Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 3 ud af 24 (231 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det var nu bare en »case« - jeg producerer ikke selv tøj- men videresælger. Men du er inde på det rigtige: nemlig at leverandørerne har oversolgt sig selv. Skal de rette op på markedet skal de finde en måde at begrænse sig på.

Mange hilsener Helle 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 18:05

Fino.

Men hvis leverandørerne kører med mindsteordre og samtidig kræver en bestemt udsalgspris, så skubber de en væsentlig risiko over på forhandlerne. Forhandlere må have en eller anden måde at komme af med deres lagre på.

Mvh Jesper

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:09

Det er en interessant debat som I har gang i, og jeg vil gerne medvirke med et par kommentarer. Først af alt vil det selvfølgelig være dejligt om vi alle vidste hvilke webshop som har lagt op til denne gode debat:)

Jeg har selv været på banen med min webshop de sidste 3 år - og der er om noget sket mange "interessante" ting på markedet. Inden for det sidste ½ år er markedet indenfor børnetøj eksploderet helt vildt - så vildt at mange webshops begyndte med rabatter allerede først i oktober måned. I begyndelsen var det især de fysiske butikker med webshop som dumpede priserne - sikkert for at komme ind på webshop markedet. Dette gjorde det svært for os webshops at følge med. Jeg har stor respekt for lovgivningen, og ville selv synes det var rigtig irriterende hvis jeg ikke kunne købe noget som helst på tilbud. Når det er sagt vil jeg samtidig sige at ingen af os kan leve af dette rabatmarkedet, som jeg selv er nødt til at følge for overhovedet at sælge noget på nuværende tidspunkt. Min overbevisning er at "skylden" kan ligges hos leverandørerne, som har været helt eksalteret om det boomende marked og har solgt til alle der havde det som ligner en butik - om den så lå hjemme i soveværelset. Det har betydet at mange af mærkerne simpelthen ligger repræsenteret alt for mange steder, og dermed ikke kan blive solgt. Der er trods alt kun et begrænset antal børn i Danmark, og den mængde af børn er ikke vokset proportionalt med antalet af åbnede webshops. Det ville være en fordel hvis leverandørerne begrænsede salget på det danske marked, så deres brand stadig var interessant - og istedet satsede på det internationale marked, med salg til udenlandske butikker. Det er en strategi som rigtig mange af dametøjsmærkerne benytter.

Jeg tror ligeledes at mange af os vil skære ned på vores ordre på næste messe - ved de mærker som vi ikke kan sælge uden rabat - og måske ligefrem stoppe samarbejdet. Så i sidste ende vil "tømmermændene fra festen" falde tilbage på leverandørerne.

God aften til jer alle

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:35

Betina, den måde at styre markederne på kender vi fra landbruget i EU, og det tror jeg efterhånden de fleste er ved at være enige om bør afvikles. :)

Der er simpelt hen for store negative omkostninger for flertallet ved at lave denne form for topstyring eller kontrol af et marked. Jeg kan godt forstå at det er surt for dem der sidder midt i det, men jeg er overbevist om, at løsningen ikke er en "landbrugsmodel" for børnetøjsbranchen. Svaret på jeres udfordringer er ikke modeller som vi ved er dårlige.

Masser af andre brancher har måtte acceptere store forandringer de senere år - og flere vil komme til. Rigtig store forandringer. Det tror jeg som sagt er håbløst at kæmpe imod. Desuden synes jeg det er meget sjovere og udfordrende som iværksætter at kæme MED det, for som sagt ligger der i alle disse omvæltninger også altid nogle helt nye og lukrative forretningsmuligheder.

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:48

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan vi skal kæmpe med det fremfor imod det??? Et godt forslag er meget modtageligt:)

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 20:53

Bettina-Elisabeth:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvordan vi skal kæmpe med det fremfor imod det??? Et godt forslag er meget modtageligt:)

Hej Betina og Andre

Det kan ikke bekæmpes, men når nok har sat penge til på det vil, vil i første omgang bankerne sætte en stopper for det når der ikke er mere friværdi at belåne. Leverandørene vil stramme krediterne eller kræve kontant ved levering, samt minimums køb.

Hvis man sælger varerne med 20 til 50 procents rabat og som omtalt i anden tråd sender gratis vil man ikke have råd til at være i branchen ret længe. Når bankerne har sat tilpas meget til på børnetøjs shopper, ryger de på deres minus liste og så bliver det godt at være dem der har fået bragt deres forretninger op på et rimligt niveau.

Det er bare at være tro mod sin egen forretning og den strategi man selv følger.

God service, hurtig og rigtig levering, varer på lager og gode mærker.

Det er hvad jeg tror, om det ender sådan kan vi jo snakkes ved om 12-24 måneder.

Thomas

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:02

Bettina-Elisabeth:

Leve´r en bedre kvalitet end dine konkurrenter. Det kan være alt, lige fra en bedre service til en bedre oplevet kvalitet.

Lever noget nyt af værdi, som dine konkurrenter ikke gør.... og som det er næsten umuligt for dem at gøre.

Eller strategiske samarbejder. Mulighederne er uendelige. Den, der lever af at konkurrere på prisen, dør.

Men jo hårdere konkurencen er i markedet er, jo mere koster det også at få udviklet en strategi, som sparker ***.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:10

> Lever noget nyt af værdi, som dine konkurrenter ikke gør.... og som det er næsten umuligt for dem at gøre.

Kom lige med et bud :·) Der skal godt nok noget til hvis man kan spare 30% på samme vare hos naboen....

