Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 12 ud af 24 (231 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Se nu har jeg jo ingen børnetøjsbutik.. Men nu giver jeg mit besyv med alligevel...

Min mor og farmor beder mig altid købe julegaverne fra dem til min datter, da de ikke ved, hvad de skal købe.. Og så køber jeg selvfølgelig også gave fra mig selv. For nylig købte jeg disse gaver på nettet.. Tøj fra min mor, en cd fra min farmor og lidt af hvert fra mig selv.. Disse ting købte jeg 4 forskellige steder og betalte 4 x fragt.

Hvis i skal lave et fællesskab, hvorfor så ikke gå sammen med nogen der har andre produkter end jer, men til samme målgruppe?
Så hvis du sælger smart tøj til 10-årige piger så lav et rabat system, så man får rabat på natasja cd ved en anden butik og high school-musical bøgerne i en bogbutik eller måske taletidskort/mobiltelefoner? Hvis det er babytøj, så giv rabat på bleer, lifte, hagesmække eller lign. fra andre butikker.
Aftal at hver gang i sælger noget, lægger i en 10% rabat kupon i pakken som gælder ved alle disse butikker.
I mister måske lidt ved rabatten - Men når i har samme type kunder, vil rabatkuponen hver gang havne hos en fra jeres målgruppe!
Måske vil ikke alle bruge den, men om ikke andet vil man da som kunde helt sikkert lige gå ind og se, om man nu kunne finde noget godt at bruge sine 10 % rabat på..

En anden ting er, at jeg faktisk havde rigtig svært ved at finde tøj til hende.. Jeg kunne sagtens finde noget, jeg selv kunne lide, men hun er i den alder, hvor hun ikke gider se nuttet ud - Hun vil være sej og have det samme tøj som de store piger i skolen på 13-14 år..  Jeg synes, at næsten lige meget hvilken butik jeg kiggede i, var det samme tøj-stil jeg fandt og det var svært at finde noget, som jeg vidste, hun ville kunne lide..

Man kunne også lave en side, som var sjov for de 10-årige piger.. Hvor der var et par spil, modetips, sikkert-chatrum osv. A la olivia-bladet eller gosupermodel.. Hvis pigerne selv kiggede rundt på siden, kunne de sikkert finde noget, som de kunne lokke mor/far til at svinge dankortet for.

For mig betyder det meget med service, som Helle nævner.
Den ene pakke kom først efter 1 uge i en brun kuvert uden beskyttelse, selv om det var varer som krævede beskyttelse. Efter et par dage var jeg helt bekymret for om den var væk i posten, og tæt på at ringe til firmaet..
Den anden pakke kom dagen efter, i en fin æske med eget logo på (det var et ur), i en kasse med silkepapir om og de var vedlagt et par flotte postkort (som min datter tilfældigvis samler på) og en faktura på super flot papir og vedlagt garantibevis.. Jeg følte næsten at det 2oo kroners ur var millioner værd :-) Selv om jeg sikkert kunne have fået et lige sådan til 100 kroner i bilka.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 01:37

Lidt kommentarer herfra en sen nattetime:

Jeg syntes at Martin har meget ret i det, som han skriver. Nemlig at der er flere kundesegmenter, og at man skal gøre sig klart hvilken en man tilhører. Nogle vil have billige varer, andre dyre. Nogle satser på retrobølgen og andre igen kan ikke fordrage den. Nogle låner hurtige penge til høje renter mens andre aldrig kunne finde på sådan noget :) Sådan er det jo med alt...

Når jeg ex. siger at jeg har lavet forskellige forsendelsespriser for medlemmer/ikke medlemmer, så er det fordi at det virker hos mig, men derfor er det ikke sikkert at det virker hos andre. Selvom Martin i sin bog er inde på, at man skal lægge små "gaver" med i pakken, så er jeg holdt op med at gøre det, fordi jeg syntes at det blev for "billigt" og alle andre gør det. Så må man jo finde på noget andet, for at skille sig lidt ud. - Jeg gør ofte det, hvis der er tid til det, at jeg pakker de bestilte ting ind som gave, selvom der ikke er bedt om det. Det tager lidt ekstra tid, men jeg har fået rigtig mange fine tilbagemeldinger på at gøre det. Et håndskrevet kort, som man kan gøre bare en lille smule personligt har også virket godt hos mig. Dette er indlysende ting at gøre for mig, men derfor er det jo ikke nødvendigvis rigtigt for andre. Jeg ville aldrig forvente at få dette fra ex. Bonaparte eller HM, da det ikke er deres koncept. 

Jeg mener at man skal kigge nøje på sin forretning og finde de tiltag, som passer til lige netop ens egen butik og den strategi, som man ønsker at følge. 

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra KBH
Tilmeldt 12. Feb 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:47
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:58

Spændende - der står desværre ikke så meget :·) Der er helt sikkert nogen som vil forsøge at samle markedet ved at opkøbe - og mange vil sikkert sælge til en god pris lige nu da vilkårene ikke er så favorable som de har været. Vi er indenfor de sidste uger blevet kontaktet af to investeringsselskaber som ville spørge om vi var interesseret i at sælge. Så der kommer til at ske en masse interessant det næste års tid.

Desværre er det også et udskilningsløb - og efter hvad jeg hører fra leverandørerne lige for tiden, er der en hel del som lukker - både fysiske og netbutikker. Udover at markedet er mere end mættet - snakker mange også om en decideret afmatning - folk er ikke helt så købelystne som de har været. Så jeg vil tro det næste halve års tid bliver en meget afgørende fase.

