Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Operation X - nu efter Netværksbranchen

Side 16 ud af 23 (223 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
> at man bør da prøve tingene med et åbent sind for at kunne have en mening om det - og det gælder alle aspekter i livet.

Det er jeg helt uenig i. Dels er der mange ting som jeg ikke selv har tid til at undersøge, eller hvor jeg ikke føler mig kvallificeret til det, og læner mig således op ad relevante videnskabelige undersøgelser, eller udtalelser fra andre fagfolk som jeg har tillid til. Og derudover er der mange andre "aspekter i livet" som jeg slet ikke behøver eksperter til at fortælle mig om, eller for den sags skyld afprøve selv, for at være imod det. Gode eksempeler på dette er misbrug af børn, vold mod kvinder, annoncehajermirakelmagere uden videnskabeligt grundlag for deres påstande.

Jeg har som tidligere nævnt haft gode venner som er døde, som en direkte årsag af, at de har lyttet på folk, der mener at man da blev nødt til at prøve for at vide. De prøvede så alle mullige mirakelkure for deres lidelse, i stedet for at stole på faglig ekspertise. De er døde, jeg lever. Det gør mig meget ked af det og sur.
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:10
Det er cool nok du ikke er enig. Vi har jo alle en mulighed for selv at vælge det vi vil tro på. Jeg synes dog du lige twister den ud af proportioner når du nævner misbrug - det er langt fra emnet og der er vi helt enige.
Om ting så skal være videnskabeligt dokumenterede for at have en effekt - den køber jeg ikke nødvendigvis. Jeg læser det som værende folk inden for den alternative verden du hentyder til, og her må jeg sige, at langt fra alt kan forklares ud fra en videnskabelig betragtning. Der findes mange plattenslagere, og som indenfor NM er det de få der skaber problemer for de mange som tager det seriøst og har noget at tilbyde. Jeg er selv behandler og der findes et væld af behandlingstilbud som jeg slet ikke forstår. Men jeg vælger ikke at have en mening om dem, da jeg ikke har undersøgt det nærmere.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:27
Det var dig selv der skrev "det gælder alle aspekter i livet." men jeg er da glad for hvis du trækker det tilbage. For som sagt, synes jeg bestemt ikke man behøver at afprøve alverdens uhyrligheder selv, for at have en mening om dem.

Jeg har intet problem med alternative behandlere, og har selv med god erfaring benytter mig af blandt andet homøopatiske behandlere. Men problemet er når enkeltstående sælgere, eller som det er dokumenteret i forbindelse med netop Noni, at firmaet bagved presser og/eller stimulerer sælgerne til at påstå helt sindssyge ting, som at det f.eks. kan kurere kræft eller HIV. Uanset hvor bedragerisk det lyder i mine øjne, så er der altså nogle der tror på det, netop fordi folk som du siger at man da ikke kan afvise alting, og at bla. bl.a bla. Argumenterne er fine nok, men virkeligheden er som sagt en anden. Jeg har selv oplevet flere gode gamle, nu afdøde, venner, som netop troede på dette "måske er der mere mellem himmel og jord" -pis, hoppede på en eller flere af disse fantastiske kure, eller mirakelmagere og som nu er døde. Og det værste er, de havde med meget stor sandsynlighed ( i de konkrete tilfælde jeg kender til) ikke været døde i dag, hvis de i stedet for at tro på nogle inkompetente pengegriske mirakelmagere havde lyttet til den etablerede lægevidenskab.

De alternative behandlere jeg har gået hos har været meget ydmyge omkring deres praksis og håndværk. Og det respektere jeg meget. De har aldrig forsøgt at bilde deres patenter ind, at deres behandlinger kunne mere end de havde belæg for. Når man ser de lovprisninger, og "anekdotiske beviser", der fremføres omkring netop Noni, så er det stik modsatte tilfældet her. Det er lige præcis de ting vi har set og hørt her og mange andre steder, som jeg mener skader folk - og nogle gange slår dem ihjel. For de tror på det der "måske ...", og griber fat, som de desperate mennesker de er, i enhver mulig tråd. De er lette ofre for bedrag, og det udnytter nogle så, ved at sælge dem disse miralkure for egen vindings skyld. Jeg mener seriøst, atd et burde sidestilles med rovmord. Det er simpelt hen så hamdirrende groft.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:33
Iøvrigt mener jeg det er en forvrøvlet faliterklæring, hvis man som alternativ behandler ikke mener at ens metoder kan testes og bevises på en forsvarlig videnskabelig måde. Du kender sikkert forskeret Bobby Zacharias - han er netop en af dem, som har forsøgt at opsætte praktiske metoder til at teste alternative behandlingsformer, med respekt for disse formers særpræg, men stadig med brugbare beviseligt udkom. F.eks. har han forsøgt at løse den udfordring det unægteligt er, at placebo-tjekke behandlinger der kræver patientens aktive medvirken. På det sidste foredrag jeg hørte med ham for flere år siden, lød det somom at han havede nogle meget gode løsninger parart på det.
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 00:42
Jeg skal afstå mig helt fra at komme med medicinske påstande eller andre påstande i det hele taget.

