del af ''kunderne'' allerede har et problem.

Ja, sjovt ik''? I min butik hedder de kunder og ikke klienter - jeg driver jo ikke et advokatfirma.

Selvfølgelig kommer folk i forbindelse med et eller andet problem, ligesom de køber Noni for at få styr på nogle ting eller generelt forebygge. Det væsentlige er, at de selv tager ansvar for deres eget velbefindende.

Side 17 ud af 23 (223 indlæg)