|
Hehe. Det syntes jeg er ganske okay Du må også have en god weekend. |
"Kun en apartheidstilhænger/racist vil føle sig truffet af mit indlæg, thomas...."
"Og kun en racist vil kalde en anden for en tumpe hvis denne ytre sig på en anderledes måde.... men hey...normale mennesker må jo finde sig i meget for at værne om ytringsfriheden...."
"Og lidt fakta thomas....90% af disse kriminelle unge med muslimsk baggrund er født og opvokset i kongeriget(selvom de ik har DK pas) så deres opførsel har intet med deres tro at gøre, og hvis vi tar den måde (vi) omtaler dem på i betragning, så er de prisgivet til at bli antisamfunds borger.....men lad mig lige underholde jer med lidt fakta før jeg tar på ferie og bruger mine penge i et MUSLIMSK land, thomas..."
Under denne tragiske udvikling erfarer vi at nogle mennesker forsøger at udnytte konflikten til at tjene deres Islam-fjendtlige dagsorden. Med ensidig fokus på de bander, hvis medlemsskarer primært består af (2. generations udlændinge), farer de frem med stigmatiserende erklæringer og absurde beskyldninger om at muslimernes kulturelle baggrund er årsagen til kriminalitet. Selv justitsministeren valgte at fremstille bandekonflikten som et angreb på Danmark fra udlændinge, da han udtalte og jeg citerer: "Vi har ret til at beskytte vores land mod udlændinge, som bærer skarpladte våben. Det her lyder meget nationalistisk, men jeg siger: Ud af vores land".
Danske efterretningsrapporter advarer mod "højt aktivitetsniveau" og "potentiale for yderligere radikalisering og voldelig konflikt" i det højreekstremistiske miljø i Danmark.
I lyset af disse advarsler og i lyset af mediernes rapportering om hvervning blandt højreekstremistiske miljøer i den igangværende konflikt, så kan man kun undre sig over de politikere, der fortsætter den hadefulde etniskbaserede retorik under den eskalerende konflikt. Spørgsmålet er om det blot er naiv populisme, grundet manglende indblik i risiciene ved den retorik, eller om det ikke snarere skyldes en helt anden uerklæret agenda?!
Derudover har de danske politikere, gennem deres stigmatiserende erklæringer og absurde beskyldninger mod muslimerne, fremvist et enormt hykleri, idet de har fordrejet sandheden og fjernet fokus fra deres eget ansvar og skyld i konflikten. Deres skyld er indiskutabel, eftersom de har skabt flere af de vilkår, der har bidraget til dannelsen af disse bander og dermed opståen af konflikten.
Disse politikere har nemlig skabt belastende forhold for muslimerne, gennem flere års diskrimination på juridisk, politisk og økonomisk plan. Denne diskrimination bekræftes af flere rapporter. Europarådets ministerkommision i december 2005 konkluderer at: "En stærk fornemmelse af intolerance observeres i det Danske samfund frem for alt i den politiske arena og i nogle medier". En anden er rapporten fra Europarådets kommission mod racisme og intolerance, udsendt den 16. maj 2006. Rapporten fortæller at muslimerne i Danmark får en slem behandling, når det gælder lovgivning og omtalen fra nogle medier og nogle politikeres side. Ifølge rapporten er rettigheder ulige fordelt, og nogle politikere og medier tegner konstant et negativt billede af muslimer. Og i 2007 konkluderede OSCE i en rapport om Danmark at: "Muslimers situation er blevet forværret gennem de sidste år". Ifølge rapporten udsættes muslimerne for begrænsninger der er ude af proportioner og for en retsbeskyttelse der ikke lever op til racismekonventionerne. Og rapporten placerede hovedansvaret for den situation hos den danske regering.
Grundet denne systematiske diskrimination, er muslimer i Danmark forvandlet til andenrangsborgere, og ofte isoleret, under belastende forhold, i boligkvarterer, hvor kriminalitet og fordærv florerer. Disse ringe vilkår bidrager uden tvivl til bandedannelser, der medfører konflikter, som den vi lider under nu.
Kendsgerningen er at organiseret kriminalitet og bandedannelser er ukendt blandt 1. generations muslimer og blandt de 2. generations muslimer, hvis adfærd dirigeres af den islamiske kultur. Når kriminalitetsproblemet er til at finde blandt 2. generations muslimer, som er vokset op i danske institutioner med danske værdier, referencer og forbilleder, så er problemet ikke knyttet til Islam men til noget andet i vores samfund.
I lyset af ovennævnte ønsker jeg at pointere at den igangværende konflikt samt håndtering af den fra nogle politikere og mediernes side, varsler det yderligere uorden. Vi har i andre lande set hvordan en lignende udvikling har bevirket fatale konsekvenser, såsom raceuroligheder eller dannelsen af ghettoområder med farlig lovløshed.
Tilstanden i de franske ghettoer vidner om dette.
Endelig bør ethvert objektivt og sagligt menneske i Danmark modstå den dæmonisering og stigmatisering, som muslimerne er genstand for i nogle af de Danske medier og fra nogle politikers side. Samt modstå den diskrimination, som muslimerne oplever i Danmark. For de fatale konsekvenser af den ansvarsløse og hykleriske politik som føres i Danmark, kan ramme alle og enhver, især hvis du bor på nørrebro....
Bliv gratis medlem