Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænde på bålet til bandekrig !

Side 5 ud af 15 (145 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,6 stjerner givet af 5 person

Nej vi har bestemt ikke et problem med indvandrere, vi har et problem. Det problem er der nogle indvandrergruperinger involveret i, ja, men det er ikke et indvandrerproblem, det er et samfundsmæssigt problem. Jeg synes det er sørgeligt, at der er nogen ellers intelligente indvandrere, som kan finde på, at sætte sig selv i offer-rollen, da jeg personligt hader den samfundsdrejning der sker for tiden, hvor folk udstilles som ofre for det ene og det andet. Hvis du har det hårdt så vend det til din fordel i stedet for at bruge det som undskyldning for at foretage umoralske handlinger i HA grupperingens navn, eller i black cobras eller purple dildoes navn. Der findes ingen undskyldning for at ende som et amoralsk driftsstyret væsen, som kompromitterer andre menneskers væren med vold, brand, død og ødelæggelse.

Nu lagde jeg mærke til at der var flere heriblandt Ronni (ikke for at udstille dig, lagde mærke til dine posts), som mener at det er indvandrere, der er sådan og sådan og de har selv oplevet dem være voldelige osv. Jeg må erkende, at jeg ved lige præcis hvad i snakker om, og det er ikke to dage siden jeg gik forbi en person af denne type, som tilfældigvis var mørkere i huden end jeg selv. Men lad mig spørge jer, er det muligt at i netop fæstner jer ved at det er en indvandrer og han var voldelig, eller virkede truende og i således fodrer jeres fordomme, med enhver begivenhed, som stemmer overens med disse fordomme, skabt igennem oplevelser, medier og DF's propagandalort, og skræmmekampagner. Er det muligt at i samme dag kan være gået forbi 5 voldspsykotiske unge forvirrede og frustrerede danskere, der lignte jer selv og har opfattet dem anderledes end idvandrerne, fordi jeres fordomme om disse mennesker og deres ydre karakteristika ikke stemte overens med frygt? Og jeg siger ikke fordomme for at stemple jer, ALLE har fordomme, og i de fleste situationer er de nyttige og fornuftige.

Selvfølgelig kan alt ikke læses af statistikker og bag politikkernes sikre villamure, men stadigvæk vil jeg sige jer, at jeg igennem mit liv har mødt LANGT flere veligtsindede og samfundsbidragsydende "indvandrer"-danskere end "gangstas".

Jeg mener det er sørgeligt, at der er grupperinger af rockere/indvandrere/marsmænd, hvis primære indhold her i livet er et tomt fællesskab bygget på vold og samfundsmodsatte handlinger. Alligevel mener jeg at den eneste måde, at løse en sådan "krig" eller for den sags skyld, blot at modvirke deres daglige kriminelle handlinger er via. politi og domssystem. Uden disse, hvilke er gennemtænkte og mange gange optimerede systemer risikerer vi at gøre os selv til domsmænd eller bødler, og synke til samme niveau.

Samtidig hører jeg flere, der deler holdninger, eller føler sympati med HAérnes meninger, ytringer og værdigrundlag og jeg vil opfordre jer venligt til at eftertænke dette, med det in mente, at de folk, som skriver HA´ernes debatindlæg med garanti er dygtige skrivere og netop udnytter jeres følelser ved at flette fordomme og had ind i almengyldige sætninger man ikke kan være uenig i. De forsøger jo netop at manipulere jer til at tænke at i har mere til fælles med dem, og at de vil jeres bedste i en situation hvor samfundet har svigtet.

Personligt foragter jeg alle personer, som uden videre omtanke på konsekvenserne udsætter "uskyldige" (eller hvad man skal kalde dem) mennesker for fysisk skade eller psykisk tvang, alene med tanke på egen vinding. Det være sig om du kommer fra de nyoptagede østeuropæske lande, overvejende muslimske eller katolske eller et hvilket som helst andet land. Sagt kort, jeg skider på dit pas, men respekterer dig som udgangspunkt som person, indtil du har bevidst dig uværdig til min respekt og min tillid..

