Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 10 ud af 24 (231 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du er inde på en vigtig ting med at skille sig ud. Man skal dog huske at man så ofte ikke rammer så stor en målgruppe - men dette behøver jo heller ikke være målet i sig selv. Vi satser på at have et bredt udvalg - så kunderne »kun behøver at handle et sted«. Der er mange muligheder.

Den lette ide er at sælge med rabat, til indkøbspris, forære ting væk osv. Det ville være endnu mere interessant at finde den ide som får folk til at købe varer hos dig - til priser hvor du stadig har en god avance. For mig handler det om at have en virksomhed med en solid egenkapital og et overskud. (det gør det vel for alle). Det tror jeg ikke på man får ved at sælge ud på den måde der bliver nu. (har nogen mon regnet ud at jeg ikke laver en medlemsklub og sælger ud til indkøbspris :·))))

Mange hilsener Helle 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:13

> Den lette ide er at sælge med rabat, til indkøbspris, forære ting væk osv.

Kender du forkortelsen KISS? De enkleste ideer er tit de bedste :)

> ville være endnu mere interessant at finde den ide som får folk til at købe varer hos dig - til priser hvor du stadig har en god avance.

Hvorfor er du så forhippet på en traditionel avanceberegning på varerne? Det vigtige må da være, at din virksomhed har større indtægter end udgifter - ikke hvor indtægterne ligger.

Jo mere du fastlåser dig selv i tankegange som "vi skal hve en god avance på varerne ..." jo mindre bliver du i stand til at tænke virkelig originalt og banebrydende. Hvis alle konkurrenterne så var ligeså fastlåste var det ikke noget problem, men det tvivler jeg på de er - eller bliver ved med at være i længden.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 23:25

House of kids:

ar nogen mon regnet ud at jeg ikke laver en medlemsklub og sælger ud til indkøbspris :·))))

Mange hilsener Helle 

Jeg tror ikke du har fanget ideens potentiale.

Hvad vil du helst:

A) Købe produkt Y til 100,- og sælge det til 200,-

eller

B) Købe 25 stk. Y til 100,-  og sælge dem til 110,- pr. stk til 35 kunder som har betalt 200,- for at lov til at købe Y til 110,-

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:58

Mikkel deMib Svendsen:
Kender du forkortelsen KISS? De enkleste ideer er tit de bedste :)

Nemlig Smile Og jeg mener ikke engang at man behøver at kigge specielt på at tilbyde kunderne varer til indkøbspris.. Der er mange andre ting, som ligger lige til højrebenet og som vedrører service og andre gimiks, som sammen kan binde kunderne til ens butik.

Mht. at gå sammen, så kan jeg sagtens se nogle problemer, hvis man ikke er 100% enige om hvordan man laver et sådant samarbejde. Dette gælder hvis man f.eks. handler med de samme mærker og den ene vil holde udsalg 10 dage før den anden.. Så har man jo et potentielt samarbejdsproblem... Der hvor et samarbejde kunne blive rigtig stærkt, er i min bog, hvis man finder nogle med nogle andre mærker end ens egne, så man ikke direkte konkurrerer på mærkerne. Dermed kunne man få et samlet bredt og meget stort udvalg og så kunne man henvise til hinanden, -eller lave en stor shopløsning med shops-i-shops. Man kunne dele personale, så hvis jeg har 2 ansatte og du har 3, så kunne vi måske sammen nøjes med 4 og dermed reducere personaleomkostningerne. Man kunne samlet sende et nyhedsbrev, som ville nå ud til mange flere osv... Jeg tror at et samarbejde i første omgang kunne reducere omkostningerne og når de så er bragt ned, så er der pludselig plads til de gode tilbud, da avancen så ikke behøver at være så høj hele tiden...

Uden på nogen måder at vide det, så kunne jeg forestille mig at det er dele af den strategi som Smartgirl, Smartguy og Smartkids gør brug af. Det er så bare deres egne forretninger, men de har sikkert regnet på at man med færre resourcer kan køre flere forretninger..

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 01:07

Martin, du nævner Netto, Elgiganten og Jem & Fix som eksempler på butikker der markedsfører sig på at være billig og discount. Jeg synes det interessante er at fokusere på deres modsætninger som f.eks. Hi-Fi klubben eller Irma hvor jeg selv handler. Mange af varerne er de samme men priserne er vidt forskellige. Hvis danskerne var så prisfikserede som vi tit for skyld for, var Irma vel lukket for længst. Hvad er det der gør at der alligevel er plads til Irma i dagligvarebranchen som også er præget af enorm konkurrence og priskrig konstant? Selvfølgelig er den del af deres varesortiment anderledes end Nettos, men det handler i lige så høj grad om service, kortere kø osv. Jeg tror sagtens man kan drive en netbutik efter samme princip, dvs. holde et prisniveau der gør at man kan tilbyde en service at en hvis kvalitet (som f.eks. hurtig levering, god vejledning, nem og overskuelig handelsproces etc). Selvfølgelig afskærer man en del kunder der udelukkende går efter prisen, men jeg tror bestemt der er en tilpas stor kundegruppe der er villig til at betale lidt mere for en god oplevelse.

