Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God damn der er mange MLM firmaer i verden ;-)

Side 15 ud af 25 (249 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Palle og NSE!

Må jeg komme med et forslag? Glem jeres diskusion!

Ingen bliver et hak klogere af den og jeg tror aldrig at I bliver enige alligevel. I forhold til vurdering af MLM som forretningskoncept flytter den i hvert fald ingenting.

Konceptet virker - og har det absolut største potentiale målt imod andre forretningskoncepter kendt i dag. Det er bare et faktum, som vil dukke op ved bare et lille bitte studie af forretningsformen.

Spørgsmålet - som I så har valgt at diskuttere - om det så kan lade sig gøre,- det kan vel være op til den enkelte at afgøre. Vælger man at det ikke kan lade sig gøre, så bliver det jo sådan. Vælger man det modsatte så får man også ret. Sjovt, ikk´? Vejen til succes ligger i vores egen opfattelse af tingene ..... (statistikken kan kun fortælle os hvad andre har gjort... den kan aldrig fortælle hvad du selv vil opnå).

Jeg prøver bare at spare jer to for en masse energi,- og alle vi andre for en blindgyde. Brug krudtet på noget andet.

Ha'' en god dag!!!!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:07
> Konceptet virker - og har det absolut største potentiale målt imod andre forretningskoncepter kendt i dag. Det er bare et faktum, som vil dukke op ved bare et lille bitte studie af forretningsformen.

Det mener jeg er noget generaliserende vrøvl af lige præcis den type som får mange mennesker til at stejle over MLM. Com on, "største potentiale målt imod andre forretningskoncepter kendt i dag ..." - målt hvordan? Med hvilke data? På hvilket grundlag? I hvilke lande? Nej, den slags generaliserende udtalelser er for mig helt tomme - uden nogen form for substans eller virkelighed. Man kunne komme med nøjagtigt den samme type generaliserende og udokumenterede påstande om enhver virksomhedstype - uden af det af den grund bliver mere rigtigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:12
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:17
Dato: 6/26/2006 2:06:57 PM
Forfatter: Mikkel deMib

> Konceptet virker - og har det absolut største potentiale målt imod andre forretningskoncepter kendt i dag. Det er bare et faktum, som vil dukke op ved bare et lille bitte studie af forretningsformen.

Det mener jeg er noget generaliserende vrøvl af lige præcis den type som får mange mennesker til at stejle over MLM. Com on, 'største potentiale målt imod andre forretningskoncepter kendt i dag ...' - målt hvordan? Med hvilke data? På hvilket grundlag? I hvilke lande? Nej, den slags generaliserende udtalelser er for mig helt tomme - uden nogen form for substans eller virkelighed. Man kunne komme med nøjagtigt den samme type generaliserende og udokumenterede påstande om enhver virksomhedstype - uden af det af den grund bliver mere rigtigt.

Nu var jeg jo lige i gang med at skrive netop den samme kommentar til det samme citat da jeg fik en mail omkring mikkels indlæg, så jeg tror bare jeg nøjes med at erklære mig enig med Mikkel.

Set på en anden måde så er det vel egentlig komplet ligegyldigt hvor stort et potentiale et forretningskoncept har, da potentiale er et spørgsmål om tro til fremtiden og andre mennesker. Den slags hører hjemme i "kirken". Vi talte også om virksomheders potentialer under dot com boblen og se hvordan endte.

Efter min opfattelse så er historik og aktuel performance umiddelbart de to mest interessante ting at vurdere et forretningskoncept på  i forhold til et andet og i øjeblik virker det ikke som om det er MLM der skaber flest millionærer rundt omkring i verden i forhold til traditionelle metoder, men det kan jo så bare være mig der ikke kender de rigtige tal.

Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:50
Tak for jeres kommentarer omkring min påstand omkring potentialet i MLM.

Indledningsvis er vi nød til at have nogle simple forudsætninger på plads.

1. produktet skal være i orden - kvalitet, pris, efterspørgsel osv. (som i alle andre forretninger)

2. firmaet skal være troværdigt osv.

Der findes gode og dårlige selskaber indenfor næsten alle brancher, sikkert også indenfor MLM. Håber at I anerkender at der findes firmaer der til fulde svarer til ovenstående krav (ellers er det jo lidt håbløst...)

Personligt kan jeg kun ligge hovedet på blokken for det jeg selv arbejder med - Nikken.

