Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking - Farligt!?

Side 14 ud af 20 (194 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Marcel Fuursted:
Så er jeg tilbage på Amino.

Hej Marcel

Velkommen tilbage. Mit personlige indtryk har indtil nu kun været godt og jeg mener enhver skal have lov at forsvare sig før man bliver dømt.

Mvh Jesper

Mange tak, skal du have. Det lyder som en fornuftig tilgang til tingene ;-) 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:52

Hvad med de amino brugere hvor i har bestilt mødebooking til Cloacking-systems i Refocus' navn og nu ikke betaler regningen grundet konkursen i refocus? Og hvordan kan det være at der er mange amino-brugere der har haft problemer med at få fat i jer i lang tid. Hvis de har betalt for en service så er der vel ingen grund til at der intet er sket flere månedr efter?

Jeg må indrømme at din troværdighed, efter hvad der efterhånden har været i mange medier og herinde ligger på et meget meget lille sted, og selv den største amatør cloaker ved da at der kan være konsekvenser ved det man foretager sig - hvorfor så forgejle en række kunder at det er fuldstændig harmløst? Det er det stik modsatte af seriøs rådgivning og svare vel nærmest til vildledning.

Så på en troværdighedsskala fra 0 til 10 tror jeg dine seneste indlæg rammer på 1.5 - sådan lidt højere end Henrik Bruhn.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:55

Marcel, jeg synes du laver en række seriøse fejlvurderinger.

Først og fremmest tror du at Google vil vælge at behandle jer og jeres kunder på samme måde, som alle andre. Så hvis jeres kunders branddomæner slettes, så sletter de alle branddomæner hvor der peges cloakede sider til. Det er absolut ikke tilfældet. Det er meget sandsynligt, at de vil se på jeres sag og jeres kunder anderledes end så mange andre. Det har vi set før - en af de første sager jeg husker fra USA for mange år siden betød at et sammenligneligt cloaking firma fik fjernet 15.000 kunders domæner, uden at det iøvrigt berørt alle mulige andre i branchen.

Du skriver videre at du ikke tror at Google tør. Tror du selv på det? Tror du at Google er bange for jer, eller at de ikke kan leve med at en håndfuld danske sites ikke længere er i deres indeks. Der tager du altså fejl. Google tør godt, og de kan sagtens leve uden de sites. De kan også godt leve uden EnGodSag - uanset om vi andre så kan mene at de burde forblive i indekset.

Faktisk viser historien, at den sikreste måde at ryge ud af Google på er, at pressen omtaler uheldige indekseringer eller søgeresultater.

Og sidst, så antyder du at de ikke kan, bl.a. under henvisning til Matt Cutts eksempel. Du glemmer blot at fortælle, at Matt jo netop fremhæver at dette eksempel nærmest lå og flød, og at de IKKE havde brugt deres interne tools til at finde det. Du må jo tro hvad du vil, men jeg ved en lille smule om de værktøjer de har internt og det er for at sige det mildt "skræmmende" hvad de kan finde ud af. Hvis de beslutter sig for at jagte nogle bestemte - og det gør de når de bliver provokeret tilstrækkeligt, så kan de finde meget mere end nogen af os har lyst til at vide ...  :)

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:29

Mikkel deMib Svendsen:
Du skriver videre at du ikke tror at Google tør. Tror du selv på det? Tror du at Google er bange for jer, eller at de ikke kan leve med at en håndfuld danske sites ikke længere er i deres indeks. Der tager du altså fejl. Google tør godt, og de kan sagtens leve uden de sites. De kan også godt leve uden EnGodSag - uanset om vi andre så kan mene at de burde forblive i indekset.

Det ville nu være meget ricikabelt for google. Google kan lave lige så mange regler som de vil, men når de har en dominerende stilling på markedet så er der altså nogle love som de skal følge. F.eks. konkurrencelovens § 11, stk 3. http://www.ks.dk/konkurrence/regler/love/lbk-nr-1027-af-21-august-2007-bekendtgoerelse-af-konkurrenceloven/.

