Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brænde på bålet til bandekrig !

Side 8 ud af 12 (111 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Obama er faktisk også den første amerikanske præsident der offentligt har anerkendt at der i USA også er "ikke troende" og det ser man som noget vildt moderne, i guder...

Bush sagde faktisk: 
"The great tradition of America is one where people can worship the way they want to worship. And if they choose not to worship, they're just as patriotic as your neighbor " 

og

"In our country, we recognize our fellow citizens are free to profess any faith they choose, or no faith at all. You're equally American if you're a Jew, or a Christian, or a Muslim. You're equally American if you choose not to have faith."

Man kan se det er hans ord, på den kluntede formulering! :-)

Men det glemmer amerikanerne lystigt i deres Obama-ekstase. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:35

Sig mig Lone, har du ikke andet at tage dig, til end at ødelægge ellers gode debatter, med irriterende fakta ?
Gå nu ud i solen og lad os andre slynge om os med udokumenterede påstande ;-)

Dbh Martin

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:43

Martin Thorborg:

Sig mig Lone, har du ikke andet at tage dig, til end at ødelægge ellers gode debatter, med irriterende fakta ?
Gå nu ud i solen og lad os andre slynge om os med udokumenterede påstande ;-)

Dbh Martin

Hæhæ! :-)
Noget skal jeg jo ødelægge debatterne med, og ubrugelig fakta virkede som et godt sted at starte ;-)
Jeg har skam lige været i HC Ørstedsparken i 5 timer , så jeg har fået den daglige dosis dase.

Men jeg skal nok stikke piben til mig og holde min ubrugelige paratviden for mig selv

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57

Mikkel deMib Svendsen:

Thomas Rosenstand:

Så er jeg racist - ingen tvivl om det. Hvis altså den definition holder. Og gør den det, efterlader det et tomrum hos mig: Hvad skal vi så kalde dem, der ringeagter andre alene grundet deres race?

Ifølge lovgivningen i Danmark er det rimeligt klart (nedenfor det der også kaldes for Racismeparagraffen):

§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

At begynde at drage brede konklussioner på baggrund af folks kulturelle baggrund, hudfarve, sexualitet osv er derfor ret tåbeligt.

At du, Thomas, bor i det Nordjyske gør dig jo heller ikke automatisk til en bonderøv, vel (eller gør det? :))

Paragraffen forbyder blot at man skærer alle over en kam indenfor en gruppe og det synes jeg der er god fornuft i.

Det er jeg nu ikke helt enig i. I teori er det en fin og flot tanke med gode intentioner, men den holder bare ikke i virkeligheden.

hvis du mener den gør så vil jeg gerne høre dine argumenter for pædofili hvilket må siges at være en seksualitet. eller scientology en kult baseret på en science fiction bog dog anerkendt i flere lande som religion. (har desuden eu hovedkontor i kbh)

Disse to eksempler viser klart at loven ikke er tilpasset rigtigt.

Med mindre man altså mener gamle mænd skal have lov at kneppe små børn, og at de ikke må skæres over en kam fordi de godt kan lide det.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 23:20

@Martin m.fl.

Vi bliver vist ikke enige om at religion skal forbydes. Jeg får squ også kvalmefornemmelser når statsledere, fodboldspillere m.m. stiller sig op og peger imod himlen - det gør jeg virkelig! Men derfra og så til at affeje deres religion som vrøvl, der er stadig et stykke vej. Hvis religionen kan motivere en topfodboldspiller for eksempel til at spille endnu bedre, så fred være med det. Så bruger han det konstruktivt, og så kan det godt være at nogle synes det er latterligt, men i det konkrete tilfælde er det i hvert fald en god ting!

I mine øjne er det også latterligt at gå til coaching, healer og træskodans, men hvis der er nogle der finder noget værdi i det, og føler at de kan få noget godt ud af det, så må de da hjertens gerne gøre det. Jeg ville aldrig forbyde det generelt!

Hvis religion bruges rigtigt kan det være både godt og givtigt for den enkelte. Ikke for mig, og tydeligvis heller ikke for Martin Thorborg, men for millioner af andre. At der så er nogle der vælger at bruge religion som en undskyldning for alskens forbandelser er drønærgeligt. I mine øjne har det intet med religion at gøre - det er bare et påskud, og nu var det lige ved hånden at udnytte noget som mange har et forhold til.