Sætningen er jo nem nok - og lidt logik for burhøns :·) det svære er at få ideen. I sær hvis den ikke skal gå ud på at sælge med rabat eller forære ting væk.

Mange hilsener Helle :·) 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:32

House of kids:

Personligt satser jeg på den høje service og hurtige korrekte forsendelse. Og hvis vi skal kunne give vores kunder det, er vi nødt til at være 3-4 ansatte på fuld tid som det er nu. Hvis vi skal være så mange er avancen nødt til at være god. Så jeg håber at en stor del af kunderne foretrækker at vi tager telefonen når de ringer, at vi besvarer mails lynhurtigt og at vi eks. kontakter kunden hvis en vare ikke er på lager og tilbyder dem en anden.

Hej Helle

Egentlig burde det være ligeså ressourcekrævende som at sende langsom og med fejl. Er det din oplevelse at i skal være flere mand for at sende hurtigt og korrekt? Har i overvejet at outsource lagerfunktionen som jeg mener fx. trendybaby gør? Forudsat at der sendes hurtigt og korrekt ud kan i så koncentrere jer om den virkelige kundeservice ved telefon og email etc.

Mvh Jesper

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 21:32

Bettina-Elisabeth:

Markedet vil regulere det her af sig selv. Se hvordan rejsebranchen har udviklet sig online i de sidste år. Der er intet særligt ved salg af børnetøj online. De dygtige online rejsebureauer har indset at de skal tjene deres penge på anden vis, en simpel pris konkurrence på commodity produkter er simpelthen for hårdt for de fleste - og så er vi i DK endda foruden de helt store internaltionale spillere på de fleste områder.

Sterling og Ryanair siger begge at det ikke varer længe før det bliver gratis at rejse med dem - inden for 5 år siger Sterling - de skal tjene på deres ekstraydelser i forbindelse med rejsen.

I DTF-travel, hvor jeg sad ved roret online i en årrække, indså vi at vi på sigt måtte omrokere vores forretning da de samme hotelværelser bliver solgt alle steder, og vi ville blive presset mere og mere på prisen. Vi lavede en "plusklub" hvor kunder der betalte for at blive medlem kunne købe udvalgte rejser til langt under kostprisen...det startede ud i det små, men på nuværende tidspunkt (hvor jeg følger DTF fra bestyrelsen) er det et bærende element for DTF's forretning (XX Mio. i medlemsgebyrer) - og det har skabt betydelig værdi på både stake og shareholder siden, samt givet DTF mulighed for at yde en fantastisk service og stadigt holde prisniveauet.

I UK2.net - UK's største webhotel hvor jeg er adm. dir - har jeg lavet samme trick. Hostingbrancen er totalt ødelagt, det er helt utroligt hvor meget der bliver givet væk for ingen penge - så jeg har igen lavet en plusklub (www.moreuk2.net) hvor kunder betaler lidt ekstra, men får en helt del mere. Hosting/domains er, ligesom mærketøj og hotelværelser, commodity produkter - 90% af hvad alle webhoteller sælger er 100% det samme. Opgaven for os - og de fleste andre online forretningsdrivende - er at sørge for at de sidste 10% seriøst sparker røv. Det hjælper på konverteringen, men er især mums for fastholdelsen (retention rate).

Sandt nok - der er enkelte first movers som sidder så godt på markedet at de næsten kan gøre what ever og stadigt være urørlige (just-eat i DK, ebay osv). Men for de fleste af os er nød til hele tiden at tænke nyt for at holde på vores position.

Til dit spørgsmål "hvordan vi skal kæmpe med det fremfor imod det?". Det første jeg gør i sådan en situation er at vende det hele på hovedet, spørg dig selv "Hvor er krigen med konkurrenterne hårdest, og hvad vil du helst vinde"... I denne tråd ser det ud til at "pris" er det altafgørende (det vil jeg dog gerne stille spørgsmålstegn ved), så lad os tage det som eksempel: Hvad ville der ske hvis du fra i morgen begyndte at sælge alt dine varer til indkøbspris? Hvor mange penge skulle du ud at finde for at holde dit DB? Hvor mange kunder har du? Hvor mange kunder kunne du få hvis du solgte alt til indkøbspris? Hvor mange penge er det så pr kunde/ordre? Hvilke sideydelser kunne du levere? Ekspres levering? Forlænget returret? Forpremierer på udvalgte varer? Kunne du lave en "plusklub", hvor kunder betalte en fast pris pr barn og dermed fik adgang til de her vanvittige priser? Jeg kender ikke branchen særligt godt (jeg bød dog på Trendybaby's konkursbo dengang :)) - så kig selv på hvad i sidder med, hvad kunne i gøre så meget bedre at jeres kunder ville betale for det - der er sikkert allerede nogle ting i gør nu som kunne koste ekstra...hvis altså at varerene blev solgt til indkøbspriser.

Ideen er at hvis kampen er på prisen, så sørg for at vind den først - f.eks. ved simpelthen at fjerne avancen, det ville de fleste ikke kunne følge med i - ikke i længden anyway...og så vær dygtig nok til at tjene penge på andre ydelser...

Ja ja - I ville måske få bøvl med leverandørerne, men så find nogle andre - køb i udlandet - producer jeres egne produkter osv - ALLE leverandører (incl. B&O) er nød til at vende sig til det åbne og kreative online marked hvor forbrugeren altid vinder.

:)
D

www.onapp.com

Side 3 ud af 24 (231 indlæg)