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg så den gode Jønke i Go'morgen Danmark på TV2 i går morges, og jeg er til en vis grad imponeret af manden. Man skulle næsten tro at HA'erne har ansat en spindoctor, for Jønke var helt tydeligt KUN i studiet for at fortælle den danske befolkning, at HA blot hjælper de unge indvandrerknøse til en smule dannelse.

Han var skuffet over at deres forældre ikke kunne opdrage dem, men når de nu havde fejlet i opdragelsen, ja så måtte han og de andre HA'ere jo tage over og vise dem hvordan man skal opføre sig. Det var deres opførsel han ikke ville finde sig i, og han mente bestemt at han var på linje med Hr. og Fru Danmark hjemme i stuerne.

For den naive Hr. og Fru Danmarks vedkommende er det desværre nok også rigtig. Gad vide hvor meget sympati Jønke og HA samler med sådan en udtalelse? Temmelig Pia K agtigt: "Vi tager en gruppe mennesker, som vi VED at en stor del af danskerne ikke bryder sig synderligt om, fordi vi i bund og grund er et arrogant folkefærd der har nok i os selv, og så siger vi at vi heller ikke bryder os om dem"! Voila! Jønke er på vej i Folketinget!

Jeg håber dælme at menigmand er i stand til at gennemskue at det er en forbandet omgang varm luft, og at det det i virkeligheden handler om er, at HA'erne er pissed, fordi andre kriminelle bander nu er ved at sætte sig på deres narkomarkeder. Jønke og co. er sguda pisse ligeglade med hvordan de unge indvandrere opfører sig, så længe de ikke rører deres markeder.

Hvor var HA for 10 år siden, da unge indvandrerbander bankede folk rundt omkring i byerne? Godt spørgsmål! De er sjovt nok først kommet på banen de senere år, efter at banderne har fundet ud af at man kan tjene penge på stoffer.

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 5 person

Harald9000:

Nej vi har bestemt ikke et problem med indvandrere, vi har et problem.

Jo, vi har ganske enkelt et problem med indvandrere - indvandrere med muslimsk baggrund. Vi har også andre problemer, men et problem med indvandrere, det har vi.

Harald9000:

Det problem er der nogle indvandrergruperinger involveret i, ja, men det er ikke et indvandrerproblem, det er et samfundsmæssigt problem.

Nej, det er faktisk et problem med indvandrere der har muslimsk baggrund og ikke et samfundsproblem. Indvandrere fra vestlige eller andre ikke-muslimske lande kan sagtens finde ud af at begå sig i Danmark og overholde vores lovgivning. Nu er det desværre ikke tilladt i Danmark at registrere information om folks tilhørsforhold i religionssammenhænge, men hvis man ser på hvilket land de oprinder fra, så er tendensen ret tydelig:

http://hodja.files.wordpress.com/2008/12/crime_stat_3.png

Ovenstående blev bragt i en kronik tilbage i December, men er desværre fjernet fra nettet igen. Som du kan se topper muslimske lande listen, og de fleste ikke-muslimske lande er faktisk mindre kriminelle end etniske danskere.

Harald9000:

Jeg synes det er sørgeligt, at der er nogen ellers intelligente indvandrere, som kan finde på, at sætte sig selv i offer-rollen, da jeg personligt hader den samfundsdrejning der sker for tiden, hvor folk udstilles som ofre for det ene og det andet. Hvis du har det hårdt så vend det til din fordel i stedet for at bruge det som undskyldning for at foretage umoralske handlinger i HA grupperingens navn, eller i black cobras eller purple dildoes navn. Der findes ingen undskyldning for at ende som et amoralsk driftsstyret væsen, som kompromitterer andre menneskers væren med vold, brand, død og ødelæggelse.