Men her er en lille tanke som jeg kun kan se en god portion ironi i...

I flere tusinder af år, har mennesket brugt naturens eget skattekammer som medicin, helbredelse osv...

Så opfandt man medicin og penicillin i kunstig form, kemisk fremstilling osv som hurtigt blev til den rigtige medicin.

Og så kalder man pludselig naturlig medicin for det alternative... Undskyld... hvad kom først? Naturen eller kemien?

Forever

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:01
I kontrast til dette er der jo også den vildfarelse, at bare det kommer fra naturen er det godt, det er naturligt og ufaligt. Prøv lige at æde en rød fluesvamp og sig det igen :)

Der er masser af ting i naturen der er farlige, eller som kan være det i de forkerte sammenhænge og brug.

Videnskab går i høj grad ud på, ikke blot indenfor medicinsk forskning, at genskabe naturlige fænomener i et kontroleret mmiljø, og med sikkerhed for at det virker på samme måde hver gang. Det mestre vi f.eks. meget godt, når det handler om den måde vi bruger ild i vores køkken (f.eks. på gasblusset) og det er da ret smart. På samme måde, er massr af stoffer, og deres virkoning, blevet isoleret gennem tiden af dygtige forskere, så de kan bruges på en mere sikker og kontrlabel måde.

For i al sin romantisering over de gode gamle dage og moder naturs healene evner, skal man jo ikke glemme at folk i en ikke så fjern fortid døde som fluer af ting vi i dag få kål på helt smertefrit - som f.eks. lungebetændelse. For ikke at snakke om de mange børn der døde indenfor de første år - eller de mødre der røg med i svinget.

Og det er nu engang hverken Noni juice eller alternative behandlere der for alvor har trukket det store læs i den markante helbredsmæssige fremgang vi har haft i den vestlige verden gennem de sidste 100 år. Det må man se i øjnene, uanset hvor vild man er med den slags.
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 08:01
Jeg trækker bestemt ikke noget tilbage! Jeg reflekterede på en af dine kommentarer, som jeg var enig i.
Resten af dit indlæg ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal sige til. Tydeligt er du dybt frustreret over at have mistet nogle venner - helt forståeligt - men tilnærmelsesvis at komme med anklager for rovmord er nok lige i overkanten...

Folk lader sig generelt snyde fordi man i de fleste tilfælde lader sig styre af reklamer og lignende frem for selv at undersøge i dybden. Jeg mener jo at folk til enhver tid selv har et valg. Nogle gange er de gode, andre gange mindre gode - men de traf det selv.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 08:10
Dato: 20-04-2007 00:41:38 Forfatter: Forever Prentow

I flere tusinder af år, har mennesket brugt naturens eget skattekammer som medicin, helbredelse osv...

Så opfandt man medicin og penicillin i kunstig form, kemisk fremstilling osv som hurtigt blev til den rigtige medicin.

Og så kalder man pludselig naturlig medicin for det alternative... Undskyld... hvad kom først? Naturen eller kemien?

Lige præcis!!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:16
Dato: 20-04-2007 01:00:52 Forfatter: Mikkel deMib
Og det er nu engang hverken Noni juice eller alternative behandlere der for alvor har trukket det store læs i den markante helbredsmæssige fremgang vi har haft i den vestlige verden gennem de sidste 100 år. Det må man se i øjnene, uanset hvor vild man er med den slags.

Nu har TAHITIAN Noni Juice jo kun været tilgængelig i den "vestlige verden"; været på markedet i 10 år  
(Men forstår din pointe, Mikkel!)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Skrevet kl. 13:00
Dato: 20-04-2007 00:32:45 Forfatter: Mikkel deMib Iøvrigt mener jeg det er en forvrøvlet faliterklæring, hvis man som alternativ behandler ikke mener at ens metoder kan testes og bevises på en forsvarlig videnskabelig måde. 

Når jeg omtaler videnskabelig dokumentation, så menes de hvide kitlers generelle holding til alt andet end medicinske afhandlinger i de rigtige tidsskrifter. De fleste alternativer kan sagtens dokumenteres - og bliver det også - men der er stadig et langt sejt træk til at opnå den anerkendelse i fagkredse som de berettiger til. Det er jo tankevækkende at stadig flere søger alernativer - hvorfor mon? Heldigvis går det i den rigtige retning.

Side 16 ud af 23 (223 indlæg)