Er det ikke det man kalder diktatur? Facisme? Politistat? Hvad med at vi indfører at man skal være medlem af "Partiet" før man må stemme?
Folk der vil dræbe os kan straffes når de gør det, folk der ikke vil efterleve vores love bliver straffet når de bryder dem. Sådan et almindeligt demokratisk demokratisk princip er at man er uskyldig indtil man er dømt. Ud over det så lyder du bare en smule paranoid. Mvh Peder P.s. Det er squ da i grunden nogle rimelig radikale holdninger du giver udtryk for der... P.s.s. Ytringsfriheden har adskillige begrænsninger, f.eks. må man ikke opfordre til vold. Juraen har dække dit scenarie af. Hvis du føler dig trådt på kan du jo bare lave en politianmeldelse. |
> Pædofili gruppen du snakker om mener jeg personligt burde gøres ulovlig da pædofili er ulovligt.
Jamen pointen er jo netop at gruppen IKKE er ulovlig. Hvis du vil til at ulovliggøre tanker og ønsker om ændring af eksisterende lovgivning, så har jeg en lang liste af tåbeligheder fra f.eks. DF som jeg gerne vil have tilføjet. Jeg tror dog ikke på det som en farbar vej.
Jeg synes, at selv tåber som DF'ere og pædofile skal have lov til at argumentere for deres sag. En DF'er må efter min mening gerne have den holding at "fremmede" skal sendes ud på en øde ø - men de må ikke indfange, bagbinde og selv sejle dem derud uden en lovændring, på samme måde, som at man ikke må have sex med mennesker under 15 år.
Det er iøvrigt ikke kun pædofile der jævnligt udtrykker holdinger til den nyværende seksuelle lavalder. I nogle lande er den lavere - i andre højere. Der er valide argumenter for begge sider. Personligt synes jeg ikke den seksuelle lavalder skulle sættes ned til f.eks. 10 år, men jeg tror nu heller aldrig der ville være flertal for det i Danmark - men det kan da godt være, at der engang var nogle der kunne overbevise mig om, at den skulle være 14 eller 16 i stedet for 15. Pointen er, at det da ikke må blive tabu at diskutere denne lov, på linie med alle vores andre love.
Den dag en lov ikke længere må diskuteres og ikke længere kan ændres, der har vi ikke længere den form for demokrati jeg gerne vil have.
Planlægning er IKKE de samme som tanker. Jeg må gerne TÆNKE på at bombe Folketinget - men jeg må ikke planlægge det, f.eks. ved at vi to begynder at snakke om hvordan det konkret skulle udføres. Men jeg må gerne skrive en fiktiv roman - omend nok så detaljeret, om en person der bomber Folketinget.
Det er handlingen - ikke tanken, der straffes for.
Bliv gratis medlem