Jeg tror simpelthen det er forskellige folk man appelerer til og at man skal gøre sig klart hvem det er man vil have fat i. Hvis alle andre går efter discountkunderne, så er der mindre konkurrence om kunderne i den anden ende af skalaen og omvendt.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:24

L'easy er et andet godt eksempel på en virksomhed, som har flyttet fokus væk fra prisen. De er bestemt ikke de biligste, men tilgengæld "går Peter ikke før det virker ..." og det er der rigtig mange som gerne vil betale for.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 01:39

enandenvej.dk:

Martin, du nævner Netto, Elgiganten og Jem & Fix som eksempler på butikker der markedsfører sig på at være billig og discount. Jeg synes det interessante er at fokusere på deres modsætninger som f.eks. Hi-Fi klubben eller Irma hvor jeg selv handler. Mange af varerne er de samme men priserne er vidt forskellige. Hvis danskerne var så prisfikserede som vi tit for skyld for, var Irma vel lukket for længst. Hvad er det der gør at der alligevel er plads til Irma i dagligvarebranchen som også er præget af enorm konkurrence og priskrig konstant? Selvfølgelig er den del af deres varesortiment anderledes end Nettos, men det handler i lige så høj grad om service, kortere kø osv. Jeg tror sagtens man kan drive en netbutik efter samme princip, dvs. holde et prisniveau der gør at man kan tilbyde en service at en hvis kvalitet (som f.eks. hurtig levering, god vejledning, nem og overskuelig handelsproces etc). Selvfølgelig afskærer man en del kunder der udelukkende går efter prisen, men jeg tror bestemt der er en tilpas stor kundegruppe der er villig til at betale lidt mere for en god oplevelse.

Jeg tror simpelthen det er forskellige folk man appelerer til og at man skal gøre sig klart hvem det er man vil have fat i. Hvis alle andre går efter discountkunderne, så er der mindre konkurrence om kunderne i den anden ende af skalaen og omvendt.

/martin

Enig

Fremhævede dem egentligt for at markere, at skal man kæmpe på prisen, skal man have en god bank og en strategi.

Den hjælper ikke bare at sætte prisen ned, hvis man ikke har gjort sig klart, hvor man skal tjene sine penge.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:18

Martin Olesen:

Hvad vil du helst:

A) Købe produkt Y til 100,- og sælge det til 200,-

eller

B) Købe 25 stk. Y til 100,-  og sælge dem til 110,- pr. stk til 35 kunder som har betalt 200,- for at lov til at købe Y til 110,-

Problemstillingen er jo netop at det ikke er muligt at købe produkt Y til model B. Så hvis man skulle vælge model B så skulle man finde nogle X varer :·) Ind i mellem må man jo også se virkeligheden lige om hjørnet - ellers ville jeg da klart åbne en Georg Jensen webshop.... vælg 4 og betal for 3 - sikke en jul :·)

Jeg mener nu ikke jeg er fastlåst - jeg går nok bare efter kundegruppen som også handler i Irma som der også er en som skriver. Dagligt får jeg 4-5 emails fra kunder som bare lige ville skrive at de har været rigtig glade for vores service og at det ikke er sidste gang de kommer igen :·) Det er bare så fedt at få respons på det arbejde man laver. Og jeg tror at der er en stor kundegruppe som hellere vil have en god og hurtig service. Helt sikkert er Netto-kundegruppen meget meget større - men det er så også den gruppe som smutter når tilbuddet er bedre et andet sted!!!

Vores bedste kunde ringede for en måneds tid siden. Hun var blevet ringet op af en netbutik som i telefonene havde tilbudt hende at få 25% fast på hendes indkøb. Vi snakkede lidt frem og tilbage og jeg forklarede hvorfor vi ikke kunne give hende det. Det ender så med at det kan hun faktisk godt se - og at hun meget hellere vil blive ved med at handle hos os. Siden da har hun vel bestilt en 5-6 gange (ja, en god kunde :·) Jeg vil hellere have en ekstra ansat og så være sikker på at kunderne kan få fat i os når de har brug for det, kunnne bytte og levere fra dag til dag, osv.

Men derfor kan man jo sagtens få masser af gode ideer som denne kundegruppe også vil falde for :·)

Mange hilsener Helle 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 08:19

Jeg tror ikke problemet ligger i priserne på produkterne, det viser alle undersøgelserne jo også. Hvorfor ikke bevare de priser man har, og samtidig lave en fordelsklub, en god fordel eller god oplevelse skal nok få kunderne til at vende tilbage, uden at have foræret dem jeres produkter til indkøbspis. Et samarbejde tror jeg dog altid er fornuftigt, hvorvidt i får det bedste samarbejde ud af at gå sammen med andre tøjshops ved jeg dog ikke. Jeg tror derimod at et samarbejde på tværs af brancherne vil være meget mere gavnlig, da man ikke vil være så tilbageholdende med de gode tricks, da man jo ikke er direkte konkurrenter.

Jimmy

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:43

Der er efterhånden mange der nævner at et samarbejde konkurrenter imellem kan være problematisk og give indtryk at et kartel.

Min pointe med et samarbejde er for mit vedkommende, bla. at give os selv mulighed for at stå stærkere overfor leverandørerne, dele erfaringer om snydere på nettet, have nogen at vende tendenser i markedet med, rotere varelager med, administrative spørgsmål, dele/anbefale IT samarbejdspartnere og alle den slags ting der hører med til at drive forretningen. Det er derfor ikke at aftale priser.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Side 10 ud af 24 (231 indlæg)