Ja, personligt ansvar er en mangelvare i disse dage, men jeg tror ærligt talt ikke der er nogen herinde som støtter HA'erne i deres "opdragelse" af de unge indvandrere. Som jeg forstår det finder folk det befriende at læse noget hvor der ikke er lagt fingre imellem. Der er nogen der siger tingene "som de er". At HA'erne så overdriver og indblander deres egen agenda er noget andet. Jeg læser det ikke som om hverken gweb, Ronni eller andre (inkl. undertegnede) støtter op om det. For det vi dagligt hører er jo netop "det er synd for indvandrerne", "de har jo også været i krig", "de ved ikke bedre", "de forstår ikke den danske kultur", "det er samfundets skyld" - og det bliver man sgu træt af.

Harald9000:

Nu lagde jeg mærke til at der var flere heriblandt Ronni (ikke for at udstille dig, lagde mærke til dine posts), som mener at det er indvandrere, der er sådan og sådan og de har selv oplevet dem være voldelige osv. Jeg må erkende, at jeg ved lige præcis hvad i snakker om, og det er ikke to dage siden jeg gik forbi en person af denne type, som tilfældigvis var mørkere i huden end jeg selv. Men lad mig spørge jer, er det muligt at i netop fæstner jer ved at det er en indvandrer og han var voldelig, eller virkede truende og i således fodrer jeres fordomme, med enhver begivenhed, som stemmer overens med disse fordomme, skabt igennem oplevelser, medier og DF's propagandalort, og skræmmekampagner. Er det muligt at i samme dag kan være gået forbi 5 voldspsykotiske unge forvirrede og frustrerede danskere, der lignte jer selv og har opfattet dem anderledes end idvandrerne, fordi jeres fordomme om disse mennesker og deres ydre karakteristika ikke stemte overens med frygt? Og jeg siger ikke fordomme for at stemple jer, ALLE har fordomme, og i de fleste situationer er de nyttige og fornuftige.

Det er meget muligt, men ikke sandsynligt. Det handler ikke om racisme eller fordomme eller fremmedfrygt eller noget andet, det handler om hårde, kolde facts:

"Ifølge de seneste tal fra Danmarks Statistik er kriminaliteten blandt flygtninge og deres efterkommere 73 pct. højere end for den mandlige befolkning som helhed, selv når der er taget højde for deres socioøkonomiske baggrund."

Kilde: http://www.information.dk/189994

I øvrigt, så lægger den artikel op til at det skulle være krig der er årsagen og bruger Irak som eksempel. Tag et kig på stastikken længere oppe - hvor figurerer Irak henne? Hvor mange ikke-krigsramte muslimske lande er over den?

Og vi kan passende tage den her igen:

"Blandt indvandrernes efterkommere er overrepræsentationen hele 92 procent. Allerværst ser det ud blandt mænd mellem 20 og 29. Her fik 23 procent i 2006 en dom. Det svarer til næsten hver fjerde, og tallet er én procent højere end i 2005."

Kilde: http://jp.dk/indland/krimi/article1371018.ece

Og fra vores naboer:

"Two out of three charged with rape in Norway's capital are immigrants with a non-western background according to a police study. The number of rape cases is also rising steadily."

Kilde: http://www.aftenposten.no/english/local/article190268.ece

Og der er altså mange flere hvor de kommer fra. Det er en stor lyserød elefant midt i stuen, men ingen nævner den.

Harald9000:

Selvfølgelig kan alt ikke læses af statistikker og bag politikkernes sikre villamure, men stadigvæk vil jeg sige jer, at jeg igennem mit liv har mødt LANGT flere veligtsindede og samfundsbidragsydende "indvandrer"-danskere end "gangstas".

Jeg mener det er sørgeligt, at der er grupperinger af rockere/indvandrere/marsmænd, hvis primære indhold her i livet er et tomt fællesskab bygget på vold og samfundsmodsatte handlinger. Alligevel mener jeg at den eneste måde, at løse en sådan "krig" eller for den sags skyld, blot at modvirke deres daglige kriminelle handlinger er via. politi og domssystem. Uden disse, hvilke er gennemtænkte og mange gange optimerede systemer risikerer vi at gøre os selv til domsmænd eller bødler, og synke til samme niveau.

