Ja. Men jeg tror så bare at det ville være gavnligt for at opnå det jeg tror du egentligt gerne vil - nemlig have en mere fredelig verden uden alle de rabiate tosser der render rundt og laver lort - hvis du, og alle andre, lader være med at fokusere så meget på lige Islam, når det jeg hører dig sige i virkeligheden er, at alle rabiate og ortodokse religiøse er farlige, dumme, tossede osv. For netop når du pinder Islam ud, som en farlig religion, så ungår du ikke at "jamen, de andre ..." kortet bliver trukket. Og det er jeg helt enig med dig i ikke fører videre. Det bliver meget hurtigt til en gang ligegyldig circlejerk. Jeg synes det er vigtigt, at det store flertalk der heldigvis ikke er enige i DF-fløjens agenda, begynder at skille sig selv mere tydeligt ud ved bl.a. at tage afstand fra den skingre retorik DF bruger indenfor det her område. Jeg siger ikke at man skal lægge bånd på sine meninger - eller holde sig fra at ytre sig. DF-folk har naturligvis ret til at have deres meninger, på samme måde, som at jeg også mener folk må have ret til at kæmpe politisk for andre ekstreme agendaer - f.eks. nedlæggelse af demokratiet, Sharia lov, genindførelse af rævlsesesretten, afskaffelse af stemmeret for kvinder eller andre tosserier. Jeg har tillid til, at der aldrig skabes flertal for så åndssvage ideer :) Men jeg tror det er vigtigt at vi andre ikke påtager os de ekstremistiske grupperingers retorik - men tværtimod fornægter den og finder nogle andre, mindre fordømmende, måder at snakke om meget følsomme problemer som disse. For det er jo netop det der er en af ekstremisternes kommunikative "tricks" - de forsøger at udbrede deres retorik. Så har de vundet første slag - kampen om kamppladsen. Det synes jeg så bare at vi bør være for kloge til at hoppe med på :-) |
Martin Thorborg:Jeg skriver ikke for at få være sympatisk, jeg skriver det jeg mener.
Og ja, jeg syntes at religion er skadelige i næsten alle dens former og gøremål.
Dbh Martin
Jeg er fuldt ud klar over at du ikke skriver for at være sympatisk, men derfor er jeg vel stadigvæk berettiget til at finde dine udtalelser usympatiske?
At religion som middel til at starte en krig eller forfølge uskyldige er skadeligt kan vi ikke være uenige om, men at religion for langt størstedelen af verdens befolkning benyttes til helt fredelige formål, og give nogle en indre sjælefred, det har jeg ved Gud svært ved at se det skadelige i. Nærmest tværtimod. Alting er jo skadeligt hvis det anvendes forkert - således også religion. Det betyder ikke at det i udgangspunktet er en skidt ting.
Hvis alle debatter på Amino udviklede sig til mudderkastning og verbale slagsmål, og folk herinde begyndte at opsøge hinanden in real life for at slå på tæven, så ville Amino udvikle en vis skadelig effekt. Det betyder ikke at idéen om et iværksætterforum i udgangspunktet er dårlig.
Mvh
Peter
Bliv gratis medlem