Se nu har jeg jo ingen børnetøjsbutik.. Men nu giver jeg mit besyv med alligevel... Min mor og farmor beder mig altid købe julegaverne fra dem til min datter, da de ikke ved, hvad de skal købe.. Og så køber jeg selvfølgelig også gave fra mig selv. For nylig købte jeg disse gaver på nettet.. Tøj fra min mor, en cd fra min farmor og lidt af hvert fra mig selv.. Disse ting købte jeg 4 forskellige steder og betalte 4 x fragt. Hvis i skal lave et fællesskab, hvorfor så ikke gå sammen med nogen der har andre produkter end jer, men til samme målgruppe? En anden ting er, at jeg faktisk havde rigtig svært ved at finde tøj til hende.. Jeg kunne sagtens finde noget, jeg selv kunne lide, men hun er i den alder, hvor hun ikke gider se nuttet ud - Hun vil være sej og have det samme tøj som de store piger i skolen på 13-14 år.. Jeg synes, at næsten lige meget hvilken butik jeg kiggede i, var det samme tøj-stil jeg fandt og det var svært at finde noget, som jeg vidste, hun ville kunne lide.. Man kunne også lave en side, som var sjov for de 10-årige piger.. Hvor der var et par spil, modetips, sikkert-chatrum osv. A la olivia-bladet eller gosupermodel.. Hvis pigerne selv kiggede rundt på siden, kunne de sikkert finde noget, som de kunne lokke mor/far til at svinge dankortet for. For mig betyder det meget med service, som Helle nævner. |
Lidt kommentarer herfra en sen nattetime:
Jeg syntes at Martin har meget ret i det, som han skriver. Nemlig at der er flere kundesegmenter, og at man skal gøre sig klart hvilken en man tilhører. Nogle vil have billige varer, andre dyre. Nogle satser på retrobølgen og andre igen kan ikke fordrage den. Nogle låner hurtige penge til høje renter mens andre aldrig kunne finde på sådan noget :) Sådan er det jo med alt...
Når jeg ex. siger at jeg har lavet forskellige forsendelsespriser for medlemmer/ikke medlemmer, så er det fordi at det virker hos mig, men derfor er det ikke sikkert at det virker hos andre. Selvom Martin i sin bog er inde på, at man skal lægge små "gaver" med i pakken, så er jeg holdt op med at gøre det, fordi jeg syntes at det blev for "billigt" og alle andre gør det. Så må man jo finde på noget andet, for at skille sig lidt ud. - Jeg gør ofte det, hvis der er tid til det, at jeg pakker de bestilte ting ind som gave, selvom der ikke er bedt om det. Det tager lidt ekstra tid, men jeg har fået rigtig mange fine tilbagemeldinger på at gøre det. Et håndskrevet kort, som man kan gøre bare en lille smule personligt har også virket godt hos mig. Dette er indlysende ting at gøre for mig, men derfor er det jo ikke nødvendigvis rigtigt for andre. Jeg ville aldrig forvente at få dette fra ex. Bonaparte eller HM, da det ikke er deres koncept.
Jeg mener at man skal kigge nøje på sin forretning og finde de tiltag, som passer til lige netop ens egen butik og den strategi, som man ønsker at følge.