Mange hilsener Helle 

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 21:17

Når en stor pengetank går ind på et så specifikt markede, kan alt ske. Men mon ikke de vælge at købe én butik, der har infrastruktur og kundegrundlag i orden. Herefter kan de bruge tonsvis af penge på den vildeste markedsføring a la vuptii og samtidig presse priserne yderligere. MGT skal nok overleve trods et kæmpe underskud i et par år, men kan konkurenterne?

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:56

Søren Hardenberg:

Når en stor pengetank går ind på et så specifikt markede, kan alt ske. Men mon ikke de vælge at købe én butik, der har infrastruktur og kundegrundlag i orden. Herefter kan de bruge tonsvis af penge på den vildeste markedsføring a la vuptii og samtidig presse priserne yderligere. MGT skal nok overleve trods et kæmpe underskud i et par år, men kan konkurenterne?

Jeg tror ikke de vil presse mere end højst nødvændig. De vil måske kører slag tilbud lige som Vuptii, Føtex, Bilka men generelt vil de ikke Konkurrere hårdt på prisen, men de vil kører voldsomt på med Markedsføringen lige som overnævnte.

Det vil formentlig være en fordel for de veletablerede shops da det dels vil afskrække nogle fra at starte, samt at MTG vil ikke finde sig i at de produkter de fører bliver dumpet i pris i tide og utide. Hvis MTG bliver store vil det være en væsenlig kunde at blive uvenner med, hvilket vil betyde at leverandørene vil holde bedre styr på hvordan deres produkter bliver behandlet ved deres øvrige kunder.

Jeg tror en stærk nummer et, er godt inden for stort set alle brancher. Så har vi andre nogle at måle os imod, gøre det bedre end samt en der vil tage nogle slagsmål for branchen.

Thomas

Tilmeldt 31. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:06

Interessant debat.

På overskriften om "Børnetøjsmarkedet - hvad sker der???" så sker der for mig som forbruger det, at ingen af I deltagende online webshops har de mærker, som vi forbrugere primært efterspørger.

De mærker som I kan få fingre i som webshops indehavere, er de mærker, som tit er af finde til 50% (=ingen omsætning til jer).

Det er mærker som ikke er salgbare; og som det ses synligt på jeres sider, er at finde i stort set alle størrelser i rigelige mængder.

Det drejer sig primært om at have den vare vi som forbrugere efterspørger, og så er al det andet i kalder service, indpakning, sporing af forsendelse osv ikke vigtigt.

I ved nok selv hvilket mærke der primært er salg i inden for de seneste år, for I har formodentlig forsøgt at få det uden held. Så handlen går naturligvis til de butikker der kan "levere varen".

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:36
Interessant svar...hvis vi ikke har de mærker som nogen af jer forbrugere efterspørger så er det mig en gåde at vi/jeg som er en af disse webshops, kan have en omsætning på en del mill kr om året - og jeg har ikke regnet forkert. At du ser nogle har 50% rabat er nok fordi januar udsalget er begyndt og dermed skal de sidste varer sælges. At vi har alle størrelser tilbage passer absolut ikke... Men det kunne da være interessant at vide hvad du mener at I som forbrugere efterspørger og som vi webshops ikke er i stand til at få i vores shops....Mig bekendt er der ikke mange mærker som vi ikke kan "få"....

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:41
missbehavior:
I ved nok selv hvilket mærke der primært er salg i inden for de seneste år, for I har formodentlig forsøgt at få det uden held. Så handlen går naturligvis til de butikker der kan "levere varen".

Det lyder lidt som en stikpille, men du må da gerne præcisere det lidt. Hvilke mærker er det, som i (vi) forbrugere primært efterspørger? Og hvad bygger du det på? Din egen erfaring eller en statistisk undersøgelse af salget af forskellige tøjmærker?

For mit (vores) vedkommende handler det ikke om, at vi ikke kan skaffe de mærker vi gerne vil, tværtimod vil jeg nærmest sige. Men hvis du kender nogle tøjmærker der producerer økologisk børnetøj og som er meget eftersåpurgt, må du da gerne lige skrive dem her, så jeg kan se om det kunne være interessant at forhandle dem.

Du har naturligvis ret i, at man skal have den varer kunden efterspørger, men står det virkelig så grelt til blandt landets netforhandlere af børnetøj? Hvad med jer andre forhandlere, er det også jeres opfattelse? For så er der selvfølgelig en uoverensstemmelse mellem kunden og sælgeren.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 12:14

Hej Missbehavior

Jeg syntes egentlig, at når jeg tager et kig på de shops, som deltager her, så er der et stort og bredt udvalg af børnetøj, lige fra det økologiske, præmature, retro og det klassiske, -så der skulle jo være noget for enhver smag :) men er der noget, som du eller andre mangler, så sig endelig til, jeg er sikker på, at jeg taler på alles vegne (og ihvertfald min egen) at vi er utrolig lydhøre overfor forbrugerne og hvad de kunne tænke sig.

Hvis du finder varer, som er tilstede i butikkerne i rigelige mængder i alle størrelser (som du selv skriver) så kan det jo også skyldes at de sælger ret godt (bare lige for at vende den om) + at det nu ikke er mange steder, som jeg har set, at de skilter med hvor mange stk. der er på lager...

Jeg lytter meget til mine kunder og de efterspørger netop den gode service, hvor de får deres bestillinger hurtigt, hvor der er få fejl, hvor lovgivningen vedr. bytte og returret er overholdt osv. men du har da ret i, at hvis varen er den helt rigtige, så skydes disse "service" ting måske i baggrunden for nogle, -men jeg tvivler nu på at det gælder 100% for en vare, som børnetøj.

Jeg syntes, som de andre, at du endelig skal skrive hvilker mærker, som du gerne så i butikkerne, for sådan nogle input tager vi/jeg da imod med kyshånd.

Ha' en fortsat rigtig god dag og weekend

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 12 ud af 24 (231 indlæg)