Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking - Farligt!?

Side 15 ud af 20 (194 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

I sagen om de 15.000 branddomæner foregik cloaking også PÅ branddomænet... Vi er vist enige om, at vi er uenige :-) Jeg siger, at hvis Google fjerner branddomæner selvom du ikke kan se, at en kunde har noget med det at gøre, så vil der blive krig på Google mellem konkurrenter. Du siger, du ikke er enig. Så er det vist uddebatteret.

Men jeg er enig med dig i, at en konkursramt virksomhed nok ikke når langt i et søgsmål mod Google ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:05

Vi har telefonen ved os! Det er en påstand uden hold i. Jeg har skrevet dig en mail nu, og Kenneth Kromann har skrevet dig en mail! Men vi har endnu ikke fået svar... Skal vi svine dig? Nej, så latterlige er vi ikke ;-) Forhold dig til mailen og stop med de påstande. Hvis du forholder dig til mailen er det nok lettere at løse sagen end hvis du fortsætter den herinde. Bare et godt råd :-) 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:11

Nej, vi er da i sandhed ikke enige. Det sørgelige er så, at du bringer en masse uskyldige kunder i klemme med din mangel på erfaring og realitetssans. Det synes jeg er ærgeligt for både dem og hele branchen

At du ikke vil se risikoen i øjnene for dine kunder, og fortsat bare fastholder en garanti, som du ikke har en jordisk chance for at overholde, synes jeg er smagløst.

Jeg tror altså du har fået blandet to koncepter alvorligt sammen, Marcel - der er stor forskel på "klassens frække dreng" og "klassens dumme dreng" :)

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:25

Til Aminoerne!

Tag det nu roligt - I er allesammen på markedet med jeres produkt som jeg er det! Men nu og da sker der ting som man ikke selv er herrer over - her en konkurstruet virksomhed.

Jeres sprogbrug lader meget tilbage - tag nu lige og træk vejret - og se på om I ikke selv kunne komme i samme situation og have brug for jhælp - måske er denne virksomhed i en særlig vanskelig situation - måske har I tabt mønter, men det giver alt andet lige ikke god begrundelse for at I er meget agrasive over for hinanden.

Jeres sprogbrug her minder en del om den I har anvendt i gruppen MLM - måske denne tråd vil blive flyttet dertil - tænk på hvornår du/I selv kommer i samme situation?

Og jer der har mønter imellem I burde undlade, at alle vi andre skal læse jeres input - I burde hvis I har hold I jeres tilgodehavende gå til rette myndighed og gøre jeres krav gældende. Mener I virkelig at denne debat bør være en offentlig?

Tænk på hvor mange der starte for sig selv - tager initiativ og på sigt får problemer af denne slags - ja så forstår jeg godt at vi mangler iværksættere i dette land - Tænk jer om før I køre frem - og hvis du/I har mønter i klemme så har I nok ikke gjort jeres hjemmearbejde godt nok !

Tænk over dette !

Hilsen john 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:03

Mikkel deMib Svendsen:

Der findes ingen domme i verden der har tvunget Google til at genoptage et website, som de har "straffet". Det tætteste vi kommer er SearchKing sagen, som min gode ven Bob King kørte mod Google i USA for år tilbage, fordi de havde reduceret hans PageRank som en direkte straf for at han solgte links. Men Bob havde ikke råd til at køre sagen så langt, og dertil hvor han nåede tabte han.

At forestille sig små danske virksomheder køre sådanne sager mod Google er ret naivt, efter min mening. Hvor langt tror du et konkurstruet virksomhed har råd til det? Ikke langt! Og hvor langt tror du Google vil gå for at fastholde deres ønske om selv at bestemme hvad de vil bringe? RIGTIG langt!

Det første Googles forsvarer vil spørge f.eks. EnGodSag eller Refocus om, såfremt de skulle anlægge en sådan sag er: Hvor meget har i så betalt for den organiske trafik fra Google indtil nu? Svaret er, som vi alle ved, ingenting. Nul kroner. Så det vil blive meget svært, herefter, at bevise at f.eks. Refocus har lidt et tab, når de nu aldrig har betalt noget. Derved ville en sådan sag mod Google adskille sig væsentligt fra f.eks. sagen mod Microsoft - for her er der tale om produkter der betales for. Googles søgning er gratis, og det er optagelsen i deres indeks også.

Der er mange andre dominerende medier der på samme måde ikke har nogen forpligtelse til at medtage alle. DR har f.eks. haft et ubetinget monopol i Danmark, men det har aldrig tviunget dem til at omtale MIN virksomhed bare fordi de omtaler DIN. P3 har heller ikke pligt til at spille mine sange, selvom de er dominerende på radioområdet.

Så held og lykke hvis du vil køre retssager mod Google, men jeg ville sgu ikke satse mine penge på det :)

Jeg vil da heller ikke satse penge på det og det er da heller ikke nødvendigt. I microsoft sagen var det så vidt jeg husker EU kommisionen der lagde sag an på baggrund en lang række klager fra virksomheder bl.a. over at de ikke kunne få tilstrækelig information om styresystemerne til udvikle programmer til windows. Der var heller ingen domme om Microsoft skulle oplyse mere om kildekoden før den.

Om man betaler for det eller ej er fuldstændig ligegyldigt. Man må ikke misbruge sin dominerende stilling alligevel.

