Det er jeg helt uenig i. Dels er der mange ting som jeg ikke selv har tid til at undersøge, eller hvor jeg ikke føler mig kvallificeret til det, og læner mig således op ad relevante videnskabelige undersøgelser, eller udtalelser fra andre fagfolk som jeg har tillid til. Og derudover er der mange andre "aspekter i livet" som jeg slet ikke behøver eksperter til at fortælle mig om, eller for den sags skyld afprøve selv, for at være imod det. Gode eksempeler på dette er misbrug af børn, vold mod kvinder, annoncehajermirakelmagere uden videnskabeligt grundlag for deres påstande. Jeg har som tidligere nævnt haft gode venner som er døde, som en direkte årsag af, at de har lyttet på folk, der mener at man da blev nødt til at prøve for at vide. De prøvede så alle mullige mirakelkure for deres lidelse, i stedet for at stole på faglig ekspertise. De er døde, jeg lever. Det gør mig meget ked af det og sur. |
Det er cool nok du ikke er enig. Vi har jo alle en mulighed for selv at vælge det vi vil tro på. Jeg synes dog du lige twister den ud af proportioner når du nævner misbrug - det er langt fra emnet og der er vi helt enige.
Om ting så skal være videnskabeligt dokumenterede for at have en effekt - den køber jeg ikke nødvendigvis. Jeg læser det som værende folk inden for den alternative verden du hentyder til, og her må jeg sige, at langt fra alt kan forklares ud fra en videnskabelig betragtning. Der findes mange plattenslagere, og som indenfor NM er det de få der skaber problemer for de mange som tager det seriøst og har noget at tilbyde. Jeg er selv behandler og der findes et væld af behandlingstilbud som jeg slet ikke forstår. Men jeg vælger ikke at have en mening om dem, da jeg ikke har undersøgt det nærmere.
Om ting så skal være videnskabeligt dokumenterede for at have en effekt - den køber jeg ikke nødvendigvis. Jeg læser det som værende folk inden for den alternative verden du hentyder til, og her må jeg sige, at langt fra alt kan forklares ud fra en videnskabelig betragtning. Der findes mange plattenslagere, og som indenfor NM er det de få der skaber problemer for de mange som tager det seriøst og har noget at tilbyde. Jeg er selv behandler og der findes et væld af behandlingstilbud som jeg slet ikke forstår. Men jeg vælger ikke at have en mening om dem, da jeg ikke har undersøgt det nærmere.