Jeg tror du er inde på en vigtig ting med at skille sig ud. Man skal dog huske at man så ofte ikke rammer så stor en målgruppe - men dette behøver jo heller ikke være målet i sig selv. Vi satser på at have et bredt udvalg - så kunderne »kun behøver at handle et sted«. Der er mange muligheder. Den lette ide er at sælge med rabat, til indkøbspris, forære ting væk osv. Det ville være endnu mere interessant at finde den ide som får folk til at købe varer hos dig - til priser hvor du stadig har en god avance. For mig handler det om at have en virksomhed med en solid egenkapital og et overskud. (det gør det vel for alle). Det tror jeg ikke på man får ved at sælge ud på den måde der bliver nu. (har nogen mon regnet ud at jeg ikke laver en medlemsklub og sælger ud til indkøbspris :·)))) Mange hilsener Helle |
> Den lette ide er at sælge med rabat, til indkøbspris, forære ting væk osv.
Kender du forkortelsen KISS? De enkleste ideer er tit de bedste :)
> ville være endnu mere interessant at finde den ide som får folk til at købe varer hos dig - til priser hvor du stadig har en god avance.
Hvorfor er du så forhippet på en traditionel avanceberegning på varerne? Det vigtige må da være, at din virksomhed har større indtægter end udgifter - ikke hvor indtægterne ligger.
Jo mere du fastlåser dig selv i tankegange som "vi skal hve en god avance på varerne ..." jo mindre bliver du i stand til at tænke virkelig originalt og banebrydende. Hvis alle konkurrenterne så var ligeså fastlåste var det ikke noget problem, men det tvivler jeg på de er - eller bliver ved med at være i længden.