Samtidig hører jeg flere, der deler holdninger, eller føler sympati med HAérnes meninger, ytringer og værdigrundlag og jeg vil opfordre jer venligt til at eftertænke dette, med det in mente, at de folk, som skriver HA´ernes debatindlæg med garanti er dygtige skrivere og netop udnytter jeres følelser ved at flette fordomme og had ind i almengyldige sætninger man ikke kan være uenig i. De forsøger jo netop at manipulere jer til at tænke at i har mere til fælles med dem, og at de vil jeres bedste i en situation hvor samfundet har svigtet.

Personligt foragter jeg alle personer, som uden videre omtanke på konsekvenserne udsætter "uskyldige" (eller hvad man skal kalde dem) mennesker for fysisk skade eller psykisk tvang, alene med tanke på egen vinding. Det være sig om du kommer fra de nyoptagede østeuropæske lande, overvejende muslimske eller katolske eller et hvilket som helst andet land. Sagt kort, jeg skider på dit pas, men respekterer dig som udgangspunkt som person, indtil du har bevidst dig uværdig til min respekt og min tillid..

Bortset fra at jeg ikke møder mennesker der deler holdninger med HA, så er jeg ellers ret enig i det sidste du skriver her. Jeg har selv venner med muslimsk baggrund (kulturel, ikke religiøs) og jeg mener på ingen måde de er dårligere mennesker eller lignende. Men hvis man vil løse et problem, uanset hvad man vælger at kalde problemet, så er man nødt til at tage fat - uden at lægge fingre imellem. Man er nødt til at kigge på kendsgerningerne, man er nødt til at lytte til de der har konkret viden og erfaring (nej, ikke imamer) og man er nødt til løbende at revurdere sin indsats mod problemet - og man må acceptere at de milliarder af kroner der hidtil er postet i projektet har været en fejlinvestering af proportioner.

De af indvandrerne der skaber problemerne, er typisk anderledes indrettet rent psykologisk. De opdrages helt anderledes, de har slet ikke samme fokus på "personlig udvikling" som vi har i vestlige lande. Hvis du bliver sur over en anden tager den parkeringsplads du har udset dig, så er du opdraget til omgående at reflektere over situationen og vurdere hvorvidt din vrede er berrettiget. Selvfølgelig er det ok at være vred, alle kan have en dårlig dag, men det er ikke nødvendigvis den andens skyld at du er vred. Det har du med i bagagen, det har "problem"-indvandrerne ikke. For dem er alle følelser berettigede, de kommer udefra og det er ens pligt at reagere på dem.

Og nu tilbage til arbejdet... Smile

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så lige en lidt nyere rapport fra vores naboer mod nord:

http://www.norwaypost.no/content/view/21900/1/

De seneste 3 år har der været 41 anmeldte voldtægter i Oslo. Hver og én af dem (ja, 100%) blev begået af ikke-vestlige immigranter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 4 person

Jakob Mørup Søndergård:
Harald9000:
Nej vi har bestemt ikke et problem med indvandrere, vi har et problem.
Jo, vi har ganske enkelt et problem med indvandrere - indvandrere med muslimsk baggrund. Vi har også andre problemer, men et problem med indvandrere, det har vi.

Først og fremmest må jeg erklære mig fuldt ud enig med Jakob her. Lige bortset fra at jeg egentlig synes at det er forkert og misvisende at formulere det som sådan. Vi har ikke et problem med indvandrere, vi har et problem med en hamrende intolerant religion. Eller rettere sagt; med nogle fanatiske udøvere der bruger denne til at te sig som barbarer. Enhver der mener at Islam (samt al anden fanatisme for den sags skyld) ikke udgør et seriøst potentielt problem i Europa, er i mine øjne enten stok blinde eller dybt naive.

Her et klip fra en demonstration i London, tilbage i februar, 2006:

Gider man ikke at se den igennem, så kan jeg oplyse at de underholder med slagord der lyder noget så intelligente som:

~ "May they bomb Denmark, so we can invade their country and take their wife's as war booty!"

