Hej alle Som medindehaver af en internetbutik med børnetøj, sidder jeg med en undren over hvad det er der sker for de danske webshops. Det virker som om der er en kollektiv forståelse for at sparke udsalget igang allerede, og rigtig mange butikker tilbyder derfor masser af rabat lige nu. Det er her at min undren kommer ind i billedet, for hvorfor er det at webshops gerne vil gå gennem julesalget uden at få fuld fortjeneste. Enkelte tilbyder kun rabat i nogle dage, men hvorfor skulle kunderne vende tilbage derefter og give fuld pris igen, når udsalget kun er 1½ måned væk. Det er både store og små butikker der har meldt sig i kapløbet om kundernes gunst ...... men hvorfor ??? Nogle skifter selvfølgelig mærker ud og vil derfor gerne af med dem hurtigt og giver derfor rabat, men er det disse ringe der nu breder sig i andedammen og er ved at vælte ænderne?? I min verden gælder det om at vænne kunderne til at de skal give fuld pris for varerne, og hvis de er heldige er der lidt rester tilbage til udsalget i februar eller august (ikke november og maj)... men kun de sørgelige rester. Dette tager tid, og selvom mange butikker følger dette mønster er denne jul et stort skridt tilbage? For at feje for egen dør først, så stopper vi samarbejdet med et enkelt mærke, og vil gerne have det væk nu til -25% nu frem for til -30-40% i januar/februar. Da jeg ved at der er mange shopejere af børnetøj på Amino, kunne jeg godt tænke mig at høre ..... Hvad er jeres begrundelse for at sparke udsalget igang på nettet allerede? Mange hilsner Carsten |
Hej
Jeg har godt nok ikke en shop med børnetøj, men tænker at jeres segment er totalt fyldt med udbydere af de samme mærker. Måske er det tidlige udsalg et tegn på desperation...
Med hvad er det du lægger op til? En fælles aftale om hvornår man skal sætte gang i udsalg???
Ønsker dig et rigtigt flot julesalg, trods udsalg og desperate konkurrenter.
Hilsen
Finn