At bringe mediernes redaktionelle rettigheder ind i det er simpelthen noget sludder.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:15

> At bringe mediernes redaktionelle rettigheder ind i det er simpelthen noget sludder.

Nej, absolut ikke. Google er mere at sammenligne med et medie, somm en avis eller TV-station, end en softwarevirksomhed som Microsoft.

Der er iøvrigt intet ny i denne diskusion - det er en vi har haft i årevis på de internationale konferencer og i direkte dialog med søgemaskinerne, og der har ofte været kvallificerede advokater involveret i de diskussioner. Og konklussionerne er på ingen måder entydige. Det er enddog meget tvivlsomt om Google kan dømmes, eller om netop deres ytringsfrihed som medie går forud for deres forpligtelse til at vise alle frem. Det sidste ville i praksis kunne udvikle sig til en katastrofe for online søgning i Europa.

Franske politikere forsøgte for nogle år siden at få gennemtrumfet regler i EU, der skulle tvinge Google til at optage alle virksomheder - i stil med det du mener de allerede skulle have pligt til nu. Disse politikere, og deres juridiske rådgivere, mente åbenbart ikke, at der var grundlag i de eksisterende love for at kræve det. Havde der været det er jeg overbevist om, de ville have forsøgt at udnytte disse muligheder.

I alle fald, er det ikke noget den enkelte virksomhed der i dag eller i morgen bliver smidt ud af Google kan bruge til noget som helst. Uanset om de må eller ikke må, så gør de det jævnligt, og jeg har fortsat til gode, at se en storm af vrede virksomheder presse politikerne til at gå efter Google. Der er ret stille på det felt :)

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 20:26

Hej Mikkel,

Jeg har fulgt denne diskussion og SEO generelt igennem flere år.

Kan du ikke prøve at uddybe din holdning til scenariet hvor en konkurrent laver cloaking på mit domæne og om du tror at Google vil smide mit domæne ud af deres index på den baggrund?

Har Marcel ikke ret i at det kunne blive en ordentlig omgang rod hvis alle der vidste noget om cloaking kunne gå ud og lave det 'negativt' på en side og så på denne måde få konkurrenter smidt ud af Google når det blev opdaget?

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:39

Det er jo uden tvivl en god forsvarsstrategi at skyde skylden på konkurrenter hvis man bliver taget med fingrene i kagedåsen, men er det nu også helt så realistisk.

Hvor mange virksomheder ville turde at begive sig ud af den vej? Alle virksomheder af en vis størrelse er vel nok klar over konsekvenserne ved den slags handlinger.

Svend den andens argumentation holder heller ikke, Google har på ingen vis monopol status, de nærmer sig måske en regionel hegemonisk status, men spillere som MS og Yahoo ligger nu altså stadig så godt til at enhver tanke om antimonopol regulering ligger ret langt væk. Derudover så var og er problemet med MS jo at de i høj grad har indgået aftaler hvor kunderne er påtvunget MS produkter igennem MS' aftaler med producenterne og dermed har kunderne ikke et frit valg.

Google derimod er ikke installeret som standard på Windows, det er MS' Live Search derimod og selvom kunderne selv kan ændre på det så er det stadig for langt størstedelen af windowsbrugerne MS' live search der er default søgefunktionen i deres default browser, som sjovt nok også er preinstalleret ved hardware køb.

Altså er der tale om pærer og æbler og de er som alle ved jo ret sværre at sammenligne.

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 20:59

Mikkel deMib Svendsen:
Nej, absolut ikke. Google er mere at sammenligne med et medie, somm en avis eller TV-station, end en softwarevirksomhed som Microsoft.

Nu får du jo gjort nærmest alle virksomheder der har en hjemmeside til at være medier.

Jeg ved med sikkerhed at konkurrenceloven fortolker begrebet monopol noget mere snævert. F. eks. blev et fotografiapperatfirma dømt i en monopol sag fordi de havde de facto monopol på spejlreflex kameraer. (Hasselblad tror jeg de hedder). Så Google, et medie på linie med Ekstra bladet.... Naaaaaa, den går sgu ikke. :-)

Google er en søgemaskine der befinder sig på søgemaskinemarkedet og da de er så dominerende på markedet at det de foretager sig kan lukke tilfældige virksomheder, så kan de selvfølgelig også dømmes.

Det kan man jo diskutere indtil der engang kommer en dom, men jeg tør til gengæld godt vædde en tusse på at der inden for de næste ti år kommer sag mod google om deres dominerende stilling

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 21:22

Ronnikc:
Svend den andens argumentation holder heller ikke, Google har på ingen vis monopol status, de nærmer sig måske en regionel hegemonisk status, men spillere som MS og Yahoo ligger nu altså stadig så godt til at enhver tanke om antimonopol regulering ligger ret langt væk. Derudover så var og er problemet med MS jo at de i høj grad har indgået aftaler hvor kunderne er påtvunget MS produkter igennem MS' aftaler med producenterne og dermed har kunderne ikke et frit valg.

Det burde du nu læse lidt på igen. I konkurrecelovens forstand starter den monpol lignende status allerede ved 40 % af markedet. Jeg kender ikke tallene for resten af EU, men jeg har da indtryk at at de ligger langt over.

Side 15 ud af 20 (194 indlæg)