~ "Denmark watch your back, Bin Laden's comming back".

~ "UK you will pay, 7/7 on it's way"

Osv. derudaf i den dur. Alle de mennesker der deltager i denne demonstration, er jo altså ikke fanatiske islamister der er valfartet fra Mellemøsten til London for at demonstrere. Disse mennesker er dem der allerede opholder sig og lever iblandt os. Hvis det ikke sender et signal om et potentielt problem, hvad gør så? Heldigvis for os, så har de dog som oftest det hele i munden.

Her fra en tale af Hizb ut Tahrir ved en demonstration den 9. januar 2009 i København. Talen kan kort og godt sammenfattes til: Allah trumfer ytringsfriheden og demokratiet! Her med deltagelse fra 4000 herboende muslimer. Nu er Hizb ut Tahrirs medlemstal mig bekendt hemmeligholdte, men tvivler på at samtlige blandt de 4000, der kommer med opmuntrende og anerkendende tilråb, alle er fra HuT. Mon ikke også der er et par af de "gængse" muslimer iblandt? Tvivler ligeledes på at de fleste danske statsborgere vil mene at Allah er over demokratiet.

Jakob har allerede været inde på kriminalitets statistikkerne, så det behøver jeg ikke at bevæge mig ud i.

Jakob Mørup Søndergård:
Ja, personligt ansvar er en mangelvare i disse dage, men jeg tror ærligt talt ikke der er nogen herinde som støtter HA'erne i deres "opdragelse" af de unge indvandrere. Som jeg forstår det finder folk det befriende at læse noget hvor der ikke er lagt fingre imellem. Der er nogen der siger tingene "som de er".

Jeg tror personligt at du har helt ret i denne anskuelse Jakob, jeg er i hvert fald rørende enig. Hvis man er til folk der ikke lægger fingrene i mellem og tager bladet fra munden, så kan jeg så afgjort anbefale at se dette (og alle hans andre) klip af Pat Condell. Manden siger hvad han mener, han siger det godt og så synes jeg egentlig bare at han tillige er hamrende morsom og har nogle gode vinkler.

 

Ligeledes elsker jeg nedenstående afsnit af Y.A.A.F.M fra Zipperfish, der blev lavet i kølvandet på hele Muhammed krisen. Det er hamrende politisk ukorrekt og jeg griner stadig lige meget af den, selv når jeg ser den for 48. gang.

Tjah, jeg er personligt blot glad for at der stadig er nogen tilbage der ikke er bange for at sige hvad de virkelig mener, på trods af trusler fra både egne og andre rækker. Så længe folk holder sig til ord, ikke prøver at trække noget ned over hovedet på folk der helst er foruden og ellers i øvrigt holder sig indenfor de i samfundet opstillede love og regler, så går jeg ikke ind for at "redigere" i andre menneskers tanker, tro, følelser eller holdninger. Jeg går 100% ind for total ytringsfrihed og den håber jeg inderligt at vi får lov at beholde - selvom den allerede er blevet indskrænket en del og bliver det mere og mere for hver dag der går. Det kan desværre ind i mellem synes som om at den brede befolkning er gået fuldstændig i panik overfor almindelig sund og kritisk "tilstillingtagen" og "sætten spørgsmålstegn ved".

Jakob Mørup Søndergård:
Det er bare ærgerligt at man sjældent kan sige tingene som de er, uden nogen trækker racismekortet og prædiker politisk korrekthed.

Ja det er super ærgerligt og det ødelægger faktisk ofte muligheden for en ordentlig og saglig debat i samfundet. Mange ville sikkert også allerede have dømt mig ude på højrefløjen, blot grundet ovenstående udtalelser. Faktum er dog et helt andet. Jeg mener så afgjort at de elementer i samfundet der udgør problemet er et klart mindretal. Jeg kender rigtig mange super velintegrerede og velfungerende indvandrere og kunne aldrig drømme om at være så unuanceret at jeg ville skære alle over én kam. Det er for den sags skyld heller ikke udelukkende de fanatiske muslimer jeg har et problem med; det er alle fanatikere generelt, det være sig religiøst såvel som politisk. Faktum er dog blot, at ud af alle verdens fanatikere, så er det så afgjort muslimerne der formår at gøre sig mest uheldigt bemærket gang på gang og derfor bliver opmærksomheden også derefter.

