Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cloaking - Farligt!?

Side 19 ud af 20 (194 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Min pointe gik lidt på at når der aligevel crawles og indexeres (og bruges ressourcer) så er de ekstra tilførte ressourcer der skal til for at lave en primitiv automatisk analyse af url der indexeres samt indhold der indexeres ikke noget der er et voldsomt tillæg og derved kan der spares mange ressourcer ved senere at skulle trawle store datamængder ved at klare det når man aligevel har fat i dataen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:00

Ja, og min pointe er, at du ikke har ret. Jeg ved som sagt hvilke resurseudfordringer Google kæmper med i det daglige, og hver enkelt lille bit øger problemet. Prøv selv og gange og dividere lidt, så vil du hurtigt se hvor mange tusinde ekstra servere hver enkelt lille tjek kræver :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:51

Om den meget konkrete sag med Cloaking Systems kan man med en poker term sige at de er gået "All In". Der bliver ikke længere fedstpillet, men de har fået maksimal PR ud af det ogsamtidig også maksimal bevågenhed fra Google / Matt. Således skiller de sig jo nu ud fra andre cloakere der lever mere i det skjulte. Om fordele eller ulemper er størst ved den fremgangsmåde skal jeg ikke kunne sige, men det er klart at Google kan nogle flere ting end normalt når en sag eskaleres så meget som tilfældet er her.

Mvh Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:01

Glimrende analogi, Jesper. Den beskriver meget godt virkeligheden :)

Jeg tror dog at de alvorligt har overfortolket "al PR er god PR", for det er det nemlig bestemt ikke. Spørg bare Flemming Oppfeldt, tidligere MF'er ...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:16
Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:31

Thomas Rosenstand:

Lidt off topic - og så alligevel ikke. Mange er lidt i tvivl om, hvordan en cloaked side ser ud. Jeg faldt over denne i dag - og et klik på linket viser, hvad Google ser på sådan en side...

http://64.233.183.104/search?q=cache:jklPP9kVZPgJ:www.lx2.dk/+markedsf%C3%B8ring+af+webshop&hl=da&ct=clnk&cd=7&gl=dk

Hej Thomas

Har du nogensinde mødt en cloaked side som du ikke kunne udkonkurrere med almindelig søgemaskineoptimering?

Jeg kan jo se at du nemt slår den pågældende sideBig Smile men jeg er nysgerrig efter at høre om du har oplevet at den cloakede side havde fordele som gjorde det sværere at slå den end en ikke cloaked side?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:20

Hej

Nej - jeg har endnu tilgode at opleve en cloaked side, der kan udkonkurrere en semantisk velstruktureret "ren" side. Cloakede sider er jo ikke mere søgemaskinevenlige som udgangspunkt. De er bare utroligt nemme at sætte op i rå mængder. Det viste eksempel indeholder jo ikke noget, der ikke er maskingenereret.

Fordelene ved cloaking var bl.a. nem adgang til at skabe et enormt antal sider med hver sit søgeord/frase eller til mere spooky løsninger med geografiske fiksfakserier. De fordele eksisterer stadig - men risikoprofilen er blevet så stor, at fordelene er væk. HELT væk. Der er dog nogle undtagelser, men de hører ikke hjemme at diskutere her Wink 

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Skrevet kl. 02:40

Jeg ved som du nok har gættet ikke ret meget om cloaking, der har været rigeligt med arbejde med "almindelig" søgemaskineoptimering, men jeg håber vi støder ind i hinanden en gang så jeg kan få lidt mere indsigtSmile

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:41

Synlighed.com:

Jeg håber vi støder ind i hinanden ..

Kig i SEO forummet begge to :-) Der er noget under gære...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 12. Apr 07
Skrevet kl. 12:16

Først Grill og nu Bowling!!

Godt at se at SEO'ere har sunde interesserBig Smile

Hvis vi kan finde en dag i januar er jeg helt sikkert med.

Side 19 ud af 20 (194 indlæg)