Ifølge kilder vil dansk TV2 fokusere på en række uheldige vinkler på Tahitian Noni Int´l virke i Danmark i programmet "Operation X" som hidtil har afsløret alt fra fusk i rengøringsbranchen, bilbranchen og fotograf branchen. Programmet ledes af journalisten Morten Spiegelhauer, som ofte selv lader sig infiltrere for at komme ind til kernen i historierne.
Udsendelsen bliver samtidig en lektion i at "være kritisk overfor journalister"; flere danske TNI distributører blev tidligere på året kontaktet af journalister, som angiveligt lavede et internt projekt om Network Marketing på journalisthøjskolen. Flere af disse TNI distributører valgte dog - klogt - at henvise til TNI kontoret i Stockholm.
En af journalisterne har ligeledes gennem længere tid haft sit eget TNI forhandlernummer; pågældende har dels filmet med skjult kamera, dels gennem denne tid haft lejlighed til at dreje og forfatte en meget uheldig vinkel på Tahitian Noni Int´l.
Udsendelsen kommer på dansk TV den 30. November.
Uheldigt for TNI i Danmark - men alle ved hvor stærkt et selskab TNI er - og hvor stærkt et brand TNI har - derfor TNI hurtigt ride bølgen af.
Samtidig giver udsendelsen muligvis også anledning til at TNI kan rydde op blandt uheldige elementer i den danske (og svenske) distributør-stab.
Lasse Burholt
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Et helsemirakel har ramt det danske marked. En livgivende frugtjuice til 400 kroner flasken kan ifølge sælgerne helbrede alt fra hiv og kræft til potensproblemer. Og de danske forhandlere bakkes op af et stort amerikansk firma, der har ambitioner om at blive større end selveste Coca-Cola. Tahitian Noni International hedder firmaet, der er blandt de største multi level-marketingfirmaer i verden.
''Operation X'' infiltrerer firmaet og bliver forhandler af den mirakuløse drik for at undersøge, om der er hold i de mange anprisninger af produktet. Til et utal af møder og på store uddannelsesseminarer lærer man, hvordan man skal udbrede budskabet om miraklet og overbevise andre om at gå med i firmaet.
De forhandlere, der er kommet tidligt ind i firmaet, tjener mange penge på, at der sendes procenter op gennem distributørernes pyramide-lignende opbygning. Programmet opsøger en af disse ''Noni-millionærer'' på hans imponerende ''slot'' i Utah, USA. Her konfronteres firmaet bag mirakel-juicen også med deres forhandleres salgsmetoder.
Vært: Morten Spiegelhauer.
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Dato: 24-11-2006 14:50:56 Forfatter: Lasse Burholt
for TNI i Danmark - men alle ved hvor stærkt et selskab TNI er - og hvor stærkt et brand TNI har - derfor TNI hurtigt ride bølgen af.
Er det din egen hjemmebryggede konklusion, eller er teksten fra et andet sted? jeg har svært ved lige at gennemskue om det er dig der er forfatter af indlægget :)
Men derudover mener jeg ikke at alle ved hvor stærkt et selskab TNI er, jeg gør f.eks. ikke. Derudover synes jeg måske det er lidt groft sagt at de ligefrem drejer en uheldig vinkel på firmaet. Vil du også mene at Rudy sagen bare var drejet i en uheldig vinkel og de mange andre sager Operation X har taget op?
Selvfølgelig vil programet være subjektivt, men jeg mener nu at Operation X formår at lade seerne drage deres egne konklusioner, efter de har afsløret en række ting. Alt i alt mener jeg Operation X er et fabelagtigt program.
Ifølge kilder vil dansk TV2 fokusere på en række uheldige vinkler på Tahitian Noni Int´l virke i Danmark i programmet ''Operation X'' som hidtil har afsløret alt fra fusk i rengøringsbranchen, bilbranchen og fotograf branchen. Programmet ledes af journalisten Morten Spiegelhauer, som ofte selv lader sig infiltrere for at komme ind til kernen i historierne.
Udsendelsen bliver samtidig en lektion i at ''være kritisk overfor journalister''; flere danske TNI distributører blev tidligere på året kontaktet af journalister, som angiveligt lavede et internt projekt om Network Marketing på journalisthøjskolen. Flere af disse TNI distributører valgte dog - klogt - at henvise til TNI kontoret i Stockholm.
En af journalisterne har ligeledes gennem længere tid haft sit eget TNI forhandlernummer; pågældende har dels filmet med skjult kamera, dels gennem denne tid haft lejlighed til at dreje og forfatte en meget uheldig vinkel på Tahitian Noni Int´l.
Udsendelsen kommer på dansk TV den 30. November.
Uheldigt for TNI i Danmark - men alle ved hvor stærkt et selskab TNI er - og hvor stærkt et brand TNI har - derfor TNI hurtigt ride bølgen af.
Samtidig giver udsendelsen muligvis også anledning til at TNI kan rydde op blandt uheldige elementer i den danske (og svenske) distributør-stab.
Lasse Burholt
Der er ingen tvivl om, at vi ALLE glæder os MEGET til denne udsendelse. LOL
Med Operation X plejer der at være dramatik for alle pengene - ha, ha, ha.
Men når nu livs-eliksiren og mirakel-drikken ''Tahitian Noni Juice'' (kosttilskud) uden tvivl er guds gave til menneskeheden, - så er der heller ingen tvivl om, at TNI rider stormen af - det er jo blot en lille vind i et glas juice.
Æblejuice koster ca. 5 kr./L og for 400 kr. kan jeg få 80 L.
Hvad vil du helst have - 1 L noni-juice eller 80 L æble-juice - begge dele er blot juice...!?
Jeg håber, at TNI-distributørerne kan klare lidt gas - før var det Amway, herefter Filter Queen, dernæst HerbaLife, nu TNI og næste gang er det måske ACN...!?
Vi kan tåle programmerne - og vi glæder os hver gang.
Men læste lige på tv2s hjemmeside: En livgivende frugtjuice til 400 kroner flasken kan ifølge sælgerne helbrede alt fra hiv og kræft til potensproblemer
De folk der både forhandler det og køber det må da virkelig også mangle nogle brikker oppe i toppen. Hvis produktet kunne helbrede kræft og hiv, mon ikke det så blev anvendt i langt større stil? Og mon ikke det hurtigt blev brugt på sygehuse des lign. i hele verdenen.
Det er sgu ikke for sjov at der pumpes et kæmpe milliard beløb i forskning der skal finde en måde at helbrede den slags sygdomme.
Når man søger på "Noni" på Google, så kan man finde en hel del sider som sælger Juicen, men når man klikker på linket, så er der en del som ikke længere eksistere af de danske hjemmesider, selv et sponsoreret link virker heller ikke. ?? Hvorfor mon??
Under hele programmet refererede de til EU godkendelsen hvor der skulle stå at juicen (med smag af gammel ost) kunne ditten og datten. Da han gutte så fik den rigtige EU godkendelse i fjæset blev han lidt mundlam.....øøøhhh æhhh