Nå, men så kommer vi til det med potentialet.

En væsentlig faktor i forhold til potentiale må være det marked du har adgang til og eventuelle barriere som kan stoppe dig. Jeg har personligt adgang til 37 lande, inklusiv så godt som hele Vesteuropa, i min forretning. Jeg kender ikke det nøjagtige tal, men det giver mig et kæmpe marked og sælge i. Mine omkostninger i forbindelse med spredning af forretningen er små (hvis jeg gør det rigtigt), hvilket betyder at der ikke rigtig er nogen barriere i den forbindelse. Produktudvikling, markedsføring, myndighedsbehandling osv. klares af firmaet. Alt hvad jeg skal gøre er at skabe en organisation og derigennem omsætning/salg. Størrelsen på min forretning er 100% op til mig. Hvis jeg kan have 20.000 mennesker rundt om i verden der sælger "mine" produkter er det fint, men finder de hver en ny person får jeg provision af 40.000 menneskers salg. Jeg får kun provision af salget!

Måske jeg er blind - men fortæl mig om en anden forretningsform hvor du har samme muligheder? Og husk - vi snakker om potentiale. Glem alle fordomme om underlige sælgere, tvivlsomme produkter, hvervemøder og hvad I ellers måtte have i hovederne (Mikkel - du plejer ikke at kigge objektivt på MLM). Prøv at kigge på selve konceptet og se på hvordan omsætningen udvikler sig i netværkssalg.

Håber at I vil fortælle mig hvilken anden forretningsform der har samme potentiale.

(jeg tager denne debat fordi MLM er misforstået hos så mange danskere, som desværre aldrig har haft modet til at undersøge konceptet ordentligt)

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 16:06

Brian

I princippet har alle forretningskoncepter - MLM eller ej, da potentiale til at drive det ligeså vidt som Nikken.

Med internettet har alle, incl dig selv, adgang til væsentlig mere end 37 lande og Vesteuropa,

såfremt produktet ikke strider mod gældende lovgivning i et givent land.

Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 17:16

Potentialet for MLM er vel ikke lige så stor, som ved en traditionel
virksomhed. Som ''kundeformidler'' i en MLM virksomhed ejer man ikke noget som
helst af virksomheden og kan ikke  tage nogle former for strategiske beslutninger for
virksomheden! Så, selvom jeg arbejder med MLM, vil jeg vurdere at
potentialet og frihedsgraden er væsentlig større med en traditionel
virksomhed.

Jeg har da hørt om flere, der har gjort noget mod virksomhedens
''regler'' og har fået frataget deres licens og hverken kan forhandle
produkterne/serviceydelserne mere og mistet hele deres indtjening fra
måned til anden.

Hvis det er sådan potentialet for en virksomhed skal opgøres, er
potentialet så ikke ''størst'' for den selvstændige, der sælger en ebog?
Den kan nå alle lande og læses af alle? (Dette er en undren, ikke min
personlige mening)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:39
Dato: 6/26/2006 2:11:47 PM Forfatter: Palle Toft

Hej nse,

Jeg tager i mod Brians gode råd. Gider ikke polimik...:-)) Derimod gerne forretning, som jeg vil koncentrere mig om.

Du kan se det hele in action - tal eller ikke - her:

http://www.provide.mypharmanex.com

Først James og nu dig Palle. Det ender altid i noget tralala... Først trække James sig med en undskyldning om, at tråden er blevet for lang til at overskue, og nu trækker Palle sig med en undskyldning om ikke at gide polimik. Det eneste jeg vil opnå er bare en erkendelse af, at din konklusion er utilstrækkelig, fordi du ikke tager højde for en lang række plausible forklaringer, som kan have en meget stor indvirkningsgrad på din konklusion. Det kan du vel ikke benægte - vel Palle?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Kære nse,

Jeg har før deltaget i MLM debatten og konstaterede den gang, at langt de fleste MLM hadere var uden for pædagoisk rækkevidde. Min korte deltagelse nu, viser mig, at der ikke er sket meget siden sidst.

So: Have a nice life. Behold solbrillerne på og køb rigeligt med vat til øregangene...:-) Gider ikke deltage...

Den der ikke vil se, kan ikke se...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:13
> Den der ikke vil se, kan ikke se...

Og dem der ikke kan argumentere for deres holdinger er nogle vatnisser

Side 15 ud af 25 (249 indlæg)