Der er vel nærmest en direkte parallel imellem islamisternes udnyttelse af religiøse følelser når de vil have opbakning til at slå folk ihjel, og så HA'ernes appelleren til patrioten og nationalisten i danskerne når de vil have lov at slå bandemedlemmer ihjel med koldt blod. Patriotisme behøver heller ikke at være dårligt, det kan bare betyde at man er glad for at være hvor man er, sammen med dem man er sammen med, og at man er villig til at kæmpe for det. Når det bruges som påskud til at slå folk ihjel, så er det knapt så heldigt.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:28

Christian Senna:

Mikkel deMib Svendsen:

Ifølge lovgivningen i Danmark er det rimeligt klart (nedenfor det der også kaldes for Racismeparagraffen):

§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Det er jeg nu ikke helt enig i. I teori er det en fin og flot tanke med gode intentioner, men den holder bare ikke i virkeligheden.

hvis du mener den gør så vil jeg gerne høre dine argumenter for pædofili hvilket må siges at være en seksualitet. eller scientology en kult baseret på en science fiction bog dog anerkendt i flere lande som religion. (har desuden eu hovedkontor i kbh)

Disse to eksempler viser klart at loven ikke er tilpasset rigtigt.

Med mindre man altså mener gamle mænd skal have lov at kneppe små børn, og at de ikke må skæres over en kam fordi de godt kan lide det.

Jo jo, den er skam go nok.

Der er nemlig lige en lille detalje du undlader i dit indlæg.

Selvfølgelig må man ikke dømme/nedgøre/tæve/andet godt pædofile så længe de ikke har gjort noget. Det er først når de udfører deres kriminelle handling at de ligger under for ansvar. Mener du det er i orden at diskriminere personer fordi de har "lyst" til 12årige piger/drenge? Selvom de aldrig kunne finde på at gøre noget ved det?

I så fald, hvad nu hvis en person lige på et tidspunkt (og måske vedvarende) skulle få lyst til at nakke f.eks. en konkurrent, vil han så også være ansvarlig som hvis han rent faktisk har begået mordet?

I Danmark (og resten af verden sådan set) har vi for vane at dømme handlinger og ikke tanker.

Næste lille ting, scientology: Hvorfor skulle det være mere i orden at diskriminere scientology end f.eks. kristne? Altså helt ærlig, scientology er squ da en langt langt mere plausibel religion end kristendommen. Som om at aliens skulle være mindre sandsynlige end almægtige gamle mænd i himlen!
Den ene religion baseret på fiktion er vel lige så god som den anden religion baseret på fiktion.

Den kristne vil sige jamn kristendommen er ikke fiktion så vil scientologen sige jamn scientologi er ikke baseret på fiktion. Så der er heller ikke så meget forskel...

Mvh Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

TakeTwo.dk"]

Jo jo, den er skam go nok.

Der er nemlig lige en lille detalje du undlader i dit indlæg.

Selvfølgelig må man ikke dømme/nedgøre/tæve/andet godt pædofile så længe de ikke har gjort noget. Det er først når de udfører deres kriminelle handling at de ligger under for ansvar. Mener du det er i orden at diskriminere personer fordi de har "lyst" til 12årige piger/drenge? Selvom de aldrig kunne finde på at gøre noget ved det?

I så fald, hvad nu hvis en person lige på et tidspunkt (og måske vedvarende) skulle få lyst til at nakke f.eks. en konkurrent, vil han så også være ansvarlig som hvis han rent faktisk har begået mordet?

I Danmark (og resten af verden sådan set) har vi for vane at dømme handlinger og ikke tanker.

Ja jeg mener det er i orden at diskriminerer personer fordi de har seksuelle tanker om børn på 12.

Du skriver at vi har for vane at dømme handlinger og ikke tanker. Det passer nu ikke helt. Man kan sagtens blive dømt for tanker uden at have gjort noget ud af dem.  Det er dog mest i forbindelse med planlægning.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:06

Det er ikke korrekt - man bliver ikke dømt for tanker i Danmark, men for handlinger. Og der er forskel på at have tanker om f.eks. sexualformer vi ikke acceptere, og så til at føre dem ud i livet.