Indtil videre glæder det mig i det mindste at se at folk er langt mere modne og saglige i deres argumentation herinde, end på så mange andre communities. Jeg har taget mange debatter med lignende tema på et andet forum, hvor medlemsprocenten ofte synes at bestå af 80% fra den yderste venstrefløj. Ytrer man sig kritisk om islam derinde, så skal man gøre det på yderst forsigtig og intelligent vis, hvis man ikke straks skal stemples som værende minimum semi-nazi. Det er den slags mennesker, der gerne ynder at tage alt hvad der er modsætninger til kapitalismen og nazismen i ukritisk forsvar og hold da op hvor er de trælse at debattere med. De ser fjender overalt og hører og ser absolut kun det de selv ønsker.

Kan huske at jeg engang skrev en lang post derinde, med referencer til nazisternes og muslimernes samarbejde og venskab under WW2 og de mange ligheder der trods alt er mellem de to. Det var der sjovt nok ikke en eneste der ønskede at kommentere. Sidder ofte og funderer over hvorvidt jeg er den eneste der finder det yderst ironisk og komisk, at de største modstandere af nazismen, ofte også er de største fortalere for tolerance overfor muslimer og respekt for disses religiøse følelser?

Nej, lad os dog for pokker holde debatten åben. At tie tingene ihjel og pakke alt ind i forbud er, efter min bedste overbevisning, ikke vejen frem i nogen henseende.

 

~ Amaris

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Amaris: Velskrevet og meget præcist. Jeg vil gerne omformulere, hvad jeg skrev tidligere. Jeg er nemlig enig i, at vi har et problem med en afsindig religion og det, den fører med sig - og ikke med indvandrere. Tak for muligheden for at klarificere det.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Som udgangspunkt er alle religioner noget forbandet vrøvl og jeg tror ikke Islam er en kæft værre en kristendommen.
Jeg er helt med på at der er et overtal at muslimer der laver ballade i Danmark, men der er også mange folk med  med to ben, en næse og folk der drikker vand som også er godt med ;-)

Der her handler i mine øjne ikke meget om religion, det handler også om at folk med en helt anden kultur, et andet temperament og andre værdisæt, bliver tvunget til at tage til fremmede lande for at finde fred og/eller få et bedre liv. Problemet er, at deres kultur ofte mikser dårligt med vores. Mange udlændingen er gladere for at gøre tingene på deres måde og danskerne vil ikke lave en kæft om på den måde vi lever på. Det giver sig selv at det giver problemer.

Det der er vigtigt her, er at vi alle husker på at behandle folk som individer. Fordi en eller anden naragtig taber fra Iran overfalder en rar dansker, så skal vi huske på at der er 5 andre Iranere som opfører sig ordentligt og gerne vil leve i fred og det skal de have lov til.

Så lad nu være med at gå i "Bare man siger perker, så er man racist" mode. Lad os hellere diskutere hvordan vi kan løse problemerne, fordi der bliver flere og flere af dem og uanset hvordan vi vender og drejer det, så er vi en del af et globalt samfund og de problemer de har, får vi også på en eller anden måde.

Dbh Martin

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig, Martin! Al religion er en forbandelse - det ved du, vi ikke kan blive uenige om ;-)

Du har ret i, at vi ikke kan sætte hegn op om vores respektive lande - i hvert fald ikke uden at miste meget mere, end vi vinder. Når jeg er gæst i andre lande, må jeg indrette mig bedst muligt efter det lands love og skikke. Det tror jeg også, at en stor del af gæsterne i Danmark gør - men jeg vil ikke være med til at stikke hovedet i busken over de voldsomme ting, der primært bunder i en syg religion og/eller i en samfundsopfattelse, vi slap ud af for et par hundrede år siden.

