Jeg er nu ret sikker på, at man ikke med den nuværende dom kan tvinge Google til at optage eller ranke bestemte sites. De er netop et medie - og et ud af flere. Kan man ikke lide Google kan man bare bruge en anden søgemaskine, eller en helt anden metode til at finde websites. Men som sagt, du skal ikke holde dig tilbage med et sagsanlæg for min skyld :) > Kan du ikke prøve at uddybe din holdning til scenariet hvor en konkurrent laver cloaking på mit domæne og om du tror at Google vil smide mit domæne ud af deres index på den baggrund? Hvis en konkurrent kan lave noget på dit domæne ville jeg starte med at ringe til en sikkerhedsekspert - eller bare skifte dine passwords ud :) Det er derfor at ingen kan udstede garantier i forhold til de organiske indekser. Det er simpelt hen forvrøvlet - på samme måde som at garantere godt vejr. > Har Marcel ikke ret i at det kunne blive en ordentlig omgang rod hvis alle der vidste noget om cloaking kunne gå ud og lave det 'negativt' på en side Jo, men det er heller ikke sådan det foregår. Det samme kan i øvrigt siges om "bad linking", der i de fleste tilfælde ikke bør få et site til at forsvinde, men som nogle gange gør det. Der er virkelig mange måder man kan sandsynliggøre at nogle bestemte folk står bag en given handling. Man behøver ikke altid 100% fysiske beviser for at kunne drage en tilstrækkelig valid konklusion. Og det er netop her at mange lidt mindre erfarne cloakere fejlvurderer. Det er lidt ligesom med en politiefterforskning. Der kan være SÅ mange indicier der peger på en bestemt løsning, at det bare MÅ være den. Og det dømmes folk så også på - hvis indicierne er stærke nok. Det samme sker i Google. Hvis sandsynligheden er stor nok, så kan det betyde filtrering eller straf. At Google vælger at gå meget målrettet efter en bestemt virksomhed og dens kunder, som de mener forurener deres indeks, og skader deres omdømme mere end de fleste, betyder ikke at de nødvendigvis vil gøre det samme mod alle andre. Sådan har det i hvert fald ikke været i de mange år jeg har arbejdet i branchen. |
Mikkel deMib Svendsen:Jeg går næsten ud fra, at du må mene, at en anden laver en cloaking site på et ANDET domæne, og så redirecter det til dig, ik? I det tilfælde vil der som regel være meget få indicier der peger på en sammenhæng, og derfor vil der sikkert ikke ske noget. Men det kan på den anden side heller ikke udelukkes.
Det lyder som om du siger at benytter man Cloaking Systems så vil der ligeledes være meget få indicier og at der derfor sikkert ikke vil ske noget (omend ikke udelukkes). Er dette korrekt opfattet?
Eller hvorledes ser du forskellen mellem Cloaking Systems og "en anden laver en cloaking site på et ANDET domæne, og så redirecter det til dig"?
Mvh jesper