Hvis Google går i gang med at skalte og valte med domæner og lukke internebutikker som de lyster samtidig med de er de dominerende på markedet, så risikerer de et sagsanlæg der får sagen mod Microsoft til at blegne.

Allerede med fjernelsen af refocus domæne, er de efter min mening gået langt over stregen. Hvis det har været medvirkende til konkursen, så vil jeg da foreslå at man skrider til anmeldelse.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:40

Hejsa Mikkel :-)

Jeg ved udemærket godt hvad du mener og jeg forsøger ikke at sige, at det er os Google er bange for - men mere det ragnarok der ville være i søgemaskinerne, hvis de begynder at banne branddomæner selvom der reelt ikke er nogen paralleller.

Det handler om, at Google ikke kan se om cloackingen bliver brugt af branddomænet selv, eller om det er konkurrent der har oprettet det. Det vil betyde at hvis jeg oprettede en cloacking side til demib.com så ville denne også blive smidt ud. Hvis jeg oprettede en til amino.dk ville den også blive lukket ud. Hvis jeg lavede en til Msn.com, Yahoo.com og Google.com, så ville de også blive smidt ud fordi de alle bruger cloacking system… Den tror jeg bare ikke på. Forestil dig hvordan det så ville gå amok.

Men jeg er godt klar over, at Google ikke er dumme. Og netop derfor tror jeg heller ikke de angriber branddomænerne... Så tror jeg bare black hats vil begynde at bruge cloaking som et krigsværktøj i søgemaskinerne. Men det er mit gæt, som er ligeså kvalificeret som mange andres gæt herinde ;-) Det handler ikke om en håndfuld danske sider. Det drejer sig om mange sider - og det drejer sigendnu mere vigtigt om fremtiden. Hvad folk gør fremover... Koncentrerer de sig om deres egne sites eller angriber de konkurrenterne?

Igen vil jeg påpege, at der ikke er noget flot ved at finde den løsning. Den har ikke været brugt af EnGodSags projektleder længe og derfor ikke været i brug og naturligt ikke med i de nye løsninger (opdateringen) - og slet ikke efter den sidste dialog med Jonathan Løw, hvor vi lukkede www-engodsag.dk :)

Ronnikc: Vi har bestilt en ydelse i ReFocus og en ydelse i Cloaking System. Jeg har også mails på det, så hvis Jesper påstår andet er det løgn og latin og så må vores advokat forholde sig til det. Jeg regner ikke med alle tror på os - især ikke da mange i forvejen havde deres meninger om f.eks. mig (hvilket de har rig mulighed for at udtrykke nu) - men jeg skriver fordi jeg tilsyneladende har været "savnet" og folk har længe haft behov for at høre min side af sagen. Her er den. Tro på den eller lad vær - men den er her :-)

/Marcel Fuursted

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:42

Marcel, nu skrev jeg "JER" med det mener jeg cloakings-systems. Og ja, i har jo løget!

Hvor vover du at spørge om hvad i kan hjælpe med! GIV MIG MINE PENGE TILBAGE hvis du var i tvivl om det, så forstår jeg da ikke at du spørger om hvad jeg vil?

Jimmy

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:44

Svend den anden:

Mikkel deMib Svendsen:

Det ville nu være meget ricikabelt for google. Google kan lave lige så mange regler som de vil, men når de har en dominerende stilling på markedet så er der altså nogle love som de skal følge. F.eks. konkurrencelovens § 11, stk 3. http://www.ks.dk/konkurrence/regler/love/lbk-nr-1027-af-21-august-2007-bekendtgoerelse-af-konkurrenceloven/.

Hvis Google går i gang med at skalte og valte med domæner og lukke internebutikker som de lyster samtidig med de er de dominerende på markedet, så risikerer de et sagsanlæg der får sagen mod Microsoft til at blegne.