Der tales meget om respekt i disse debatter. Alle kan få min respekt - uanset hudfarve. Men de kan ikke få den i mit hus, hvis de ikke opfører sig, som jeg bestemmer, de skal, når de er mine gæster. Det gælder på min matrikel - og jeg antager, det gælder for et land også.  

Måske burde vi (danskerne) være bedre til at definere, hvilke krav vi stiller til vores gæster og vores nye landsmænd. Og at effektuere disse krav meget mere stringent - som vi i øvrigt burde over for alle, der ikke kan finde ud af det.

Så måske var en interessant debat i virkeligheden: Hvad forventer vi af vores tilflyttere? Hvilke friheder skal de have til at dyrke egne traditioner? Skal vi f.eks. acceptere flerkoneri? Tvungne ægteskaber? Korporlig afstraffelse/piskning internt blandt muslimer? Hvordan kan vi lære unge muslimer, at det ikke er OK at  genere piger uden slør i Danmark? Og jo - det sker hver dag.

Uden at definere og stille kravene kan vi vel næppe vente, at nogen skal leve op til dem? Eller lyder det helt tosset?

Fra København
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

bla bla bla...hvorfor sir I ik bare lige ud at I hader muslimer istedet for at pakke det ind.

Vi er jo så skide fu.... ærlig i Danmark ik....

Mon der er en af dem som er mega mørkeræd som har bare et øjeblik set det med en muslims øjne....tænk at bli nedgjort år efter år i næsten et årti, bare fordi man er muslim...regering, medierne og nu osse HA rockerne....må jeg brække mig...

Og ja, jeg ved at nogle unge med muslimsk baggrund laver vild meget lort...so what... det gør sgu vores unge osse...men nikke dikke nej...alle vores problemer skyldes at der er muslimer i kongeriget....

støt din lokale organiseret kriminelle HA´r. det er det nogle lægger op til ik... de er sgu da pisseligeglade med samfundet, alle deres handlinger viser det med tydelighed....

Hvor er (I) bare nemme at manipulere....spørg en jøde om optakten til 2 verdenskrig...det er fanme en uhyggelig udvikling som er igang i Danmark...

Og Nej jeg er ikke en lalleglad humanist eller hva nu man nu om dage kalder folk der tør gå imod strømmen....jeg har bare evnen til at kigge på det fra oven, være objektiv og derefter ta en holdning.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Martin:

Er i bund og grund ret enig med dig. Der var heller ikke noget jeg hellere ville end at diskutere den egentlige bagvedliggende problemstilling, men (og det er så her jeg ikke er helt enig alligevel) jeg synes ikke at man blot kan feje problemet af banen ved at sige:

Martin Thorborg:
Så lad nu være med at gå i "Bare man siger perker, så er man racist" mode.

Jeg ville da ønske at det var så let, men det forholder sig nu efterhånden en gang sådan, at der er rigtig, rigtig mange i den debat, der konsekvent stempler og afskriver en som racist eller det der er værre, hvis man vover at åbne munden og ytre ét kritisk ord om islam. Og i samme øjeblik det sker, så går den rationelle debat fløjten.

Ja, gu er der da sket en kæmpe stigning i antallet af folk på diverse fora, der benytter enhver chance for at komme af med deres eget intolerante pladder og det er hamrende ærgeligt, men man lukker debatten meget hurtigt og meget konsekvent, ved at afskrive hele den kritiske fløj som små nazi sympatisører. Der skal to til tango siger man; og på samme måde skal der to sider til (som minimum), for at debatten ikke degenererer til en ligegyldig omgang envejskommunikation og "klappen hinanden på skuldrene" for de rigtige meninger.