Forskellen på et demokrati som Danmark, og så et diktatur som f.eks. Kina er, at vi her gerne må argumentere for vores tanker - også tanker som du eller jeg ikke kan lide.

Der er således intet ulovligt i, at pædofile slår sig sammen som de vist har gjort i "Pædofilgruppen", for politisk at argumentere for en nedsættelse af den seksuelle lavalder. Det er i mine øjne principielt ikke anderledes end dem der måtte ønske fri hash, eller ophævelse af ophavsretslovene så der frit kan fildeles. Sålænge der er tale om tanker og politisk argumentation er, og bør, den slags ikke være ulovligt.

Vi kan ikke opretholde et anstaændigt demokrati, hvis vi indfører en mase tabu som man ikke må snakke om og love som man ikke må argumentere for skal ændres. Det betyder jo ikke at der nogensinde bliver flertal for det - men argumentationsretten og ytringsfriheden skal sgu bevares.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:16

Det er selvfølgelig rigtig at man kan dømme folk for planlægning. Og jeg er også helt med på at en pædofil skal dømmes hvis vedkommende planlægger at udleve sine lyster!!

Du mener altså at en pædefil som gennem hele sit liv holder sine lyster i skak bør blive lagt for had? Det er squ lidt en glidebane at komme ud på.
Måske vi burde lave en test af alle når de runder deres 18år (det er meget nemt at finde ud af hvilke perversiteter der tænder hvilke personer) og hvis de reagere "positivt" på pædofili så kunne man give dem en tatovering (evt. i panden?) så den "raske" del af befolkningen kan diskriminere alt det de har lyst til.

Man kunne evt. lave en særskildt strafferet for forbrydelser mod afvigerne. Mord kunne evt. takseres med bøde på op til 1.500kr (som dækning af udgifterne til at bortskaffe liget). Eller hvad med at vi puttede de pædofile i "arbejdslejre"?

Jeg ved godt at det er at sætte situationen på spidsen, men når først det er i orden at diskriminere imod udskyldige på baggrund af deres sociale og biologiske arv hvor er det så vi skal trække grænsen? Det er jo ikke ligefrem fordi folk frit kan vælge deres seksualitet, de kan kun vælge om de vil udleve den.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24

Demib:

Det er ikke korrekt - man bliver ikke dømt for tanker i Danmark, men for handlinger.

Jeg vil gerne høre dig forklare dig over for politiet efter at have planlagt et bank røveri, men aldrig gjort noget ved det. Dette er ulovligt og straffes. Tror nu også at PET har det samme syn hvis du begynder at tænke på at lave terror.

Demib:;

Og der er forskel på at have tanker om f.eks. sexualformer vi ikke acceptere, og så til at føre dem ud i livet.

Det er meget muligt der er en forskel, men det ændre ikke på at de personer der tænker sådan skal tages som en trussel mod vores børn, og derfor skal diskrimineres. Dette kan være at holde dem væk fra job som er i nærheden af børn eller lign i tilfælde af de blev fristet.

Er enig i arguentationsretten og ytringsfrihed skal bevares, men der findes ting i verden der er så grimme at der ikke er gode argumentationer for dem,

Pædofili gruppen du snakker om mener jeg personligt burde gøres ulovlig da pædofili er ulovligt. Tilbage til muslimer, så har de i Danmark flere organisationer der internationalt er blevet dømt ulovlige og kommet på terror listen. Men i  Danmark kan de stå og råbe død over Danmark på gaden pga deres ytringsfrihed.

Det hele handler om at de regler og love vi har i stor grad beskytter en masse mennesker med ulovlige hensigter. Vores politiske korrekthed beskytter alle de folk og lande der vil dræbe os eller herhjemme ikke ønsker at følge vores levevis og love.

Mener personligt at vores samfund og alle vores love om friheder og rettigheder kun skal komme dem tilgode der selv lever efter dem. Ellers er det os der bliver straffet.

Side 8 ud af 12 (111 indlæg)