Allerede med fjernelsen af refocus domæne, er de efter min mening gået langt over stregen. Hvis det har været medvirkende til konkursen, så vil jeg da foreslå at man skrider til anmeldelse.

Hej, Svend den anden.

Jeg er enig med dig, men Google er ikke skyld i konkursen. Og selvom de var, så er vi selv ude om det. Vi vidste jo, de ville fjerne os, så at anmelde dem på baggrund af noget vi provokerede dem til, ville være helt forkert i min verden :-) Men sjov tanke hehe 

/Marcel Fuursted

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:51

Hvad har vi løjet med?

Jeg har nu fået din mail, som er meget pænere formuleret end det du fyrer af herinde, og den bliver behandlet med det samme. Men tag lige og hold en god tone, hvis du vil have hjælp :-) 

/Marcel Fuursted

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:57

Der findes ingen domme i verden der har tvunget Google til at genoptage et website, som de har "straffet". Det tætteste vi kommer er SearchKing sagen, som min gode ven Bob King kørte mod Google i USA for år tilbage, fordi de havde reduceret hans PageRank som en direkte straf for at han solgte links. Men Bob havde ikke råd til at køre sagen så langt, og dertil hvor han nåede tabte han.

At forestille sig små danske virksomheder køre sådanne sager mod Google er ret naivt, efter min mening. Hvor langt tror du et konkurstruet virksomhed har råd til det? Ikke langt! Og hvor langt tror du Google vil gå for at fastholde deres ønske om selv at bestemme hvad de vil bringe? RIGTIG langt!

Det første Googles forsvarer vil spørge f.eks. EnGodSag eller Refocus om, såfremt de skulle anlægge en sådan sag er: Hvor meget har i så betalt for den organiske trafik fra Google indtil nu? Svaret er, som vi alle ved, ingenting. Nul kroner. Så det vil blive meget svært, herefter, at bevise at f.eks. Refocus har lidt et tab, når de nu aldrig har betalt noget. Derved ville en sådan sag mod Google adskille sig væsentligt fra f.eks. sagen mod Microsoft - for her er der tale om produkter der betales for. Googles søgning er gratis, og det er optagelsen i deres indeks også.

Der er mange andre dominerende medier der på samme måde ikke har nogen forpligtelse til at medtage alle. DR har f.eks. haft et ubetinget monopol i Danmark, men det har aldrig tviunget dem til at omtale MIN virksomhed bare fordi de omtaler DIN. P3 har heller ikke pligt til at spille mine sange, selvom de er dominerende på radioområdet.

Så held og lykke hvis du vil køre retssager mod Google, men jeg ville sgu ikke satse mine penge på det :)

> Det handler om, at Google ikke kan se om cloackingen bliver brugt af branddomænet selv,

Det er noget du tror, Marcel. Men jeg er ikke enig med dig. Der er masser af faktorer der binder det sammen, som du øjensynligt slet ikke har øje for. Og du tror tilsyneladende fortsat på, at Google vil gøre det samme mod alle, som de selektivt vil gøre mod jer. Det er ikke min erfaring, og det er ikke det jeg hører fra de folk på Google jeg snakker med. Jeg har som sagt selv oplevet hvordan de slettede 15.000 branddomæner - så at slette nogle få danske ville ikke genere dem et sekund.

Så som jeg hele tiden har sagt, synes jeg simpelt hen at det er rigtig dårlig stil, at I udsteder garantier, som der ikke er hold I. Jeg har i årevis kæmpet mod den type garantier i branchen, og det vil jeg fortsat gøre. For hver eneste gang de udstedes ender det, som nu, med en hel masse sure mennesker, og det gavner simpelt hen ikke nogle anstændige forretningsfolk i denne branche.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 19:01

Hvordan skal jeg blive ved med at bevare den gode tone? For halvanden måned siden havde jeg 150 opkald til jer, som i ikke besvarede! I wonder hvad jeg er oppe på nu.

Jimmy

Side 14 ud af 20 (194 indlæg)