Det ærgrer mig grænseløst at dette - i mine øjne - misforståede hensyn ligger til hindring for den debat og den problemstilling man oprigtigt burde tage fat på. Faktum er dog blot at det mange steder i den offentlige debat ikke er til at tage hul på, da det hele ender i intetsigende mudderkastning fra den ene skyttegrav til den anden. Og før vi får løst dén problemstilling, så har jeg svært ved at se hvordan vi skal tage oprigtig hånd om den anden. Derfor har jeg også svært ved at sætte mig ind i, hvordan du kan affeje det som et nærmest ikke-eksisterende eller ubetydeligt problem. Hvis vi skal diskutere og finde en løsning på det egentlige problem (eller på ethvert andet for den sags skyld), så må vi have åben kommunikation over hele linjen. Og det er pt. ikke helt det der er tilfældet.   

Der er kommet så stor en forskrækkelse omkring den religion, at det er meget svært ikke at tage og føle på. Og det handler jo i bund og grund ikke en fløjtende fis om at folk generelt er imod at udtrykke sig kritisk omkring religion. Det handler slet og ret om at folk er bange, nervøse eller usikre (hvilket folk har tendens til at blive, så snart der er noget de ikke forstår eller føler sig fremmedgjorte overfor) og i lige så høj grad om en helt forskruet form for politisk korrekthed overfor denne ene religion, som jeg er sikker på er affødt af nøjagtig det samme.

At det ikke drejer sig en pind om en egentlig generel modstand mod at stille sig kritisk overfor religiøse spørgsmål, viser sig bla. blandt den gruppe mennesker jeg nævner i mit ovenstående indlæg. Her er man lidt for og imod efter forgodtbefindende. Jeg har endnu ikke hørt en eneste indenfor den gruppering spare på de grimme gloser når samtalen drejede sig om eksempelvis Ruth Evensen og Faderhuset. Her gik argumenterne højt på at den slags burde forbydes ved lov. Men i samme åndedrag vil man så også gerne lige forbyde ved lov, at folk skal have ret til at ytre sig kritisk om en anden religion. At den ydertligtgående venstrefløj så har deres helt egen dagsorden for at prioritere og sortere som de gør, er en helt anden sag. Men man ser sgu ikke den samme forskrækkethed overfor kritik af andre religioner.

Det være sagt, så mener jeg såmænd absolut heller ikke at islam er værre end kristendommen. I mine øjne er den ene religion ikke bedre eller værre end den anden. Teoretisk set i hvert fald. Men i praksis handler det altså ikke kun om et par indvandrer knægte på Nørrebro der laver lidt ballade og begår lidt kriminalitet (det er der sgu også så mange danskere der gør). Det drejer sig om mennesker der på verdensplan går op i sømmene og futter ambassader af, terrorbomber civile mål og dræber uskyldige mennesker i deres religions navn, så snart de føler sig den mindste smule trådt over tæerne. Jeg er så udmærket klar over at de er et mindretal og at den "almindelige" muslim tager stor afstand fra dem, men det ændrer bare ikke på at de er et problem. Og hvis man så regner dem fra der rent faktisk griber til fysisk aktion og blot tæller de muslimer der eksempelvis går ind for et forbud mod at udtrykke sig kritisk omkring religion, så står vi altså lige pludselig ikke længere med et mindretal på hånden. Så er det majoriteten. Og hvis en majoritet indenfor en bestemt religion, går ind for at begrænse min frihed til at udtrykke mig og min ret til at forholde mig kritisk... ja, så har jeg faktisk et problem med det, uanset hvor søde og rare de så ellers er, eller hvilke problemer de måtte slæbe rundt på der gør dem berettiget til særbehandling.

Martin Thorborg:
Problemet er, at deres kultur ofte mikser dårligt med vores. Mange udlændingen er gladere for at gøre tingene på deres måde og danskerne vil ikke lave en kæft om på den måde vi lever på. Det giver sig selv at det giver problemer.

Jeg synes at det giver sig selv, at hvis alle respekterede hinandens ret til det frie valg og ingen forsøgte at trække noget ned over hovedet på andre, så burde det ikke være et problem. Så burde alle kunne have deres små særheder, traditioner og levevis, uden at det af den grund skulle ligge andre til gene. Men det bliver nok i den perfekte verden, den dag grise kan flyve.

 

De bedste hilsner

Amaris

Side 5 ud af 15 (145 indlæg)